Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra at han har lagt på seg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for vektoppgang! :)

...og så leste jeg en veldig fin fødselsannonse i lokalavisa her vi ferierer i dag - som jeg tror jeg kjenner igjen?

Åja, er dere her i nærheten Nesevisa? Så gøy!

Stemmer at det var fødselsannonse i lokalavisa i dag ja, og i en riksavis :)

Takk for vektoppgangsjubel, alle sammen! :klem:

Det var nesten for godt til å være sant da vi veide på helsestasjonen i dag :strix:

Vi skal fortsette å vekke på natta i ca. 1 uke til, og veie igjen neste torsdag.

I stad var mannen og de største barna på et vitensenter her i nærheten, mens lillebror og jeg spiste lunsj hjemme og puppet til den store gullmedalje. Så dro vi alle sammen på handletur med ham i Caboo'en :) Feira den fine vektoppgangen hans med skikkelig iskrem på kafe. :is:

Han var så urolig i stad, men nå ligger han og dupper ved siden av meg. De andre har dratt en snartur til stranda for en dukkert og skal rett tilbake igjen, er litt overskya og mye vind i dag. Etterpå blir det grilling!

• Liker 1
Skrevet

Åh, så bra at han har gått opp i vekt :hoppendeglad:

Skrevet (endret)

Favole: Jaaaaa! :hoppendeglad:

Vi grilla masse godt i dag, pølser, grillskiver, squash, auberginer, avocado fylt med chevre, maiskolber og sopp. Var så trøtt i ettermiddag, så jeg la meg nedpå i en times tid og det var utrolig godt! Våkna til regn og torden og en baby som var sulten - igjen :) Amma lillebror lenge og vel, fikk ham i seng, vaska og steriliserte pumpe og flasker, håndvaska en kjole som snuppa hadde sølt på og fant senga igjen.

I dag er han 3 uker gammel! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så fantastisk at han endelig har hatt så fin vektoppgang :hoppendeglad: Skjønner kjempegodt at det var en glede og en lettelse!

Hørtes spennende ut med alt det dere grillet i går, vi griller mye, men er dessverre ikke så flinke til å være kreative med nye ting til å putte på grillen :sjenert: Avocado med chevre hørtes jo nydelig ut, hvordan gjør dere det? Griller avocadoen med eller uten skall?

Skrevet (endret)

Ipanema: grilla den med skall (delte i to, tok ut steinen og fylte med chevre) :)

Trøtt i trynet!

Vekte lillebror kl. 04 i natt, og deretter våkna han av seg selv for å få mat i 08-tida. På den morgenpuppen liker han å ligge leeenge og kose seg, ellers på dagen blir han mye fortere ferdig!

Hurra - i dag er første dag med bleie i str. 2, og med klær i str. 56! :strix:

Rart hva man kan juble for med disse søte små :fnise:

Veldig fint vær i dag, og de andre skal på stranda. Har 2 ting jeg tenkte å få gjort i dag; lage ripspai og ta hånd-og fotavtrykk av lillebror :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg syntes det var trist når lillemann måtte gå opp til 56 jeg :fnise:

Hurra for flink lillebror som spiser og legger på seg :hoppendeglad: Satser på at det løsner nå og at du ikke trenger å vekke han mer etter neste veiing :)

Avokado med chevre skal definitivt prøves, det hørtes sykt godt ut!

Skrevet (endret)

Er jo litt trist også, når de vokser fra de minste klærne, tida går så fort!

Men når man har vært fra seg av bekymring fordi babyen ikke legger på seg, føles det som bursdag, 17. mai og julaften på en gang!

Han ga meg et nydelig, langvarig, sosialt smil i stad! :rodmer:

Nå etter 3 uker begynner de verste barselplagene og puppeproblemene å gi seg, han spiser bra, legger på seg og smiiiler - nå føler jeg at jeg kan nyte babytiden ordentlig!

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Herlig å lese! :klem:

Fin og smilende lillebror som spiser og legger på seg, pupper som funker og ikke lager for mye styr... nå er det endelig tid for å nyte og bare kose seg. Og bare være til, snuse på babyen, og ha det fint.

For jammen går tiden fort :sukk:

Det er virkelig blandede følelser dette med at lillebabyen vokser og blir stor i et rasende tempo. Samtidig må jeg jo bare si at året med Smule har gitt meg en opptur jeg hadde glemt: jeg fokuserte så veldig på det å ha liten og søt baby igjen, og gruet meg nesten til hun ble større- men jammen var det ikke minst like moro å ha en baby på tre måneder, og seks måneder, og nå en ettåring... det minner meg om det moren min pleier å si: "Den alderen du var i akkurat NÅ, var alltid den beste!". Og heldigvis er det slik. Det gjelder å kose seg der man er... :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Åh, herlig :rodmer: Kos deg, også blir det jo bare bedre og bedre dess mer våken og sosial han blir også :jepp:

Skrevet

Åååå, hurra for vektoppgang og smilebaby! :hoppendeglad:

...resten har jeg ikke peiling på. Null gode råd for spedbarnstiden herfra, jeg er bare innom for å suge til meg det de andre smartingene sier. :ler:

Skrevet

Hipp hurra for vektoppgang da! Det er jo bare kjempebra :hoppendeglad:

Og så koselig med grillings :spise: Ja, det er så kjekt når de går opp i str, jeg ser nå at 50-bodyen hennes var jo SÅ liten, nå som hun er fire mnd bare virker det helt rart hun har svømt i den, den var ganske stor til hun til tross foe hennes 3830 kg og 53 cm ved fødsel :hoho: -

Gutten din sover jo veldig lenge for å være så liten, gjør han ikke? Sover mer enn mini tror jeg, om han kun er oppe 04 og på morgenen igjen? Går i rykk og napp her, noen ganger 1 amming, noen ganger 6 :ler: Men som oftest går det veldig fint. Men så deilig det går fint så tidlig for deg liksom :)

God natt til dere :klem:

Skrevet (endret)

Han sover mye ja, vi må jo vekke ham om nettene. Men de to eldste sov også godt om nettene da de var så små, fra 1-3 måneder cirka, og så begynte de å våkne oftere - så det varer nok ikke evig! ;)

Ble veldig god grilling i dag også, og så skulle vi ta hånd- og fotavtrykk med fingermaling på tykt papir. Tok noen bra fotavtrykk, men hånda greide vi ikke, og lillebror ble illsint! Det var bare å gi opp. Prøver igjen en gang når han sover! Skal ta avtrykk i trolldeig og fylle med gips også.

Nå har han badet og lagt seg, og vi ser på Ripper Street, klarer ikke legge meg helt ennå... Det er så deilig med litt voksentid på kvelden!

Endret av La Traviata
Skrevet

God morgen! :vinke:

I natt greide jeg å slå av vekkinga i søvne og våkna brått 2 timer senere - med superdårlig samvittighet. :( Lillebror hadde jo bare sovet hele tiden og var nesten umulig å vekke, men fikk gitt ham mat litt over kl. 05 og sov videre til ca. kl. 08, da var han mere sulten!

Håper han har fått i seg det han trenger likevel... Følte meg ikke akkurat som noen Årets mamma :( Han sov altså i ett strekk fra kl. 23 til 05, og hadde sovet enda lengre hvis jeg ikke hadde vekket ham!

I dag skal vi i bursdagen til niesa mi som fyller 4 år! Hun får Frøken Kanin, det tenker jeg blir populært :nigo:

Ellers må vi pakke og ordne til hytteferie, vi reiser i morgen! Det er hytta til foreldrene mine. Ligger i skogen, men er nær stranda. Kjempeidyllisk og deilig. Gleder meg! :hoppendeglad:

Skrevet

Uff, skjønner at du fikk dårlig samvittighet, men samtidig: nå har han jo snudd vekt-tendensen, og han sov vel sin søteste søvn og hadde det helt fint. Det gikk sikkert bra til tross for en litt utsatt ammerunde!

God tur til hytta! Høres ut som et supert sted for barna! :jepp:

Skrevet

Herregud, kan vi bytte baby? Eller i alle fall sovemønster? Min har jo bra med valker, og kunne godt sovet så lange strekk for min del :P

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet! Én slik natt har ingenting å si.

Skrevet

Husker jeg også fikk panikk og kjempedårlig samvittighet i starten når jeg sov forbi vekking til måltider på natta, men det har jo snudd bra hos din fyr så at en mating ble flytta litt på synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for :)

Herlig med hyttetur :danse:

Skrevet (endret)

Tror det går bra, ja - han har nok tatt det igjen på dagen i dag, for han har vært sulten hver 2. time!

Er nok varmen som gjør ham ekstra tørst, merker at han krever mer pupp av seg selv enn før. Det er jo kjempebra, vi har jo strevd lenge med å vekke ham og få i ham nok osv. Men får jo ikke gjort så mye annet enn å amme, skifte bleier, dusje, spise og drikke selv, og ta unna klesvask som hoper seg opp i superfart. Før var det jo mye pumping og rengjøring/sterilisering av pumpe + flasker også. Dagene går unna som en vind på den måten!

Har hatt en koselig dag i bursdag, med masse god mat, en del amming innimellom, mye støy og ståk. Veldig godt å være hjemme igjen nå. Lillebror ligger ved puppen igjen, han har nesten sovna... Og jeg har hodepine.

Endret av La Traviata
Skrevet

Er så godt å høre at han spiser bra :)

God bedring med hodepinen <3 Fått i deg nok vann i dag du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...