Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi har hatt en kjempefin dag i Oslo hos vennene våre :)

Fikk servert nydelig grillmat og prøvde meg på noen jordbær til dessert. Det har gått bra hittil (med tanke på magen hans). Nå sover han i senga si, og jeg skal finne senga om litt.

I morgen kommer de to største barna hjem! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Gjest roseduft
Skrevet

* innom å oppdaterer meg litt *

Jeg ble ikke spurt om å få se morkaka, men ble fortalt at den så fin ut og alt.

Og morkake eller ei, så planta vi også ett tre ifm fødsel av snuppa.. Ett kirsebær tre som blomstrer kun den mnd hun har bursdag :rodmer:

Nyt babysmil og de late dagene med lillemann :)

Ha en herlig søndag :kose:

• Liker 1
Skrevet

Takk roseduft! :klem: Så koselig med kirsebærtre til vesla deres :hjerte:

Lillebror sover fortsatt hele natta (fra kl. 23 til kl. 08)! Men siden han har så langsom vektoppgang, burde jeg vekke ham om nettene, tror dere?

Skal på helsestasjonen og veie i morgen, håper han har økt en del altså...

Nå sover han igjen etter å ha puppet i tre kvarter. Jeg koser meg med dagens første kaffekopp, og mannen kokkelerer. Skal ha en lat søndagsfrokost med rundstykker, egg & bacon :spise:

Skrevet

Skjønner ikke at det går an at babyer sover SÅ lenge så tidlig! :daane: Litt misunnelig ja... Ville hørt med helsestasjonen ang. vekking, for sånn generelt så føles det jo helt feil å vekke en baby. :fnise:

Skrevet (endret)

Ja, ikke sant Sushi? :lol:

Jeg pumpa ut 220 ml etter frokost, og mannen ga noe av det på flaske, for å ha litt kontroll på hvor mye han spiser. Lillebror tok 50 ml før han sovna - igjen! Den ungen har et sovehjerte av gull! Men hvordan skal vi få stappet i ham mere mat når han bare sover?! *frustrert*

Kan det være at melka mi er for tynn? Selv om jeg har store mengder, liksom? Blir ikke klok på dette her. :klo:

Vi får vente til i morgen og høre hva helsesøster sier.

Nå har jeg støvsugd her, det var så deilig å få det gjort! De store barna kommer om ca. 1,5 time, skal bli herlig å se dem igjen! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Du kan jo prøve å pumpe nesten tomt for så å amme, slik at pjokken får i seg den feite melka? Siden du har mye melk kan det hende at han får for mye formelk, og noen babyer legger da for lite på seg (i følge ammehjelpen).

Skrevet (endret)

Ja, jeg har tenkt på det med for mye formelk og for lite ettermelk, men tenker at når jeg pumper kommer begge deler med (i hvert fall når jeg pumper lenge)?

I dag har vi gitt ham mat konstant, føles det som. Må stadig vekke ham, det føles så slemt! :(

Han slukte nettopp 100 ml morsmelk, så han var nok mer sulten i kveld enn tidligere på dagen. Mer våken også :)

Barna kom hjem i stad, veldig godt å se dem! :hjerte:

Stakkars snuppa hadde kasta opp i bilen til svigers rett før de var framme - så det ble en hektisk hjemkomst. Etter dusj og skift fikk hun holde lillebror igjen, og eldstemann koste med lillebroren sin med en gang, han sa han hadde savna ham 'til og med mer enn iPad'en!' :lol:

Nå har vi spist argentinsk biff og tyske bratwurst til middag (mannens påfunn) og er klare for VM-finale etter hvert. Er ikke så interessert i fotball, men finalen skal jeg få med meg. Best av alt; etter kampen i kveld er hele sulamitten over og forbi! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Skrevet

Mer enn ipaden faktisk! Ikke verst for en gutt i den alderen! :ler:

Skrevet

Da snakker man søskenkjærlighet altså ;)

Skrevet

Hehe, så morsomt med morkakediskusjonen, jeg trodde bare at det var jeg som var så opptatt av den! Jeg ville nemlig veldig gjerne se morkaka da jeg hadde født sist, og spurte også etter den. Jordmor var litt opptatt da jeg spurte, og svarte bare "ja, du kan få se den etterpå", men så ble plutselig rullebordet med morkaka og hele sulamitten bare trillet ut av fødestua mens jeg holdt på å forsøke å amme lillegutt, så da glemte jeg hele greia. Men neste gang, da vil jeg defintivt se den :jepp:

Så kjipt at lillebror sliter med å komme seg opp i vekt, men det kan jo kanskje høres ut som om det kan ha en sammenheng med at han sover såpass mye, ja? Mener at jeg også har lest noe om at man produserer den mest næringsrike/fete melken om natten? :klo: Skjønner veldig godt at det føles fælt å vekke ham, Plutt hadde gulsott da han var nyfødt, så han var også alt for trøtt og slapp til å ville spise. Det føltes virkelig ikke gøy å måtte dytte og pirke i ham for å vekke ham annenhver time i dagesvis :(

Skrevet (endret)

Ipanema: :klem: Håper du får se den neste gang! Og trøtt og slapp baby er ikke særlig gøy :(

Jeg trengte ikke tenke på å vekke lillebror for mating i natt, for han var både sulten og hadde en veldig full bæsjebleie i 5-tida.

Så sov vi videre til kl. 9, og puppet litt mer. Jeg har hodepine, satser på at det forsvinner med litt kaffe og frokost!

Etter VM-finalen i går ble det helt krise-stemning i heimen. Barna hadde nemlig fått lov til å være lenge oppe og se på kampen, og begge to heiet på Argentina (som mor i huset, far holdt med Tyskland). Særlig snuppa levde seg veldig inn i kampen og var helt med, og da Tyskland vant ble det gråt og tenners gnissel, det var helt umulig å trøste henne også. Skulle jo tro at verden hadde gått under! Eldstemann var også lei seg, men han kom fort over det. Fotball engasjerer tydeligvis! :ler:

Kl. 12 i dag skal vi på helsestasjonen og veie lillebror, nå er jeg passe spent altså - han MÅ jo ha gått opp?!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Bare 3562 gram :grine: Jeg blir så fortvila! Har gitt mat som en gal, jo! Helsesøster mente han var en 'slow starter' og at vi skulle ha is i magen foreløpig. Skal begynne å vekke ham på natta, og ny veiing på torsdag.

Endret av La Traviata
Skrevet

:klem:

Håper helsesøster har rett og at han bare er en slow starter. Med litt vekking på natta (selv om det river i både mamma- og sovehjertet) så er kanskje mye gjort? Skjønner godt at du blir fortvila og hadde sikkert blitt det selv også, men prøv å ikke bli lei deg eller motløs. Skal se at han snart får opp dampen! :Nikke:

Skrevet

Jeg ville gjort som sushi sa og sørget for at han fikk i seg den feite melka. Og ellers ha is i magen så lenge bleiene er våte og han virker i god form. :)

Og ang. morkaka; vi har masse bilder av min, av jordmoren som holder den opp og sånn. :ler: Jordmoren syntes den var så fin, den var tydelig hjerteforma, og i tillegg var navlesnoren imponerende lang, så vi pratet mye om den vi. :ler:

Skrevet (endret)

Håper du har rett, Mafalda! :klem:

Så artig, kisskissbangbang! :)

Ser litt på babyvekter nå, hadde vært greit å ha en her hjemme, så vi kan følge med selv. Kan ikke nekte for at jeg bekymrer meg altså, men jeg tror han har vokst litt i lengden, kanskje han er en lang og tynn type?

Vi puppet litt da vi kom hjem fra helsestasjonen, og mannen har tatt med seg de største barna og dratt til Fredrikstad for å se på Tall Ships Race :)

Vi skal slappe av her hjemme, amme, pumpe og kose :hjerte:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så kjedelig at han ikke går opp mer! :( Krysser fingrene for oppgang fra nå, selv om det innebærer litt mer styr med vekking om natta osv en stund..

Skrevet

Årh, så dumt med treig vektoppgang :-/

Krysser fingre for at det går seg til med litt nattvekking og slikt. *krysser*

Skrevet

Jordmora mi bare holdt opp morkaka mi og sa "se her er morkaka di" :) Den så vel ut som alle andre morkaker.

Håper at det går bra med gutten deres, går sikkert fint fremover med vekta siden han spiser :)

Skrevet (endret)

Mazilla, bakepulver og Yesterday: :klem:

Vi satser på at nattregime funker, gleder meg ikke akkurat.

Slitsom dag med konstant hodepine, blæh! Har sittet og ammet veldig mye, pumpa meg, fått gjort lite annet. Jo, jeg fikk sendt inn fødselsannonser til 2 aviser, blir gøy å se det på trykk. Gikk meg en kveldstur mens mannen og barna badet lillebror og ga ham flaske. Hodet ble litt bedre av frisk luft og bevegelse, men nå kom det tilbake igjen. Skal legge meg nå :Gjesp:

Lillebror ga meg det herligste sovesmilet i stad, etter 2 amminger og 1 flaske, jeg smelta fullstendig! :rodmer:

De største barna hadde hatt en fin og innholdsrik dag. Vi får prøve å finne på noe artig i morgen også, vet ikke helt hva. Føler at jeg stort sett må amme og pumpe og skifte bleier, er ikke så morsom mamma for tida :(

Endret av La Traviata
Skrevet

Hei på dere!

Det ble en del amming i natt, og vi trengte bare å vekke ham første gangen, kl. 00:30. Og da var han vond å vekke, altså! Måtte få ny bleie etterpå, og så ville han ha mat igjen kl. 01:45, deretter våkna han 04:45 og 08:30.

Har fortsatt hodepine, det sitter veldig hardt i, er så stiv i skuldre og nakke!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...