Fibonacci Skrevet 4. august 2014 Forfatter #1601 Skrevet 4. august 2014 (endret) 6 ukerskontrollen gikk fint, jeg fikk resept på Syntocinon nesespray (siden utdrivingen fortsatt er veldig treg) og alt unntatt vekta var helt fint. Han veide 3980 gram der nede, altså opp ca. 80 gram siden torsdag (vi har veid ham til 4 kg her hjemme). Snakka litt med en annen helsesøster (naboen min) og både hun og legen sa vel egentlig at han ikke hadde vondt av litt tillegg (utenom proteinbomber og amming). Så da prøver vi det. Må kjøpe flere flasker jeg da. Han er jo over 1 måned nå, bør jeg kjøpe store flasker med tut nr. 2 mon tro? Har 4 små Avent-flasker med tut nr. 1 her hjemme. Endret 4. august 2014 av La Traviata
Gjest Tekola Skrevet 4. august 2014 #1602 Skrevet 4. august 2014 Så lenge det er delamming anbefales minst mulig tut, så han ikke blir utålmodig når puppen er litt treig Godt alt annet ser bra ut, da!
Kake-Kari78 Skrevet 4. august 2014 #1603 Skrevet 4. august 2014 Ja, jeg ville også gått for minst mulig tut, også fordi jeg husker at nummer 2-tuten (vi brukte også Avent-flaskene) ble for "voldsom" for lillegutt helt frem til han var 2-3 måneder. Da slet han veldig med å svelge unna, og endte bare med å sluke masse luft. Håper litt tillegg, sammen med Syntocinon'en gjør susen
Fibonacci Skrevet 4. august 2014 Forfatter #1604 Skrevet 4. august 2014 Takk, Tekola og Ipanema! Slitsom dag. Etter å ha vært hos osteopaten (som fant flere små skjevheter i bekkenet, og en del stram muskulatur) var det innom apoteket for å få tak i Syntocinon, som måtte bestilles, hentes i morgen. Så hjem og gi proteinbombe og pupp, han var sutrete hele resten av ettermiddagen og jeg ammet hele tiden fram til mann og barn kom hjem og kunne avlaste litt. Han fikk da litt Nan og en proteinbombe og nå har han puppet en del igjen. Fikk råd om å ikke gi så mye Nan seint på kvelden og natta for det kunne gå ut over melkeproduksjonen. Er litt i tvil om hvor mye Nan jeg skal gi. På helsestasjonen sa de ikke noe konkret, bare 'all mat du kan få i ham er bra'. De sa egentlig så mye forskjellig at jeg ble helt forvirret. Bør jeg amme mest mulig, pumpe mest mulig, hvor mye skal han få på flaske, og når skal jeg få tid til alt når han er urolig hele ettermiddagen? Mat og drikke til meg selv, dobesøk og alt annet blir et helt prosjekt å få til akkurat nå. Prøvde å få tak i Mam flasker for de helt små, men fant ikke, så det ble flere Aventflasker. De er jo fine, men hadde lyst til å prøve noe annet også.
Fibonacci Skrevet 5. august 2014 Forfatter #1605 Skrevet 5. august 2014 I natt ble ammingen litt oppstykket og tullete, var våken til 03-04 tida og holdt på til og fra med pupping. Men fikk sove etter hvert, og så var det pupp både kl. 08 og kl. 09. Veldig slitsomt av og til med amming på høyre pupp, han bare ender opp med å slåss med puppen. Slipper taket, blir frustrert, får ikke tak igjen, skriker og holder på. Jeg måtte ligge over ham for at han skulle ta tak igjen, ikke akkurat en ammestilling å slappe av i Nå har jeg fått frokost og lillemann skal få flaske. Etterpå skal vi en tur ut for å hente Syntocinon'en på apoteket.
Gjest Tekola Skrevet 5. august 2014 #1606 Skrevet 5. august 2014 Det blir mye rare ammestillinger av og til Håper sprayen hjelper, og ar dere får slappet av litt i løpet av dagen
Fibonacci Skrevet 5. august 2014 Forfatter #1607 Skrevet 5. august 2014 Takk, Tekola! Jeg tror vi har funnet en slags rytme på amming, flaskemating, pumping og alt det der - i dag har det i hvert fall fungert godt, gjenstår å se hvordan det blir i kveld og i natt, da. Og holder fortsatt på å prøve meg fram med hva som er passe mengde MME. Etter morgenpuppen, skift og stell og litt frokost til meg fikk han 50 ml Nan på flaske, deretter var han våken og blid en stund før han sovna. Så dusja jeg og pumpa meg (150 ml) og vekka ham etter hvert for bleieskift, proteinbombe og pupp. Så gikk vi ut på tur i en halvtime, nå sover han ute i vogna. Ikke kommet en lyd fra ham siden 14:30, jeg har vært ute og sjekket mange ganger selv om babycallingen er på, for jeg kan nesten ikke tro det. I går var det bare sutring og null soving mellom kl. 14 og 20, nesten som å få en ny baby. Håper dette gir bra vektøkning også, når pupp og proteinbomber ikke ser ut til å være nok! Nå lager jeg middag, og i kveld får vi besøk av broren min & familien hans som er på ferie på Østlandet nå. De har ikke hilst på lillebror ennå (de bor i Bergen og har nettopp vært noen uker i Spania), så det blir kjempestas
Favole Skrevet 5. august 2014 #1608 Skrevet 5. august 2014 Det er ikke barebare å få dagene til å gå opp med amming, pumping, restmating, koking av flasker og annet utstyr, i tillegg til å skulle stelle baby, seg selv, huset, finne tid til seg selv, familie osv. Merket for livet av det der Håper rutinene faller på plass hos dere! Og at nesesprayen hjelper slik at det blir lettere for lillebror, kanskje dere snart slipper å gi tillegg Godt med sovebaby, man må bare nyte det mens det varer Kos dere i kveld med besøk
Fibonacci Skrevet 6. august 2014 Forfatter #1609 Skrevet 6. august 2014 Takk Favole! Det var kjempekoselig med besøk i går, de synes lillebror var så herlig og svigerinna mi koste på ham hele tida. De hadde med fine gaver til både ham, snuppa som har hatt bursdag og en liten ting til eldstemann. Det ble ganske seint før de dro, og barna kom i seng noe etter skjema, men det er jo sommer og vi er fortsatt litt i feriemodus selv om de er på SFO. Litt korte dager har de, og neste uke er det Forskerfabrikken hele uka for eldstemann og bare 3 dager på SFO for snuppa pluss 2 planleggingsdager hvor hun skal være med mannen på jobb og det er veldig stas. Rutinene på lillebror funker greit synes jeg, i går fikk han pupp etter middag og så en god porsjon Nan som mannen ga ham mens jeg var en tur på butikken. Mens besøket var her fikk han en proteinbombe og 2 x pupp og så sovna han halv 12 etter litt kaving med smokken og sånt. I natt ammet jeg kl. 03:30 og så sov vi til litt før kl. 08! Da fikk han pupp og nå har han fått Nan og ligger og sover. Jeg har en klesvask å sette i gang og litt småting jeg må få unna. Men kjenner at jeg er litt sliten i dag, har blitt tett i nesa, hoster litt og har fått munnsår. Det er noe av det mest plagsomme jeg vet, det pleier å sitte så lenge i! Lillebror har fått et lite sår i en valk på armen (juhuuu, han har fått valker!), det er sikkert fordi det er litt fuktig inni der. Hva er best, talkum/potetmel? Eller sårsalve?
Favole Skrevet 6. august 2014 #1610 Skrevet 6. august 2014 Potetmel! :hjerte: Jeg synes det er beste sort ihvertfall. Og HURRA! for valker Vi liker bebiser med ekstra ledd på armer og bein Det hører jo til sommeren å få være oppe litt seint, feriemodusen er der selv om man har SFO. Når det ikke er skole og lekser som må gjøres, så er det innafor tenker jeg
Fibonacci Skrevet 6. august 2014 Forfatter #1611 Skrevet 6. august 2014 Har behandla såret hans med potetmel nå, og det virker som det hjelper! Takk Favole Litt mye styr i ettermiddag, ga ham proteinbombe + pupp i 14-tida og la ham til å sove, spiste lunsj (i går glemte jeg å spise lunsj, ikke lurt!), og begynte å pumpe men måtte avbryte ved 120 ml fordi han våkna. Og så har jeg greid å bli sår på venstre brystvorte pga pumpa som gnagde sånn på den + at jeg la ham til på samme pupp rett etterpå. Auau!! Virker som brystvorta er for stor for pumpa noen ganger. Skjønner ikke helt hva som skjer... Han var skikkelig sulten og tok begge puppene pluss en flaske Nan litt etterpå. Så var han våken, men rolig i et par timer før han begynte å bli sulten igjen. Nå har han nettopp fått tran og proteinbombe, litt artig hvor glad han har blitt i tranen, han som bare spytta/gulpa det ut i starten. Nå svelger han unna, lager go'lyder og blir sinna når det er tomt! Snuppa ble plutselig dårlig ved middagsbordet i stad, hodepine og kvalme. Fikk så vondt av henne! Hun ligger og sover nå, med en bøtte ved siden av senga. Det kom ikke noe opp, men hun virka veldig tufs, stakkars. Håper hun kommer seg!
Favole Skrevet 6. august 2014 #1612 Skrevet 6. august 2014 Det er virkelig vidundermiddel! Håper det ser bedre ut i morgen Det finnes ikke større deler for å sette på pumpa? Mener de kommer i ulike str, uten at jeg skal si det sikkert. Høres uansett vondt ut :s Enn å være glad i tran da! Men er jo bra! God bedring til snuppa
Fibonacci Skrevet 6. august 2014 Forfatter #1613 Skrevet 6. august 2014 Takk, hun var bedre etter å ha sovet, fikk i seg litt kveldsmat og drikke. Både hun og eldstemann sover nå, og det gjør jammen meg lillebror også, etter å ha vært litt sutrete og hatt en voldsom hikke - han hikker veldig mye, av og til sånn at det går ut over spising og smokking. Ikke lett å være liten Har hengt opp tøy, brettet tøy, vaska og sterilisert ørten flasker og pumpe, rydda kjøkken og er stuptrøtt. Skal bli godt å legge seg snart Mulig det fins større deler til pumpa å få tak i (har elektrisk Medela Swing), må undersøke i morra
Fibonacci Skrevet 7. august 2014 Forfatter #1614 Skrevet 7. august 2014 I går kveld sovna jo lillebror i 22-tida (det tidligste han har lagt seg hittil!) og jeg gikk og la meg ikke så lenge etterpå. Så ville han ha mat kl. 01 og 05 i natt, og morgenpupp kl. 08. Nå pupper vi litt til og så skal han få Nan. Vi skal på helsestasjonen og veie i dag. Har jo ikke gjort annet enn å mate ham de siste dagene, så nå er jeg spent...
Fibonacci Skrevet 7. august 2014 Forfatter #1616 Skrevet 7. august 2014 (endret) Takk Sushi! Det håper jeg også! Endret 7. august 2014 av La Traviata
Lilleninja Skrevet 7. august 2014 #1617 Skrevet 7. august 2014 Lykke til Håper han har lagt maaasse på seg
Fibonacci Skrevet 7. august 2014 Forfatter #1620 Skrevet 7. august 2014 Lillebror har gått opp masse! Han veide 4142 gram nå (opp 234 gram siden forrige uke, 162 gram siden mandag)! Vi skulle bare fortsette med amming, proteinbomber og litt MME, og veie igjen neste uke, men hvis det ser bra ut da, trenger vi ikke veie hver uke lengre 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå