Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk, jeg er bedre i dag. Hadde veldig vondt i magen i går kveld, men i dag er jeg bare slapp og har litt vondt i kroppen.

Eldstemann er frisk igjen og tok bussen til Forskerfabrikken sammen med mannen i morges! :)

Jeg og lillebror sov helt til kl. 9, lå og hørte på tordenværet. Jeg våkna av et kjempehøyt tordenskrall rett ved huset i natt også, men gutta sov like godt. Bare en amming i natt, så jeg har egentlig sovet godt - og lenge!

I dag skal jeg til osteopaten, håper lillebror sover mens jeg er der som sist. Så må vi hente eldstemann - han og snuppa skal være hos mammaen og pappaen min i ettermiddag. De spiser middag der og er der til litt før leggetid. Litt roligere i huset da, og vi kan spise en middag som ungene ikke liker. ;)

Ha en god dag, alle sammen!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring til eldstemann og deg! Håper det ikke er omgangssjuka du er i ferd med å få også :(

Skrevet

Og DER kom siste oppdatering opp for meg :fnise:
Godt å høre at dere er bedre :)

Skrevet

Godt at formen er bedre, både hos deg og storebror! :)

Hk-jenta var for øvrig på Tusenfryd på søndag hun også- men hun vant bare et sånt lite, tullete kosedyr av den typen vi har meeeer enn nok av fra før. Ville heller hatt sjokolade, det må jeg innrømme! :sjenert:

Å, så deilig med Spania i høstferien! Da har jo høsten for alvor begynt å melde seg, så da gjør det godt med en liten tur sydover :jepp:

Skrevet

Vi har bestilt tur til Spania!!! :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

Gleeeeder meg! :strix:

Vi skal leie ferieleiligheten til broren min & de. Har vært der før også, veldig fint!

Blir en uke, fredag til fredag, lander i Malaga. 1 time å kjøre, til en koselig liten by. Leilighetskompleks med kjempefine bassenger, tennisbane m.m, kort vei til stranda også.

Nå må vi ordne med leiebil, skaffe pass til lillebror, skaffe UV-telt og en lettere vogn/trille til ham. Han er 3 mnd. gammel når vi drar. Har sett på Bugaboo Bee, men de er dyre...

Noen andre forslag? :)

Skrevet

Lillebror har vært urolig i kveld, og storesøsknene har vært i tottene på hverandre hele tida. Og for å gjøre kvelden komplett, oppdaget vi at snuppa har fått lus!! Hjelp!!!

Har aldri hatt lus før, så er litt usikker på hva vi gjør! Apoteket er stengt, hva kan vi gjøre nå i kveld? Gre med lusekam, vaske sengetøyet, hva mer?

Skrevet (endret)

Æsjda, lus er ikke gøy.

God runde med lusekam, ja. Bytt håndklær og sengetøy, og vask det. Legg gjerne puter og slikt i fryseren om dere har plass til det - men det er strengt tatt ikke kjempenødvendig, de kan også bare få ligge ubrukt i et par døgn, så dør lusene av seg selv.

Endret av *bakepulver*
Skrevet (endret)

Har gredd hår med lusekam og sjekket til den store gullmedalje. Snuppa hadde MYE.

Eldstemann, mannen og jeg har også noen lus. Jeg fant bare en levende en hos meg selv, men en del egg. Fysj og føy! :kvalm:

Lillebror har sluppet unna. Heldigvis!!

Har skifta sengetøy, håndklær, klær og alt som er. Vasker maskin nr. 2 nå, fant ingen døgnåpne apoteker i nærheten så det blir å dra ut i morgen tidlig og kjøpe lusemiddel.

Jeg klør forferdelig og vet ikke om jeg klarer å sovne nå. Makan til uke. I går spysyke, i dag lus! Hva blir det i morgen??

Endret av La Traviata
Skrevet

Ååh. Den delen av Spania ee kjempeherlig på den tiden av året! Vi var der med mine foreldre da Vesla var rundt fem måneder i fjor, herlig!

Usj, lus :spy:

Skrevet

Luuus! Iih, kjenner jeg klør bare ved tanken :haar:

Ang reisetrille til så liten baby er det vel ofte bugaboo bee og denne babyzen yoyo eller hva den heter som er populære? Kanskje du kan finne brukt eller låne av noen? Om ikke får du kanskje se på det som en investering, det blir sikkert flere turer fremover og bee f.eks kan vel brukes til barnet er ganske stort? :klo:

http://www.barnvagnsblogg.com/

http://ombarnvagnar.com/

http://vognverden.blogspot.no/

Kanskje du kan finne noen tips her?

Skrevet

Lus er superekkelt, ja! Det ble noe søvn i natt, gredde oss igjen i dag morges og det var noen egg og en og annen lus. Nå er mannen ute og kjøper lusemiddel!

Takk for vogntips! Har lagra noen søk på finn.no så får vi se hva det blir til :)

Skrevet

ICK! Bra at mannen er ute etter lusemiddel nå da :)

Skrevet

Nå er jeg så sliten at jeg vil spy. Har behandla alle etter tur, og holdt på med vask av håndklær, klær, sengetøy, putetrekk osv. innimellom amming, flaskemating og byssing. Min mor har også funnet noen lus hos seg, sikkert blitt smitta i går.

Eldstemann fikk komme på Forskerfabrikken etter at han var behandlet med Linicin, men snuppa måtte være hjemme hele dagen fra SFO. Mannen dro på jobb etter å ha behandlet seg.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med hodeputene våre, vi har ikke plass til dem i fryseren, de kan kanskje vaskes?

Etter alt dette synes jeg vi har fortjent den sydenferien, og jeg har bestemt meg; jeg skal ha Bugaboo Bee til lillebror!

Skrevet

Bare ikke bruk putene på et par dager, så dør alt som er av lus på dem uansett. De overlever ikke så lenge uten en "vert" :)

Skrevet

Dere fortjener helt klart ferie, og ny vogn :nigo:

Skrevet (endret)

Bakepulver: Ok, da legger jeg bort hodeputene i noen dager. :)

Blir en del ekstra, og myyye kamming med 4 mennesker som er smittet... Får jo ikke gjort noe annet. Stakkars lillebror kommer litt i 2. rekke i dag. Han har sovet mye heldigvis, men hadde en bleie som var veldig tung av tiss istad. Dårlig samvittighet, timene har bare gått på speed-hastighet i dag. Var avgårde og henta eldstemann på Forskerfabrikken i stad, og så dro vi innom SFO for å hente et par ting som lå igjen der. Masse barn som flokket seg rundt bilsetet og ville hilse på lillebror :hjerte:

Det er planleggingsdager på torsdag og fredag, så snuppa skal være med mannen på jobb en dag, og hjemme med meg den andre dagen. Føler det er unntakstilstand her hver dag nå jeg, lurer på når ting skal roe seg litt...

Endret av La Traviata
Skrevet

Oi, her var det full fart! Skjønner godt at du er sliten! Lus høres helt :haar: ut. Håper dere blir kvitt udyrene fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...