Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å høre at temperaturen har gått ned :) God bedring videre til dere begge <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk Mafalda og Lilleninja!

Nå var tempen litt høyere igjen, men han er jo blid og fornøyd selv om han hoster og nyser og er tett.

Selv er jeg veldig svimmel i dag, hodet er heldigvis bedre men har supervondt i halsen. Dumme virus!

Endret av La Traviata
Skrevet

Uffeh ♡ drikk litervis med vann, sånn at kroppen din får renset ut basiluskene ♡

fortsatt god bedring :)

Skrevet

Takker og bukker, Løvsol!

Har vært leksehjelper og taxi til og fra svømming i ettermiddag, middag fikk vi også skvist inn. Lettvint sådan, jeg er da ikke noen superhusmor heller! :fnise:

Formen har mildt sagt vært laber i kveld, halsen har det ikke godt. Det er vondt å svelge, vondt å gjespe, og i det hele tatt. Ny hostesaft som visstnok skulle være så bra er kjøpt inn. Jeg har vært på den slakke siden i dag, men har i hvert fall fått gjort ferdig takkekortene som jeg ikke rakk i går! Yay! De ble fine også (tror jeg)!

Lillebror har sovet og spist helt utenom de vanlige rutinene i dag, men har vært mye trøtt i kveld og sovna rekordtidlig kl. 21! Så får vi se når han våkner igjen.

Skrevet

Og du står på selv om formen ikke er på topp, du er bare supermamma du! :)

God bedring til deg :klem:

Skrevet

Det var fint sagt Favole, men det er vel mest det at jeg ikke har noe valg. Er man mor til 3, har man ikke fri med mindre man er helt dausjuk. Og der er jeg vel ikke helt, bare veldig vondt i halsen!

Har vært en del våken i natt, først kl. 02 pga den vonde halsen, så ville lillebror ha mat kl. 04 og 05. Han var så tett i nesa stakkars, så jeg tok ham med inn på badet og prøvde å løse opp med saltvann (Otribaby) og tørkepapir. Fant ikke den berømte nesesugeren...

Virka som det hjalp med saltvann, vi sov til 08:30 og han var superblid på stellebordet i stad og babla i vei. :rodmer:

Nå ammes det til God morgen Norge og min sterkeste kaffe.

Programmet er stappfullt i dag. Skulle på barseltreff kl. 11, men dropper det siden vi er syke. Må på helsestasjonen og veie mellom 12 og 13:30 og så er det SFO-kafe kl. 15:30. Har lovet snuppa å komme med lillebror, men jeg tror ikke vi blir der så lenge.

Skrevet

Det var fint sagt Favole, men det er vel mest det at jeg ikke har noe valg. Er man mor til 3, har man ikke fri med mindre man er helt dausjuk. Og der er jeg vel ikke helt, bare veldig vondt i halsen!

:kose:

Det er vel ikke rare trøsten, men jeg kjenner meg i alle fall veldig igjen- og du har min fulle sympati!

Som du sier, man har jo ikke noe valg (eksempel på ting jeg aldri trodde jeg skulle si før jeg fikk barn: "Pyttsann, det er jo bare en liten lungebetennelse!" :roll:), men det er søren meg ikke mye behagelig til tider.

Håper du holder deg gående gjennom dagen, og at lillebror (som for øvrig er megaskjønn! :hjerte:) lar deg sove godt til kvelden igjen. Selv om det ikke er lett når nesa er så tett, stakkars. Tett nese på spedbarn burde forbys! ;)

Skrevet

åååh - kan man drikke kaffe når man ammer - huuuuurrrrraaaaaaaaaa :bolledeig:

Skrevet

God bedring til dere begge to! :klemmer: Håper du ikke sliter deg ut i dag!

Skrevet (endret)

åååh - kan man drikke kaffe når man ammer - huuuuurrrrraaaaaaaaaa :bolledeig:

Hehe, jada :) Lillebror reagerer ikke på noe av det jeg får i meg (unntatt løk da han var bitteliten). Så her går det i kaffe og alt som er godt! Noen babyer er mer sensitive enn andre, man må nesten bare prøve seg fram.

God bedring til dere begge to! :klemmer: Håper du ikke sliter deg ut i dag!

Takk! Men det er nok ingen utsikt til avslapping med det første akkurat.

Lillebror hadde lagt på seg kjempefint, opp 600 gram på 2 uker! :hoppendeglad:

Han er 58,5 cm lang og 40,3 rundt hodet.

Helsesøster syntes vi burde ta en sjekk hos lege siden han har feber og surkler veldig i brystet, så nå har vi fått time på legekontoret om ca. 3 kvarter. Er hjemom en tur og gir ham mat nå.

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

:kose:

Det er vel ikke rare trøsten, men jeg kjenner meg i alle fall veldig igjen- og du har min fulle sympati!

Som du sier, man har jo ikke noe valg (eksempel på ting jeg aldri trodde jeg skulle si før jeg fikk barn: "Pyttsann, det er jo bare en liten lungebetennelse!" :roll:), men det er søren meg ikke mye behagelig til tider.

Håper du holder deg gående gjennom dagen, og at lillebror (som for øvrig er megaskjønn! :hjerte:) lar deg sove godt til kvelden igjen. Selv om det ikke er lett når nesa er så tett, stakkars. Tett nese på spedbarn burde forbys! ;)

Helt enig!

Og takk for det, Mafalda! Rart hvordan egne behov går helt i glemmeboka når man har små. Her må vi jobbe for å rekke mating, legetime, SFO-kafe og middag hos mamma, lekser og alt som hører hverdagen til. Slappe av kan jeg gjøre om ca. 18 år kanskje? :skratte:

Skrevet

Det er vel noe i at man klarer det man må, har vel ikke rare valget når man har flere barn nei.

Og for en super vektøkning på lillebror da :jepp:

Skrevet (endret)

Ja, nå er det ikke lenger nødvendig å veie før ved 3-månederskontrollen! Han øker som bare det, og det er jammen meg deilig!

Han hadde ikke utslag på CRP, og ingen rare lyder i lungene og sånt, så legen mente det var virusinfeksjon. Det må vel bare gå sin gang, men vi skulle ta kontakt igjen hvis han blir verre, får trøbbel med pusten osv.

Vi kom oss på SFO-kafe, der var det fullt kaos. Tjukt av folk og altfor lite sveler og vafler, det var jo full krise da snuppa kom fram til enden av køen og siste svele akkurat hadde forsvunnet. Det hjalp etter hvert da jeg sto i kø for å få tak i vaffel, men vaflene måtte man betale for og deretter stå i enda en ny kø for å få tak i. Herlighet, jeg tror vi var der i 1,5 time og 1 time tilsammen ble tilbrakt i kø! :daane:

Nå har vi spist taco hos mamma, lekser er gjort og lillebror ligger ved puppen og sløver.

Endret av La Traviata
Skrevet

Hurra for god vektøkning hos lillebror :danse:

Skrevet

:syk:

Jeg er blitt såpass mye verre i halsen og formen generelt nå at mannen jobber hjemmefra i dag og hjelper til med lillebror. Jeg går og brekker meg hele tida, det er så mye gugge i halsen. Stemmen er i ferd med å forsvinne. Svimler og holder på å gå i bakken. Litt feber. Natta var ikke god, jeg våkna hele tida pga halsen og lillebror var også tett stakkars.

Skrevet

Uffameg :( Godt at mannen kunne være hjemme da!

Skrevet

Høres ikke bra ut :( Skulle du vært en tur hos legen i dag?

God bedring til dere begge igjen :hug: Ikke fin start på helga :(

Skrevet

For en lei start på helga :s Godt mannen kunne være hjemme ihvertfall! Men som Lilleninja sier så kanskje du skulle vært hos legen`?

God bedring :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Takk! :klem: Legen min er ikke der på fredager, og jeg tror jeg blir raskere bedre hjemme under dyna og på sofaen enn på venterommet på legevakta i flere timer.

Fikk sove i stad, og det hjalp på det verste ubehaget. Fikk kreket meg avgårde til fysio og startet bittelitt på bekkentrening. Men først kartla hun litt hvor problemene lå (rundt halebeinet og i høyre lysk).

Ble veldig sliten og fikk endel smerter i bekkenet (noe hun sa jeg ville få). Godt å være i gang i hvert fall, skal tilbake hele 2 ganger neste uke!

Lillebror har sovet mye i dag, bare tatt litt pupp nå på dagtid. Håper han sover av seg basseluskene, men må jo få tømt puppene også. Får pumpe hvis det blir for ille!

Skal slappe av resten av dagen, mannen tar med de største barna til frisøren og så handler de inn for helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...