Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Det var spennende når vannet mitt gikk men syntes at spenningen gikk litt over siden jeg måtte settes i gang. Vannet kan gjerne gå neste gang men da vil jeg får rier, vil ikke settes i gang :)

Å så snille foreldre! :hjertesmil: Og du er ikke en slem mamma nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snille foreldre du har! Veldig deilig å vite at en sitter med litt mindre lån, pengene flyr fort nok allikevel☺

Jepp, det gør jo det. :) Vi har virkelig nok å betale på med huslån, to biler og snart ekstra oppussing som blir å komme på rundt 600 000 :P

For en din overraskelse! Generøse foreldre. :)

:jepp:

Det var spennende når vannet mitt gikk men syntes at spenningen gikk litt over siden jeg måtte settes i gang. Vannet kan gjerne gå neste gang men da vil jeg får rier, vil ikke settes i gang :)

Å så snille foreldre! :hjertesmil: Og du er ikke en slem mamma nei ;)

Ja, det vil jeg tro. :) Jeg fikk jo rier ganske kort tid etterpå, så det ble ingen lang og kjedelig venting først. :)

___

Sånn, da var helgen over og ukedagen i gang! :) Har i grunn hatt ei ganske fin helg. R har jo vært bortreist hele helga, men jeg har vært mye hos moren min, og har sånn sett vært lite alene med O. Føler kanskje ikke helgen har vært så innholdsrik, da stefar har tatt O ut, mens jeg har sittet inne, men hyggelig har det uansett vært. :)

Nå er det bare fra torsdag til lørdag hvor R skal på ledersamling i Oslo, også er det endelig over! :hoppe: Da blir han hjemme hver helg framover. :) Det blir deilig! Neste gang han evt. skal bort er i begynnelsen av januar, og det blir uansett bare ei helg. :)

Akkurat spist frokost etter å ha vært på første kontroll hos jordmor. :) Var hyggelig å se henne igjen, og vi snakket om både forrige fødsel, barseltid og alt mulig egentlig. Var der i nesten en time faktisk. :P Symfyse-fundusmålet ligger akkurat på gjennomsnittet, dvs. rett på den røde streken, så her er det jammen ikke snakk om å få mage fortere selv om jeg er andregangs! :P Hehe. Tror faktisk jeg lå litt over gjennomsnittet i forrige svangerskap. ;)

Hjertelyd og alt sånt var helt fint, men HB har sunket ganske mye. Fra 13 til 10,3. Kommer det under 10 så må man begynne med jern, men hun anbefalte meg å bare begynne med en gang. Det er jo veldig dumt å ha så lav HB rett før fødsel. Forrige fødsel sank jeg jo fra 12 , 8 eller noe sånt til 9,8. Sånn ca. da, og det kjentes veldig godt for å si det sånn. Har ikke lyst til å være like svimmel, slapp og sliten etter neste fødsel.

Problemet er bare at magen blir så treeeg av jerntilskudd, så kvier meg egentlig litt mot å begynne på det, men burde vel kanskje det. :)

Nå har jeg gått opp 6 kg, så kan trygt si jeg har hatt et vekthopp de siste ukene. Håper det roer seg litt snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig drøm i natt.. :P

Drømte om Belle her inne på forumet. Hun kom på besøk til meg, og hadde både A og M med seg. De var veldig søte, men O var så trøtt, så han lå bare og sov. Husker jeg tenkte at både Belle og mannen (som nå også var tilstede) var så slanke og fine, også viste de meg bilder av seg selv fra da de visstnok var sånn 200 kg begge to. Vi konstaterte alle at de begge to kledde å være normalvektig.. :P

Så skulle vi visst gå tur, og da gikk mannen til Belle så sinnsykt fort (han lignet forresten ikke på den ekte mannen hennes, denne karen var kjempehøy, litt sånn Lars Monsen-aktig med masse skjegg), og han hadde en diger sekk på ryggen. Da poengterte jeg til Belle at jeg skjønte godt hun slet med å holde følge når de gikk tur sammen, så fort som han gikk. Da lo vi alle sammen. :P

Plutselig var vi ved en merkelig broovergang, og vi måtte alle være så forsiktig for å ikke falle ned. Plutselig så jeg at O ikke var sammen med oss lenger. Jeg fikk panikk og tenkte det verste. Så fikk jeg øye på han, ropte og ba han om å skyndte seg. Jeg hoppet fra den ene planken til den andre, men mannen til Belle ropte noe, og distraherte meg så jeg nesten falt i vannet. Så datt O i vannet! Da fikk jeg totalt panikk og løp, men en annen mann hoppet i vannet etter O, men så fort O sank under overflaten, så skjønte ikke denne mannen at han måtte dykke ned for å hente O opp. Derfor måtte jeg hoppe selv, men jeg rakk ikke det, for jeg våknet av at jeg ropte ut "helvette heller" eller noe sånt. Altså min frustrasjon rettet mot idioten som ikke kunne dykke for å hente O. Så gråt jeg en liten skvett før jeg kom til meg selv og innså at jeg drømte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige graviddrømmer :5:

Vi må nok opprette en graviddrøm-tråd :ler:

Men huff, høres fælt ut å våkne etter å ha drømt noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige graviddrømmer :5:

Vi må nok opprette en graviddrøm-tråd :ler:

Men huff, høres fælt ut å våkne etter å ha drømt noe sånt!

Det er veldig fælt å våkne da ja. Tar en stund før panikkfølelsen roer seg, for selv om det er drøm så føles det så ekte når man tror man holder på å miste ungen sin. Og når jeg først snakker i søvne så er jeg inni en slags drømmeboble hvor alt føles helt ekte. Derfor jeg ender opp med å rope ut i søvne i utgangspunktet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Så gøy å være med i drømmen din! :fnise:

Graviddrømmer er helt skremmende! Jeg husker som regel aldri hva jeg drømmer (sover så lett), men da jeg var gravid husket jeg alt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Så gøy å være med i drømmen din! :fnise:

Graviddrømmer er helt skremmende! Jeg husker som regel aldri hva jeg drømmer (sover så lett), men da jeg var gravid husket jeg alt! :ler:

Haha ja, drømmer helt merkelig ting også. De er så absurde drømmene!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om deg i natt! :fnise:

Vi satt ved et stort, rundt bord midt ute i en sump sammen med en haug av mennesker som tydeligvis var venner av oss begge (selvom jeg ikke gjenkjente noen av de..) Å de påpekte at nå begynte vi begge å få tydelig mage. Da sa jeg at nei, for min mage var myk og deigete så da kunne det ikke være babymage for din var nok steinhard!

Men så sa du at jeg skulle kjenne på magen din, å den var deigete den også ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om deg i natt! :fnise:

Vi satt ved et stort, rundt bord midt ute i en sump sammen med en haug av mennesker som tydeligvis var venner av oss begge (selvom jeg ikke gjenkjente noen av de..) Å de påpekte at nå begynte vi begge å få tydelig mage. Da sa jeg at nei, for min mage var myk og deigete så da kunne det ikke være babymage for din var nok steinhard!

Men så sa du at jeg skulle kjenne på magen din, å den var deigete den også ... :ler:

Haha :fnise:

Nesten litt skummelt at alle på KG driver å drømmer om hverandre..Tyder det på for mye KG-tid eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha drømmer! :ler: jeg drømte jeg var i narnia i natt!

Koslig med jordmortime! Spesielt når det var samme jordmor som forrige svangerskap!:) kjedelig med HB fall, målte de ferritin også eller? Du kan jo prøve å hive i deg spinat og leverpostei:p har et lite håp om at ferritin ikke faller lavere hos meg da.. Hb var fremdeles på 13 her..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha drømmer! :ler: jeg drømte jeg var i narnia i natt!

Koslig med jordmortime! Spesielt når det var samme jordmor som forrige svangerskap! :) kjedelig med HB fall, målte de ferritin også eller? Du kan jo prøve å hive i deg spinat og leverpostei:p har et lite håp om at ferritin ikke faller lavere hos meg da.. Hb var fremdeles på 13 her.. :)

Nei, tok bare vanlig HB. :) Vel, jeg liker ikke leverpostei, og har i grunn aldri laget noe med spinat i. :P Men får lage flere middager som inneholder brokkoli framover. :P

Får håpe det ikke faller lavere hos deg. :) Jeg tenker du har hatt nok plager enn så lenge i svangerskapet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tok bare vanlig HB. :) Vel, jeg liker ikke leverpostei, og har i grunn aldri laget noe med spinat i. :P Men får lage flere middager som inneholder brokkoli framover. :P

Får håpe det ikke faller lavere hos deg. :) Jeg tenker du har hatt nok plager enn så lenge i svangerskapet. :P

Spinat er godt å ha i salater!:)

Håper ikke det jeg heller akkurat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinat er godt å ha i salater! :)

Håper ikke det jeg heller akkurat;)

Tja, det går jo an å prøve.. :)

__

Det jeg synes er så rart med dette svangerskapet, er at symfysemålet er mindre enn forrige svangerskap. Det pleier jo gjerne å være omvendt, at det er større når man er flergangs. Eller i det minste på samme sted. :P Jaja, kan jo hende det blir et skikkelig veksthopp snart. Sist gang skøyt magen ut mellom 22 og 24 uker, mens nå har den bare vokst jevnt hele tiden.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spinat er visst ingen vits fordi jernet ikke tas opp i kroppen. Men du kan jo spise tørka aprikos? Håper du slipper jerntilskudd. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinat er visst ingen vits fordi jernet ikke tas opp i kroppen. Men du kan jo spise tørka aprikos? Håper du slipper jerntilskudd. :jepp:

Åja! Ja, da slipper jeg å se om jeg liker det da. :P Hadde jeg bare likt tørket frukt! Huff, skal ikke være lett. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinat er visst ingen vits fordi jernet ikke tas opp i kroppen. Men du kan jo spise tørka aprikos? Håper du slipper jerntilskudd. :jepp:

Hæ? Hvorfor ikke? :P snakk om bortkastet produkt, sånn bortsett fra at det er godt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gresskarkjerner! :jepp:

Liker visst ingenting med jern i. Et under at jeg har klart å få opp HB kun ved hjelp av kosthold før :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...