Gå til innhold

down syndrom og graviditet

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg ville tatt abort uten å blunke!

For det førse vil jeg ikke ødelegge mitt eget, mannen min, og eventuelt andre barn sine liv med å få en så tidkrevende unge. Det er en fulltidsjobb med overtid hele resten av livet. Dessuten er det veldig trist å ha en syk unge som ikke kan gjøre og oppleve det andre barn kan. Jeg kommer til å teste for alt man kan teste ungen for sør jeg eventuelt får barn.

Dessuten er det ikke retferdig at mødres egoisme skal tynge samfunnet. Psykisk utviklingshemmede er samfunnets "kjeledegger" som vi ikke har bruk for, men før på for det. Til blodpris! I gamle dager ble psykisk utviklingshemmede barn plassert ut i skogen for å dø, fordi de er 100% ubrukelige og plagsomme.

Anonymous poster hash: dec0c...1a4

Du ødelegger poenget mitt...

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er vel ingen selvfølgelighet at man ikke vil få et godt og fullverdig liv, pga. at en har down syndrom. Man kan da ikke bare gå ut i fra det, og bruke det som begrunnelse for å fjerne barnet.

Jo, man kan faktisk det.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er vel ingen selvfølgelighet at man ikke vil få et godt og fullverdig liv, pga. at en har down syndrom. Man kan da ikke bare gå ut i fra det, og bruke det som begrunnelse for å fjerne barnet.

Det er ingen selvfølgelighet at de VIL få et godt og fullverdig liv heller. Du får gjøre hva du vil, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde turt å ta sjansen.

Gjest ...sunny...
Skrevet

Jo, man kan faktisk det.

Synd at du har det synet på det, at et liv betyr så lite for deg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Her kommer anklagelsene ja. Hun har ikke sagt at et liv ikke betyr noe for henne

• Liker 2
Gjest ...sunny...
Skrevet

Det er ingen selvfølgelighet at de VIL få et godt og fullverdig liv heller. Du får gjøre hva du vil, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde turt å ta sjansen.

Nei, men å ta abort I TILFELLE barnet ikke vil få et godt og fullverdig liv? Det er da ingen selvfølge hos noe barn, men man gjør så godt man kan for å gi barnet det det trenger :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Nei, men å ta abort I TILFELLE barnet ikke vil få et godt og fullverdig liv? Det er da ingen selvfølge hos noe barn, men man gjør så godt man kan for å gi barnet det det trenger :)

Jeg ser det som at jeg skåner barnet.

Gjest ...sunny...
Skrevet

Her kommer anklagelsene ja. Hun har ikke sagt at et liv ikke betyr noe for henne

Det er jo det hun indikerer. Barnet vil komme til å få et stort behov for hjelp, så da er det lettest for alle parter å få det fjernet?

Skrevet

Hvorfor fjernet du informasjonen om at du er sykepleier? Det er skremmende at et menneske i din profesjon viser så liten evne til empati, og så stor disrespekt for andres følelser og livssituasjon. Du er vel forhåpentligvis en ung kvinne, som vil lære mye etter hvert som du får mer livserfaring.

Men et åpent hjerte har du ikke.

Hvor mye tror du ikke det smerter en mor å innrømme at hennes elskede sønn aldri skulle blitt født. Han ber meg hver dag om å få slippe. Han er sint. Og jeg er redd han. Jeg unner ingen dette.

Man skal aldri dømme andre uten å ha prøvet deres sko heter det.

Anonymous poster hash: 00de0...930

HUN mangler empati??? Er du seriøs? Er det noen som står opp for de svake i samfunnet så er det slike som oss! Dere ønsker jo at alle skal dø!

Anonymous poster hash: 7550f...bce

• Liker 2
Gjest ...sunny...
Skrevet

Jeg ser det som at jeg skåner barnet.

Kun en som kan avgjøre om du skåner barnet eller ei, og det er barnet selv. Men det er en stemme du ikke ønsker å lytte til.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er jo det hun indikerer. Barnet vil komme til å få et stort behov for hjelp, så da er det lettest for alle parter å få det fjernet?

Det er det ikke. Hun vil skåne et barn fra å ha det vondt, det kaller ikke jeg å mene at et liv ikke har en verdi.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Kun en som kan avgjøre om du skåner barnet eller ei, og det er barnet selv. Men det er en stemme du ikke ønsker å lytte til.

men når det er et foster under 12 uke er det ikke et barn ennå.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ærlig talt, for en unødvendig respons! Er jo ikke snakk om at man ikke bryr seg, er jo nettopp derfor mange velger abort. FORDI man bryr seg. Man vil alt godt for sitt eget barn, og man har bare seg selv og sine ressurser og hva man har av energi og motivasjon til å bedømme for om man kan klare å gi barnet alt det det trenger. Et barn med DS har større og mer krevende behov enn et friskt barn. Sånn er det bare! Skjønner ikke at det ikke går an å se det!

Endret av Pusheen
  • Liker 3
Gjest ...sunny...
Skrevet

Det er det ikke. Hun vil skåne et barn fra å ha det vondt, det kaller ikke jeg å mene at et liv ikke har en verdi.

Det er da ingen selvfølge at barnet vil komme til å få det vondt? Kan virke som om du har lite kunnskap om downs syndrom, og at du ikke kjenner særlig mange med denne diagnosen. Hva står igjen da? Jo, dine fordommer.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det er da ingen selvfølge at barnet vil komme til å få det vondt? Kan virke som om du har lite kunnskap om downs syndrom, og at du ikke kjenner særlig mange med denne diagnosen. Hva står igjen da? Jo, dine fordommer.

Det er ingen selvfølge at barnet ikke får det vondt heller. Hvorfor skal man gamble på det? Jeg har kunnskap om ds. Noen blir velfungerende, noen blir ikke det. man har ingen anelse om utfallet.

Endret av BettyBoop
Gjest ...sunny...
Skrevet

Ærlig talt, for en unødvendig respons! Er jo ikke snakk om at man ikke bryr seg, er jo nettopp derfor mange velger abort. FORDI man bryr seg. Man vil alt godt for sitt eget barn, og man har bare seg selv og sine ressurser og hva man har av energi og motivasjon til å bedømme for om man kan klare å gi barnet alt det det trenger. Et barn med DS har større og mer krevende behov enn et friskt barn. Sånn er det bare! Skjønner ikke at det ikke går an å se det!

Jeg er helt enig i at barn med DS har et større og mer krevende behov enn et friskt barn, har aldri påstått noe annet. Det vil kreve både tid, energi, innsats og krefter. Men å velge bort barnet fordi du TROR det er det beste for barnet blir for meg totalt feil.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig i at barn med DS har et større og mer krevende behov enn et friskt barn, har aldri påstått noe annet. Det vil kreve både tid, energi, innsats og krefter. Men å velge bort barnet fordi du TROR det er det beste for barnet blir for meg totalt feil.

Det er jo ikke noe man bare TROR. Man VET jo at barn med DS krever mer enn andre barn. Er jo ikke noe hemmelig akkurat...

Og for å spørre; er du imot abort generelt? Heldigvis har man rett på selvbestemt abort her i landet. De som tar abort tenker nok nøye gjennom hva de gjør, og det gjør det jo for barnets beste. Er det da "verre" å ta abort om man får bekreftet DS på fosteret?

Endret av Pusheen
Gjest ...sunny...
Skrevet

Det er ingen selvfølge at barnet ikke får det vondt heller. Hvorfor skal man gamble på det? Jeg har kunnskap om ds. Noen blir velfungerende, noen blir ikke det. man har ingen anelse om utfallet.

Så da fjerner du det i tillfelle det skulle bli utfallet? Mest sansynlig vil barnet få et flott og godt liv, hvis du gir det muligheten til det da.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Så da fjerner du det i tillfelle det skulle bli utfallet? Mest sansynlig vil barnet få et flott og godt liv, hvis du gir det muligheten til det da.

Hvordan kan du vite at det ene er mer sannsynlig enn det andre?

Gjest ...sunny...
Skrevet

Det er jo ikke noe man bare TROR. Man VET jo at barn med DS krever mer enn andre barn. Er jo ikke noe hemmelig akkurat...

Jeg har aldri sagt at jeg bare tror at det er mer krevende. Les opp igjen hva jeg skrev, så ser du det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...