Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler med deg. Det kom som en overraskelse på meg hvor belastende det var å være på overtid. Jeg visste jo at det er vanlig, men at man skal bli så lei... Og det er jo bare fødsel som kverner i hodet, så det føles som om livet er satt litt på vent, synes jeg.

Men faktum er uansett at det er veldig, veldig kort tid til du har ham hos deg, heldigvis. Men det er bare å gråte og være sliten. Det ER litt av en jobb du gjør! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ER forferdelig tungt å gå flere dager over termin, spesielt kanskje også når man opplever lurerier som kun er slitsomt og med dårlig søvn derpå... Det er absolutt lov å melde seg ut, og gråte.

Huff, klem!

Skrevet

Uff, det hørtes slitsomt ut, og jeg skjønner veldig godt at du bryter sammen litt innimellom :( Jeg var faktisk så heldig å føde tre uker før termin sist, så jeg slapp hele overtidshelvetet, men jeg var lei allerede i uke 37, så jeg kan absolutt forstå at man er veldig klar for å bli ferdig når man til og med er forbi termindatoen.

Jeg skal krysse alle fingre, armer og alt jeg har for at det blir fødsel på deg i løpet av helgen :klem:

Skrevet (endret)

Dere er så gode å ha, jenter! :grine::klem:

Har kost oss med kjøttkakemiddag, jordbær til dessert, film og fotball hos mamma og pappa. Snuppa ble overtrøtt og fnisete på slutten, må bare le av henne! Nå dusjer de begge to og skal i seng, ble litt for seint for dem i dag, men det er jo ferie og helg!

Ikke no' som skjer ellers, har bare veldig vondt i ryggen og konstant stram mage.

Endret av La Traviata
Skrevet

Ha! Det tror jeg når jeg ser det!

For her er jeg fortsatt med babyen på innsiden. Til tross for iherdig innsats i går kveld, med :sengekos: og brystvortestimulering. Kjente noen tak i mage + rygg i natt, i 2-tida, og så sovna jeg fra hele greia. Nå har jeg offisielt gitt opp :murvegg:

Så da er jeg 41 uker på vei da... Mitt lengste svangerskap noensinne. Eldstemann ble født på 40+6 og snuppa på 39+4. L.E.I.

Skrevet (endret)

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

11. juni: Yesterday

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa, Millimani

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi, Mazilla

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema, Doh, Yiruma, Nesevisa, Millimani

20. juni: Menstermin, Mafalda, HopsiDeisi, Kommode

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

23. juni: Yesterday

24. juni: roseduft

Endret av La Traviata
Gjest roseduft
Skrevet

Enn hvor klisjé aktig det høres ut, så har du aldri vært så nærme som nå.

I tillegg til at det ikke er snakk om mange dagene til før du evnt ikke får lov å gå gravid mer, dermed satt i gang.

Synd hvis planen om hjemmefødsel ikke går i boks da, men kanskje du er så lei nå at det ikke spiller så mye rolle hvor og hvordan han kommer ut?

Håper du klarer nyte den siste helgen som tobarnsmamma så godt du kan :kose:

Skrevet

Har det blitt foretatt hinneløsning på deg? Jeg gikk jo som kjent 8 dager over, og hinneløsning gjorde virkelig susen her i gården :P

Skrevet

Har ikke blitt strippet nei - hvis det var det du mente?

Jordmoren som skal være med på hjemmefødselen snakket om å gjøre det hvis jeg gikk lenge på overtid, så da gjør hun det sikkert hvis jeg ikke føder denne helga.

Jeg er så utrolig trøtt i dag! Kunne sovet i evigheter :sove:

Jeg tror rett og slett jeg bare skal høre på kroppen og hvile i dag. Hadde tenkt å gjøre litt i huset, gå tur etc. men jeg kan evt. gjøre det senere i dag. Foreldrene mine har tatt med seg ungene på en dagstur til hytta, de blir borte til i kveld (eller lengre, hvis noe skulle starte).

Skrevet (endret)

Dette MÅ da være siste magebilde?!?

41+0:

34ry4nr.jpg

Vekt: 79,3 kg (+12,3 kg)

Endret av La Traviata
Gjest Tekola
Skrevet

Håper hvile hjelper, og at dere snart får hilse på lillebror!

Gjest Nesevisa
Skrevet

Utrolig flott du er! Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Jeg ser du selv har tippet morgendagen. Du skal se han er en lydig liten en som ligger klar og venter på at det skal bli den 22.! :)

Skrevet (endret)

Kanskje det, Mazilla! :)

Har vært en sløv dag her. Prøvde å hvile meg litt, men har tidvis regelmessige tak i mage og rygg som etter hvert stopper opp eller blir uregelmessige. I tillegg er det en aktiv baby som ikke skjønner hvor riktig vei ut er, så det blir ikke akkurat mye avslapning. Fikk endelig sovet litt i stad, og våknet av at jeg hadde vondt, men det har ikke kommet igjen.

Nå er jeg overbevist om at det ikke skjer noe før langt ut i neste uke :klaske:

Jeg føler jeg har prøvd 'alt'. Alt jeg/vi kan gjøre selv i hvert fall.

Nå trøster jeg meg med jordbær og kaffe mens mannen ser på fotball. Hva kan være kjedeligere enn å være høygravid på overtid i sommervarmen? Jo, å være høygravid på overtid i sommervarmen under f****** FOTBALL-VM!!!

Endret av La Traviata
Skrevet

Egentlig så er du akkurat nå på det beste punktet. Du har liksom gitt opp at det skjer noe nå, følelsen av at det skal skje neste uke osv. Da slipper den desperate ventingen littegrann, og plutselig er det igang! :)

Skrevet

En ting er sikkert: det blir ikke noe magebilde 42+0 :klem:

Antagelig er det som Mus-Katt sier, *plutselig* i gang når du egentlig minst venter det. Og det er jo det beste, for da kan du få den fødselen du ønsker. Men hvis lillebror skulle være av den forferdelig standhaftige typen, så blir du jo satt i gang i løpet av uka. Neste helg ER han på utsiden, okke som! :Nikke:

Skrevet

:klemmer:

Håper han plutselig bestemmer seg for å finne utgangen slik at du får den hjemmefødselen du vil ha!

Skrevet

Takk for det! :)

Har kost oss med biffmiddag i kveld, det var helt nydelig!

Null action, og nå innstiller jeg meg på at jeg kommer til å gå et godt stykke over tiden, har i hvert fall overtidskontroll på tirsdag, og settes i gang neste lørdag om ingenting har skjedd.

Det er litt lettere å takle dette når jeg faktisk ikke har konstant vondt og/eller maserier som gjør meg helt utslitt.

Skrevet

Håper du har sovet godt i natt! Med mindre du har født da, såklart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...