Missy1 Skrevet 18. februar 2014 #341 Skrevet 18. februar 2014 Som New_Girl sier så har jeg aldri sett et barn med Downs hvor jeg har tenkt at "å herregud, at ikke moren tok abort". Jeg synes det er tøft av de som har barn med spesielle behov å stå i det når det blåser, og kunne glede seg over de dagene som er fine. Men det er et personlig valg, og selv om DU fint takler å ta hånd om et barn med spesielle behov, er det ikke slik at det er det eneste riktige og at alle vil/MÅ gjøre det. Jeg personlig vil ikke ha den forpliktelsen om jeg kan velge å la vær. Grunnen til at jeg skrev det var at det er så mange som argumenterer med at disse barna ikke er bra for samfunnet, "stjeler statens penger", ødelegger for andre osv. Jeg forstår godt at noen velger å ta abort fordi det er en stor utfordring å ta seg av et sånt barn og hvis man ikke kan klare å ta seg av barnet vil jo ikke barnet få det noe godt. Bare så det er sagt så er det ikke som om jeg alltid er sterk og takler situasjonen kjempe bra. Det er en lang prosess å vende seg til tanken om at barnet man har fått ikke er frisk og ikke utvikler seg normalt og det er kjempe tungt både fysisk og psykisk å ta seg av og følge opp et slikt barn. Men jeg elsker han og ville ikke vært uten han. Tanken om at denne lille gutten kanskje ikke hadde eksistert om hans vansker kunne vises på ultralyd skjærer meg i hjertet. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #342 Skrevet 18. februar 2014 Uff er det virkelig snat, dette er jo helt forferdelig? Og han skal få lov til å leve? For en verden vi lever i. Nå er denne gutten for gammel til å bli abortert bort eller hva? Det er ingen her som har sagt at de som allerede lever med ds ikke skal få lov til å leve. 3
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #343 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes ikke man skal ta abort, av den grunn at barnet har downs syndrom. En trenger ikke være enig med meg, men det er min mening og mitt svar på spørsmålet som ble stilt av TS. TS ber om vår mening, og dette er min. Beklager om det støter noen av dere som er for abort ved DS. God natt
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #344 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes ikke man skal ta abort, av den grunn at barnet har downs syndrom. En trenger ikke være enig med meg, men det er min mening og mitt svar på spørsmålet som ble stilt av TS. TS ber om vår mening, og dette er min. Beklager om det støter noen av dere som er for abort ved DS. God natt man må jo tydelligvis være enig med deg hvis ikke er man ond, dårlig mor, egoistisk og det som verre er 5
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #345 Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes ikke man skal ta abort, av den grunn at barnet har downs syndrom. En trenger ikke være enig med meg, men det er min mening og mitt svar på spørsmålet som ble stilt av TS. TS ber om vår mening, og dette er min. Beklager om det støter noen av dere som er for abort ved DS. God natt Jeg respekterer faktisk meningen din. Jeg har derimot overhodet ingen respekt for hvordan du legger den frem. 10
la Flaca Skrevet 18. februar 2014 #346 Skrevet 18. februar 2014 Det er jo utviklet nok til at man kan se at det har downs syndrom. Så det er jo i aller høyeste et lite barn vi snakker om. "Det er ikke et barn" er kun en dårlig unnskyldning som brukes for å distansere seg med det faktum, at det i det aller høyeste grad er et barn det er snakk om. Tenk, du har og vært så liten en gang. Du kan i det minste stå for meningene dine da. Er jo ikke vanskelig å se hvilke tanker du står for... 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #347 Skrevet 18. februar 2014 herregud altså. Det er sykdommer jeg snakker om. Kanskje jeg syns det er dårlig gjort å holde noen som lider i live til enhver pris. Så barn med downs syndrom lider!?!?! Har du noen gang pratet med et barn eller voksen som har downs syndrom? Anonymous poster hash: 7550f...bce 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #348 Skrevet 18. februar 2014 Så barn med downs syndrom lider!?!?! Har du noen gang pratet med et barn eller voksen som har downs syndrom? Anonymous poster hash: 7550f...bce Noen av de ja.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #349 Skrevet 18. februar 2014 Vel, se på disse barna: http://www.natashasblogg.se/amsterdamtips/fotoustallning-om-barn-med-downs-syndrom og så døm selv om de helst burde blitt abortert vekk. Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg en sånn... neitakk! Anonymous poster hash: f5d93...5a1
Helen Skrevet 18. februar 2014 #350 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har et barn med psykisk utviklingshemning pluss at jeg er utdannet vernepleier og jobber i bolig for unge mennesker med psykisk utviklingshemning. Selv om jeg står midt oppi det hele og kan sette meg inn i det både fra den ene og den andre siden, hadde jeg aldri tatt abort selv om jeg hadde visst at barnet jeg bar hadde downs. Jeg fordømmer ikke andre som hadde tatt et annet valg enn meg, men jeg vet med meg selv at dette hadde jeg klart å takle. Jeg kunne ikke tenkt meg å vært foruten mitt barn selv om det er krevende og situasjonen til tider virker ganske håpløs. Men det er det verdt, når min 13 åring kommer løpende mot meg med armene åpne og gir meg en skikkelig bamseklem Da tenker jeg at jeg er heldig som har et barn som viser så stor glede og som ikke er redd for å vise det 4
Millimani Skrevet 18. februar 2014 #351 Skrevet 18. februar 2014 Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg en sånn... neitakk! Anonymous poster hash: f5d93...5a1 Man tar det man får, eller hva.....?! Velkommen til Nederland 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #352 Skrevet 18. februar 2014 Vet om en familie som har en gutt med DS. Hver gang de har besøk, kommer han løpende inn i stua og er naken nedentil. Han tar tak i pikken, som er veldig svær, og vifter med den. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 60388...ee8 Jeg vet om en familie som har en unge med adhd. Han har måtte bytte skole fordi han har banket opp flere elever. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 7550f...bce 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #353 Skrevet 18. februar 2014 Noen av de ja. Det gjør mange barn som ikke hat en diagnose også. Anonymous poster hash: 7550f...bce
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #354 Skrevet 18. februar 2014 Det gjør mange barn som ikke hat en diagnose også. Anonymous poster hash: 7550f...bce Det blir en annen sak
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #355 Skrevet 18. februar 2014 Det stemmer ikke... De fleste med downs får et veldig bra liv. Dette var et veldig bastant utsagn. Regner med du har kilder som støtter opp om dette?Anonymous poster hash: a75ae...f24 2
Blod Skrevet 18. februar 2014 #356 Skrevet 18. februar 2014 Dette var et veldig bastant utsagn. Regner med du har kilder som støtter opp om dette?Anonymous poster hash: a75ae...f24 Ikke på nettet nei, har erfaring fra virkeligheten
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #357 Skrevet 18. februar 2014 Jeg vet om en familie som har en unge med adhd. Han har måtte bytte skole fordi han har banket opp flere elever. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 7550f...bce Anonymous poster hash: 60388...ee8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #358 Skrevet 18. februar 2014 Jeg vet om en familie som har en unge med adhd. Han har måtte bytte skole fordi han har banket opp flere elever. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 7550f...bce Absolutt. Må jo være veldig trist for foreldrene. Sier jo seg selv. Anonymous poster hash: 60388...ee8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #359 Skrevet 18. februar 2014 Ikke på nettet nei, har erfaring fra virkeligheten Wow, imponert over at du har erfaring fra og oversikt over alle verdens mennesker med Downs syndrom, og deres livskvalitet. Det at du har en søster med Downs som har det veldig bra, gir deg ikke belegg for å si at de aller fleste med Downs har et flott liv. Du skjønner det?Anonymous poster hash: a75ae...f24 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #360 Skrevet 18. februar 2014 det er vel ikke akkurat de som er den største utgiften her i landet heller. Neivel, kanskje folk med alvorlig autisme krever mer. Men hva så? DET MÅ SPARES INN OVER ALT. Vil dere betale selv, værsågod. Hvis det er den moralske bibelbelte-overbevisningen som styrer dere: Hva tenker dere om å bevisst sette barn til verden når så mange barn i verden allerede er foreldreløse? Bør man ikke ta seg av dem heller, hvis kristelig moral er så viktig? Anonymous poster hash: 96859...a74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå