Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk dere, og ja - han er veldig gutt, og veldig ferdig liksom - og mye våken og oppmerksom. Han er også veldig rolig og harmonisk, et prakteksemplar :rodmer: Ligger og titter rundt seg, og sutter på fingrene. Nesten ikke hørt ham gråte.

Doh: Navn har han fått, det ble bestemt for en stund siden. Kan sende deg det på PM!

Det er så deilig med sovende baby på fanget!

Hadde tenkt å gi ham litt pupp, men han er så dovendyr akkurat nå!

Storesøsknene har fått holde ham i kveld, og vært med og skifta bleie. Det var stas! Det er stadig kamp om hvem som skal få gjøre hva, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God lørdag! :)

Lillebror har vært en del våken i natt, kl. 02, 03:30, 05 og så sov vi litt utover på morgenen. Dette er helt magisk! Blir tullerusk av ham :rodmer:

Gutta skifta bleie på ham i stad, og så spiste vi frokost med ham i Stokke Newborn setet. Matlysten min er på topp og jeg er konstant tørst!

I dag kommer søsteren min med mann og barn for å hilse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, men hælledussen! Den oppstoppernesa da! :laugh: Og sånne gode kinn! *prøver å klype laptopskjermen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han er så skjønn! :rodmer:

Her har dagen bare flydd avsted. Vi hadde koselig besøk av søsteren min m/ fam., de hadde med fine gaver pluss mat til barselbesøket, og eldstemann og mannen lagde milkshake til alle. De små kusinene til lillebror er 1,5 og snart 4 år, og det ble en del leven og sjalusi når mammaen deres skulle holde babyen, så på slutten av besøket ble jeg utrolig sliten! De dro igjen, og jeg fikk gitt lillebror pupp og prøvde å legge meg nedpå litt, for det ble lite søvn i natt og jeg har vondere etterrier i dag enn i går.

Han har tydeligvis veldig stort sugevehov, og blitt vant med å bli holdt og ha en finger å suge på hele tiden, for han skrek og skrek etter puppingen og søkte etter noe å suge på. Vil gjerne vente litt med smokk, til han har blitt flinkere til å ta riktig sugetak - han greier det jo, men vi må ofte prøve noen ganger før det går. Puppene begynner å bli enorme forresten, og jeg føler at jeg kveler ham med de når jeg ammer, nesa hans drukner liksom i dem.

Nå fikk pappaen roet ham til slutt, og jeg fikk sove en god stund, faktisk!

I kveld skal jeg spise biff som ikke er stekt til skosåle :fnise:

Fikk forresten et nydelig smykke i fødselsgave fra mann og barn i stad! :hjerte:

5b9xjt.jpg

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nydelig smykke (ikke ulikt det jeg fikk av mannen da mini ble født). Biffmiddag ja, det hadde vi i dag også for andre gang etter at mini ble født. Denne gangen trengte vi ikke spise på skift :ler:

Skjønner godt du var sliten, du har jo ikke bare født men hatt noen ganske tøffe dager før det også. Så at du orker besøk i det hele tatt er jo ganske bra gjort :)

Kos deg masse med lillebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh: Takk! Biffen var nydelig, og jeg rakk akkurat å spise den opp før lillebror ville ha pupp igjen.

Her er det en liten en som ikke vil sove. Han har vært mer urolig i dag, vi tror det er magen hans som plager ham. Han hadde ikke bæsja noe i hele dag, så vi venta på en mega-leveranse i bleia, som kom i stad. Men han skriker fortsatt og nå i stad ville han ikke ta puppen engang.

Jeg er fortsatt veldig hoven i beina og i fingrene, hvor lang tid tar det før vannet er ute av kroppen mon tro?

Ellers er etterriene mer merkbare nå, men det går bra med litt Paracet og varmepute på magen. Puppene holder på å vokse ut av alle amme-BH'ene jeg har, så her må det shoppes på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

3 timers søvn totalt her i natt. Lillebror holdt det gående til kl. 5 i morges, da kapitulerte vi og ga ham smokk, så det skulle bli litt søvn på oss og ham. Puppen ble han bare sinna på. Gleder meg til melka kommer for fullt! Blødde også ut senga 2 ganger i natt, vaskemaskinen har gått hele natta. Renselsen går i bølger her, på dagen i går kom det ikke så mye, men i natt var det ingen bind som holdt. Etterrier er forøvrig noe herk!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Vet du, Tekola, det er helt skummelt. Jeg sitter her og tenker "ntåå, så kooos med nyfødt..." - og jeg BØR huske hvordan det der var for min del. Hjernen er en snedig ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rart hvor fort man glemmer ja! Her er det jo 8 år siden vi hadde en nyfødt, så hukommelsen er omtrent på null! Legg på ammetåke og barseltårer, så får du en fin kombinasjon. :ler:

Nå har jeg dusja og pleid meg selv litt. Fikk deilig kokos body butter av søsteren min i går, føler meg nesten som et menneske igjen nå, litt frokost snart og så er dagen i gang!

Storesøsknene er forresten utrolig flinke med lillebror. Hadde ikke klart oss uten dem! De sitter og holder ham så vi voksne får gjort litt andre ting (lage mat, spise, dusje etc.), de hjelper til med å skifte bleie og mye annet. Søskenkjærlighet er en fantastisk ting! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaah, disse etterriene altså! Har tatt Paracet/Ibux kombo, og merker null effekt. Slitsomt, for nå hadde jeg sjansen til å sove, men har bare vridd meg i smerter.

Ellers har vi hatt et kort besøk av svigers og den ene kusina til ungene (som kanskje skal være fadder til lillebror). De skjønte at vi var slitne, hadde med noe å bite i og visste når de burde dra igjen uten at vi måtte si noe.

Lillebror har forresten vært kjemperolig nå en god stund, det må ha vært deilig for den lille kroppen etter den natta vi hadde. Satser på at kvelden/natta ikke blir like slitsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, ny tittel! :blomst:

Livet med en helt fersk baby er både-og, synes jeg. Litt Tnååå, nyyyt det (for en helt fersk baby er jo noe helt spesielt, og den tiden er kort!), og litt slit og søvnmangel og nattevåk og kropp i ubalanse. En god miks, og i alle fall en helt spesiell periode i livet. Den eneste mammabloggen jeg følger slo nettopp et slag for "babymoon" (i motsetning til/forlengelsen av honeymoon)- og understreket dette med å ta det med ro, sette grenser og ikke føle at man må fyke av gårde og vise frem vidunderet i et eneste kjør... hvis det da ikke er det man har lyst til. Noen er jo sånn også, men mange er nok litt slått ut av alt som har skjedd og den lilles ustoppelige krav.

Uansett håper jeg dere har det fint, og at dere får en relativt rolig natt. Og herlig med besøk som kjenner sin besøkelsestid, bokstavelig talt! :) Høres ut som om storesøsknene virkelig trår til også, og det er jo bare herlig. Det er fordelen ved å være attpåklatt- i tillegg til mamma og pappa er det flere store mennesker som hjelper til, ikke bare de første dagene, men på veien videre i barndommen også. Du har masse å glede deg til! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymoon høres ut som et fint konsept! Takk for fine ord Mafalda.

Tenkte jeg skulle lufte litt puppetrøbbel her jeg, for det er så mange erfarne damer her som kanskje kan hjelpe?

Altså, på en side jubler jeg fordi det virker som melka begynner å komme for fullt, men Lillebror er skikkelig sur på puppene og i stad nekta han å ta noenting og bare illskrek. Jeg fant ut at de kanskje var for fulle og harde å få noe ut av, og sto og håndmelka over vasken, og da tok han den ene puppen. Men har full puppenekt på den andre. Vel vel... Jeg hadde jo en go'pupp og en dummepupp de andre gangene også, den venstre har mye mer melk enn den høyre og er tydeligvis lettere å suge av. Men jeg klarte det jo de andre gangene, så det burde gå på et vis! Jeg får bare fortsette å prøve med dummepuppen (hvis han ikke tømmer den, er jeg redd for å få tette melkeganger og brystbetennelse og alskens vondskap) og håndmelke ut litt hvis puppen blir for full.

Nå skal han snart få sitt første bad - det ble utsatt fra i går til i dag pga diverse. Vi rekker aldri alt det vi har planlagt, men sånn er det med ny sjef i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint smykke og nydelig profilbilde :hjertesmil:

Har du verre etterrier nå enn tidligere når du hadde født? Det sies jo at det blir verre hver gang, jeg hadde veldig vonde etterrier i nesten en uke etter fødselen, hver gang jeg pumpet. Kan ikke forestille meg hvordan det blir om det blir verre neste gang.

Hvordan gikk badet? :)

Har ingen ammetips til deg siden jeg aldri opplevde det sånn, håper det blir fort bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymoon, så herlig :rodmer:

Ang puppestyr kan det kanskje være greit å håndmelke litt først for å få tatt unna det verste trykket slik at han får bedre tak, og håpe at han tar begge like godt etter hvert. Har ingenting mer fornuftig å komme med dessverre, men håper det løser seg rimelig kjapt for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, jeg skal snakke med jordmoren om det i morgen også, hun kommer på hjemmebesøk for å se hvordan det går, ta fødselssamtalen, gi oss alle nødvendige papirer osv.

Han hatet virkelig å bade! Det var skrik av full hals fra begynnelse til slutt! Huffameg, følte at vi plaget ham skikkelig. Men det var fort overstått, bare lot barna vaske ham litt med en klut, tok litt vann i håret hans og så fikk han komme opp og inn i det varme håndkleet. Da roet han seg fort.

Jeg er rimelig klar for en roligere dag i morgen, og deilig at barna skal på SFO. De er veldig flinke, men nå i ettermiddag har det vært bare tull og mas. De har vært for mye inne, er overtrøtte og fnisete og gjør ingenting av det vi sier. Mannen skulle fikse noen greier med trappa ute, så det var litt hektisk her i stad. Hvor henvender man seg for å få sånn babymoon, igjen? :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor henvender man seg for å få sånn babymoon, igjen? :ler:

Hun som eier bloggen har intet mindre enn ni barn, kanskje jeg skal maile henne og spørre? :fnise:

Håper det er fred og ro i heimen nå, og at du og lillemann får sovet litt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...