Bernardette Skrevet 18. februar 2014 #301 Skrevet 18. februar 2014 Vel, se på disse barna: http://www.natashasblogg.se/amsterdamtips/fotoustallning-om-barn-med-downs-syndrom og så døm selv om de helst burde blitt abortert vekk. 1
Pusheen Skrevet 18. februar 2014 #302 Skrevet 18. februar 2014 Vel, se på disse barna: http://www.natashasblogg.se/amsterdamtips/fotoustallning-om-barn-med-downs-syndrom og så døm selv om de helst burde blitt abortert vekk. De bildene sier jo ingenting om hvor mye ansvar og oppfølging de krever... Så dårlig argument for min del. 6
Niennas Skrevet 18. februar 2014 #303 Skrevet 18. februar 2014 Tråden er ryddet for personangrep, og svar til disse. Niennas,mod
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 18. februar 2014 #304 Skrevet 18. februar 2014 Vel, se på disse barna:http://www.natashasblogg.se/amsterdamtips/fotoustallning-om-barn-med-downs-syndrom og så døm selv om de helst burde blitt abortert vekk. Er jo ikke utseende til barn med down syndrom det er snakk om? 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #305 Skrevet 18. februar 2014 Det jeg lurer på er hvorfor så mange viser et slikt hat og forakt mot de som faktisk velger å bære frem et barn med DS. Det er jo ikke dere som skal ta dere av det? Anonymous poster hash: 60388...ee8 3
Pusheen Skrevet 18. februar 2014 #306 Skrevet 18. februar 2014 Det jeg lurer på er hvorfor så mange viser et slikt hat og forakt mot de som faktisk velger å bære frem et barn med DS. Det er jo ikke dere som skal ta dere av det? Anonymous poster hash: 60388...ee8 Hvem har vist hat og forakt? 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #307 Skrevet 18. februar 2014 Det jeg lurer på er hvorfor så mange viser et slikt hat og forakt mot de som faktisk velger å bære frem et barn med DS. Det er jo ikke dere som skal ta dere av det? Anonymous poster hash: 60388...ee8 Jeg synes det er helt greit at noen velger å få barn med downs, det er helt og holdent deres eget valg.Anonymous poster hash: af581...74d 1
la Flaca Skrevet 18. februar 2014 #308 Skrevet 18. februar 2014 Det er trist at man fjerner et barn av den grunn at det har blitt tildelt et kromosom for mye. Det er du som har laget barnet, så ta ansvar for det og vær gode foreldre. Men gjelder det bare barn med downs da? Eller er du imot abort all together? For du snakker som om du er motstander av abort, og da er det klart du faller utenfor diskusjonen i utgangspunktet. 3
Bernardette Skrevet 18. februar 2014 #309 Skrevet 18. februar 2014 Er jo ikke utseende til barn med down syndrom det er snakk om? Det var heller ikke utseendet som var mitt poeng, men at de er like fullverdige mennesker (små barn) som alle andre.
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #310 Skrevet 18. februar 2014 Men gjelder det bare barn med downs da? Eller er du imot abort all together? For du snakker som om du er motstander av abort, og da er det klart du faller utenfor diskusjonen i utgangspunktet. Jeg har kun uttalt meg om abort ved downs syndrom, for det er tema for denne tråden. Abort på generelt grunnlag kan diskuteres i en annen tråd.
Missy1 Skrevet 18. februar 2014 #311 Skrevet 18. februar 2014 Etter å ha lest denne tråden er jeg så glad for at mitt barns diagnose ikke kunne vises ved ultralyd. Ser ut som jeg ville bli dømt noe voldsomt om jeg hadde valgt å beholde. Syns det er så trist at barnet mitt en dag skal ut i denne store stygge verden det det lever så mange dømmende mennesker. Slike som dere gjør at mennesker som har store utfordringer i livet fra før av får ennå større utfordringer. 1
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #312 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har aldri sett på et barn med downs syndrom og tenkt at jeg skulle ønske moren hadde tatt abort. Jeg mener ikke at de er en belastning for samfunnet generelt. Men for oss som familie hadde det vært en ekstra belastning som jeg ikke ønsker dersom jeg kan unngå det. 2
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #313 Skrevet 18. februar 2014 16 sider med argumenter for eller mot abort ved downs syndrom, og jeg har til nå ikke sett ett eneste godt argument for abort! Selv om det er et stort ansvar med mye oppfølging, møter osv. osv. rettferdiggjør dette på ingen måte at man tar livet av det lille barnet. Moralsk forkastelig dette velgebort- samfunnet vi lever i, blir helt dårlig. Det er faktisk et menneskeliv det er snakk om!
la Flaca Skrevet 18. februar 2014 #314 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har kun uttalt meg om abort ved downs syndrom, for det er tema for denne tråden. Abort på generelt grunnlag kan diskuteres i en annen tråd. Hvorfor er du redd for å si at du er abortmotstander? Eller er det viktigere å beholde fostre med kromosomfeil enn normale forstre? Alle argumenter du har mot abortering av fostre med DS gjelder for alle aborter. Så du greier ikke å formidle budskapet ditt. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #315 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har aldri sett på et barn med downs syndrom og tenkt at jeg skulle ønske moren hadde tatt abort. Jeg mener ikke at de er en belastning for samfunnet generelt. Men for oss som familie hadde det vært en ekstra belastning som jeg ikke ønsker dersom jeg kan unngå det. Nemlig. Det er et personlig valg, og betyr ikke at man ser ned eller dømmer andre som velger noe annet - eller at man mener barn med downs el er verdiløse. Men hvis det er det man tror forstår jeg jo hvorfor det vekker så sterke følelser. Anonymous poster hash: af581...74d 2
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #316 Skrevet 18. februar 2014 16 sider med argumenter for eller mot abort ved downs syndrom, og jeg har til nå ikke sett ett eneste godt argument for abort! Selv om det er et stort ansvar med mye oppfølging, møter osv. osv. rettferdiggjør dette på ingen måte at man tar livet av det lille barnet. Moralsk forkastelig dette velgebort- samfunnet vi lever i, blir helt dårlig. Det er faktisk et menneskeliv det er snakk om! Du argumenterer som en fanatisk abortmotstander. Syns derfor der er ganske uredelig av deg å nekte å si hvor du står i abort-diskusjonen(selv om det er veldig tydelig). 3
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #317 Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor er du redd for å si at du er abortmotstander? Eller er det viktigere å beholde fostre med kromosomfeil enn normale forstre? Alle argumenter du har mot abortering av fostre med DS gjelder for alle aborter. Så du greier ikke å formidle budskapet ditt. Jeg synes jeg formidler budskapet mitt ganske tydelig. Men visst noe er uklart for deg, så er jeg MOT abort av mennesker med downs syndrom. Hadde jeg vært gravid med et barn med denne diagnosen, hadde abort aldri vært et tema. Verken for meg eller min mann.
Pusheen Skrevet 18. februar 2014 #318 Skrevet 18. februar 2014 16 sider med argumenter for eller mot abort ved downs syndrom, og jeg har til nå ikke sett ett eneste godt argument for abort! Selv om det er et stort ansvar med mye oppfølging, møter osv. osv. rettferdiggjør dette på ingen måte at man tar livet av det lille barnet. Moralsk forkastelig dette velgebort- samfunnet vi lever i, blir helt dårlig. Det er faktisk et menneskeliv det er snakk om! Jeg synes jeg formidler budskapet mitt ganske tydelig. Men visst noe er uklart for deg, så er jeg MOT abort av mennesker med downs syndrom. Hadde jeg vært gravid med et barn med denne diagnosen, hadde abort aldri vært et tema. Verken for meg eller min mann. Så det er greit å ta abort om barnet IKKE har DS? Du forvirrer meg litt i svarene dine... 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #319 Skrevet 18. februar 2014 Du argumenterer som en fanatisk abortmotstander. Syns derfor der er ganske uredelig av deg å nekte å si hvor du står i abort-diskusjonen(selv om det er veldig tydelig). Ja, da hadde det vært like greit å si det. Ellers blir det "abort er greit, med mindre barnet har downs for da er abort moralsk forkastelig" Og det gir overhode ingen mening...Anonymous poster hash: af581...74d 2
Pusheen Skrevet 18. februar 2014 #320 Skrevet 18. februar 2014 Etter å ha lest denne tråden er jeg så glad for at mitt barns diagnose ikke kunne vises ved ultralyd. Ser ut som jeg ville bli dømt noe voldsomt om jeg hadde valgt å beholde. Syns det er så trist at barnet mitt en dag skal ut i denne store stygge verden det det lever så mange dømmende mennesker. Slike som dere gjør at mennesker som har store utfordringer i livet fra før av får ennå større utfordringer. Som New_Girl sier så har jeg aldri sett et barn med Downs hvor jeg har tenkt at "å herregud, at ikke moren tok abort". Jeg synes det er tøft av de som har barn med spesielle behov å stå i det når det blåser, og kunne glede seg over de dagene som er fine. Men det er et personlig valg, og selv om DU fint takler å ta hånd om et barn med spesielle behov, er det ikke slik at det er det eneste riktige og at alle vil/MÅ gjøre det. Jeg personlig vil ikke ha den forpliktelsen om jeg kan velge å la vær. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå