Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Æsj, er det mulig å få mensen bare 10 uker etter fødsel? Jeg delammer jo da, sikkert derfor. Har hatt vann i kroppen i flere dager uten å skjønne hvorfor. Nå har jeg mensmurringer :(

Kan det hende at melka smaker annerledes når man har mensen? Lillebror bare krangla med puppen i stad, det ble bare tull :( Men nå er han blid og fornøyd igjen.

Vi skal snart benke oss foran Komiprisen :nigo: Senere blir det hjemmelaget moussaka og goood vin :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste er normalt har jeg skjønt, men må føles kjipt da! "Alle" mister den jo kjempelenge virker det som. Og tror det er ganske vanlig at melka er annerledes da ja, etter hva jeg har lest :P

Kos dere med god mat og vin, og komiprisen ;)

Skrevet (endret)

Takk Favole, vi koste oss (og jublet over Komipris til kusina mi så lillebror ble livredd stakkars!).

Ble usikker på om det er mensen eller en siste rest av renselsen, for det har ikke kommet noe mer siden i går (og da var det heller ikke mye).

Trøtt og sløv søndag. Lillebror er så å si feberfri, men snørrete og vil ikke sove. Vi holder på med å lage ferdig bursdagsgave til min far, innrammet gipsavtrykk av hånda til lillebror :hjerte:

Snuppa er hos ei venninne, eldstemann mekker bursdagskort og mannen klipper hekken. Skal i bursdagen til pappaen min halv 4 :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det utroligste kan påvirke melka, men så har jeg egentlig ikke peiling da. :fnise:

Kos dere masse i bursdag!

Skrevet

Takk! Det var veldig koselig i bursdag, masse gode kaker og hyggelig selskap. Barna lekte gjemsel og lillebror gikk fra fang til fang, var så blid og pratsom atte. :hjerte:

Han ble lagt 21:30 men var litt urolig en halvtimes tid før han sovna. Resten av kvelden har jeg sløvet og gjort klar ting til ny skoleuke. :)

• Liker 1
Skrevet

OMG!!! Lillebror sov til kl. 08 i dag morges, fikk mat i senga og så sov vi til kl. 12! :daane: :daane: :daane:

• Liker 1
Skrevet

OMG!!! Lillebror sov til kl. 08 i dag morges, fikk mat i senga og så sov vi til kl. 12! :daane: :daane: :daane:

så utrolig deilig ♡ det fortjente du :-)

Skrevet

Det er helt kriminelt ja! :ler: Regner ikke med at det skjer igjen, men det var unektelig ganske deilig!

Følte meg helt groggy og rar da, men lillebror var kjempeblid da vi sto opp, han har fått enda flere bablelyder nå og er bare den søteste gutten :hjerte:

Ettermiddagen fløy avgårde, rakk ikke mye annet enn skift + amming før eldstemann kom hjem fra skolen. Så har det gått slag i slag med lekser, flaskemating, middagslaging, pakking av svømmebag'er, kjøring til og fra svømming, handling og ny amming. Alle rutiner har blitt forskjøvet i dag pga at vi sov så lenge, så er spent på hvordan kvelden blir!

Skrevet

Høres ut som det er en del lekser? Jammen annerledes å ha skolebarn enn barnehagebarn kan jeg tenke meg. Og så bra at de svømmer! :)

Skrevet

Det er VELDIG mye lekser ja. Enda mer nå som eldste har begynt i 5. klasse. Han har vedtak på assistenttimer der de har pleid å jobbe med lekser, men det har visst ikke kommet helt i gang etter skolestart. Skal ha møte med den nye læreren hans på fredag!

Stor overgang fra barnehage til skole, selv om 1. klasse er veldig 'snilt' mtp lekser da. De har jo tilbud om leksehjelp også :)

Skrevet

Hørtes ut som en hektisk ettermiddag! Men du sa vel kanskje noe om det, at mandagene ble spesielt hektiske for dere? Bra at lillebror var sov lenge og var så blid da han våknet da, får håpe det ikke får så altfor stor innvirkning på kommende kveld og natt!

Skrevet (endret)

Takk :klem:

Mandager er i overkant travle ja, når eldstemann slutter ekstra tidlig og både han og snuppa skal på svømming. Resten av uka blir også hektisk, med to foreldremøter, møte med lærer, trening hos fysio, barseltreff, babysvømming og ordning av pass til lillebror. Venter på at takkekortene skal komme i posten, så vi kan få sendt dem ut (ca. 40 stk.) og skulle helst ha lagd dåpsinvitasjoner i... går?! :fnise:

Man får ikke gjort alt, og gjerne er det bare det som haster mest der og da som faktisk blir gjort.

Han har sovna nå (troooor jeg), omtrent til samme tid som han pleier. Han virka så trøtt i stad, så vi prøvde å legge, det var inn og ut av soverommet et par ganger, og så roet han seg.

Jeg har bretta tøy og sett på TV, ute regner det og jeg har skikkelig høstfølelse! Skal lage meg en god kopp te og ta litt kveldsmat, er så kos med levende lys, sovende barn og en stund for seg selv. :)

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ligget på sofaen og sippet til 'Ønskebarn'. For et nydelig program! :grine:

Skrevet

Ønskebarn var bare helt utrolig :grine: Herregud så jeg grein til første episoden!

Skrevet

Oooof, tror jeg bare får holde meg unna Ønskebarn akkurat nå :fnise: *superhormonell*

Håper lillemann sov godt i natt til tross for litt rutinekrøll i går. Synes det er en av de tingene som har vært vanskeligst med travle dager... Smule hatet bilsetet de første månedene, men etter det har det vært rene sovemedisinen. Og det er jammen ikke like praktisk bestandig! ;)

Lykke til med alt som må gjøres, og dåpsinvitasjoner og takkekort og hele pakka. Puh, du har mye å stå i med for tiden! :klem:

Skrevet

Sikkert greit å droppe Ønskebarn for din del akkurat nå, Mafalda! :klem:

Lillebror sov fra kl. 22 til 05 i dag morges, og så sov vi til 08, amma og slumra til 09. Det høljregner ute, men vi må ut etterpå - skal ta passbilder av lillebror! Drar på fotobutikk og gjør det, like så greit. Har time på passkontoret i morgen tidlig!

Ha en god dag, alle :)

Skrevet

Syntes også det var like greit å ta passbilde på fotobutikk, kostet litt, men enkelt og greit! :ler:

God tur i regnværet!

Skrevet

Takk! Passbildet ble fint, det :) Fikk også unna et par ærender, så nå er vi snart helt klare til Spania-tur!

Men jeg ble skikkelig dårlig i magen av en sein lunsj jeg spiste på kafe i går. Følte meg helt tom! Sliten og trøtt i dag også :Gjesp:

Skal snart avgårde til passkontoret, deretter er det barselgruppe og trening hos fysio (mamma passer lillebror)!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...