Fibonacci Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #1581 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Håper virkelig det ja! De tok forresten en tidlig 6-ukerskontroll i samme slengen, pga ferie og diverse. Og han er 55,5 cm lang og 38 cm rundt hodet, følger kurven fint på begge deler Han trenger bare litt flere kalorier! Endret 31. juli 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #1583 Skrevet 31. juli 2014 Har pumpa meg i ettermiddag (fikk ut 140 ml selv om han nettopp hadde fått mat) og så fikk han en sånn proteinbombe. Da slokna han fullstendig, og da han våkna igjen lå han i babygym'en og koste seg leeenge! Dåpsdatoen er satt! Det blir 19. oktober Skal ha 18 gjester her hjemme hos oss (nærmeste familie pluss faddere). Så nå må vi begynne å ordne invitasjoner og tenke på hva vi skal servere! Håper dåpskjolen passer selv om han nesten er 4 måneder da... Men han er jo ikke av de største babyene. Vi hadde egentlig tenkt på en eldre kusine av barna som fadder, men fordi hun ikke fyller 15 før neste år gikk visst ikke det De er så strikse på det her. Men hun kunne tenne lys i kirken, lese en tekst el.l. hvis hun ville. Så med litt fram og tilbake er fadderne nå klare; det blir ei venninne av oss, barnas voksne tremenning på mannens side og min svigerinne. Blir bare damer på lillebror 1
Gjest Doh Skrevet 31. juli 2014 #1584 Skrevet 31. juli 2014 Æsj, så kjedelig at vekta fortsatt ikke går nok opp. Men MME i morsmelken hørtes jo lurt ut, da får du jo opprettholdt ammingen. Har dere en dåpskjole som går i arv i familien? Vi trodde begge hadde det, men viste seg at ingen av familiene våre hadde tatt vare på dåpskjolene våre. Så da kjøpte vi en selv som skal gå i arv 18 stykker er perfekt da, da får man pratet med alle og det blir ikke så mange at man må leie lokale. Vi syntes det var veldig greit med koldtbord, men til nestemann tror jeg vi skal kjøpe tapas eller no. Enkelt, og ikke så veldig dyrt
Fibonacci Skrevet 1. august 2014 Forfatter #1585 Skrevet 1. august 2014 Ja, det er to dåpskjoler i mannens familie, en på morens side og en på farens side. Vet ikke helt hvilken vi skal velge ennå. Blir nok koldtbord eller tapas, tenker jeg! Er sliten i dag, vet ikke helt hvorfor. Vondt i ryggen og hodet. Ammet 2 ganger i natt og slumra videre i et par timer etter amming kl. 07. Huset ser ikke ut, men jeg må prioritere pumping og turgåing først. Må komme meg ut litt! Lillebror er forresten 5 uker i dag!
Fibonacci Skrevet 1. august 2014 Forfatter #1586 Skrevet 1. august 2014 Herlighet, jeg er trøtt om dagen altså! Og timene flyr så fort i løpet av dagen at jeg blir helt tommelomsk. Lillebror er ikke så glad i å sove i vogga på dagtid lengre, og det virker som han får litt vondt i magen av de proteinbombene med MME han får. De største barna drev meg helt fra vettet i dag, med småkrangling og tull. De husker jo ikke beskjeder jeg gir to sekunder etterpå, eller så bare later de som... Men jeg tok med alle tre og dro til senteret i ettermiddag, der handla vi litt klær til skolestart, smekker til lillebror og diverse. Spiste middag på kafeen, og mannen møtte oss der. Så hadde vi fredagskos og filmkveld da vi kom hjem igjen, så det ble en fin avslutning på dagen i hvert fall. Jeg pumpa meg igjen i stad, fikk ut 150 ml på venstre pupp. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor lillebror ikke får ut nok melk, for når jeg pumper tar det ganske lang tid før det kommer noe særlig melk, og det renner sakte de første 10 minuttene eller så. Så kommer det jo mer etter hvert, men han bruker nok mye krefter på å få melka ut og blir trøtt og sovner. Kvelden er tydeligvis ennå ung; vi har prøvd å legge ham en stund nå, men han roer seg ikke. Mistenker magevondt igjen, eller bare kosesyk/puppesyk.
Fibonacci Skrevet 2. august 2014 Forfatter #1587 Skrevet 2. august 2014 Det måtte en pupp til for å roe ned lillebror i går kveld, han sovna endelig kl. 01. Så ble det amming kl. 05 og en rolig start på dagen med amming og kos i senga kl. 09. Vi spiste frokost sammen til regn, lyn og tordenvær utendørs, skikkelig action! Så klarnet det opp etter hvert. Vi har rydde-og vaskedag i dag, barna har vært flinke og støvsugd hver sin etasje og nå skal jeg finne fram moppen. Etterpå skal vi nok grille, hvis været holder seg bra!
missdior Skrevet 2. august 2014 #1588 Skrevet 2. august 2014 Er det deg jeg har lagt til på instagram??
Fibonacci Skrevet 2. august 2014 Forfatter #1590 Skrevet 2. august 2014 Yay, nå er husvasken tatt, og det var jammen godt å få gjort! Mann og store barn har tatt seg et bad og kom nettopp hjem. Lillebror har forresten gått opp nesten 100 gram siden torsdag! 1
Fibonacci Skrevet 3. august 2014 Forfatter #1593 Skrevet 3. august 2014 Vektøkning er topp! Har hatt en slitsom natt, lillebror ville ikke roe seg før etter 2 runder med pupp i 01-02 tida og så sov jeg kanskje 1 time før det var på'n igjen. Resten av natta sov han ved siden av meg og jeg sov veldig lett og var småvåken innimellom. Vanligvis sover jeg greit med ham i senga, men ikke denne gangen. Er fullstendig zombie i dag, og håper å få hvile litt etterpå..
Fibonacci Skrevet 3. august 2014 Forfatter #1594 Skrevet 3. august 2014 Sitter her og pumper igjen mens jeg ser på Alice in Wonderland sammen med kidsa. Nettopp skifta en mega-bæsjebleie på lillebror, han hadde ikke bæsja siden fredag! Prøvde å slappe av litt i stad, men så var det en liten en som ville ha mat. Har satt på en klesvask, og har et tonn av tøy å brette etterpå. Snart blir det pulled pork til middag!
Yesterday Skrevet 3. august 2014 #1595 Skrevet 3. august 2014 Proteinbombe? Bra at han har gått opp så mye
Fibonacci Skrevet 3. august 2014 Forfatter #1596 Skrevet 3. august 2014 Proteinbombe er rett og slett 1 måleskje MME (pulver) blandet i 30 ml utpumpa morsmelk. Kan være mer enn 30 ml altså, men det må være en mengde som vi er sikker på at han tømmer helt. Det får han 2 ganger om dagen. Jeg kommer til å flytte dagboka mi over til generell dagbok nå, er jo ikke akkurat gravid lengre
Mafalda Skrevet 3. august 2014 #1597 Skrevet 3. august 2014 Hurra for proteinbomber og vektoppgang! Håper det fortsetter sånn... og at du får deg en god natts søvn, om enn litt stykkevis og delt! Husker det var litt rart å bevege meg over i generelle dagbøker etter at Smule ble født. Da er det liksom ugjenkallelig over. Men, sånn er det jo- etter mange og lange måneder med venting, så kommer endelig premien- og deretter er det bare full fart og skolestart før man vet ordet av det...
Fibonacci Skrevet 3. august 2014 Forfatter #1598 Skrevet 3. august 2014 Mafalda: åh, jeg vet! Ser ikke ut til at den har blitt flytta ennå, da... Jeg la lillebror i babygym'en i stad, lot storesøster leke med ham og gikk for å henge opp tøy. Da jeg kom tilbake lå han et helt annet sted Ikke bare hadde han rullet seg over på siden (som han ofte gjør) men han hadde flyttet seg nedover og på skrå i gym'en! Kan ikke huske at de to største gjorde dette, men hukommelsen min er på linje med Dory fra Finding Nemo, da!
LovelyMonroe Skrevet 3. august 2014 #1599 Skrevet 3. august 2014 Legger igjen en liten til deg. Har en liten pause på noen dager, men ønsker deg en fin ny uke
Fibonacci Skrevet 4. august 2014 Forfatter #1600 Skrevet 4. august 2014 Takk for det, LovelyMonroe! I dag har mannen med seg de største barna på jobben, det er stas Jeg og lillebror har 6 ukerskontroll hos lege etterpå, og deretter må han bli med meg til osteopaten. Han sover fortsatt, må snart vekkes for litt pupp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå