Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så herlig med skikkelig søndagsidyll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hey, 100 sider jo! Da må vi ha fest! :skaal::nigo:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Yay! :danse:

Mandag og ny uke! I morges ville lillebror ha mat kl. 06 og kl. 08:30, og så sto vi opp 09. Og så klarte jeg å skremme ham på stellebordet. Hjelp! Jeg gjespa en skikkelig løvegjesp, og han fikk et fryktelig surt uttrykk og begynte å hyle så sårt at jeg følte meg som verdens verste mamma. Men det gikk over, og han var blid igjen og lå i babygym'en og lekte mens jeg ordna med frokost, vann til flasker og diverse.

I dag skulle vi hatt det møtet med skolen som ble avlyst på fredag, men det ble altså utsatt enda litt til.. Så det eneste vi har på timeplanen er hørselstest for lillebror i ettermiddag. Ellers er det det vanlige på mandager, med kjøring til og fra svømming 3 ganger, oppstykka middag, lekser og mating av lillebror innimellom alt sammen.

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Hørselstesten gikk kjempefint :) Lillebror sov seg neeesten gjennom det. Det var over på null-komma-niks, og alt var normalt!

Etter at vi kom hjem igjen gikk det slag i slag med amming, flaskemating, lekser, middag og kjøring til og fra svømming. Nå har både mannen og lillebror ligget og sovet på sofaen etter skifting av en mega-bæsjebleie. Helt utslitte begge to :ler:

De største ungene spiller Minecraft og leker med Furby'ene sine. Snuppa har forresten fått seg kjæreste i dag. Hun skulle skrive kjærlighetsbrev og lage en gave til ham i stad. Young love! :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Åååh, kjæreste og kjærlighetsbreeev :hjerte:

Skrevet

Innmari søtt ja, hun boblet jo over av lykke! :hjerte:

Her ligger jeg og ammer, har vært våken siden kl. 06 pga sterke magesmerter. Ugh. Aner ikke hva det er, men håper det gir seg snart.

Skal til tannlegen halv 11 og ta det lille hullet jeg hadde sist. Mamma skal passe lillebror, så vi må snart komme oss opp og starte dagen. :)

• Liker 1
Skrevet

Minecraft er en slager her i huset også :ler: Minecraft, og Transformice. Jeg må innrømme at jeg er evig glad for at ungene holder det på det nivået, og ikke maser om diverse skyte- slakte- og partere likene-spill...

Gratulerer med kjæreste til snuppa! Herlig! :hjerte:

Og lykke til hos tannlegen i dag. Både med selve borringen, og med regningen etterpå.... ;)

Skrevet

Takk Mafalda! :klem:

Tannlegetimen er vel overstått, han er så flink han tannlegen min. Det svei godt i lommeboka, men nå er jeg i hvert fall ferdig!

Lillebror drakk 230 (!) ml Nan hos mamma og sov bare en liten dupp på 20 minutter. Så fikk han litt pupp og da vi kom hjem igjen trilla vi en rolig tur så han skulle få sove litt til. Han sov litt, var litt våken, duppa av igjen.. Og våkna da vi kom tilbake til huset. Nå er det mer pupp! Kanskje økedag?

Etterpå må jeg begynne med middag, og så kommer barna hjem og skal begynne med lekser. Mannen skal på FAU-møte i kveld, så da blir jeg alene med alle 3 rundt leggetid. Spent på det, og på hva som kommer ut av møtet med tanke på den nye (helt høl-i-huet) skolestrukturen som er foreslått... :roll:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lykken var kortvarig, for i dag slo kjæresten til Snuppa opp! Hun takla det veldig bra, da ;)

Har fått tilbake magekrampene jeg slet med i morges, usikker på om kommer fra livmoren eller fordøyelsen... Vondt er det i hvert fall :(

Lillebror har også hatt litt magevondt i går og i dag, og mer grønnaktig bæsj. Det pleier han aldri å ha, skjønner ikke helt hva det skyldes - har ikke spist noe uvanlig i det siste!

Ellers er den nye store hobbydillen til de to eldste Loombands, sånne armbånd laget av fargerike gummistrikker. Eldstemann er allerede en kløpper i faget, han produserer dem i lange baner! :ler:

Endret av La Traviata
Skrevet

Stakkar snuppa, bra at hun tok det greit :)

Hmm, høres ikke noe kult ut med magevondt, verken på deg eller lillebror :(

Hihi, kanskje du må begynne å samle opp armbånd for å gi bort i julegaver snart? :fnise:

Skrevet

God morgen,

Klikker bare innom for å ønske deg og lillebror en strålende onsdag :roser:

Ja til bæreseler :hjerte: Jeg har ønsket meg en ergo-baby bæresele fra mamsen min i bebisgave :hjerte:

Skrevet (endret)

Tusen takk, Løvsol! :klem:

Hihi, jeg har jo både Caboo, Angelpack og Ergo, men jeg har veeeldig lyst på den MT'en også.. :fnise::sjenert:

Vi sov til 08 i dag! Lillebror har sovet fra kl. 21:30 i går og helt til nå! Flinke soveprinsen min :hjerte:

I dag skal vi møte barselgruppa på kafe. Og så skal jeg til osteopaten etterpå, da må lillebror være med. Mamma og pappa er på hytta i et par dager. :)

Ha en god dag, alle sammen!

Endret av La Traviata
Skrevet

Åh, hvordan er angelpacken? Har lyst på flere bæregreier jeg også. :fnise: Meitai har jeg ikke prøvd, men det ser også veldig bra ut. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...