Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mandag alt!

Ammet kl. 03 og 06 i natt, og så var det 'frokost' kl. 08:30. Nå har vi andre også fått i oss frokost og jeg drikker dagens 2. kaffekopp. Det er litt skyet her i dag, og kjennes ikke fullt så varmt ut, så vi får se hva vi finner på. Det blir muligens en tur til minigolf'en! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dagen bare fløy avgårde med amming, skift, byssing, en kjapp lunsj, litt kos og pakking. Lillebror har vært mye urolig i dag og ikke sovet stort. Tror kanskje han har hatt vondt i magen, det pleier han ikke å ha så jeg tror det må være noe jeg har spist. Tok noen druer i går, mulig vi har synderen der.

Og så ble det jo opp mot 30 grader i dag også, så det var nok ikke lett for ham å falle skikkelig til ro her på hytta.

Har pakka det meste til hjemreisen nå, venter på de andre som har vært på stranda og bada her ute for siste gang.. En enkel middag, så setter vi oss i bilen og kjører hjem. Har fått så vondt i ryggen de siste dagene, nå savner jeg den gode madrassen min hjemme!

Skrevet

Håper lillebror sover desto mer i natt da, da er han jo sikkert sliten etter en natt med lite søvn.

God tur hjem (eller, når du ser dette er dere vel kanskje hjemme alt :ler: )!

Skrevet (endret)

Hjemme nå! :)

Pakking av bil og tur hjem alene med 3 barn i baksetet gikk fint, men nå er jeg stuptrøtt!

I morgen starter hverdagen igjen, med mannen på jobb, barna på SFO og jeg og lillebror her hjemme. Jeg har time hos fysioterapeuten også, og lillebror må være med. Best å amme mye før den timen, tenker jeg ;)

God natt!

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Velkommen hjem, og lykke til med hverdag i morgen! :)

Det er kanskje ikke så smart å ta med en kjempesulten tass på fysiotime nei, kan ikke se for meg at det skulle være en praktisk kombinasjon :ler:

Skrevet

Takk Bakepulver! Er ganske spent på hvordan det går å ha ham med til timen, nå har han fått masse mat i hvert fall. :)

Det var godt å sove i egen seng i natt, men jeg kjenner det i ryggen og i skuldre/nakke/hode fortsatt. Den fysioterapi-timen trengs virkelig nå!

Jeg var så sliten i går kveld at jeg knapt klarte å forme setninger og holde meg oppreist. Tok en veldig deilig dusj, ammet lillebror ved midnatt og 2 ganger i natt. I morges tok mannen seg av de to største og fikk dem avgårde på SFO, så vi fikk sovet litt lengre. Det gjorde godt!

Han var så blid på stellebordet i stad, smilte og 'prata' :rodmer:

Før var det jo stort sett grining når vi stelte ham!

Fysio om en drøy time, og før det må jeg ta i et tak med klesvasken. En uke på hytta, og skittentøyskurven er overfylt!

Skrevet

Det er bare å innse det: skittentøy er vårt lodd i livet... i alle fall de neste 10-15 årene ;)

Hvordan gikk timen? Håper lillebror sov fornøyd gjennom hele seansen!

Skrevet

Det gikk kjempefint! Han sov seg gjennom hele greia, og snorka videre mens vi var i butikken for å fylle opp kjøleskapet hjemme.

Det var godt (og vondt) å bli massert, jeg tror det hjalp litt!

De største barna kom hjem fra SFO i stad, og vi har veid lillebror på babyvekta jeg bestilte før ferien og som nå har kommet. Han har endelig passert fødselsvekten sin! 3865 gram er han nå (var 3850 ved fødsel). Fortsatt ikke så veldig tung han gutten min, men jeg tror det går rett vei. Vi får snakke med helsesøster om han muligens trenger noe tillegg, men jeg burde jo egentlig ha nok melk.

Han har blitt veldig lang da, men får ikke målt ham nøyaktig før på 6-ukerskontrollen.

Skrevet

I dag har lillebror fått tran for første gang! Først kom det en rar grimase, og så virka det som han syntes det var litt... interessant. :fnise: Han svelga en del, men mye kom ut igjen og han gulpa opp litt av det etterpå også. Det er tranlukt i hele huset nå føler jeg. Er ikke noe glad i det selv, må ta trankapsler (og etter å ha kasta opp noen sånne da jeg var gravid, har jeg fått avsmak for dem også..).

Mann og store barn var avgårde og tok kveldsbad i stad, de har nå dusja, spist kveldsmat og er i seng. Lillebror skal bade etterpå (og få bort tranlukta, håper jeg!)

Skrevet

Ugh, tran, fiss :P klarer bare ikke gi det :fnise:

Så bra at han har tatt igjen fødselsvekta si :hoppendeglad:

Skrevet

Hurra for at han endelig har passert fødselsvekten! :) Det går rette veien! :jepp:

Vi tok ikke sjansen på å prøve tran en gang, vi. Ikke med den gulpeungen vi har, da hadde vel alle klærne hans blitt ødelagt av tranflekker innen uka var omme :P Så, det går i D-vitamindråper her, de er helt greie, selv om han griner veeeldig på nesa av dem :fnise:

Skrevet

Så herlig at han endelig har tatt igjen fødselsvekten sin, da :)

Og tran ja, enig at det lukter grusomt :glare: Men vi begynte etter hvert med Eskimo 3 barnetran vi da, den gikk i hvert fall mye greiere ned hos lillegutt her (og gjør det fortsatt). Den fås vel kun på helsekostbutikker, og er en del dyrere enn annen tran, men den har også vunnet flere tester (av næringsinnholdet- noen tranprodukter inneholder gammel/harsknet omega 3, og da er også virkningen av den mye dårligere), og når smaken dessuten (tydeligvis) også er bedre synes jeg i grunnen det er verdt det!

Skrevet

Favole, Leopanter og Ipanema: :klem: Takk dere! Og takk for tips om Eskimo 3 tran Ipanema, skal sjekke det ut.

Her har natta vært bra. Ammet kl 04 og 06:30, så sov vi videre side om side til kl 10! Trodde ikke mine egne øyne da jeg så hva klokka var. Men åh, så deilig!

Da var lillebror veldig utålmodig etter mat, måtte løpe på do og så amme mere. Deretter tissa han ned hele stellebordet og klarte å få litt oppi badekaret også. :fnise: I stad lå han så fornøyd i babygym'en og smilte og 'prata' med lekene sine. Han er så søt når han er i det godhumøret! :rodmer:

Nå sover han, og jeg har endelig fått litt kaffe og frokost! Puh!

Har tenkt å trille tur i dag, men forhjulet på vogna trenger litt stell først. Det er sånt som mannen har sagt han skal ta seg av, men som han aldri får gjort, like greit å gjøre det selv. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nok en dag har flydd avsted!

Lillebror har stort sett bare sovet korte dupper i dag, jeg har ikke rukket så mye i de pausene som har vært. I kveld har han vært våken i mange timer - helt fra mannen kom hjem rundt 17:30! Han skal få legge seg nå, virker endelig trøtt. Det gikk forresten bedre å gi ham tran i dag, vi tok det litt saktere (bruker sånn Easy Tran sprøyte) og det kom ikke opp igjen!

Jeg har mest virret rundt fra en ting til en annen uten egentlig å få gjort noenting... Og så har vi prøvd å spikre en dåpsdato, lettere sagt enn gjort. Det skal jo helst passe for familien og fadderne, og den datoen vi hadde håpet mest på (21. september) var fullbooket i kirken. Ser ut til at det blir dåp 19. oktober, fordi høstferien kommer i veien og mange i min familie var opptatt den 12. oktober. Da er han nesten 4 måneder, og eldstemann har bursdag like etterpå, men det får gå!

Fikk gått meg en skikkelig kveldstur i stad, deilig å komme seg ut litt. Merker at bekkenet ikke er helt bra ennå, men skal til osteopat neste uke for å sjekke hvordan ståa er.

Endret av La Traviata
Skrevet

Det er ikke bare bare å få alt til å klaffe, men det blir nok bra til slutt :)

Skrevet

Ja, helt sikkert! :)

Det har vært en god natt. Ammet kl 04, og så kl 07. Nå sover lillebror videre mens jeg står opp og ordner meg.

Er så ufattelig glad i den lille koseklumpen min! :rodmer:

Vi skal på helsestasjonen og veie senere i dag, på vekta her hjemme veide han 3930 gram i går. Spent på om vekta der nede er enig ;)

• Liker 1
Skrevet

Krysser fingrene for bra vekt :) det kan jo være små forskjeller på de ulike vektene, men så lenge det går oppover så er jo det hovedsaken :)

Skrevet

Go puppen! :duskedame:

Og krysser fingre for at vektene er enige!

Skrevet

Lillebror veide 3906 g på helsestasjonen i dag, det er for lite i forhold til alderen :(

Jeg ammer veldig ofte, så enten er ikke melka mi næringsrik nok, eller så greier han ikke å få ut nok fra puppen. Skal begynne å gi 'proteinbomber' 2 ganger daglig (1 skje MME i 30 ml utpumpa morsmelk).

Skrevet

Så dumt!

Du har jo virkelig stått på også, til tross for vonde pupper, vekking og det hele. Men, kanskje et par proteinbomber om dagen er det lille som skal til for å snu trenden og få lillebror på riktig voksespor! Håper det, i hvert fall! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...