Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kondolerer så mye med tapet av oldemor... :klem:

... og gratulerer med sju-ukersdagen til lillebror!

Noen dager rommer liksom ytterpunktene av alt. Og selv om noen er gamle og kanskje mette av dage, så er det fryktelig trist allikevel. Håper det går bra med alle sammen.

Og Forskerfabrikken høres stas ut! Jeg har hatt unger på Sommerskolen (det er vel i samme gate, sånn ca?) så lenge tilbudet har eksistert, det er jo bare supert når læring både er gøy OG fyller opp en ferieuke eller to... det siste er i alle fall veldig praktisk for foreldre :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer! :klemmer:

Skrevet

Tusen takk alle sammen. :klem:

Ting føles litt bedre i kveld. Slokna på sofaen etter middag og lå der en god stund, nå har jeg sittet og amma lillebror i nesten en time, og han ser ut til å ha sovna for kvelden (ooops, håper jeg ikke jinxa det nå)!

Er på vei i seng selv, skal bli godt med helg! Ikke stresse om morgenen, ta ting i rolig tempo og kaaanskje få gjort noen av de tingene som har stått på vent den siste uka.

Skrevet

Så trist med barnas oldemor! Men 100 år er jo fantastisk da, hun må ha hatt et langt og innholdsrikt liv skulle jeg tro.

I forhold til hodelusa så får dere være glad det er sommer, og ikke vinter med luer og pannebånd

Skrevet

Takk Millimani :)

Akkurat idet jeg posta forrige innlegg våkna lillebror og ville ha mer pupp! Haha, jeg burde visst bedre. Nå ammer jeg liggende og surfer fra mobilen.

Virker som det er helt umulig å få ham i seng før nærmere midnatt, enn så lenge i hvert fall.

Skrevet

Her har det vært en god natt, amming kl. 05 og så sov vi til kl. 09! Nå får han mat igjen, og så skal vi ha en sein frokost - resten av huset har vært like treige som oss.

Det står forresten om Forskerfabrikken i Aftenposten i dag! :)

• Liker 1
Skrevet

Puh! Har gått tur på 5,8 km i klamt vær, tidvis litt regn. Kom hjem drivende våt, mest av svette!

Som vanlig på lørdager har mannen vært ute og handla, eldstemann har sykla til en kamerat og er nå tilbake igjen, og snuppa er hos ei venninne.

Lillebror sovna fort i vogna mens vi gikk, og han sov videre utenfor huset da vi kom hjem. Måtte til slutt vekke ham for å amme litt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Lang tur i klamt vær er det verste, kjennes ut som skjelettet svetter jo :daane: Phew! Men du er flink :)

Skrevet

Takk for det Favole, det er godt å komme seg ut på tur - selv om jeg må vri opp T-skjorta etterpå!

Er forresten veldig fornøyd med vogna vår, og lillebror liker den også :)

I ettermiddag har eldstemann støvsugd gulvene her, og jeg har fått vaska. Deilig! Så har jeg pumpa meg, skal nemlig kose meg med litt vin til middagen i kveld, og det er greit for lillebror å ikke bare få Nan hele kvelden. Nå har han forresten sovna, men det kommer neppe til å vare særlig lenge. Han pleier å holde det gående til midnatt, så han får nok være oppe i stua med oss fram til vi legger oss.

Vi vet fortsatt ikke når begravelsen til oldemor blir, men jeg ser allerede at jeg har et problem i klesveien. Har ca. 3 kilo igjen til før-gravid-vekt, og det merkes på bukser og skjørt. Særlig blant penklærne er det lite som passer, og jeg får jo ikke shoppa så mye med lillebror på slep. Får ikke prøvd noe i hvert fall. What to do? Neste uke blir det travelt, med skolestart, legebesøk, treff med andre junimammaer, veiing på helsestasjonen og begravelse. Dumt å komme i gravid-klær også...

Skrevet

Søndag, og regn! Kjedelig...

Vi koste oss med biff og en nydelig spansk rødvin i går kveld.

Så på film og fikk lagt lillebror ca. kl. 23. Prøvde oss på hankypanky igjen, det gikk supert, hehe.

Lillebror fikk mat kl 05, 07 og 09, sulten på morgenen han. Været tilsier innendørs aktiviteter, får se hva vi finner på. Jeg må i hvert fall finne fram noen av klærne i str. 62, denne gutten vokser og strekker seg masse! :)

• Liker 1
Skrevet

Det ble bedre vær utover dagen, og nå har vi vært på en gård her i nærheten, på selvplukk av mais og div. andre grønnsaker. :) Hadde med en venninne av snuppa også, koselig! Lillebror var i Caboo'en og sov nesten hele tida. Eldstemann er hos en kompis, de skulle se film.

I kveld henter jeg Bugaboo Bee-vogna! :nigo:

Skrevet

Hihi, gratulerer med vel gjennomført hankypanky :fnise:
Så artig at du får bugabooen i dag :laugh:
Også moro å høre at lillegutt må opp i klesstørrelse igjen :danse:

Skrevet (endret)

Ja, det er stas vettu - både litt klær i str. 62 OG bleiestr. 3! :ler:

I morgen er det 1. skoledag, og snuppa begynner i 3. mens eldstemann skal opp i 5. klasse! Rart altså :sjokk:

Skolesekker er pakka, klær er lagt fram og nå skal jeg bare ordne med skiftetøy. Spent på været i morgen, da man møter utendørs og rektor holder tale, man synger skolesangen og greier. De gjør en del ut av 1. skoledag her, hehe. Vi skal trille dit med lillebror, er ikke langt.

Jeg har henta den nye vogna, og den er så fiiiin! Mangler bare Baby Cocoon og parasoll, så er vi klare for Spania til høsten! :danse:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Stas med skolestart igjen kan jeg tenke meg, høres ut som et koselig opplegg :)

Yay for vogn og at du er fornøyd med den, håper den svarer til forventningene når dere skal på tur :Nikke:

Skrevet

Takk for det Favole :)

Da er lillebror og jeg hjemme igjen etter å ha fulgt de største til 1. skoledag. Fikk så dårlig tid i morges at de andre måtte gå i forveien, og jeg måtte løpe etter. :fnise: Så det var dagens trim!

Været ble veldig bra faktisk, barna var fornøyde med å se igjen vennene sine og det var mange som ville titte på lillebror nedi vogna. Han var våken og smilte masse! :rodmer:

Han sovna på trilleturen hjem igjen, og sover fortsatt. Jeg nyyyyter stillheten og koser meg med kaffe og havregrøt.

Skrevet

Denne dagen har bare blitt borte - det eneste jeg har rukket utenom mating og stell er å ta ut av oppvaskmaskinen og printe ut nye ukeplaner og se på dem.

Nå er eldstemann hjemme fra skolen og i gang med de første leksene. Og har fått en haug med bøker å sette bind på!

Snuppa skal være på SFO til kl. 15, og så blir det en ny runde med lekser og bokbind. Dessuten masse beskjeder og nytt fra skolen å forholde seg til. Flaks at lillebror er så grei! :fnise:

Det blir begravelse for oldemor på fredag... Det er et stykke unna, så vi drar dit torsdag kveld og blir til lørdag. Begravelse er vel gyldig grunn til fravær fra skolen - man må ikke søke om det, håper jeg? De har blitt veldig strenge på det å be om fri utenom skoleruta her.

Og så var det den påkledninga da... Greit nok for gutta, men verre for meg og snuppa. Og lillebror da, han kan vel ikke akkurat komme i mørk dress? Vel vel, vi finner nok på noe...

Skrevet

Første skoledag er alltid litt ekstra utmattende. Tar liksom en dag eller to å komme inn i det etter sommeren. De hadde jo med seg et lass av bøker hjem, som vi skulle sette bind på. Eldstemann hadde hele 7 nye bøker, hjelpes som sekken hans var tung! Snuppa slapp unna med 2 bøker, men det kommer nok flere i løpet av uka. Og begge to hadde lekser første dag. Jeg drev med mating og byssing av lillebror samtidig som jeg skulle hjelpe til med bøkene, rette lekser og begynne på middag. Lillebror var ikke helt fornøyd, men etter nok pupp var det heldigvis nok å ha ham i Newborn setet så han kunne følge med og 'prate' med oss. Han har blitt mye mer sosial, og smiler og pludrer sånn :hjerte:

Jeg var rimelig sliten da middagen omsider var ferdig, lekser gjort og bøker ordnet, og da melder selvfølgelig mannen at han blir ekstra sein i dag. Rekker å spise middag og sette meg ned i sofaen i 30 sekunder før lillebror vil ha mat igjen. Jeje!!

Så var det litt nødvendige mailer som måtte sendes, og en oppvask som måtte tas, og så kommer mannen hjem til en kone som ligger i koma på sofaen, to store barn som er helt oppslukt av Nickelodeon (djevelens kanal) og en baby som er superhappy og spreller med armer og bein over å se ham. :ler:

Men altså: dette skal gjentas neste mandag (eller, når jeg tenker meg om, hver dag), bare at da skal både snuppa og eldstemann på svømming. Til forskjellige tider. Der har vi en logistikk som må tenkes ut og planlegges i den minste detalj. Joda, skoleåret og den vanlige hverdagen er her igjen!

...og så har det lekket vann fra kjøl/fryseskapet vårt i natt, sånn at parketten foran der har begynt å sprekke opp og lakken er i ferd med å løsne. Må antakelig slipe og lakke hele greia, og det er sammenhengende parkett i kjøkken + stue, som dekker det meste av 2. etasje, bortsett fra et lite bad og et enda mindre kontor. Gah!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...