Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her var det mye hyggelig lesning, så herlig at lillebror endelig har begynt å gå skikkelig opp i vekt :hoppendeglad:

Og det hørtes ut som om dere har hatt en flott dag på Tusenfryd- og 2 kg melkesjokolade da gitt, regner med at eldstemann ikke syntes det var helt feil :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var helt i ekstase! :strix:

Regner med at vi ikke trenger å kjøpe noe mer sjokolade i... år? :ler:

Skrevet

Nå er det natta her, lillebror sovna i senga si ca. halv 12 etter en proteinbombe og pupp :sove:

Telefonen står på vekking kl. 03 i natt, og så blir det litt hektisk i morgen tidlig, med vekking og levering av eldstemann på Forskerfabrikkens sommerskole :) Han gleder seg veldig! Håper jeg klarer det uten for mye stress... Han skal være der litt før 9. Sekken er pakka og klær lagt fram. Snuppa skal på SFO, mannen sender henne avgårde når han drar på jobb litt før 8.

Natta! :Gjesp:

Skrevet

Mandag morgen :Gjesp: Her striregner det i dag. Perfekt dag til å dra ut med den eldste og yngste... Not :ler:

Sitter og ammer lillebror og spiser frokost samtidig. Eldstemann er allerede klar og sitter og spiller på iPad'en. Må bare få på meg og lillebror noen klær etterpå, så kan vi dra.

Blir nok en innedag på oss resten av dagen!

Skrevet

Ting gikk ikke helt etter planen her. Like før vi skulle dra avgårde i stad, begynte eldstemann å kaste opp :(

Han hadde hatt litt vondt i hodet ved frokosten, men fått en Paracet og følte seg bedre en stund. Så kom det veldig brått på, han rakk ikke helt frem til doen så jeg har vaska badet og må vaske tøy, håndklær og diverse.

Huff, synes så synd på ham! Han ligger og sover nå, og går glipp av 1. dag på Forskerfabrikken. Håper han blir bra til i morgen, og at ingen av oss andre får det (hvis det er omgangssyke). Er veldig redd for at lillebror skal bli syk, men han er jo bedre beskyttet mot smitte enn de fleste, gjennom morsmelka. Har ikke akkurat lyst til å ligge med omgangssyke selv heller, så her går det i kontinuerlig håndvask og andre forholdsregler..

Skrevet

Ja, jeg tror det er det! Brystvorta blir så veldig stor og lang av pumping, og brystskjoldet begynner liksom å gnage på sidene av den. Det skjer bare på venstre side..

Takk Sushi, vi skal nok kose oss :)

Hvis du har et Boots apotek i nærheten, kan du få de til å bestille inn reservedeler til Medelaen :) Finnes brystskjold som er litt videre enn standard-str som følger med i pakken.

• Liker 1
Skrevet

Huff for en start på dagen. :( Håper det ikke er omgangssyke og i alle fall at minsten ikke får det!

Vi har forresten vaksinert lillebror mot rotavirus (det verste omgangssykeviruset). Det koster litt nå før det kommer inn i vaksinasjonsprogrammet, men jeg tenker det er verdt det siden mini sikkert får smitte fra barnehagen til storesøster... Har dere tenkt på det? Bør gjøres så fort som mulig etter seks uker.

Skrevet

Takk Favole og Sushi :klem:

Har forstått det slik at rotavirusvaksine kommer med i det vanlige vaksinasjonsprogrammet fra høsten av? Selv om det visstnok er litt omdiskutert... Får høre med legen eller helsestasjonen.

Eldstemann har sovet en stund og nå ligger han på sofaen og ser på TV. Lillebror sover søtt i vogga, jeg har satt på en klesvask og skal ha meg litt mat.

Eller ikke..? Der kom det lyder fra vogga :fnise:

Skrevet

Jeg fikk også gnagsår av pumpa sist gang! Tre fine gnagsår i en fin ring rundt den venstre brystvorta :ler: Neste gang skal jeg sørge for at det munnstykket er vått før jeg pumper, det skulle visst hindre friksjon. Det er i alle fall det man gjør på melkemaskina når kyra skal melkes, i følge mannen :ler:

Uff, god bedring til eldstemann! Får håpe dere andre slipper unna!

Skrevet

:ler: Kunnskap fra melkebønder kan nok være nyttig!

Rotavirusvaksine kommer i vaksinasjonsprogrammet fra høsten ja, men da for de som er født etter 1. september. Hvis din skal få det bør han få det nå så snart som mulig, for de må ha fått begge dosene før de er 3 mnd tror jeg det er. Jo tidligere jo bedre, så lenge de er over seks uker gamle. :) Du må i så fall få resept av legen, hente ut på apotek og ta med vaksinene til helsestasjonen.

Skrevet (endret)

Hihi, skal huske på det neste gang Leopanter! :ler:

Takk for info, Sushi! Jeg tenkte meg en tur til legen snart uansett, så kan spørre der.

Eldstemann er i bedre form, og jeg og lillebror har ikke blitt syke. Bank i bordet! :fnise:

Snart kommer snuppa hjem fra SFO, får prøve å rote fram noe middag her... Det har gått litt i ett i dag. Kjenner meg sigen...

Endret av La Traviata
Skrevet

Har du sjekka at det er noe igjen av melkesjokoladen han vant i går? :ninja::ler: Neida, bra formen hans er bedre. Stakkars, er så typisk at man blir dårlig når man skal noe man gleder seg til.

Skrevet

Hehe, tanken slo meg men han har bare spist en halv en av de 20 Melkesjokoladeplatene han vant :fnise:

Satser på at han er helt bra i morgen!

Skrevet

Vi skal (antakeligvis) til Spania i høstferien! :strix:

Skrevet

Bah. Føler meg ikke helt på topp. Ble veldig sliten og slapp i ettermiddag, svimmel og kvalm også. Nå har jeg noen skikkelige magesmerter :(

Har ligget i senga i noen timer, mannen kommer med lillebror når han vil ha mat, og ellers bare ligger jeg og døser..

Skrevet

Uff, håper ikke at du også blir dårlig da :( Er formen til eldstemann fortsatt stigende?

Spania i høstferien høres deilig ut. Vi skal til Mallorca i september selv, tror det blir veldig deilig :)

Skrevet

Spania høres digg ut, kunne reist i morgen!

Håper du ikke blir dårlig du også, god bedring :klem:

Skrevet

Håper du ikke blir dårlig! All mulig medfølelse i så fall, omgangssyke er ikke gøy :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...