Mafalda Skrevet 24. august 2014 #1801 Skrevet 24. august 2014 Det er heftige dager, på så mange måter. Håper du klarer å hente deg inn igjen innimellom slagene, og at lillebror spiller på lag mesteparten av tiden. Hoppbakke, faktisk! Jaja, det herlige med unger er jo at de kan se humoristisk på det meste! Og angående lusekur og utvasking... det var vel ikke den der silikon-kuren dere brukte? Den er jo kjempegod, og ikke lukter den død og pine heller, men jeg skriver under på at den sitter hardt i håret! Lusekurer tar jo ikke egg, i hvert fall ikke 100%, men hvis dere har tatt knekken på alle levende lus nå og fortsetter med lusekam annenhver dag i en ukes tid, så rekker ikke eventuelle overlevende egg å klekkes og legge nye. Da har dere brutt sirkelen. Det er træl med lusekam, men det funker veldig bra, altså. Vi har bare hatt lus i to omganger her i huset i løpet av 16 år (tror vi er ganske heldige der), og nå er lusekammen blitt min faste venn, særlig i vintersesongen. Det er vel nesten umulig å unngå at en og annen lus hopper inn på et hode fra tid til annen, men hvis man er flink til å kjemme rekker de aldri å slå seg ned og lage sin egen lille.... koloni Men sånn bortsett fra både lus, trøtthet og hoppbakkegulv, så håper jeg søndagen er bra!
Fibonacci Skrevet 24. august 2014 Forfatter #1802 Skrevet 24. august 2014 (endret) Haha, den var god Lilleninja! Den går bort til den ene veggen, og er vel 1,5 meter fra den andre veggen. Kunne vært en skatebane for veldig små mennesker Tok et bilde nå før den forsvinner: Endret 24. august 2014 av La Traviata 1
Fibonacci Skrevet 24. august 2014 Forfatter #1803 Skrevet 24. august 2014 (endret) Takk Mafalda! Vi kommer til å kjemme hver dag i enda en uke, og sikkert regelmessig etter det også.. Har ikke lyst til å få det igjen! De største barna skal få seg en skikkelig hårklipp også, så blir det lettere å kamme og sjekke. Lillebror ville ikke sove i mer enn en halvtime i stad, virka som det var noe med magen. Bytta bleie og prata og lekte litt, og nå får han pupp før vi skal på tur. Det tar tiiiiid å komme seg ut! Endret 24. august 2014 av La Traviata
Lilleninja Skrevet 24. august 2014 #1805 Skrevet 24. august 2014 Herremin! Jeg er jo ikke så stor i høyden, så kunne sikkert brukt det som hoppbakke jeg Pupp, pupp, så får du en bleeei *musikalsk*
Favole Skrevet 24. august 2014 #1806 Skrevet 24. august 2014 (endret) Jeez!! for et gulv Endret 24. august 2014 av Favole
Fibonacci Skrevet 24. august 2014 Forfatter #1808 Skrevet 24. august 2014 Neida, det er ikke uten grunn at alle som ser det for første gang kommer med utrop som 'Fy søren!', 'Herreguuuud' og 'Fyttikatta'! Lett omskrevet... Eldstemann skulle skrive en melding til læreren sin om et valgfritt tema, og han begynte slik: 'Kjøkkenet vårt har hatt et bokstavelig talt jordskjelv...'
Fibonacci Skrevet 24. august 2014 Forfatter #1811 Skrevet 24. august 2014 Nå er humpen borte! Det er noe linoleum/vinylbelegg under der, og håpet er at det ikke har gått gjennom. Skal prøve å måle fukten nedi der. Hadde oss en fin tur i stad når vi først kom oss ut. Barna sykla foran og jeg trilla vogn med sovende lillebror. Lekte rundtomkring på skoleområdet, og traff på noen kjente også. Så begynte det å komme noen truende skyer, og vi forta oss hjem før det begynte å regne. Lillebror våkna så fort vi kom hjem igjen da, så det har egentlig ikke blitt så mye søvn på ham tilsammen i dag. Men han er jo rolig mens han er våken, så lenge han ikke er sulten eller har våt bleie. Eldstemann fikk besøk av 2 kamerater på ettermiddagen, og jeg føler at jeg bare har løpt rundt siden middagstid. Har rydda, bretta tøy, lagt på plass, hengt opp tøy og ordna div. ting til de største barna i morgen. Nå ammer jeg og ser på Call the Midwife Elsker den serien! 1
Fibonacci Skrevet 25. august 2014 Forfatter #1812 Skrevet 25. august 2014 Har blitt skikkelig forkjøla, var våken en stund i natt pga tett nese og følte meg varm og rar i kroppen. Fikk sove igjen, men våkna helt tørr i munnen fordi jeg ikke fikk puste gjennom nesa. Tar masse C-vitaminer og drikker te med honning. Må ut og skaffe meg nesespray og Paracet, har hodepine også. Og så må vi sende avgårde en pakke med posten. Lå og amma i senga fra 08 til 09, og nå har jeg spist frokost og skal lage i stand en flaske. Ettermiddagen blir travel; eldstemann slutter på skolen allerede 13:15 og må starte med leksene med en gang. Skal hente snuppa på SFO halv 5 og kjøre henne til den nye svømminga, og en time senere skal eldste svømme på samme sted. Mannen og/eller faren min skal antakelig hjelpe til med en eller to av kjøreturene, så blir det ikke så mye fram og tilbake for lillebror og meg, det tar så mye tid med amming og flaskemating og jeg må i tillegg lage middag og hjelpe den av barna som ikke er på svømming med lekser. Det passer veldig dårlig å bli syk nå, kjenner jeg...
*bakepulver* Skrevet 25. august 2014 #1813 Skrevet 25. august 2014 Heh, tatt den vekk? Og jeg som tenkte at et hjem med tre barn sikkert hadde godt av noen fartshumper Ufff, god bedring! Pass på å holde deg varm, drikke nok og tygg litt smertestillende innimellom. Da går kroppen hentet seg inn litt ihvertfall. Håper du slipper billig unna!
Lilleninja Skrevet 25. august 2014 #1814 Skrevet 25. august 2014 God bedring, håper du blir frisk fort
Gjest Doh Skrevet 25. august 2014 #1815 Skrevet 25. august 2014 Masse god bedring! Det gulvet var jo bare helt sykt. Får håpe at linoleumen har hindret fukten i å komme videre. Litt flaks må jo du ha også snart!
Gjest Tekola Skrevet 25. august 2014 #1816 Skrevet 25. august 2014 Uff, da! Håper du får tatt knekken på forkjølelsen i dens spede begynnelse! Mener du at det var upraktisk med fartshump på kjøkkenet, altså?
Mafalda Skrevet 25. august 2014 #1817 Skrevet 25. august 2014 Hehe, når jeg tenker etter kunne du nesten startet en trend med det kjøkkengulvet der. "Nei, det er klart det skal være sånn! Følger du kanskje ikke helt med på interiørmoten?" Men jo, ja. Det var nok kanskje greiest å få det fjernet... selv om det var så bulkete at det nesten var stilig. Krysser fingrene for at du ikke blir syk! Kjenner godt følelsen av å ikke ha tid til sånt... men så var det dette med å få kroppen til å høre etter, da. Håper likevel du slipper unna det verste! Og kræsjet med storesøsken og baby og tid... jeg har hatt mye dårlig samvittighet for Smule, i forhold til det at hun ikke fikk sjansen til å utvikle noen døgnrytme på egenhånd. Det kan jo være tilfeldig at hun har vært så dårlig på å sove- kanskje hun hadde sovet like dårlig uansett hvor mye vi hadde lagt opp løpet etter henne- men å drasse med seg baby overalt, la den sovne i bilstolen og dras ut og opp igjen på nytt og på nytt, det ødela nok litt Håper dere klarer å legge en ukeskabal som lar Lillebror få styre i alle fall litt av showet!
Fibonacci Skrevet 25. august 2014 Forfatter #1818 Skrevet 25. august 2014 (endret) Hei Bakepulver, Lilleninja, Doh, Tekola og Mafalda! Så koselig med mange hilsener! Og takk for god bedrings-ønsker. Puh! Febervarm mor hjalp til med lekser, lagde middag og matet baby på samme tid (spør meg ikke hvordan), byttet bleie, dro med seg lillebror og snuppe på svømming og fikk loset henne gjennom garderobe, dusj og ut til bassenget. Smatt innom Kiwi på vei hjem og kjøpte Nan, nesespray, Paracet og Repsils, så hjem igjen og... Slappe av? Mannen tok seg av neste hente/bringetur, så snart kommer snuppa hjem og skal ha mat og gjøre lekser. Eldstemann blir hentet av faren min, og så er vi i mål. Og ikke lenge etterpå er det tid for å mate lillebror igjen. Han er forøvrig blitt ENDA søtere nå (om mulig), og smelter meg totalt med smilet og den lille latteren sin! Endret 25. august 2014 av La Traviata 1
Mus-Katt Skrevet 25. august 2014 #1819 Skrevet 25. august 2014 Oi! stilig gulv, ja Hiv innpå med te! Eneste gang jeg drikker te er når jeg merker forkjølelsen komme snikende. Da bøtter jeg nedpå, og prøv litt varierte smaker så du ikke blir lei
Fibonacci Skrevet 25. august 2014 Forfatter #1820 Skrevet 25. august 2014 Takk Mus-Katt! Drikker Ginger & Orange Yogi te med honning nå. Svømminga til eldstemann ble en stor nedtur, da Det var ingen andre som møtte opp! Det var bare ham og 3 trenere... Selv om det var flere som var påmeldt. Så da ble det ikke noe svømming på ham i dag. Men snuppa var strålende fornøyd med timen sin, og alt var bare 'sykt kult'
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå