Fibonacci Skrevet 28. august 2014 Forfatter #1841 Skrevet 28. august 2014 Takk! Fy søren for en kveld! Showet var så utrolig bra, lo så jeg grein! Etterpå ble vi invitert backstage og fikk champis. Dro hjem i 11-tida, da hadde lillebror drukket utpumpa morsmelk på flaske + 1 flaske Nan, og hadde sovna. Måtte kose litt på ham da. Og i stad våkna jeg opp med en kjempevond og full pupp som måtte håndmelkes før jeg kunne amme ham. Skallebank har jeg også. 1
Mazilla Skrevet 28. august 2014 #1842 Skrevet 28. august 2014 Ja du, dette har jeg lurt litt på... Er du i familie med hun som hadde premiere eller? Hvordan gikk det å være borte fra minstemann? Bortsett fra melkespreng Ser du skrev at du skulle ordne med fastlege til lillebror. Får ikke de små automatisk samme lege som mor?
Fibonacci Skrevet 28. august 2014 Forfatter #1843 Skrevet 28. august 2014 Ja du, dette har jeg lurt litt på... Er du i familie med hun som hadde premiere eller? Hvordan gikk det å være borte fra minstemann? Bortsett fra melkespreng Ser du skrev at du skulle ordne med fastlege til lillebror. Får ikke de små automatisk samme lege som mor? Jupp, hun er kusinen min Det rev litt i hjertet å dra fra ham, men ellers gikk det greit. Fikk SMS'er og bilde av mannen med en fornøyd gutt, så det hjalp! Han skulle ha kommet inn i systemet til fastlegen min, men av en eller annen grunn hadde ikke det skjedd. Muligens fordi han ble født hjemme? Han har forresten begynt å smile til seg selv i speilet! Og i morges da han hørte stemmene til storesøsknene lyste hele fjeset hans opp, søtnosen! 1
Mafalda Skrevet 28. august 2014 #1844 Skrevet 28. august 2014 Hehe, høres ut som en herlig kveld, selv om prisen ble litt skallebank og brystspreng Lurer på om jeg får muligheten til å stikke av noen timer med lillebror denne gangen. Ikke at det er sånn fryktelig viktig, men det høres herlig ut å få lufte seg litt. Med Smule var jeg ikke borte fra henne før jeg prøvde meg på Fagottenes julekonsert (ja, og hun er altså født helt i starten av mai... ), og da jeg kom hjem etter 2, 5 time tråkket Gubben desperat fram og tilbake i stua med illskrikende unge over skulderen... Det ble ingen snarlig gjentakelse, nei. Digger forresten kusinen din, hun er kjempemorsom! Så rart at lillebror ikke kom automatisk inn i systemet til fastlegen, det er jo sånn det skal være. Men godt du tar tak i det og får det fikset, slik at alt er i orden hvis han skulle bli syk (men det skal han jo ikke!).
Fibonacci Skrevet 28. august 2014 Forfatter #1845 Skrevet 28. august 2014 Takk Mafalda! Ja, det er godt å komme seg ut litt. Om det så bare er en tur i butikken alene, litt trening eller en sånn 'helaften' som i går. Du burde komme deg avgårde og se showet, Wenche har en fin sang om 'Å lære seg å si nei' som var utrolig morsom! Flink pike-syndromet, liksom Hjelp, jeg er så trøtt i dag! Var svimmel i stad også, men det hjalp å spise og drikke. Har vaska og sterilisert flasker, satt i gang klesvask og rydda litt. Lillebror spiser godt for tida! Ifølge babyvekta vår har han gått opp over 300 gram den siste uka! Han ligger veldig lenge ved puppen, tar oftest begge to, og kan ligge i en time eller mer. Da begynner jeg å bli rastløs altså Men etterpå tar det ikke lang tid før han vil ha den flaska. Og 150 ml+ går ned på høykant! 1
Fibonacci Skrevet 29. august 2014 Forfatter #1846 Skrevet 29. august 2014 God morgen! I går kveld var jeg så trøtt etter å ha vært våken siden kl 05 om morgenen at jeg la meg rundt kl. 21. Sovna fort, og våkna av at lillebror ville ha pupp litt senere på kvelden, da sovna vi begge to under ammingen. Mannen la ham tilbake i senga da han kom og la seg, og vi sov til ca. kl 06 i dag morges! Har masse å gjøre i dag, vi skal nemlig ha 2 x 40-årslag her i helga! Mannen fylte 40 i mai, og jeg fyller i desember. Han har ikke feira det; orka ikke stelle i stand noe da jeg var høygravid, og siden det er håpløst å feire noe for min del like oppunder jul, slår vi det sammen nuh! Skal bare ha noen venner m/barn på besøk, servere god middag og bake noen kaker. Men det er så kaos her i huset for tida (særlig med det derre kjøkkengulvet vårt) så her må det først ryddes, så vaskes og så skal det handles inn mat og drikke. Mannen tar seg av innkjøp i kveld, men lillebror og jeg må på Polet og kjøpe vin. Og så må jeg pumpe.
Favole Skrevet 29. august 2014 #1847 Skrevet 29. august 2014 Så stas med dobbel bursdagsfeiring Håper dere får igjen for all jobben og får en fin feiring, god helg!
Mafalda Skrevet 29. august 2014 #1848 Skrevet 29. august 2014 (...) men lillebror og jeg må på Polet og kjøpe vin. Ja, her starter man opplæringen tidlig, ser jeg! Men det høres jo kjempekoselig ut! Altså feiringen, ikke pol-turen i seg selv. Håper dere får en hyggelig kveld alle sammen, med god mat og vin og kaker og festivitas Men, håper du ikke sliter deg helt ut heller. Rydding, vasking, matlaging og ordning, og så pumping og amming innimellom slagene... du får passe på å legge deg litt nedpå hvis du får muligheten!
Fibonacci Skrevet 29. august 2014 Forfatter #1849 Skrevet 29. august 2014 Hihi, tidlig krøkes vettu Jeg får nok ikke gjort alt i dag, men sånn er det gjerne. Lillebror ville ikke sove etter å ha fått flaske i stad, så jeg måtte amme ham i søvn. Vi har forresten 11 års bryllupsdag i morgen, det er visst stålbryllup Noen forslag til hva jeg kan kjøpe til mannen? Ikke noe stort/dyrt, men vi pleier å gi hverandre en liten oppmerksomhet. Har starta med shining av kåken, snart skal vi ut og handle og så kommer eldste hjem fra skolen.
missdior Skrevet 29. august 2014 #1850 Skrevet 29. august 2014 Herregud, lillebror er så fiin! og så lik storesøsknene
Fibonacci Skrevet 29. august 2014 Forfatter #1851 Skrevet 29. august 2014 (endret) Takk! Er selvsagt enig Han har plutselig fått så mange nye lyder! Begynte på stellebordet i morges å bable tydelige lyder, har tydeligvis mye på hjertet! Og sååå blid vet dere. Smeeeelt! Det føltes liksom litt feil å gå på Polet med baby i bæresele, og kjøpe 3 flasker rødvin! Her skal det drikkes, liksom Det var ikke helt knirkefritt å få handla heller, gjorde den feilen å dra ut med baby som strengt tatt var litt sulten, og måtte amme i bilen. Forsåvidt greit, men hadde ikke med meg Syntocinon nesesprayen min og han slapp taket ganske fort og ble ikke helt mett. Og da jeg skulle ta ham i bæreselen, datt smokken ned på bakken og havna langt under en annen bil! Så det var den smokken. Han var ikke helt fornøyd med handletur, så vi måtte hjem og gi en flaske. Og så kjøre eldstemann til en kamerat, og handle det vi ikke rakk 1. gang. Mannen får mansjettknapper i stål, og middagen i dag ble tacogryte. Sto og lagde den i stad, samtidig som jeg bakte brownies. Multitasking! Det gikk bra også, fikk kaka inn i ovnen før lillebror ville ha mat igjen. Etterpå skal jeg lage eplekake! Endret 29. august 2014 av La Traviata 1
Favole Skrevet 29. august 2014 #1852 Skrevet 29. august 2014 Ingenting som er så herlig som å dra innom polet med baby enten i vogn eller bæresele Har fått et par stygge blikk i min retning de gangene jeg har vært og kjøpt meg ei flaske vin. Håper kvelden blir rolig etter en noe hektisk dag 1
Gjest Tekola Skrevet 29. august 2014 #1853 Skrevet 29. august 2014 Eller panting av ølbokser etter mannens vors da jeg var bortreist, med baby i vogn og gravidmage Mansjettknapper i stål var lurt!
Kake-Kari78 Skrevet 29. august 2014 #1854 Skrevet 29. august 2014 Åh, lillebror høres så herlig ut med den bablingen Håper dere får en fin helg, med både bryllupsdag og 40-årslag!
Fibonacci Skrevet 29. august 2014 Forfatter #1855 Skrevet 29. august 2014 Takk takk! Haha, fikk ingen stygge blikk men følte meg litt sånn... Tja, ikke direkte alkis, men glad i flaska liksom Glad jeg ikke skulle ha champis & Prosecco også (det tar ei venninne med)! Lillebror har forresten fått plass på babysvømming! Begynner neste torsdag, blir spennende! 2
Millimani Skrevet 29. august 2014 #1856 Skrevet 29. august 2014 Så flott med plass på babysvømming! Håper han vil trives med det!
Mazilla Skrevet 30. august 2014 #1857 Skrevet 30. august 2014 I sommer var jeg på butikken med skrikebaby og kjøpte mme og en sixpack. Følte meg kjempelur, og kassadama bare lo av meg... Folk skulle bare ha visst at vi fortsatt har noe igjen av sixpacken, og at jenta er flaskenekter så det nærmest daglig går mme bokstavelig talt i vasken her... Så ting er ikke alltid sånn som de ser ut ved første øyekast Har du gått på babysvømming med de to første? Jeg gjorde det ikke sist, men begynte med R her om dagen. Hun elsket det Gratulerer med alt som feires i helga!
Fibonacci Skrevet 30. august 2014 Forfatter #1858 Skrevet 30. august 2014 Takk Mazilla! Ja, begge storesøsknene har gått på babysvømming, og senere småbarnsvømming. Og de svømmer fortsatt! Er veldig gode i både crawl, rygg og butterfly Sitter i senga og pumper, rakk det ikke i går. Masse å gjøre i dag, så etterpå er det bare å henge i! I dag har vi vært gift i 11 år! 1
Gjest Tekola Skrevet 30. august 2014 #1860 Skrevet 30. august 2014 Har så lyst til å dra på babysvømming selv, men HerrTekola reagerer veldig på klor. Og nå tror jeg svømmehallen her i byen er stengt for vedlikehold. Gratulerer med bryllupsdagen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå