Fibonacci Skrevet 21. august 2014 Forfatter #1781 Skrevet 21. august 2014 (endret) Takk for det, Bakepulver og Lilleninja! Nå har vi vært hos legen og på helsestasjonen, alt har gått fint. Hos legen fikk jeg henvisning til fysio, tok blodprøver og snakket om amming... Fikk resept på Syntocinon igjen, siden jeg føler at den hjelper. Lillebror har gått opp 180 gram, til 4542 gram Har også økt i hodeomkrets, nå var den 39,5 cm. Tommel opp fra helsesøster, og trenger ikke veie igjen før om 2 uker! Nå skal vi snart til mamma, måtte bare hjemom for å vaske klær og ordne med flasker. Gutten har vært utrolig grei selv om vi har fartet rundtomkring hele formiddagen. Har sovet, eller vært våken og smilt til alle rundt seg Endret 21. august 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 21. august 2014 Forfatter #1782 Skrevet 21. august 2014 Stress! Halvveis pakka nå. Begravelsen til oldemor er i morgen, må ha pentøy, pensko, vanlige klær, stellesaker, ørten flasker, Nan, babyting og blomster. Og her sitter jeg og ammer og får ikke gjort noe akkurat nå. Det gikk strålende å ha lillebror hos mamma, og osteopaten gjorde masse rart med kroppen min. Ikke veldig behagelig Men det hjelper forhåpentligvis.
Fibonacci Skrevet 22. august 2014 Forfatter #1783 Skrevet 22. august 2014 God morgen! Vi kom til svigers seint i går kveld, snuppa sovna i bilen og kunne bare legges rett i senga. Har ligget og ammet siden kl. 06, er glad jeg gikk på do i stad, hehe. Må snart opp og gjøre oss klare, begravelsen er kl. 10:30, litt spent på hvordan det blir. Håper lillebror sover seg gjennom det og at de største barna får en ok opplevelse. Niesa mi på 14 skal synge i kirken, og mannen skal bære kiste. Etterpå er det kaffe og mat for 30 personer her hjemme hos svigers.
Sushi Skrevet 22. august 2014 #1785 Skrevet 22. august 2014 Lykke til! Eller hva man nå sier før en begravelse? Håper det blir en god opplevelse i alle fall. 2
Mafalda Skrevet 22. august 2014 #1786 Skrevet 22. august 2014 Håper dere får en fin og verdig markering, og at det ikke blir altfor tungt. (og så håper jeg, på et litt mer overfladisk plan, at lillebror er søvnig eller i alle fall rolig Ellers blir det slitsomt å være mamma i begravelse...) 1
Favole Skrevet 22. august 2014 #1788 Skrevet 22. august 2014 (endret) Håper dere får en fin dag sammen med familien, fylt med gode minner om oldemor Endret 22. august 2014 av Favole 1
Gjest Doh Skrevet 22. august 2014 #1789 Skrevet 22. august 2014 Håper dere har hatt en fin markering i dag 1
captiva Skrevet 22. august 2014 #1790 Skrevet 22. august 2014 Håper det har gått greit med alt i dag 1
Fibonacci Skrevet 22. august 2014 Forfatter #1791 Skrevet 22. august 2014 Tusen takk alle sammen Det ble en fin begravelse og en koselig minnestund her på gården etterpå Lillebror var veldig grei å ha med i kirken. Sov stort sett hele tiden på mannens fang, gløtta litt med øynene da alle oldebarna gikk fram for å legge roser på kista. Det eldste oldebarnet på 16 bar ham, det gikk så fint. Seremonien var både trist og fin. Niesa mi sang så nydelig at jeg (og mange andre) fikk tårer i øynene. Presten holdt en fin minnetale, og det var også en mannlig solist som sang 2 sanger. Da han sang 'Over the Rainbow' på slutten var ikke et øye tørt, og det begynte å pøsregne ute så de som bar kista ble søkkvåte. Det ga seg fort, men det kom noen småskurer utover dagen. Vi har vært 29 gjester her på kaffe, snitter og kaker, og nå har alle de andre dratt. Er sliten og utlada nå, sånne dager tar på. Skal ta en hvil etterpå, er trøtt som en strømpe
Gjest Tekola Skrevet 22. august 2014 #1792 Skrevet 22. august 2014 Så bra at alt gikk fint! Jeg synes det er noe eget med stemningen når det regner i en begravelse.
Lilleninja Skrevet 22. august 2014 #1793 Skrevet 22. august 2014 Godt å høre at det gikk bra i begravelsen i dag Hvil deg nå
Kake-Kari78 Skrevet 23. august 2014 #1794 Skrevet 23. august 2014 Så mye ekstra styr det ble for dere med kjøkkenet da- men samtidig kanskje like greit å bare ta hele kjøkkenet likevel, hvis det uansett straks var modent for utskiftning Og veldig godt å høre at begravelsen ble fin og verdig, og at Lillebror stort sett sov i kirken! Det gjør jo faktisk alt SÅ mye enklere for mamma og pappa!
Fibonacci Skrevet 23. august 2014 Forfatter #1796 Skrevet 23. august 2014 Takk skal dere ha. Det varmer at dere tenker på oss Kjapt innom! Vi skal snart reise herfra, må bare puppe ferdig først. Vi må rekke apoteket hjemme og så skal vi innom hos mamma og pappa og hilse på broren min og familien som er på besøk. De har vært på Isac Elliot (?) konsert med niesa mi på 12 år. Så må vi hjem til rotehuset og kaoskjøkkenet og ta siste lusekur...
Fibonacci Skrevet 23. august 2014 Forfatter #1797 Skrevet 23. august 2014 Hjemme igjen, her er det fortsatt humpete kjøkkengulv selv om det har tørket en del der lekkasjen var. Sitter med lusekur i håret, hele familien (minus lillebror) har tatt. Skal snart vaske ut og gre, og stupe i seng... Er så trøtt at jeg kunne sovet stående. Lillebror var litt urolig i stad, og jeg trodde han var mer sulten, men nå sover han godt! Lurer på om han har tatt kvelden?
Fibonacci Skrevet 24. august 2014 Forfatter #1798 Skrevet 24. august 2014 (endret) Lillebror sov godt i natt, men vi kom oss ikke i seng før i 2-3 tida. Tok evigheter å vaske ut kuren og gre håret til barna, snuppa hadde fortsatt noen egg. Så skulle vi gjøre det samme på oss selv, tror kanskje jeg fant ett egg, men er usikker. Nå håper jeg at vi er helt kvitt det! Sov til 08 i dag, deilig! Puppet i 1 time, sto opp, steriliserte flasker og lagde i stand Nan, slang i meg frokost mens jeg ammet mere, ga så flaske, la ham til å sove og satte i gang med å vaske alt av sengetøy og håndklær igjen. I dag skal mannen prøve å gjøre kjøkkengulvet litt mer farbart. Skal ta løs de plankene som står opp, den humpen er virkelig gigantisk. Barna kaller det for en hoppbakke Mens han jobber med det skal vi andre gå tur med vogn & sykler til lekeplassen ved skolen. Og så går vi kanskje til mamma og pappa etterpå, de bor ikke langt unna. Endret 24. august 2014 av La Traviata
Lilleninja Skrevet 24. august 2014 #1799 Skrevet 24. august 2014 Krysser fingrene for at alle ekle lus og egg er borte nå Da er det jo nesten littegrann verdt det å måtte være så lenge oppe i natt Synes du er så flink som står på fra morgen til kveld altså! Imponert Høres veldig kos ut med vogn- og sykkeltur, og tur til foreldrene dine ^^
Lilleninja Skrevet 24. august 2014 #1800 Skrevet 24. august 2014 Og forresten .. Hvor langt ut fra veggen er "hoppbakken"? Så for meg noe á la Dennis som tar på seg rulleskøyter og lar det stå til på kjøkkenet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå