Gjest Doh Skrevet 18. august 2014 #1744 Skrevet 18. august 2014 Du fortjener virkelig en Håper du har fått slappe av litt i kveld og at du og lillebror får en rolig natt
Millimani Skrevet 18. august 2014 #1745 Skrevet 18. august 2014 Det blir begravelse for oldemor på fredag... Det er et stykke unna, så vi drar dit torsdag kveld og blir til lørdag. Begravelse er vel gyldig grunn til fravær fra skolen - man må ikke søke om det, håper jeg? De har blitt veldig strenge på det å be om fri utenom skoleruta her. Begravelse er selvsagt gyldig fraværsgrunn, men du skriver likevel melding i meldingsboka som de tar med seg og viser lærerne sine før begravelses-dagen. Rekker du gjøre det i morgen så gjør det da, eller senest onsdag, for du har muligheten
Fibonacci Skrevet 18. august 2014 Forfatter #1746 Skrevet 18. august 2014 (endret) Takk for klemmer og fine ord. Fikk slappet av i stad, men greide ikke sovne. Hadde skikkelig hodepine, og menssmerter i magen og ryggen. Men mensen kan da ikke komme allerede nå?! Er nok den hersens renselsen som ikke er heeeelt ferdig, hadde nemlig litt rød utflod i dag tidlig. Mannen var litt av en helt etter at han kom hjem, han tok lillebror (som leverte en gigableie som gikk utover gutten, klærne og vippestolen), vaska klær, støvsugde, stekte rislapper til kveldsmat (som ungene digga) og nå står han og tiner av kjøleskap og fryser og prøver å finne ut hvor lekkasjen kom fra. Endret 18. august 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 18. august 2014 Forfatter #1747 Skrevet 18. august 2014 Millimani: jeg har sendt melding til begge barnas lærere på ITL, og spurt om vi må gå gjennom rektor eller ikke. Greit å være sikker.
Lilleninja Skrevet 19. august 2014 #1748 Skrevet 19. august 2014 Bra at du får slappet av litt, hvertfall Mannen din høres kjempeflott ut, som stiller opp skikkelig når det trengs
Kake-Kari78 Skrevet 19. august 2014 #1749 Skrevet 19. august 2014 Huff, hørtes ut som om noen stressende dager, med så mye på tapetet Veldig bra at mannen din er snill og flink og ordner opp
Fibonacci Skrevet 19. august 2014 Forfatter #1750 Skrevet 19. august 2014 (endret) Lilleninja og Ipanema: Takk Han er veldig god å ha. Huff, jeg synes gulvet vårt ser enda verre ut i dag, jeg! Makan Vi har hatt en grei natt, med amming kl. 03 og 06. Mannen tok seg av de store barna i morges, så jeg og lillebror sov til kl. 09! I dag skal vi trille tur sammen med ei som fikk baby et par uker etter meg. Blir koselig! Snuppa skal i bursdagsselskap i ettermiddag, så jeg må handle en gave også. Eldstemann skal til foreldrene mine etter skolen i dag, så da blir det litt roligere her hjemme. Endret 19. august 2014 av La Traviata
Leopanter Skrevet 19. august 2014 #1751 Skrevet 19. august 2014 Du har mange jern i ilden, du, både frivillig og ufrivillig Får håpe det ikke blir så ille som antatt med det gulvet likevel, hadde vært rimelig kjipt å måtte bytte ut gulvet i hele etasjen Ha en fin dag!
Fibonacci Skrevet 19. august 2014 Forfatter #1752 Skrevet 19. august 2014 (endret) Nå altså. Nå får det snart være nok! Hadde vært nede og dusja i stad, holdt på å gjøre oss klare til å dra på trilletur. Så kommer jeg inn på kjøkkenet og ser at det er to planker som står opp fra gulvet, med en diger sprekk imellom. Det er vanskelig å ta skikkelige bilder av det, men det ser helt forferdelig ut. Gulvet vårt har blitt til et kupert fjellterreng. Skjønner ikke hvor lekkasjen kommer fra, men har ringt hit og dit og faren min kommer innom snart for å se på det. Det var den trilleturen, og der forsvant resten av dagen... Og snuppa må antakelig sendes i bursdag med et hjemmesnekra kort og penger. Hvor er den smiley'en som det har rabla fullstendig for? For den trenger jeg nå. Endret 19. august 2014 av La Traviata
Mafalda Skrevet 19. august 2014 #1753 Skrevet 19. august 2014 : bond : ? Uff, så utrolig kjedelig og unødvendig! Stress og mas, masse å organisere, reparasjonsarbeid og utgifter... nei, det synes jeg virkelig ikke du trengte nå! Men send Snuppa i bursdag med hjemmesnekra kort og gave, du. Er det en ting jeg vet etter mange mange år med barn og deres aktiviteter og invitasjoner, så er det at ting skjærer seg for alle fra tid til annen. Sånn er det bare. En gang meg, neste gang deg, og jeg ville ikke lettet på øyenbrynet om noen kom lettere heseblesende løpende med hjemmetegna kort når ting er som de er. Vi har alle vært der!
Fibonacci Skrevet 19. august 2014 Forfatter #1755 Skrevet 19. august 2014 (endret) :bond: Takk Mafalda og kisskissbangbang! Pappa har vært innom, og mente at det var vannlekkasje og at det kom fra bak kjøleskapet, der det er en sånn oppsamlingsgreie for vann. Den var veldig full, og det har antakelig dryppet derfra over lengre tid... Så hans forslag var å sette en ovn bort dit for å tørke opp, og når 'hevelsen' har gått ned, kan vi slipe gulvet og lakke det igjen. Har ringt forsikringsselskapet og det kommer en takstmann hit i morgen for å se på skaden. Får se hva han sier... Kjøleskapet er såpass gammelt (10 år) så de mente at det kommer til å ryke innen kort tid. :bond: Videre så har lillebror vært mye urolig og ikke villet sove stort i dag, og har spist oftere enn vanlig. Eldstemann skulle til mamma, men hadde glemt seg og begynte å gå hjemover i følge med noen andre, før han kom på det idet vi ringte til ham. Så snudde han og gikk dit, men da de skulle til å begynne med leksene ser de at engelskboka ligger igjen på skolen, hvorpå jeg ringer til skolen ( mens jeg sitter og gir lillebror flaske, hvor er de ekstra armene når man trenger dem?) og får engelsklæreren til å legge en bok i resepsjonen som de kan hente. Nå er snuppa hjemme, og ingen store katastrofer har skjedd på veien hjem, men da hun fikk se kjøkkengulvet utbrøt hun: 'Herlighet, det ser jo helt forferdelig ut!' Nå må vi bare få mekka sammen et bursdagskort, stappet penger nedi, pyntet snuppa til bursdag og kjøre dit. Med lillebror på slep, han som akkurat sovna etter å ha vært våken og urolig siden kl. 12. Endret 19. august 2014 av La Traviata
Gjest Doh Skrevet 19. august 2014 #1756 Skrevet 19. august 2014 Blir helt på dine vegne jeg. Skulle ikke du være ferdig med uflaks og dårlige nyheter for i år da? Håper det går bra med takstmannen i morgen og at dere får ordna kjøkkengulvet raskt, enkelt og billig.
Sushi Skrevet 19. august 2014 #1757 Skrevet 19. august 2014 Huff og huff og nei! Nå bør du ha glade dager og flaks i minst ti år framover for å veie opp!
Fibonacci Skrevet 19. august 2014 Forfatter #1758 Skrevet 19. august 2014 (endret) Joda. Det viste seg at takstmannen kunne komme nå i ettermiddag, og vi må ha nytt gulv på kjøkkenet og nytt kjøleskap. Håper vi får det på forsikringen! Alt dette førte til en kjempekrangel med mannen, og jeg vet ikke engang hvorfor vi begynte å krangle. Han mente at vi fikk 'gjøre det beste ut av det' og at han i hvert fall ikke gjorde ting verre ved å være i dårlig humør, sånn som meg. Så jeg skal liksom ikke få lov til å være litt ute av meg akkurat nå? Skal jeg smile og være superhappy når hver dag nå for tida er sånn som de er? Vel, sorry at jeg ikke hopper og spretter rundt av glede over situasjonen! Leverte snuppa i bursdag, og mammaen til bursdagsjenta så på meg at jeg trengte en liten time-out, så jeg ble invitert inn på en kopp kaffe. Det var akkurat det jeg trengte! Sette meg ned og ta en prat mens lillebror sov i bilsetet sitt. Denne mammaen imponerte stort, hun hadde 12 jenter på bursdagsbesøk, og var helt alene om alt. Lagde mat og kaker samtidig som hun holdt styr på bursdagsgjester og vartet opp meg. Måtte til slutt dra hjem for å mate lillebror, har ikke spist noe på mange timer, er sliten, svimmel og kvalm. Endret 19. august 2014 av La Traviata
Leopanter Skrevet 19. august 2014 #1759 Skrevet 19. august 2014 Håper dere får igjen på forsikringen og at det er nok dårlige nyheter nå. Håper også at du føler deg litt bedre når du får fått i deg litt mat og slappet av litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå