Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Uff, så frustrerende at han fortsatt ikke hadde gått opp :sukk: Men nå høres det jo ut som om han fikk spist masse i natt da, og så bra at han våknet av seg selv de fleste gangene! Hvis dere får enda noen flere sånne netter nå, så skal du se vektutviklingen blir mye bedre med en gang :jepp: Krysser fingrene for at det løser seg raskt for dere!

Og håper hodepinen går raskt over :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det Ipanema :klem:

Fikk veldig god massasje av mannen i stad, det trengtes! Er utrolig anspent, og sitter veldig mye og ammer og pumper, heiser sikkert opp skuldrene unødig mye. Er bekymra for lille mannen min også. Nå må han bare gå opp skikkelig snart!

Har fått bestilt time hos fysio i morgen for å se på bekkenet etter fødsel, da kan han sikkert hjelpe til med skuldre/nakke/hode også.

Ammetåka ligger tjukt her, i går hadde jeg en tannlegetime som jeg helt hadde glemt! Hadde tenkt å flytte timen til uti august, men det hadde jeg også glemt.. Er det mulig?

Nå skal mann og barn på lekeland - snuppa feira jo bursdag der og fikk gratisbillett som skal brukes nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Srive bekymringsskuldre er nok veldig vanlig, ja. Er vel derfor alle artikler og lignende om ammestillinger gjentar "sånn at mor kan slappe godt av i armer og skuldre" :fnise:

Håper det går seg til litt nå fremover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Tekola! :klem:

Det virker faktisk som han har fått opp apetitten! :) Ga ham først pupp, og da sovna han utrolig nok ikke - så ville han ha mer, og da slukte han 70 ml morsmelk på flaske og virka veldig tilfreds etterpå. Nå har han sovet ute i vogna en stund, tid for mating om en halvtime (og jeg har puppespreng, hehe).

Skummelt hvor fort timene går i løpet av en dag! Skjønner ikke hvor tida blir av, jeg synes liksom han akkurat har fått mat eller skift, og så har det brått gått 2 timer... Og jeg har glemt å spise (igjen...). Jeg har en amme-app, kanskje jeg burde hatt en spise og drikke-app også? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, syns det høres veldig bra ut at han har spist så mye både i natt og i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleninja: Ja, jeg føler det går bedre med matingen i dag, han sovner ikke så fort ved puppen, vil ha begge puppene til ett måltid, er våken kort tid etterpå og følger med på oss, gir blikkontakt og lager de søteste lyder! :rodmer:

Vi har spist deilig ovnsbakt laks til middag, og nå holder mannen og eldstemann på med å lage ripsgele :spise:

Lillebror koser seg i babygym'en nå, har snudd seg over på siden (det gjør han hele tiden) og ser på favorittleken sin! :)

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at lillebror har fått opp appetitten! Forhåpentligvis gir det seg utslag på vekta om ikke så lenge! :jepp:

Og mette, tilfredse babygrynt i søvne... det finnes jo ikke noe herligere! :rodmer:

Men du må huske å spise og drikke selv også, det er viktig. Hvis det ikke finnes noen spise-app (det burde det, egentlig, så mange andre rare apper som finnes!), så kanskje du må satse på en gjentakende alarm eller noe slikt? :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda: hihi, har tenkt tanken faktisk! I går spiste jeg litt innimellom mens jeg varmet og ga ham flaske, men hater sånn stress-spising.

Jeg ammet lillebror litt over midnatt, vekte ham så i 04-tida i natt, da kom det et kjempebrak i bleia, og han tissa og bæsja masse utover da jeg skulle skifte. O'herlig! :ler:

Så var han sulten igjen litt før kl. 07. Jeg er oppe nå, mens resten av huset er stille. Har en tidlig time hos fysio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint hos fysio, han så på bekkenet først og kunne ikke finne noen store skjevheter, men anbefalte at jeg bestilte en time hos osteopaten som holder til på på samme klinikk når hun er tilbake fra ferie. Så ble det litt prat om stive og vonde skuldre og hodepine, ammestillinger og pumpestillinger og sånt. Han masserte bak i nakken/skuldrene og det gjorde jammen meg vondt! Skal ha ny time hos ham om 2 uker.

Så kjøpte jeg med meg ferske rundstykker på vei hjem, og vi spiste en god frokost med lillebror sittende så fornøyd i Newborn setet sitt. :hjerte:

Nå har de andre dratt på stranda, lillebror sover og jeg lurer på om jeg skal sove litt eller pumpe meg? Han fikk nemlig mm på flaske mens jeg var borte, så jeg har ikke ammet siden i morges. Men er egentlig veldig trøtt etter en natt med litt lite søvn. :Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sovet litt mens mini sov?? :kose:

Så fint du fikk kommet til fysio, det pleier jo hjelpe med litt massasje her og der, og de kan jo så mye - så er lurt å spør de om alt man lurer på :) ( som er relevant, da :ler: ) ..

Snur han ser på siden? Føler ikke mini gjorde det når hun var så liten? Husker ikke :hoho:

Håper han legger mer og mer på seg! Hva sier helsesøster?

Nattaklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LovelyMonroe: vi skal veie i morgen! Er spent og håper jo at han har lagt bra på seg!

Og ja, han spretter over på siden rett som det er, det tror jeg ikke de to eldste gjorde - han er tydeligvis mer mobil enn de andre var! Når jeg legger ham ned i senga før jeg skal amme om kvelden/natta er han plutselig et annet sted enn jeg la ham :sjokk:

Det ble først pumping i stad, og så soving. La meg i senga og ammet ham, og så sov vi begge to i over 1 time! Veldig godt altså.

Har amma i ett sett i kveld også, og nå har han lagt seg. Han var så våken og fin i kveld, og på stellebordet så han rett på meg og ga meg et veldig kjapt lite smil! *smeeeelt*

Har vært mye ute i ettermiddag/kveld, bare bak huset vårt der det er ganske lunt da - barna fikk prøvd det nye plaskebassenget som de fikk i gave da lillebror ble født, og vi grilla kylling og svinekjøtt på spyd og plukka blåbær på naturtomta vår. Eldstemann ville sove på rommet til snuppa i natt, og nå er det utrolig nok stille der også! :ler:

Er kjempetrøtt og har lyst til å legge meg nå. men vet at jeg må vekke lille Mr. Grumpy igjen i 01-tida og det er bare drepen altså. Han er så vanskelig å vekke, og det føles så slemt :( Det føles ikke riktig å holde på sånn om natta, må jeg bare si. Hadde han våkna av seg selv som andre babyer, så...

Men han må ha lagt på seg, for nyfødt-bleiene begynner å bli for små! :hoppendeglad:

Jeg angrer litt på at jeg var så mye ute i stad (i bare T-skjorte over amme-BH og ullinnlegg) for nå er høyre pupp vond igjen! Er såååå lei nå :(

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper knøttet har lagt på seg, bra at bleiene er blitt små! :) Jeg er våken med vond venstrepupp... Puppedritt, altså! :sur: God bedring i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Sushi og Mazilla! :klem:

Her ble det amming rundt midnatt (da ville han ha mat selv), deretter vekking i 04-tida, og så våkna han av seg selv rundt kl. 08.

Skal veie ham kl. 12, wish us luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at veiinga viser at tendensen er snudd! :jepp:

Hvis du ser at bleiene begynner å bli stramme, så må han jo være på riktig vei! :) Så fort du får beskjed om at vekta går rette veien kan du vel kutte ut vekking på nattetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opp 172 gram siden mandag! Og over 200 gram siden forrige torsdag! :hoppendeglad: Nå er vi såååå glade og letta, og lillebror smilte skikkelig til snuppa og meg i stad, han var nok happy han også! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Hurra for vektoppgang! :)

...og så leste jeg en veldig fin fødselsannonse i lokalavisa her vi ferierer i dag - som jeg tror jeg kjenner igjen?

Endret av Nesevisa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...