Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir sliten av å lese om dagen din :daane:

Og veldig fortjent med den vogna du ville ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, så uheldige dere er da :( Du har virkelig fortjent ferietur til Spania og den vogna. Blir som HopsiDeisi helt sliten av å lese om dagen din jeg...

Skrevet (endret)

Ja, nå føler jeg at vi har hatt nok for en stund! Godt var det at mannen kom hjem og fikk gjort ferdig middagen som sto på vent mens jeg amma, og tok lillebror så jeg fikk sovet noen timer! Våkna brått av at snuppa hadde falt på badegulvet og slått seg på en kant. Fikk sår inni munnen stakkars, det blødde fælt!

Vi har kjemmet oss alle sammen igjen i kveld, og det er noen få døde lus og noen egg. Om eggene er ødelagte eller ikke vet jeg ikke. Og så er det vanskelig å se hva som er egg og hva som er vanlig flass eller lignende.

Føler meg svimmel jeg, aner ikke om jeg bare er veldig sliten eller hva det er. Rommet snurrer her jeg sitter og ammer. Fryser også. Heldigvis blir det en 'rolig' dag i morgen. Mannen tar med seg snuppa på jobben, jeg skal levere eldstemann på Forskerfabrikken og så skal vi til helsestasjonen og veie.

Endret av La Traviata
Skrevet

Lillebror er så innmari god for tida, at jeg nesten må skrive et eget innlegg om ham.

Han er trøtt sovebaby som borer ansiktet sitt ned i halsen min og gir fra seg et lite sukk.

Han er våkenbaby som ser rundt seg, pludrer og fekter med armene i retning lekene som henger fra babygym'en. Han er blitt flinkere til å holde hodet oppe og skyter beina rett fram når jeg skifter på ham, så det er umulig å få på bleia. Han ser på meg med store øyne når jeg prater, synger eller lager rare lyder. Han elsker at jeg synger 'Det ordnar seg' av Timbuktu, han smiler stort av prompelyder og skarre-r (er han en liten skap-bergenser?). Da får han et uttrykk som om han følger veldig med, og så kommer det et glimt i øyet og et herlig smil :hjerte: LOVE!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Torsdag :)

Har hatt en god natt, med en amming mellom 04 og 05 og igjen kl. 07. Har kjørt eldstemann ned til Forskerfabrikken og sitter og nyyyter en kaffekopp og stillheten - lillebror sover! Så lenge det varer :ler:

Skal på helsestasjonen i 12-tida og deretter avgårde for å få filt nøkler til snuppa. Hun skal begynne å gå alene hjem fra SFO, så da må hun ha nøkler til huset i tilfelle jeg og lillebror er ute.

Det har roet seg på lusefronten... Har ikke funnet noenting på noen av oss i dag :tommelsmil:

Endret av La Traviata
Skrevet

Lus! :bond:

Fysjom, altså, det er et mareritt å oppdage. Skjønner godt at alt sto på hodet der en stund, men desto bedre at dere ikke har funnet noe i dag. Krysser fingrene for at dere er kvitt svineriet med nøye kjemming fremover, og at dagen i dag og i morgen blir passe begivenhetsløs... for ikke å si direkte kjedelig! Det hadde vel vært noe? :ler::klem:

Lillebror høres helt herlig ut, da. Men skap-bergenser? Kanskje han ligger an til å bli sports-kommentator? ;)

Skrevet (endret)

Mafalda: :klem: Jeg håper på noen skikkelig begivenhetsløse dager nå ja, å kjede seg er luksus! ;)

Han er rar, han gutten min :rodmer:

Lilleninja: :hjerte:

Vi har vært på åpen helsestasjon (sammen med halvparten av babyene i kommunen, virka det som :ler: ) og veid. Lillebror er nå 4364 gram tung, opp 222 gram siden forrige uke. Veldig bra!

Må tilbake og veie igjen neste uke da, for å se om han evt. trenger enda mere tillegg.

Så var vi på en veldig effektiv handlerunde, og er forberedt til skolestart og nytt svømmekurs for snuppa. Har filt nøkler, kjøpt blyanter, viskelær, merkelapper og nye penaler med innhold, fått tak i badedrakt og badehette, og benytta meg av tilbud på Apotek1, 30 % på alt fra Avent og Mam! Fikk også tak i forebyggende lusemiddel, vil IKKE ha det der igjen altså. Til slutt kjøpte vi bleier på Kiwi, nå må han ha str. 3, hurra! :hoppendeglad:

Nå har vi henta eldstemann på Forskerfabrikken, han hadde bl.a. bygd rakett i dag! I morgen er det avslutning på ettermiddagen med kaker og utdeling av diplomer. Og så får de med seg en del saker hjem. Bl.a. mikroskopene de har brukt denne uka! Ikke verst :)

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Jippi for størrelse 3 :laugh:

Og så artig med avslutning med diplomer i morra, og at han får med seg litt forskermateriell hjem :)

Skrevet

Hurra for lillebror som fortsetter å legge godt på seg! Han høres helt herlig ut :rodmer: Få bygge rakett, det må vel være alle gutters drøm. Tipper eldstemann har kost seg veldig :)

Skrevet (endret)

Ja, han er veldig fornøyd med kurset, og har lært masse! Han går rundt og prater om atomer, pH, mikrometeoritter og elektrisitet, og har masse spørsmål.

Lillebror fikk så masse skryt av helsesøster i dag, for at han var så våken og oppmerksom, blid og god. Og at han har så lange øyevipper! :rodmer:

Juhuuu, har akkurat sendt forespørsel om en Bugaboo Bee-vogn på Finn.no! Håper jeg får den :nigo:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke hørt noe om vogna ennå... *utålmodig*

De teite lusekrekene altså :sinna: Nå har pappaen min oppdaget noen lus hos seg, selv om han har veldig lite hår og trodde at han ikke kunne få det. Ny runde med behandling og vask hos dem, det følger med så mye styr med de plageåndene! Hadde noen middagsplaner med dem og søsteren min i helga, som vi nå har avlyst.

Gikk meg en tur på 3 km i rask gange (uten vogn) i stad, og etter det har det vært en slitsom kveld her. Etter 2 x pupp var ikke lillebror mett i det hele tatt, ga ham flaske og så fikk han et bad. Virka trøtt etterpå og ble lagt for kvelden. 5 minutter etterpå skrek han igjen, fikk komme opp i stua, ville prate litt men begynte fort å sutre. Fikk pupp, som han sugde på i 8 minutter før han slokna som et lys i fanget mitt. Nå ligger han på soverommet og det har vært heeelt stille derfra. Skal være lur og legge meg snart jeg også, i morgen skal jeg være alene med både ham og snuppa, levere eldstemann kl. 9 og så skal alle være med på avslutning på Forskerfabrikken halv 3. Vi skal ha med kake også, men det blir nok kjøpekake ;)

God natt! :sove:

Skrevet (endret)

Trist dag her i dag. Oldemoren til barna (mannens mormor) døde i dag morges. :cry:

Hun fylte 100 år i sommer, og har hatt et flott liv, men det er trist. Det skjedde visst ganske brått, men 2 av barnebarna hennes rakk å være tilstede.

Barna har fått vite det, eldstemann syntes det var leit at lillebror ikke får kjenne og huske oldemoren sin. :hjerte: Hun fikk møte lillebror en gang, og vi har mange bilder, så det blir i hvert fall et fint minne å ha.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Uff, for en slitsom uke du har hatt... Håper du fikk deg en god natts søvn i natt, og at helgen blir fin :klemmer:

Edit: Oi uff, så det nederste innlegget ditt etter at jeg hadde postet. Så trist med oldemor, selv om de er gamle er det jo alltid trist når de forsvinner :( Men veldig bra at hun hadde noen hos seg da det skjedde da, og ikke minst at hun rakk å møte lillebror :klem:

Endret av Ipanema
Skrevet

Så trist med oldemor :( Bra at hun fikk møtt lillebror og at dere fikk bilder av dem :)

Skrevet

Takk Ipanema og Lilleninja :klem:

Begravelsen blir antakelig neste fredag. Vi vet ikke så mye ennå, men det hele var over på ca. 1 time og de tror ikke hun hadde noen smerter.

Skrevet

Uff, så leit! Veldig bra at dere fikk tatt dere den turen i sommer, da! Kondolerer :klemmer:

Skrevet

Så trist! Fint at hun rakk å møte lillebror i alle fall. Jeg har også en veldig gammel mormor, og er glad for at hun har rukket å treffe minstemann.

Skrevet

Tekola og Sushi: Takk :klem:

Dette har vært en rar dag. Det går jo i ett med mating og stell av lillebror, så jeg har vel egentlig ikke fått ro på meg til å la det synke helt inn. Men det er trist, og jeg har følt meg mest tom og apatisk i dag. Var veldig glad i oldemor, selv om hun ikke var 'min' oldemor. Men jeg kan bare såvidt huske min egen oldemor, og alle besteforeldrene mine har gått bort for lenge siden.

Vi dro på avslutning på Forskerfabrikken i stad, og det var koselig og gøy å se hva de har gjort og alt de har lært. De fikk diplomer og 'forskerpakker' med seg hjem, i tillegg til mikroskoper, vernebriller og ting de hadde lagd. Eldstemann var strålende fornøyd med uka, og vil gjerne tilbake neste sommer. :)

Men nå er jeg sliten. Sånn sliten at hvis det skjer noe mer nå, så vet jeg ikke om jeg klarer det, rett og slett.

Nå for tida er enhver kjedelig, begivenhetsløs stund ren luksus. Ingen vits i å legge planer og lure på hva man skal gjøre i morgen, for her er det noe nytt hver dag.

Det hjelper å kose og susse og 'prate' med lillebror. Han er faktisk hele 7 uker gammel i dag, herlige gutten vår! :rodmer:

Og dere - jeg har fått tak i en brukt Bugaboo Bee på finn.no! Ikke den jeg skrev om i går, men en annen en som var mer nøytral i fargene. Bare sort, og så kan man sprite opp med farga tilbehør. Veldig ok pris, henter den på søndag!

Skrevet

Klarer seg med to barn, kjenner jeg nå! Synes du er en helt, jeg!

Forskerfabrikken virker jo supert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...