Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Puh!!!

I dag har vi fartet mye. Fikk ordnet pass til lillebror, hjem en snartur og gi flaske, møte jentene i barselgruppa på kafe (satt ute, veldig deilig!), kjøre lillebror opp til mamma så hun kunne passe ham, dra på trening hos fysioterapeuten, handle litt, hente gutten (som var kjempefornøyd), dra hjem til en stakkars eldstemann som ikke kom seg inn i huset selv om nøklene lå i sekken (det hadde han ikke sett), hjelpe med lekser, lage middag, få hjem snuppa og hjelpe henne med leksene, spise og amme.

Mannen skal på foreldremøte på 5. trinn i kveld og har kjørt eldste på svømming, vi skal hente ham der om 3 kvarter.

Vi har fått takkekortene i posten også, så da har vi en liten jobb der med å få sendt dem ut. Synes de ble bra, da :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres så utrolig deilig ut å ha en Spania-tur å se frem til nå! Det er jo nå som høsten gjør sitt inntog, og kveldene ikke er fullt så varme og lyse lenger at det virkelig begynner å bli godt å komme seg litt bort :jepp: Når er det dere drar, igjen??

Skrevet (endret)

Vi drar 26. september, Ipanema!

Det begynner virkelig å nærme seg, det gjenstår ennå å ordne med PramPack til vogna og litt annet praktisk, og i dag har lillebror fått seg noen sommerklær i str. 62 på salg :)

Endelig fikk jeg satt meg ned og slappet av! Ser litt på Idol, surfer og nyter at mannen og de største barna steller og bader lillebror før han skal legges for natta :hjerte:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Sov til 07 i dag, ammet til 08 og nå spiser jeg havregrøt og drikker kaffe mens lillebror ligger i babygym'en. :)

Etterpå skal vi på babysvømming, blir spennende!

Skrevet

Takk! Babysvømming var helt topp! Å flyte på ryggen var best :)

Lillebror ble sliten mot slutten da, som mange andre babyer der.

Men nå er jeg skikkelig forbanna her. Forsikringsselskapet vil ikke dekke vannskaden på kjøkkenet vårt! De dekker visstnok bare skader forårsaket av lekkasjer, og ikke kondensvann. Nå vet jeg ikke hva f*** vi skal gjøre :sinna:

Og ikke nok med det; kommunen har tenkt å legge ned barneskolen til ungene! For å spare penger, selvfølgelig. De vil gjøre den om til ren ungdomsskole og fordele barneskoleelevene på de andre skolene i kommunen. Dvs. at ungene får mye lengre vei, og ikke kan gå dit! Og hele skolehverdagen blir snudd på hodet.

Politikere assa!! :bond:

Skrevet

Her er det magesvømming som er mest populært, han blir litt skeptisk når jeg legger ham på ryggen. :P På magen plasker han i vei og sparker med beina som en tulling. :ler:

Dobbeltæsj for teite forsikringsselskap og politikere! Går det an å lage underskriftskampanje mot den nedlegginga?

Skrevet (endret)

Din er jo litt eldre, så skjønner godt at mageleie er mest populært!

Det blir nok både underskriftskampanje og aksjoner mot det hvis det blir vedtatt - heldigvis er det bare et forslag enn så lenge... Men spare penger må de visst. Bare et spørsmål om hvordan...

Kort om tingenes tilstand ellers: Travelt!! Sliten. Trøtt. Møte med skolen i morgen ang. tilrettelegging og oppfølging for eldstemann.

Status dåpsinvitasjoner: stæsj er kjøpt inn, må sette meg ned i helga og lage dem...

Leie av PramPack til Spaniatur er i boks :)

Lillebror er en pratsom fyr som nå har oppdaget hendene sine og putter dem i munnen hele tida. :ler:

Sitat mannen her i stad: Du kan ikke spise OG prate samtidig vettu! :fnise:

Endret av La Traviata
Skrevet

Fredag! Åh, så godt det skal bli med helg!

Vi skulle på møte med skolen ang. eldstemann i morges, men det ble avlyst i siste liten pga sykdom. Så nå fikk vi plutselig veldig god tid. ;)

Sitter med kaffe og en banan og ammer. Skal trene hos fysio senere i dag, og ellers kjøre klesvask - skittentøyskurvene renner jo over her.

Lillebror er 11 uker gammel i dag! :hjerte:

Skrevet

Snartur innom og ønsker deg god helg :klemmer:

Skrevet (endret)

Takk, Ipanema! :)

Vært hos fysio, og bekkenet mitt tåler neimen ikke mye. Kunne nesten ikke gå etterpå, tok litt tid å myke opp musklene igjen. Gah!

Lillebror hadde bare kost seg hos mamma mens jeg var borte, og slukt 200 ml Nan. Han har fått så mye personlighet den siste tida, og det er utrolig gøy!

Nå skal vi snart begynne å lage fredagspizza, det blir digg! :spise:

Endret av La Traviata
Skrevet

Gratulerer med 11 uker gammel bebis :nigo:

Skrevet

Og ikke nok med det; kommunen har tenkt å legge ned barneskolen til ungene! For å spare penger, selvfølgelig. De vil gjøre den om til ren ungdomsskole og fordele barneskoleelevene på de andre skolene i kommunen. Dvs. at ungene får mye lengre vei, og ikke kan gå dit! Og hele skolehverdagen blir snudd på hodet.

Politikere assa!! :bond:

Kommunenes politikere styrer som de vil, og tidene forandrer seg. For noen år siden var det det samme styret her, og i flere nabo-kommuner. Da blir barna dine skyss-elever da? Det går seg til etter hvert det, skal du se :) Det positive i det er at de kan utvide horisonten og få nye venner. Men akkurat nå kjennes det nok mest negativt ut. Er vel vanskelig å si hvordan det er den dagen barna er på nye skolen, men får håpe barna dine får gå der sammen med flere av de vennene de har på skolen i dag.

Skrevet

Takk for det Lilleninja!

Du har nok rett Millimani, men det skal sies at ingenting er bestemt, dette er bare et forslag og de ønsker en 'demokratisk prosess' på det hele. Vi synes jo det er helt feil vei å gå, i og med at vårt skoleområde har aller flest barnefamilier i hele kommunen, og det er jo de aller minste skolebarna dette skal gå ut over. De har en veldig trygg og fin skolevei sånn som det er nå, og skolemiljøet er veldig bra. Skolen har vært blant de beste i landet (ligger nå på 29. plass) og vi er kjempefornøyde med den. Så det virker som en skivebom å skulle legge ned barnetrinnet og samle alle ungdomsskoleelevene der oppe, mens alle de minste barna må skysses rundt på andre barneskoler lengre unna. Det må da finnes andre, bedre løsninger som ikke går sånn ut over våre minste skolebarn, som trives på skolen sin og er mer sårbare for forandringer enn de som er eldre. Dette skal være tema på et FAU-møte på skolen neste uke, og jeg håper å få dratt på det møtet (mannen skal uansett dit, da han er klassekontakt).

Pizzaen ble god, og vi har kost oss med brus, snacks og Idol. Alle barna er i seng, og det er rolig og fredelig her i stua. Har litt lyst på rødvin merker jeg ;)

• Liker 1
Skrevet

God lørdag!

I natt var lillebror våken og ville ha mat kl. 04, og så sov vi til 08, puppet i senga og sto opp 09.

Mannen har vært på sykkeltur på morgenen, kom akkurat hjem og snart skal vi ha sein felles frokost. :)

Skal rydde ut dokke-ting fra rommet til snuppa etterpå, de mindre kusinene hennes skal få det. Hun leker jo ikke med det lengre, og det tar en del plass på rommet hennes!

Ellers håper jeg å få satt meg ned og begynt å lage dåpsinvitasjoner. Skal bare ha 7 stk. så det burde ikke ta så altfor lang tid ;)

Skrevet

Fra en som har hatt et familiemedlem som jobbet i forsikringsbransjen: ikke ta et nei for et nei med én gang. Noen av selskapene spekulerer nærmest i at folk skal godta et avslag og ikke ta seg bryet med å følge saken videre. Finnes vilkårene deres, og se om det finnes noe dere kan bruke som argument.

Skrevet (endret)

Takk i lige måde Løvsol! :klem:

Har tenkt på å klage Bakepulver, men har så fryktelig lite peiling. Skal undersøke litt mer.

Vi må få fiksa gulvet snart, for om 2 uker er vi i Spania, og ikke mange uker etter at vi kommer hjem er det jo dåp for lillebror!

Vi fikk rydda ut dokke-stæsj fra rommet til snuppa, bl.a. et stort stellebord/badekar/matestasjon pluss bilsete, seng og div. tilbehør. Og det ble veldig godt tatt imot av de små kusinene, som er hos mamma og pappa i helga :) Ikke minst var det deilig å få litt bedre plass på rommet hennes, som er ganske lite i utgangspunktet.

Så kjørte mannen snuppa bort til ei venninne, der hun var fram til kveldsmaten. Eldstemann sykla bort til en kamerat, og hadde bl.a. lagd sånne armbånd av strikker både til seg selv og lillebror :hjerte:

Selv holdt jeg stort sett på med lillegutt fram til mannen kom hjem fra en handlerunde. Han sov ikke mye på dagtid i dag, til sammen ca. 1,5 time. Jeg fikk fryktelig vondt i hodet utover dagen, minnet om migrene.. :( Måtte legge meg litt nedpå i ettermiddag, det hjalp. Nå i kveld har vi sett på Stjernekamp og Skal vi danse, lillebror sovna ca. 21:30 og de største la seg også rundt da. Nå lager mannen middag med indrefilet av lam, gleder meg! :hoppe:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

God søndag! :sol:

Vi har hatt en veldig bra natt! Lillebror sov fra 21:30 i går kveld til 08:50 i dag! Så puppet vi lenge og vel og sto opp kl. 10. Har spist god frokost med egg og bacon og venter nå på mamma og pappa som skal komme innom med de små niesene mine. Pappa skal se på kjøkkengulvet vårt og se om vi kan få fiksa det på en grei måte på egen hånd.

Etterpå skal vi på tur i skogen, opp til et lite vann. Lillebror skal få være i Caboo'en :)

• Liker 1
Skrevet

Har hatt en nydelig dag! Det var så godt å komme seg ut i skogen, og lillebror sov i Caboo'en hele tiden! Tok en lang matpause ved vannet, ungene lekte så fint og koste seg maks. Det er så typisk; før vi skulle ut ville de slett ikke være med, men når vi først kom oss ut hadde de det så gøy at vi nesten ikke fikk dem med oss hjem igjen. :fnise:

Resten av dagen har gått med til husarbeid, mating og kos med lillebror og ordning av en litt sein middag. I stad sovna han på sofaen før han hadde fått kveldsflaska si, men så skjedde det noe i bleia og han våkna igjen på stellebordet og skravla og lo. :rodmer:

Er så forelska i både ham, de største tøyseungene og den fine mannen min! :hjerte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...