Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #201 Skrevet 18. februar 2014 Det er ikke snakk om perfeksjon, det er snakk om at vi ikke har noe ønske om å snu opp ned på tilværelsen vår hvis vi kan unngå det. Så bruk kondom da.
Tanuki Skrevet 18. februar 2014 #202 Skrevet 18. februar 2014 Vil faktisk være så freidig å påstå at en er en dårlig foreldre, når man skulle ønske at ens eget barn aldri var født. Skjerp deg selv! Vet ærlig talt ikke hvordan jeg kan svare deg, har du virkelig så lite medfølelse for det andre har vært gjennom? Er alt svart/hvitt for deg? Hjelpes. 5
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #203 Skrevet 18. februar 2014 Så bruk kondom da. Herlighet. Vi beskytter oss vi, men skulle vi ønske et nytt barn så blir det vanskelig med kondom, gitt. Skal jeg la vær å få flere barn bare fordi jeg helst vil at barnet skal være friskt? Merkelig tankegang. Jeg trodde alle ønsket det, jeg. 2
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #204 Skrevet 18. februar 2014 Vet ærlig talt ikke hvordan jeg kan svare deg, har du virkelig så lite medfølelse for det andre har vært gjennom? Er alt svart/hvitt for deg? Hjelpes. Tviler ikke et sekund på at det kan være utrolig tøft å ha et barn med down syndrom. Unner alle med barn som har spesielle behov all den hjelp, støtte og oppfølging de kan få. Men å si at jeg ikke har medfølelse kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har den aller største medfølelse for barnet med en mor som skulle ønske han ikke levde.
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #205 Skrevet 18. februar 2014 Herlighet. Vi beskytter oss vi, men skulle vi ønske et nytt barn så blir det vanskelig med kondom, gitt. Skal jeg la vær å få flere barn bare fordi jeg helst vil at barnet skal være friskt? Merkelig tankegang. Jeg trodde alle ønsket det, jeg. Man velger ikke selv hvilket barn man får. Et barn med down syndrom kan leve et godt, rikt og lykkelig liv. Forferdelig å fjerne barnet i tillfelle det kommer til å være syket, og få helseproblemer.
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #206 Skrevet 18. februar 2014 Synes det er trist at du har et slikt syn på dette. En velger selv å bli gravid, og man vet da at det ikke finnes noen garanti for å få et friskt og "perfekt" barn. Skjerp deg og slutt å legg meninger i andre folks munn 3
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #207 Skrevet 18. februar 2014 Skjerp deg og slutt å legg meninger i andre folks munn Dette er et forum hvor man kan ytre sine meninger om et gitt tema. Tema for denne tråden er abortering av barn med down syndrom, og av den grunn gir jeg uttrykk for min mening om dette. Hvis det er vanskelig for deg å akseptere, finnes det mange andre nettsider å velge mellom
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #208 Skrevet 18. februar 2014 Man velger ikke selv hvilket barn man får. Et barn med down syndrom kan leve et godt, rikt og lykkelig liv. Forferdelig å fjerne barnet i tillfelle det kommer til å være syket, og få helseproblemer. Hvorfor er det så mye mer forferdelig å abortere et foster med downs syndrom en. Å abortere et foster for hvilken som helst annen grunn? 2
Tanuki Skrevet 18. februar 2014 #209 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Tviler ikke et sekund på at det kan være utrolig tøft å ha et barn med down syndrom. Unner alle med barn som har spesielle behov all den hjelp, støtte og oppfølging de kan få. Men å si at jeg ikke har medfølelse kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har den aller største medfølelse for barnet med en mor som skulle ønske han ikke levde. Hun sa ikke at hun ikke onsker at barnet levde, AB skrev at hun elsker ham, MEN hadde hun kunne et tatt et mer informert valg da hun var gravid ville hun valgt abort. Tror du virkelig at AB som tydligvis har gjort alt hun kan for barnet sitt skulle onske at barnet ikke levde? A henge ut andre som daarlige foreldre bare fordi dem tenker annerledes enn deg syns jeg sier mer om deg enn om AB. Endret 18. februar 2014 av Tanuki 4
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #210 Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor er det så mye mer forferdelig å abortere et foster med downs syndrom en. Å abortere et foster for hvilken som helst annen grunn? Det er trist at man fjerner et barn av den grunn at det har blitt tildelt et kromosom for mye. Det er du som har laget barnet, så ta ansvar for det og vær gode foreldre.
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #211 Skrevet 18. februar 2014 Hun sa ikke at hun ikke onsker at barnet levde, AB skrev at hun elsker ham, MEN hadde hun kunne et tatt et mer informert valg da hun var gravid ville hun valgt abort. Tror du virkelig at AB som tydligvis har gjort alt hun kan for barnet sitt skulle onske at barnet ikke levde? A henge ut andre som daarlige foreldre bare fordi dem tenker annerledes enn deg syns jeg sier mer om deg enn om AB. Hun sier jo rett ut at dersom hun kunne velge på nytt, ville hun valgt bort barnet sitt. Du motsier deg selv her.
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #212 Skrevet 18. februar 2014 Hun sier jo rett ut at dersom hun kunne velge på nytt, ville hun valgt bort barnet sitt. Du motsier deg selv her. Hva så?
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #213 Skrevet 18. februar 2014 Det er trist at man fjerner et barn av den grunn at det har blitt tildelt et kromosom for mye. Det er du som har laget barnet, så ta ansvar for det og vær gode foreldre. Man tar abort for konsekvensen det ekstra kromosomer kan ha på familielivet, andre søsken, økonomien, samlivet og mange andre gode grunner. 1
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #214 Skrevet 18. februar 2014 Hva så? Hva så? HVA SÅ at man skulle ønske at barnet sitt aldri var født? For en kynisk verden vi lever i.
Tanuki Skrevet 18. februar 2014 #215 Skrevet 18. februar 2014 Personlig ville jeg nok tatt abort om de viste seg at fosteret antagelig hadde DS, av samme grunner som allerede har blitt nevnt av andre her inne. 1
Gjest ...sunny... Skrevet 18. februar 2014 #216 Skrevet 18. februar 2014 Man tar abort for konsekvensen det ekstra kromosomer kan ha på familielivet, andre søsken, økonomien, samlivet og mange andre gode grunner. Kommer litt ann på hvilken innstilling man har. Du sier selv dette er gode grunner for å ta et liv. Så utrolig kald og lite reflektert du er. Egoist.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #217 Skrevet 18. februar 2014 På samme måte som du ikke vet noe om meg. Du sier jeg ikke vet hvordan det er å leve med noen med down syndrom, og at jeg er lykelig naiv. Her tar du helt feil, for dette vet jeg alt om. Synd du ikke fikk det perfekte livet du hadde håpet på, og at ditt barn har ødelagt livet ditt på denne måten. Skulle tatt livet hans mens du kunne ja, kjipt. Hvorfor fjernet du informasjonen om at du er sykepleier? Det er skremmende at et menneske i din profesjon viser så liten evne til empati, og så stor disrespekt for andres følelser og livssituasjon. Du er vel forhåpentligvis en ung kvinne, som vil lære mye etter hvert som du får mer livserfaring. Men et åpent hjerte har du ikke. Hvor mye tror du ikke det smerter en mor å innrømme at hennes elskede sønn aldri skulle blitt født. Han ber meg hver dag om å få slippe. Han er sint. Og jeg er redd han. Jeg unner ingen dette. Man skal aldri dømme andre uten å ha prøvet deres sko heter det.Anonymous poster hash: 00de0...930 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #218 Skrevet 18. februar 2014 Må si meg helt enig med Sunny. Skremmende at så mangen er for abort ved DS. Anonymous poster hash: 738cd...775 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2014 #219 Skrevet 18. februar 2014 Må si meg helt enig med Sunny. Skremmende at så mangen er for abort ved DS. Anonymous poster hash: 738cd...775 er du imot abort ellers? For hvis ikke er det teit å være imot abort av fostere med ds. enten så må du være helt for selvbestemt abort eller helt imot. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #220 Skrevet 18. februar 2014 Beklager men de færreste orker å bruke livet sitt på et barn de mener de ikke er i stand til å ta vare på. Jeg hadde aldri klart å ta vare på et barn med spesielle behov og at jeg skal da bruke livet mitt på å gi et barn en dårlig oppvekst gir ingen mening. Anonymous poster hash: 2a209...3db 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå