Fibonacci Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1401 Skrevet 9. juli 2014 Sushi: Snuppa er 8 og har nettopp overtatt min gamle iPhone Eldstemann er 9 (fyller 10 til høsten). De er så glade i lillebroren sin at jeg smelter fullstendig. Ingen sjalusi å spore, de er jo såpass store at det bare er stas. Det eneste er at de krangler seg imellom om hvem som skal få holde ham, hjelpe til med bleieskift, bading og alt annet. Jeg måtte opp og håndmelke venstre pupp i natt, etter amming. Lillebror har jo ikke sjans til å tømme hele puppen, den har blåst seg helt opp og er som sement. Ser ut til at venstre pupp har tatt over rollen som problempupp Denne barseltida kan dere få billig av meg altså! Må nok pumpe også, etter frokost. Vi sov til kl. 9 i dag, men da jeg skulle amme var han ikke særlig sulten. Hadde bæsja, så vi skifta bleie og tok på en liten shorts-body istedet. Dere med babyer: Hva har dere på de små i varmen? Han ligger i bare bleia når det er på det varmeste, men hva med når dere er ute, triller tur, går med bæresjal etc?
Gjest Tekola Skrevet 9. juli 2014 #1402 Skrevet 9. juli 2014 Vesla er jo maibarn, og tilbrakte mesteparten av tiden i body eller bare bleie. I sjalet lå hun i froskestilling, så da var det meste av henne tildekket for sola, heldigvis. Men husker det var mye klam baby uansett hva vi gjorde!
Mazilla Skrevet 9. juli 2014 #1403 Skrevet 9. juli 2014 For øyeblikket sover R på lammeskinn i vogna iført en lett kjole, og med et tynt bomullsteppe over bena. Vanskelig med bekledning! Merkelig hvor fort man glemmer, jeg tar meg selv i å savne nyfødttida litt allerede...
Fibonacci Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1404 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Tekola og Mazilla: vanskelig med påkledning ja Vi kom oss på stranda til slutt, etter masse styr med amming, pumping og amming igjen. Snuppa har vært hos nabojenta i hele dag, og eldstemann ble med farfar på båttur, de fikk til sammen 40 makrell! Mannen bada, lillebror sov i vogna og jeg lå i skyggen og prøvde å ikke smelte bort i de varme klærne mine. Veldig koselig å treffe Tekola og Vesla også, nå som vi er i samme by Vi reiser etter middag, skal bli så godt å komme hjem. Er veldig sliten i dag og er lei av alt mas og kjas som følger med å være her. Har jo også avtalt hjemmebesøk fra helsesøster i morgen ettermiddag, så hjem måtte vi uansett, men det går like mye på at jeg ikke orker mer enn noen dager med svigermor og at jeg fortsatt har trøbbel med puppene & div. barselplager. En ny baby krever mye, selv om han er så snill og god som bare det! Og det er det ikke alle her som skjønner. Lillebror har hatt rekord i antall bæsjebleier i dag, så jeg håper det betyr at han spiser godt og legger masse på seg. Han har jo ennå ikke passert fødselsvekten sin, men er ca. 3,7 kg ifølge svigermors kjøkkenvekt Endret 10. juli 2014 av La Traviata
Sushi Skrevet 9. juli 2014 #1405 Skrevet 9. juli 2014 Huff og huff, du må bare pumpe og amme puppen frisk! Ikke gi flaske med morsmelk hvis du heller kan amme, f.eks. Håper virkelig du snart blir bedre, og at det hjelper å komme hjem og få litt mer fred og ro. Stress hjelper sikkert ikke på forma...
Sushi Skrevet 9. juli 2014 #1406 Skrevet 9. juli 2014 Forresten: Apropos bæsjebleier så hadde min også ekstremt mange av dem før jeg fikk litt kontroll på melka. Tror det var på grunn av for mye formelk. Bare en tanke
Gjest Tekola Skrevet 9. juli 2014 #1407 Skrevet 9. juli 2014 Det var veldig hyggelig å hilse på, selv om jeg sikkert virka helt fjern og stressa på grunn av varmen Lillebror er bare helt nydelig! Og det er neimen ikke alle som er det når de er 12 dager gamle altså! God tur hjem! Skjønner deg godt, det er en grunn til at jeg bare vil få til flyttinga, er lite gira på barselstid hos svigerfar, selv om han er en kjernekar!
Fibonacci Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1408 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Sushi: er klar over at det beste er å la ham suge mye, men problemet er at han er trøtt og slapp (enda mer nå i varmen) og ikke er i nærheten av å tømme puppen. Det som funker best når det er på det verste er pumping, får lett ut 150 ml og det er bare overskuddet fra disse megaboobies'ene. De må tro at jeg har fått trillinger eller noe sånt. Hva gjør du med melka du pumper ut? Har putta mye i fryseren her hjemme, men hos svigers hadde vi det bare i kjøleskap og da må det brukes innen noen dager. Tekola: Du virket da slett ikke fjern Og du så veldig bra ut til å være høygravid! Vesla di var helt herlig også Hjemme igjen! Jeg fikk en skikkelig migrene nå i ettermiddag og skal snart stupe i seng. Det var utrolig varmt på gården, og det har vært en slitsom dag, merker at lillebror også sliter i varmen. Han har vært veldig urolig og hengt mye i puppen i ettermiddag/kveld, og i bilen var det også mye skriking, så vi stoppet underveis for å amme. Han var nok tørst! Stakkars liten, ikke lett i denne tropevarmen! Her hjemme er det faktisk litt mer levelige temperaturer. Nede i 1. etasje der soverommene er går det faktisk an å være Har funnet fram vifta også, men ønsker meg egentlig air condition. Det er ikke så mange uker i året det trengs, men det hadde vært veldig ålreit akkurat nå! Endret 9. juli 2014 av La Traviata
Kake-Kari78 Skrevet 10. juli 2014 #1409 Skrevet 10. juli 2014 Nydelige svart-hvitt bilder av lillebror Nå inspirerte du meg til å prøve å få gjort det samme av lillesøster når hun kommer! Hørtes ut som om dere hadde en fin tur, men skjønner veldig godt at det var deilig å komme hjem også. Og godt at det er litt svalere hjemme hos dere selv! Huset vårt er også fryktelig varmt nå om dagen, men soverommene er heldigvis i underetasjen, så der er det ikke fullt så ille som i stua og på kjøkkenet, som begge ligger oppe.
Mafalda Skrevet 10. juli 2014 #1410 Skrevet 10. juli 2014 Det høres ut som dere hadde en flott tur, men skjønner godt at det er deilig å komme hjem også... ikke minst hvis temperaturen er litt bedre der. Stakkars lillebror som sliter i varmen, håper han får en bedre dag i dag! Og at puppene kanskje senker produksjonstempoet littegrann...
Sushi Skrevet 10. juli 2014 #1411 Skrevet 10. juli 2014 Jeg fryser ned melka, men har ikke trengt å pumpe så mye denne gangen. Sist gang kasta jeg bare melka hvis jeg ikke hadde tilgang på fryser.
Fibonacci Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #1412 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Ipanema: Så koselig at du ble inspirert av bildene Mafalda: Det virker som produksjonen har senket seg litt, selv om lillebror sov hele natta! Sushi: Har litt vondt for å kaste melka jeg da... Og så vil vi gjerne at han skal godta flaske. Og da er det greit å gjøre det litt ofte og holde det ved like så han ikke plutselig nekter å ta den, sånn som storebror gjorde. Det var et styr! Var veldig plaga med migrenen i natt, nå er det heldigvis bedre Er utrolig stiv i skuldrene og nakken, så det kommer nok derfra. Lillebror sov fra omtrent 00:30 til over kl. 09! Da jeg våkna lå han og sov i sprinkelsenga og hadde fått tak i et av kosedyrene sine, en strikket mus som eldstemann har lagd til ham Det var så søtt! Vi får hjemmebesøk av helsesøster kl. 14, da skal hun bl.a. veie ham. Det er skikkelig varmt her i dag, vi får sette oss ut i skyggen, lage iste og slappe av Endret 10. juli 2014 av La Traviata
LovelyMonroe Skrevet 10. juli 2014 #1413 Skrevet 10. juli 2014 Neimen GRATULERER!!!!!! åååååå dette var gode nyheter!!! (Bedre sent enn aldri, har ikke vært så mye på KG, men håpet jeg er det nå fremover).
Sushi Skrevet 10. juli 2014 #1415 Skrevet 10. juli 2014 Skjønner Veldig fordel at de kan ta flaska, ja.
Fibonacci Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #1416 Skrevet 10. juli 2014 (endret) Takk for gratulasjonen, LovelyMonroe! Nå har helsesøster vært her og veid lillebror, han veide mindre enn vi trodde, bare 3530 gram. Men så fikk han 2 x pupp og ble veid igjen, da veide han faktisk 3630 gram, en oppgang på 100 gram! Det var jo veldig bra. Han veide jo 3850 ved fødsel, og har et stykke igjen til å passere det da... Hun trodde at han ikke er så effektiv ved puppen, han sovner jo fort og får ikke tømt den, og får dermed kanskje ikke den feteste melka. Pluss at varmen gjør ham ekstra slapp og han mister mye væske. Vi skal gi ham litt morsmelk på flaske etter noen av ammingene, så kanskje han får i seg mer! Avtalte ny veiing på helsestasjonen på mandag, håper han klarer å spise mye i helga! Endret 10. juli 2014 av La Traviata
LovelyMonroe Skrevet 10. juli 2014 #1417 Skrevet 10. juli 2014 Hadde gått en del ned i vekt ja, men har inntrykk av at det er normalt den første tiden? Første to ukene?
Fibonacci Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #1418 Skrevet 10. juli 2014 LovelyMonroe: Ja, det er helt vanlig å gå ned i vekt, men han har brukt ganske lang tid på å komme seg opp i vekt igjen. Men det går jo rett vei! Det blir nok lettere bare puppene roer ned produksjonen og han får ut melka lettere, og blir sterkere og mer effektiv ved puppen. Tropevarmen vi har nå er heller ikke ideelt mtp væsketap, men han spiser i hvert fall oftere i varmen og det er bra! Denne dagen har bare flydd avsted. Jeg har hatt en seig hodepine, men fikk gått meg en tur og luftet meg litt etter at helsesøsteren var her. Så kom mamma og pappa innom, de hadde ikke sett lillebror på en uke og syntes han hadde forandret seg masse! Til middag grilla vi sommerkoteletter, fetaost, maiskolber, squash og mango (mannens påfunn; sitat: 'Måtte bare prøve!') mens lillebror sov ute i vogna, og etterpå koste vi oss med hver vår iskaffe. Ringte barna og fikk høre at de koste seg masse på båttur med farmor og farfar. Så bada vi lillebror og fikk ham i seng. Han har ikke roet seg helt, så jeg må nok amme litt igjen. Ellers kan jeg melde om at blødningene har avtatt veldig, og at etterriene har gitt seg helt
Gjest Tekola Skrevet 11. juli 2014 #1419 Skrevet 11. juli 2014 Så bra at etterriene har gitt seg! Det hørtes innmari slitsomt ut. Håper varmen avtar litt snart, kjenner jeg! Og hurrra, hurra, i dag er vel lillebror to uker?
Fibonacci Skrevet 11. juli 2014 Forfatter #1420 Skrevet 11. juli 2014 Ja, i dag er lillebror 2 uker gammel! Dagene flyr så fort, hjelp! Det føles som det er evigheter siden jeg gikk rundt på overtid med stor mage og masse vondter, det ble som en ny tidsregning da han ble født. Nå er det som om han har vært her bestandig Han puppet veldig mye i går kveld, og så slo han til med å sove fra kl. 23 til litt før 09 i ett strekk! De to eldste var også sånn i den alderen husker jeg, og det varte ikke evig, så vi får bare nyte det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå