Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmpf, hvem er det du har bestukket for å få en sånn sovebaby, da? *misunnelig* :fnise:

Fra 22 til nesten 6 er jammen ikke dårlig for en kar på den alderen, flinke lillebror!

Godt å høre at form-pila i alle fall peker riktig vei! Håper litt te og vitaminer, for ikke å forglemme hvile, kan gjøre at du blir raskt bedre :klem:

Vi skal også på babysang i dag, selv om "babyen" min begynner å bli veldig stor. Men det er så koselig, og siden jeg allikevel har mulighet til å hente henne tidlig på tirsdager synes jeg det er en hyggelig stund for bare henne og meg...

Ha en fin dag, og lykke til med (mulig) produksjon av kort. Godt gjort å få det unna såpass tidlig, dere har jo mer enn nok av ting på programmet! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mafalda: Takk! Kos dere på sang, det blir ikke noe på oss siden han akkurat har sovna. Han pleier å sove et par timer på denne tida, så jeg tenkte at det ville bli vanskelig å få til babysangen. Men igjen - alle dager er ulike, og noen dager sover han ikke så lenge på formiddagen, tar det heller igjen senere på dagen.

Hvem jeg har bestukket? :skratte:

Det er visst sånne sovebabyer vi lager her i huset, mannen og jeg. Alle 3 har vært sånn, og jeg føler meg veldig heldig! Men det varer ikke evig vettu. Eldstemann begynte å våkne oftere om natta etter hvert som han ble større og krevde mer mat, rundt 4-5 måneder. Da begynte vi med fast føde da han var 5 måneder.

Snuppa var et kapittel for seg selv, vi kalte henne nattens dronning fordi hun var våken til 1-2 om natta og deretter sov som en... dronning til langt utpå morgenen. Vi fikk ikke noe særlig orden på leggetider før hun var et halvt år. 6 måneder med en baby som sov veldig lite på dagen var litt slitsomt, men det hjalp jo at hun sov om natta i hvert fall, selv om 'natta' starta godt uti de små timer...

Lurer på om lillebror begynner å bli forkjøla han også, det piper og surkler litt. Mest i morges, da han lå ved puppen. Da virka han ganske tett, men nå tror jeg det er bedre. Vi har jo sånn nesesuger, men har aldri brukt det... Får sjekke tempen hans når han våkner igjen, og ellers amme ofte og ta det med ro i dag begge to!

Skrevet

Er også misunnelig på sovebabyen din! Men unner deg det. (Ok, det var litt selvmotsigende :ler:) Jeg lager sånne som sover lite på dagen og mye på natta, og synes det er bedre enn motsatt i alle fall! :jepp:

Skrevet

God årgang på disse lillebrødrene våre, tydeligvis, når det kommer til soving :nigo:

Gjest Nesevisa
Skrevet

Kommer inn fra sidelinjen for å informere om at ikke hele årgangen er like soveglad! :opplyser:

:P

Skrevet

Kommer inn fra sidelinjen for å informere om at ikke hele årgangen er like soveglad! :opplyser:

:P

Kanskje det bare gjelder de som er småsøsken? :klo:
Skrevet (endret)

Mulig det! ;)

Lille vennen min har litt feber :(

Usj. Liker det ikke! Han har vært litt rar med soving og spising i dag, men virker som han har det greit ellers. Håper bare ikke han blir verre!

Endret av La Traviata
Skrevet

Uffda, stakkars lillebror :(

Goood bedring til ham!

Håper det ikke BARE er småsøsken i denne årgangen som liker å sove. :P

Skrevet (endret)

Takk!

Selv om jeg har vært gjennom dette med syke barn mange ganger før, blir det ikke noe lettere! Dette er 1. gang lillebror har feber, og ikke høy feber heller, litt under 38. Men mammahjertet har vondt av ham, han har ubehag og det eneste som trøster ham er å ha puppen i munnen.

Har ligget i senga og ammet/sovet i flere timer, nå har mannen tatt over litt.

Endret av La Traviata
Skrevet

Stakkar liten! :( Gruer meg allerede til min småttis blir syk, de blir vel gjerne det litt tidligere når de har storesøsken. Synes det er verst når de er så små at de ikke kan si fra hvor det er vondt.

Skrevet

Takk!

Selv om jeg har vært gjennom dette med syke barn mange ganger før, blir det ikke noe lettere! Dette er 1. gang lillebror har feber, og ikke høy feber heller, litt under 38. Men mammahjertet har vondt av ham, han har ubehag og det eneste som trøster ham er å ha puppen i munnen.

Har ligget i senga og ammet/sovet i flere timer, nå har mannen tatt over litt.

Har mannen tatt over amminga? Fniiis ♡

Forstår at mammahjerte blør litt. Tør nesten ikke tenke på hvordan mitt mammahjerte blir. Så overload med følelser allerede ♡

Skrevet

Hihi, nesten. Han tro til med en flaske, som gikk rett ned. Og tempen hadde gått ned i stad, er bare såvidt over 37 nå. Lettet!

Skrevet

Kanskje det bare gjelder de som er småsøsken? :klo:

Ikke hele årgangen med småsøsken heller som sover... :Gjesp:

Skrevet

Håper natta har vært grei :klemmer:

Skrevet

Det har gått greit, men han har våkna et par ganger og vært veldig tett. Men ingen feber i dag!

Jeg har skikkelig hodepine i dag, skal ta det med ro...

Skrevet

Uff, god bedring til begge to! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...