Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med toukersdagen! :blomst:

Dette med tidsperspektiv i slutten av graviditeten/rundt en fødsel slutter aldri å fascinere meg. Snakk om at tid er et relativt begrep! Mens man venter er hver dag, nesten hver time, en uendelig lidelse. Og så fort man er ferdig flyr dagene av gårde, samtidig som man føler at lillebror eller -søster "alltid" har vært her.

Snåle greier. Men veldig fint! :rodmer:

Han puppet veldig mye i går kveld, og så slo han til med å sove fra kl. 23 til litt før 09 i ett strekk! De to eldste var også sånn i den alderen husker jeg, og det varte ikke evig, så vi får bare nyte det. :)

Jepp, nyt det mens det varer!

"Alle" (inkludert meg selv!) blir jo kjempeforbauset over hvor mye nyfødte sover. Åh, han er så snill! Hun er myyye enklere enn førstemann! Denne gangen har vi fått en sovebaby, hurra!

... men det varer jo som regel ikke lenger enn de første ukene, så er det hurramegrundt med minstemann også. Kan du minne meg på det hvis jeg begynner å få rosenrøde briller når sistemann kommer? :ler:

Ha en flott dag med lillebror, håper han tar godt for seg av maten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, for et sovehjerte! Måtte dere få mange slike netter :jepp: Men ingenting varer evig med disse små, heldigvis? Akkurat den sovegreia kan de jo fint holde på når de er så "flinke" da men :P

God helg! :)

Skrevet (endret)

Takk Mafalda og Favole! :klem:

Her kommer et bilde av toukersgutten, lar det ligge bare en kort stund ;)

*borte*

Endret av La Traviata
Skrevet

Veldig tydelig at det er en gutt! Sånt forbauser meg bestandig, snedig at det går an å se det så fort :P Fin er'n :blomst:

Gjest Nesevisa
Skrevet

*smeeeelt*

(Og denne gangen er det ikke pga varmen. Han er nydelig! Og kul body!)

Gjest Tekola
Skrevet

Han er innmari lik pappaen sin, må jeg si! Ingen tvil om kjønnet på ham heller, eller at han er supernydelig! :rodmer:

Skrevet (endret)

Leopanter, Nesevisa og Tekola: Takk for skryt, er selvsagt heeeelt enig! :ler:

Kjempevarmt i dag også... Lillebror ligger og sover ute i vogna med bare bleie og helseteppe, han ville ikke roe seg inne. Jeg har vært ute og kjøpt noen singlet-bodyer til ham, plukka samtidig opp pakka med ny amme-BH og ullinnlegg fra ammebutikken.no :)

Og så har jeg registrert navnet hans på altinn! Føltes litt rart å skrive det ned så definitivt, men vi er jo enige om navnet hans og har vært det lenge.

Vi skal plante et tre for ham etterpå (og begrave morkaka der det skal stå). De to eldste har hvert sitt tre i hagen, og det må jo han også få! Det ble ikke en ask, men et japansk kirsebærtre. Gleder meg til det blomstrer neste år, de er jo så flotte!

Endret av La Traviata
Skrevet

Kjenner jeg er så misunnelig på dere som fikk se (og ikke minst beholde!) morkaka. Føler jeg ble snytt for noe der, altså :snurt: Hadde vært så nysgjerrig på den, trodde det liksom var en selvfølge at man fikk tilbud om å se den, jeg. Jeg kunne også ha tenkt meg å plante et sånt tre. Det er en veldig fin gave til barnet, synes jeg! :jepp:

Gjest Tekola
Skrevet

Åh, så fantastisk å plante et tre over morkaka!

Skrevet

Gratulerer med to ukersdag :danse:

Dumt jeg gikk glipp av bilde, han var jo så skjønn på de du la ut sist :)

Syns det høres veldig koselig ut å plante ett tre til ham også <3

Skrevet

Sender deg bilde på PM, LilleNinja! :)

Det var ålreit å få se morkaka denne gangen, den var litt fascinerende! Jeg fikk heller ikke sett den da eldstemann og snuppa ble født, så det er nok ikke så vanlig?

Vi fikk planta treet over morkaka og det står veldig fint der nå, nederst i skråninga bak huset. Ble helt rørt jeg!

Så gikk mannen seg en tur med lillebror, jeg har hatt mer vondt i puppene i dag så jeg har stort sett holdt meg inne. Men må jo ha litt luft, så vi grilla pølser og biff i stad og spiste ute, det var opp mot 30 grader og helt vindstille. Lillebror har vært skikkelig daff i dag, men kanskje han kvikner til mot kvelden? Det blir vel litt kjøligere snart, håper jeg!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har dere oppbevart morkaka disse to ukene? :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Den lå i en isboks i fryseren, godt merket med 'IKKE RØR!!' :lol:

• Liker 1
Skrevet

Åh, så fint med planting av tre da :rodmer: Og morkaka! Er enda ekstremt skuffet over at jeg ikke fikk se min etter fødselen :jolie: Mannen skjønte ikke greia, han fikk nemlig sett den og tenkte bare "æsj" i sitt stille sinn :ler:

Skrevet

Hva ER det med at de gjemmer unna morkakene våre fra oss? :klo: Det må være en konspirasjon! :jolie:

Skrevet

Hva ER det med at de gjemmer unna morkakene våre fra oss? :klo: Det må være en konspirasjon! :jolie:

Nemlig! Jeg hadde sett litt frem til å se den egentlig, selv om jeg ikke kom på det før dagen etter at jeg ikke fikk se den :P

Skrevet

Vi ble spurt om vi ville se den, men takka nei. Angrer fælt på det, så neste gang vil jeg se ::jepp:

Så koselig at dere har plantet et tre til lillebror. Hadde lyst å gjøre det selv (uten morkake), men visste vi ikke kom til å bo her altfor lenge. Kanskje vi planter et til lillemann når vi flytter :)

Skrevet

Da S ble født spurte de om vi ville se den. Ja! svarte jeg, Nei! svarte han godeste, og begge ble like overrasket over den andres svar :ler:

Jeg presterte forøvrig å si at den så mye bedre ut enn flintsteika vi hadde hatt på grillen dagen før. Da holdt han på å gå i bakken :ler:

• Liker 1
Skrevet

:skratte:

De nysgjerrige barna våre så den også, uten at jeg visste om det, samme morgen som han ble født, da de kom på besøk. Da var ikke alt rydda helt etter fødsel, og morkaka sto uti gangen i en isboks. Den hadde de selvsagt åpna og kikka oppi, og etterpå fikk jeg høre, med stor entusiasme: 'Vi så morkaka di mamma, og den var skikkelig ekkel!' :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her er det frokost for små murmeldyr :) Han har sovet hele natta, igjen! :daane:

I stad prøvde han å smile til både meg og pappaen :hjerter_rundt: Smeeelt...

I dag skal vi på besøk til et vennepar av oss som har 3 barn. Spent på om været blir like varmt!

Endret av La Traviata
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...