Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :)

Det var fint å få skrevet det ned mens jeg ennå hadde det friskt i minnet. Måtte tørke noen tårer underveis i skrivinga også. Skal ikke nekte for at det var tøft, men FOR en nydelig premie jeg fikk til slutt, han er det nydeligste på jord (det synes selvsagt alle mødre, men han ER det altså!) :rodmer:

I går kveld lå han på armen min etter amming og var så våken og fin, så rett på meg og jeg synes han kom med et kjapt lite smil! Herlighet, da smelta jeg fullstendig! :hjerter_rundt:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hayati

For en historie. Du er virkelig en tøff kvinne!

Siden min første var en styrtfødsel, ble jeg etter å ha lest din historie ikke like redd for at neste også nødvendigvis blir det. Ikke det at det var noe gøy for deg at det ble sånn seigpining, men det hjalp i hvert fall på mine tanker mot en eventuell neste fødsel.

Og den babyen så jo bare gutt ut fra første sekund. Min jente er nå 8 mnd og har hatt masse hår og lange øyenvipper siden fødselen, men kan godt gå som en gutt hvis jeg kler henne guttete en dag ;)

Endret av Hayati
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fødselshistorie, takk for at du deler :)

Og gleder meg enda mer til å møte gutten vår etter å lese om deres dager med en skjønn gutt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hayati og HopsiDeisi: Takk! :klem:

Kjapt innom bare. Vi holder på å pakke til et par-tre dager på mannens hjemsted. Skal hilse på slekt og feire 100-årsdagen til barnas oldemor :) Var lenge i tvil om vi skulle dra, men jeg føler meg i god form nå, så da går vi for det. Tipper det tar en stund før vi er avgårde da, det tar tid å pakke alt man skal ha til ny baby og så må jeg gi ham mat hver 3. time. De timene går fort!

Jeg hadde så ille leggkramper i natt, skikkelig ubehagelig! Trodde det var et graviditetsfenomen jeg, men man kan kanskje ha det etter fødsel også? Tar magnesium igjen og håper det gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg hadde også leggkramper i en mnd +/- etter fødsel.. Så tok opp boksen med Magnesium som jeg hadde liggende.

Har heldigvis gitt seg nå, for det er så ubehagelig!

Håper dere får en god tur og fint opphold :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk roseduft!

Nå er vi på plass i mannens hjemby, og jeg er kjempesliten - det har gått helt i ett i dag! Lillebror har nok et økedøgn, for han har ligget myyye ved puppen og tatt begge puppene til hvert måltid. Bra det, for da legger han nok på seg!

Det er koselig å endelig være her, og vi har skålt i champagne i kveld og feiret at lillebror har kommet til verden. Svigers bor på en kjempefin gård like ved sjøen, det er vakkert her, med fine jorder, god tumleplass for barna, strand rett i nærheten og kort vei inn til byen med alt man måtte trenge.

I dag fyller mormoren til mannen 100 år! :hoppendeglad: Vi skal bort til sykehjemmet etter frokost og feire henne. Og så kommer visst ordføreren på en snarvisitt. Gleder meg til å vise henne det nyeste oldebarnet hennes :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 100-åring i familien! Det er jo ganske så stas! :Nikke:

Det høres helt herlig ut å være på miniferie på et sånt sted. Tumleplass og bademuligheter for de små, og flere voksne til å passe på. Håper du nyter og slapper av litt du også, og kan ha fokus på deg selv og lillebror mens de andre holder på med sitt.

Jeg har masse leggkramper om natta nå, men det hører liksom med :fnise: Derimot blir jeg nok gretten hvis de fortsetter etter at småen er ute! Håper det funker med magnesium!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mafalda! :klem:

Det ble en veldig vellykket 100-årsfeiring, men nå er jeg kjempesliten! Det er så trykkende og klamt her i dag, får helt mark. Mannen fikk vondt i hodet mens vi var i bursdag, så han gikk og la seg. Jeg fikk plutselig etterrier fra helvete igjen, og blødde gjennom på alt av klær, i tillegg kom det store koagler, yuck! :(

Vi skulle egentlig ut og handle litt, snuppa skal feire familiebursdag her på gården i morgen ettermiddag. Får se om mannen orker snart. Nå står hun og den ene voksne tremenningen til ungene på kjøkkenet og lager deilige cupcakes!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Har sovet en stund i ettermiddag/kveld, jeg var så gåen. Har fortsatt mye vondt (etterrier/sterke menskramper). Har nok også litt feber i perioder fortsatt, og en kul øverst mot armhulen på høyre pupp som jeg ikke får løst opp. Pumpa ut 150 ml til lillebror etter middagen, og masserte og holdt på, men den blir ikke helt borte. Mannen ga ham flaska med utpumpa melk, han tok ca. 50 ml. :) Nå sover alle her i huset bortsett fra meg, sitter og går gjennom bilder av lillegutten min :hjerte: Nå får jeg igjen for å sove til rare tider, har ikke klart å legge meg ennå, men nå kjenner jeg at det er på tide.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Håper du får noen gode timers søvn :kose:

Og at puppen bedrer seg :jepp: heldig du er som har nokk melk i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det straffer seg tydeligvis å reise på ferie, jeg gikk jo selvsagt glipp av bilder av lillebror :( Men jeg forstår på alle her at han må være helt nydelig :)

Og veldig fin fødselshistorie da, du er en tøff dame, La Traviata! Så kjipt at du sliter sånn med etterrier, jeg hadde ingentign av det med førstemann, så jeg håper jeg slipper lett unna denne gangen også. Men er det vanlig at det varer såpass lenge som du har hatt det nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg stusser på det samme, Ipanema! Det skal jo ikke vare såpass lenge... Nå har det gått mer over til mensen-aktige smerter, er som veldig sterke menskramper nederst i magen. Jeg blødde jo plutselig så fælt i går, og lurer på om det kan ha vært den skorpa der morkaka satt som løsnet? Men får man vondt av sånt egentlig?

Hvis det ikke gir seg, skal jeg høre med jordmoren min, evt. spørre på helsestasjonen på torsdag.

Jeg kan prøve å sende deg bilde av lillebror på PM :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt fikk lillebror mat i 6-tida, og så sov vi til kl. 10! :daane:

Han var så god etterpå, lå bare våken og titta rundt seg, han er en utrolig rolig baby altså. Bæsja og gulpa litt på stellebordet, og nå sover han igjen. De andre ungene er ute og leker med noen nabobarn, og tidligere i dag lagde snuppa brownies til bursdagen sin selv (med litt assistanse fra farmor) og mannen har lagd is og pikekyss :)

Skal ha bursdag her kl. 18 i ettermiddag, spent på været altså! Storm og Yr melder jo helt ulikt vær her :roll:

Det har skjedd noe med vannledningen til huset til svigers, og nå har vi ikke vann! Det er uvisst når det kommer tilbake igjen. Så jeg får ikke dusja og nå må dobesøk minimeres...

Oldemor og ordføreren er forresten i lokalavisa her i dag! Men de har greid å skrive at hun hadde besøk av det lille BARNEBARNET sitt som er en uke gammel.. :fnise:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi knipsa masse nyfødtbilder av lillebror på lørdag, bl.a. av føttene til de 3 barna våre som er i avataren min :) Her er et par av dem som jeg ble ganske fornøyd med (legger ikke ut bilde av ansiktet hans):

2rqgfmd.jpg

n6b8fn.jpg

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått snakket med jordmoren min, og ble veldig beroliget :)

Hun sa at etterrier kan man ha i opptil 14 dager (dette er dag 11) og at det pleier å gi seg når blødningene gir seg. Den store mengden blod + koagler som kom i går var antakelig morkakeskorpa, og nå kommer nok blødningene til å avta en del.

Brystbetennelse og vonde kuler i puppen skulle jeg bare fortsette å jobbe med å myke opp. Pumpe, massere, stå i dusjen, amme i tvillingstilling, holde meg varm, drikke mye etc.

Nå skal vi driste oss ut på en liten trilletur, jeg med ullsokker, ullinnlegg, ulltrøye, windstoppergenser i sommervarmen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, den skorpa ja. Fiss være! Opplevde det heldigvis ikke så ille, men er glad for at jordmor sa med meg før jeg dro hjem fra føden at rundt dag 10 ville det komme en større og frisk blødning. Hvis ikke hadde jeg nok blitt litt usikker.

Nice bekledning i sommervarmen :ler: Håper dere fikk en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Favole! :klem: Det ble en fin tur i stad, og lillebror sov godt i vogna :)

Deilig å få litt luft og røre på seg. Holdt på å smelte bort i varmen, da!

Det ble en kjapp middag, og så var det tid for bursdagsfeiring av snuppa med familie og 2 nabounger. Veldig koselig, og hun var kjempefornøyd! Fikk mye penger, smykker, badmintonsett, Barbie, Top Model hefte og en stilig redesignet stol fra kusina hennes på 14 år.

I natt overnatter hun hos nabojenta, hun ringte oss i stad for å si god natt :rodmer:

Nå er det fotball her. Lillebror var litt urolig, så han fikk ligge hos pappaen sin her i stua og så fikk han en flaske med morsmelk. Spiste 100 ml, ny rekord!

Vi veide ham forresten på en digitalvekt i stad, og han har gått opp ca. 300 gram siden forrige fredag! :hoppendeglad:

Jeg synes etterriene har gjort seg mindre gjeldende i ettermiddag/kveld, så da håper jeg det går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Dagens første amming er i gang. Venstre pupp var steinhard og vond nå, så det passa bra ;)

Snuppa er på overnatting hos nabojenta, men hadde sendt meg en SMS i 3-tida hvor hun skrev 'Savner deg veldig mye'.

Ei lita jenta med hjemlengsel. :hjerte:

I dag drar jeg, mannen og lillebror hjem igjen, mens eldstemann og snuppa skal bli igjen her hos farmor og farfar et par dager til. De skal være med på båttur m/overnatting, blir spennende!

Selv er jeg ganske klar for å komme hjem til eget hus og egen seng i ettermiddag. Men først tenker jeg det blir en tur til stranda med sol, is og bading for de andres del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig sms fra jenta di! :) Jeg har ikke helt oversikt, hvor gamle er storesøsknene? Trives de med å ha fått en baby i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...