Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #321 Skrevet 18. februar 2014 Du argumenterer som en fanatisk abortmotstander. Syns derfor der er ganske uredelig av deg å nekte å si hvor du står i abort-diskusjonen(selv om det er veldig tydelig). Jeg er mot abort av et foster av den grunn av at det har downs syndrom. Du på den andre siden synes dette er grunn god nok, på grunn av den belastningen det vil bli fo familien, samfunnet etc. Jeg har min mening, du har din. Synd du ikke er fornøyd med min måte å fremme budskapet mitt på, men jeg har ikke et nyansert syn på dette temaet.
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #322 Skrevet 18. februar 2014 Nemlig. Det er et personlig valg, og betyr ikke at man ser ned eller dømmer andre som velger noe annet - eller at man mener barn med downs el er verdiløse. Men hvis det er det man tror forstår jeg jo hvorfor det vekker så sterke følelser. Anonymous poster hash: af581...74d Det er tydeligvis mer viktig å demonisere de som ville valgt annerledes, enn å faktisk prøve å forstå argumentene. Temaet er tydeligvis for betent for enkelte til å ha en saklig diskusjon. 1
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #323 Skrevet 18. februar 2014 Så det er greit å ta abort om barnet IKKE har DS? Du forvirrer meg litt i svarene dine... Det har jeg ikke tenkt å uttale meg om i denne tråden. Kommer det en tråd om abort generelt, kan jeg uttale meg der
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #324 Skrevet 18. februar 2014 Det er tydeligvis mer viktig å demonisere de som ville valgt annerledes, enn å faktisk prøve å forstå argumentene. Temaet er tydeligvis for betent for enkelte til å ha en saklig diskusjon. Så det er ikke en saklig diskusjon fordi jeg ikke er enig med deg? Jeg har argumentert for min side av saken, så kan du argumentere for sin side av saken. Man må ikke ha et vagt og nyansert syn på en sak for å være med i en diskusjon på KG. Jeg har en sterk mening om dette, og har min fulle rett til å ytre den.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #325 Skrevet 18. februar 2014 Så det er ikke en saklig diskusjon fordi jeg ikke er enig med deg? Jeg har argumentert for min side av saken, så kan du argumentere for sin side av saken. Man må ikke ha et vagt og nyansert syn på en sak for å være med i en diskusjon på KG. Jeg har en sterk mening om dette, og har min fulle rett til å ytre den. Det er ikke en saklig diskusjon fordi du tillegger motparten meninger de ikke har. Anonymous poster hash: af581...74d 5
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #326 Skrevet 18. februar 2014 Det er ikke en saklig diskusjon fordi du tillegger motparten meninger de ikke har.Anonymous poster hash: af581...74d Alt jeg gjør er å ytre mine meninger!
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #327 Skrevet 18. februar 2014 Sånn er det å få barn!!!! ENten barnet har downs syndrom eller ikke! Man vet ikke utfallet. Ungen din kan få psykiske problemer i tenårene f.eks. og slite MYE værre enn et barn med downs syndrom. Jeg tror ikke dere aner hva dere snakker om. Dere kan umulig vite mye om diagnosen bortsett fra hva dere ser på Tangerudbakken. (Jeg jobber med utviklingshemmede og kan ikke fordra Tangerudbakken, bare så det er sagt. Ikke fordi jeg ikke liker de som er der, jeg syntes bare det er kjedelig...) Anonymous poster hash: 7550f...bce men man vet jo på forhånd om barnet har ds eller ikke. om jeg tok fostervannsprøve eller ul som viste et friskt barn hadde jeg beholdt. Om ungen skulle bli født og det viste seg at det feilte barnet noe annet, f.eks CP så hadde jeg tatt imot dette barnet med åpne armer. Så lenge Ul ikke viste noe hadde jeg gamblet men om ul viste ds eller noe annet som ikke var bra så hadde jeg ikke gamblet. 3
Montefalco Skrevet 18. februar 2014 #328 Skrevet 18. februar 2014 16 sider med argumenter for eller mot abort ved downs syndrom, og jeg har til nå ikke sett ett eneste godt argument for abort! Selv om det er et stort ansvar med mye oppfølging, møter osv. osv. rettferdiggjør dette på ingen måte at man tar livet av det lille barnet. Moralsk forkastelig dette velgebort- samfunnet vi lever i, blir helt dårlig. Det er faktisk et menneskeliv det er snakk om! Jeg har sett flere gode argumenter. Og jeg har ikke giddet å lese alle 16 sidene. Du tar feil vedrørende påstanden om at det er et menneskeliv det er snakk om. Det er mange menneskeliv det er snakk om. Både det ufødte barnet og alle de som må leve med barnet dersom det fødes. Dersom barnet fødes, vil livene til den øvrige familien påvirkes i helt annen grad enn dersom det var et friskt barn som ble født. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #329 Skrevet 18. februar 2014 Vel, se på disse barna: http://www.natashasblogg.se/amsterdamtips/fotoustallning-om-barn-med-downs-syndrom og så døm selv om de helst burde blitt abortert vekk. Det at du viser søte bilder av barn med downs syndrom forandrer jo ikke faktum at de krever langt mer enn et friskt barn. 1
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #330 Skrevet 18. februar 2014 men man vet jo på forhånd om barnet har ds eller ikke. om jeg tok fostervannsprøve eller ul som viste et friskt barn hadde jeg beholdt. Om ungen skulle bli født og det viste seg at det feilte barnet noe annet, f.eks CP så hadde jeg tatt imot dette barnet med åpne armer. Så lenge Ul ikke viste noe hadde jeg gamblet men om ul viste ds eller noe annet som ikke var bra så hadde jeg ikke gamblet. Ubehagelig at du flere ganger refererer til det å evt. beholde barnet som gambling. Det er et menneskeliv vi snakker om, og et menneskeliv har ikke noe med gambling å gjøre.
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #331 Skrevet 18. februar 2014 Hva mener du da? Når du går til gynekologen og skraper ut barnet ditt?Anonymous poster hash: f1ed5...44e Det er ikke et barn ennå. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #332 Skrevet 18. februar 2014 Ubehagelig at du flere ganger refererer til det å evt. beholde barnet som gambling. Det er et menneskeliv vi snakker om, og et menneskeliv har ikke noe med gambling å gjøre. herregud altså. Det er sykdommer jeg snakker om. Kanskje jeg syns det er dårlig gjort å holde noen som lider i live til enhver pris. 2
Bernardette Skrevet 18. februar 2014 #333 Skrevet 18. februar 2014 Det er ikke et barn ennå. Når er det er barn? Når det har tær? Er det en stein, et hus eller en karamell frem til uke 12?
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #334 Skrevet 18. februar 2014 Når er det er barn? Når det har tær? Er det en stein, et hus eller en karamell frem til uke 12? det er et barn når det er levedyktig utenfor livmoren 2
la Flaca Skrevet 18. februar 2014 #335 Skrevet 18. februar 2014 Kanskje dere abortmotstandere kan opprette en tråd om abort? For er man i utgangspunktet mot abort blir det nok vanskelig å ha et relevant syn på abort av fostre med DS. 3
Alice123 Skrevet 18. februar 2014 #336 Skrevet 18. februar 2014 Det jeg lurer på er hvorfor så mange viser et slikt hat og forakt mot de som faktisk velger å bære frem et barn med DS. Det er jo ikke dere som skal ta dere av det? Anonymous poster hash: 60388...ee8 Jeg for min del ser at denne tråden har en klar overvekt av veloverveide argumenter, kildehenvisninger, egne erfaringer og ikke minst RESPEKT for emnet vi diskuterer. Men noen få unntak (to som jeg kan telle). Fra den andre siden (imot abort av barn med DS) er det derimot helt motsatt. det er det en klar overvekt av utskjeldninger, navnekalling eder og galle, for å ikke snakke om at et par anonyme brukere prøver å sette norgesrekord i bruk av utropstegn. 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #337 Skrevet 18. februar 2014 Vet om en familie som har en gutt med DS. Hver gang de har besøk, kommer han løpende inn i stua og er naken nedentil. Han tar tak i pikken, som er veldig svær, og vifter med den. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 60388...ee8 1
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #338 Skrevet 18. februar 2014 det er et barn når det er levedyktig utenfor livmoren Det er jo utviklet nok til at man kan se at det har downs syndrom. Så det er jo i aller høyeste et lite barn vi snakker om. "Det er ikke et barn" er kun en dårlig unnskyldning som brukes for å distansere seg med det faktum, at det i det aller høyeste grad er et barn det er snakk om. Tenk, du har og vært så liten en gang.
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #339 Skrevet 18. februar 2014 Det er jo utviklet nok til at man kan se at det har downs syndrom. Så det er jo i aller høyeste et lite barn vi snakker om. "Det er ikke et barn" er kun en dårlig unnskyldning som brukes for å distansere seg med det faktum, at det i det aller høyeste grad er et barn det er snakk om. Tenk, du har og vært så liten en gang. Det der er det teiteste argumentet jeg har hørt fra deg så langt 3
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #340 Skrevet 18. februar 2014 Vet om en familie som har en gutt med DS. Hver gang de har besøk, kommer han løpende inn i stua og er naken nedentil. Han tar tak i pikken, som er veldig svær, og vifter med den. Veldig pinlig for foreldrene. Anonymous poster hash: 60388...ee8 Uff er det virkelig snat, dette er jo helt forferdelig? Og han skal få lov til å leve? For en verden vi lever i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå