Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tusen takk :)

Ser ryggen er bra svai allerede. Synes det ser så sykt ut på slutten av svangerskapet. Ser nesten ut som om ryggen skal knekke da :P

I dag har R bursdag :) Så har bakt kake og nå skal O male bilde til han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, gratulerer med dagen til skjønne lille O! :hoppe: (+pluss en drøss ikoner jeg ikke husker navnet på! :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmalt bilde må jo bare bli topp i bursdagsgave. Synes det er så hyggelig med kort og hilsener som ungene lager selv. I fjor var eldstegutten bortreist på morsdagen (det er han som liker å styre med slikt, og drar i gang kake og kort og sånt), så jeg regnet ikke med å få noe. Men jammen slo eldstejenta til, med et herlig kort der hun blant annet skrev "jeg skulle gjerne kjøpt en *bilde av kjole* eller en *bilde av ring*, men jeg har brukt opp alle pengene på *bilde av kaffe*". Og jeg blir like rørt som jeg ble av kortene hun lagde for ti år siden, med skjeve bokstaver og tegninger av hus og prinsesser :ler:

Mammaer, altså... man blir jo helt kjeks. Satser på at det gjelder for pappaer også, og at R blir glad for maleriet! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, gratulerer med dagen til skjønne lille O! :hoppe: (+pluss en drøss ikoner jeg ikke husker navnet på! :ler: ).

O har bursdag om akkurat en uke :) I dag er det R :jepp: Men takk uansett :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmalt bilde må jo bare bli topp i bursdagsgave. Synes det er så hyggelig med kort og hilsener som ungene lager selv. I fjor var eldstegutten bortreist på morsdagen (det er han som liker å styre med slikt, og drar i gang kake og kort og sånt), så jeg regnet ikke med å få noe. Men jammen slo eldstejenta til, med et herlig kort der hun blant annet skrev "jeg skulle gjerne kjøpt en *bilde av kjole* eller en *bilde av ring*, men jeg har brukt opp alle pengene på *bilde av kaffe*". Og jeg blir like rørt som jeg ble av kortene hun lagde for ti år siden, med skjeve bokstaver og tegninger av hus og prinsesser :ler:

Mammaer, altså... man blir jo helt kjeks. Satser på at det gjelder for pappaer også, og at R blir glad for maleriet! :tommelopp:

Det var nå et veldig søtt og artig kort da!! Og veldig koselig at også de eldste vet å sette pris på mammaen sin. :)

Det ble ikke bare ett maleri, men seks! :fnise: Fingermaling. Det var langt mindre stressende nå når han er tre år enn da han var ett. Er en grunn til at det er nesten to år siden sist :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Herregud, har jeg glemt å kommentere magen, når jeg tenker meg om? :klo:

Fiiine magen til Teriyaki :nigo: Håper du på samme som meg, å ha tilnærmet gigamage mot slutten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage☺

Gratulerer med dagen til gubben idag. Her baker jeg boller til pappaen min☺

Takk. :) Koselig med bollebaking. :) Jeg bakte sjokoladekake til R, som vi spiste i går. :) Nannam! :)

Awww :)

Gratulerer med dagen til R, også på farsdagen da :nigo:

Takk! :) Ja, sånn blir det av og til! :jepp: Veldig greit å ta begge i en smekk, for vanligvis blir det veldig mye kake i november med både farsdag, R sin bursdag og O sin bursdag. :P

Så fin mage du har! :rodmer:

Gratulerer med farsdag og bursdag! :)

Takk :)

Fin babymage!

Takk!

Så fin mage! :rodmer:

Takk! :)

Herregud, har jeg glemt å kommentere magen, når jeg tenker meg om?

Fiiine magen til Teriyaki :nigo: Håper du på samme som meg, å ha tilnærmet gigamage mot slutten?

Takk! :) Tja, har vel ikke lyst på gigamage, men har lyst på tydelig "termin-mage" :P Hvis jeg blir på samme størrelse som sist så blir jeg veldig fornøyd. Den var ikke diger, ikke liten, men absolutt stor nok! :P Akkurat nå ligger den an til å bli pittelitt mindre, men plutselig får jeg en vekstperiode også tar jeg "gravide Teriyaki 2011" igjen på magemålet. :P Den har i alle fall vokst en del i det siste.

Fiiine babybumpen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag igjen nå ja! :) Liker mandager for tiden, for etter en hektisk helg får jeg slappet skikkelig av da. Noe annet kan man jo si når man er i jobb da. Da er mandager gjerne litt mer kjipe. :P

For å unngå å bli så mandagssløv at jeg ikke gadd å komme meg ut, så tok jeg like gjerne turen rett etter å ha levert O, så da gikk jeg på tur ca halv ni i gråværet. Kjenner jeg er veldig glad for det nå, for det er så kjipt et vær i dag, og kjenner allerede at sløvheten henter meg inn. :P

Bare litt lett husarbeid på planen nå på formiddagen, også skal vi til et vennepar med en tre mnd gammel baby i ettermiddag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig mage du har :strix: håper du får en fin dag :klemmer:

Takk! Ha en fin dag du også :)

_____

Tomatsuppe står nå og godgjør seg i kasserollen, men jeg gruer meg litt da sist jeg lagde det var dagen før jeg fikk spysjuken etter å ha kommet hjem fra Tyrkia i starten av september :P Så har hatt totalt avsmak på tanken siden da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i møte i bhg i dag med ped-leder. Hun spurte i går om vi kunne ha møte i dag. Skjønte jo at det ikke var noe positivt.

Uansett, hun hadde i går hatt O inne på badet, og da hadde O helt ut av det blå sagt at "når mamma og pappa krangla, så må æ gi ho mamma en klem for da blir ho lei sæ". Også sa han "Men i går krangla de ikke, og da måtte æ ikke trøst ho".

Så ped-leder lurte på hvordan vi har det hjemme.

Uansett, jeg og R krangler generelt sett ganske lite, og de få gangene vi gjør det, så er ikke O tilstede, enten det er på kvelden eller at vi har barnevakt. O har i grunn aldri trøstet meg før etter en krangel, men han har sett meg gråte et par ganger pga. det, men det er kjempelenge siden, og det har bare vært snakk om noen få tårer. Ikke direkte gråting. Det er faktisk så lenge siden at jeg er jammen ikke sikker på om han er i stand til å huske det?

Anyway, jeg håper hun trodde på meg da jeg sa at dette ikke er noe han har måttet gjort før, og at vi har det rolig og fint i heimen. Så klart kan man slenge en liten irritert kommentar til hverandre av og til, men hvem gjør vel ikke det? Og det sa hun jo selv også, og at det kan være småting han har snappet opp her og der, også har han satt det sammen til en helhet. Sånn som at når jeg og O har "kranglet", så har jeg tatt han på fanget og gitt han trøst og nærhet når "krangelen" er over, og sagt noe alla at selv om mamma blir sint av og til så er mamma kjempeglad i deg, også har vi gjerne snakket litt om hva som skjedde og hvorfor det ble som det ble. Så har han fått masse suss, kos og klem.

Kanskje har han da ressonert seg fram til da at når noen har en krangel så må de få trøst etterpå? :klo:

Vet ikke jeg, men det var ubehagelig å få høre at O hadde sagt noe sånt. Hadde det i det minste hatt rot i virkeligheten så hadde jo bare jeg og R måttet gå inn i oss selv og få i gang tiltak for å unngå at O vokste opp i et hjem med masse konflikt, men det gjør han jo ikke. Vi har stort sett en veldig fin tone i hus. Vi hadde det jo turbulent for et par år siden, men da dro vi jo til famiievernkontoret nettopp for å unngå at O skulle vokse opp slik, og det hjalp jo. :)

Det verste er at nå sitter jeg og er redd for at O skal "finne på" andre ting, som er verre! Hva om han f.eks sier at "pappa slår mamma", eller enda verre; "når mamma er sint så slår hun" osv. osv. Har jo hørt om tre-fireåringer som har sagt slike ting uten at det har vært sant. F.eks at de har sett på tv at noen har vært sint også har de slått, også har de da tenkt at da må det jo være sånn at hvis mamma eller pappa blir sint, så slår de også.

Huff av meg..Håper jeg bare krisemaksimerer nå, men det var ikke så veldig hyggelig altså. Samtalen ble avsluttet hyggelig da, så er ikke sånn at jeg gikk derifra med vondt i magen, men så blir man jo sittende og tenke litt etter samtalen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...