Fibonacci Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1121 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Det kan hende, Yesterday! Nå har jeg vært ute og handlet, tok meg en kjøretur til en naboby for å klarne hodet og få litt forandring. Det ble fine bursdagsgaver til både snuppa og min mor, som har bursdag 3. juli. Og så kjøpte jeg en løs og ledig kjole og en haremsbukse på H&M (den som var nevnt av bl.a. roseduft, tror jeg det var?) til barseltiden. Har begynt å pakke fødebag'en, er vel egentlig i mål når jeg tenker meg om. Klær til meg selv & babyen, ammeinnlegg, nattbind, toalettsaker, slippers, energidrikk, energibarer, kamera, ladere, notatbok, papirer.. Har jeg glemt noe da? Det er jo St. Hans, så mannen har tatt med ungene til et lokalt arrangement med masse gøy for barn. I natt sover de hos mamma og pappa, for vi må ganske tidlig opp for å rekke timen på sykehuset. Endret 23. juni 2014 av La Traviata
Gjest Tekola Skrevet 23. juni 2014 #1122 Skrevet 23. juni 2014 Dopapir, myk type, var jeg glad for å ha med, selv om jeg bare klappet tørt med det Lykke til på kontrollen i morgen!
Fibonacci Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1123 Skrevet 23. juni 2014 Tusen takk, Tekola! Nå har jeg gjort mitt beste for å tenke på noe annet. Satte på min favorittsang i iTunes, sang med av full hals og dansa rundt. Noen fordeler er det da med tomt hus! Og så spiste jeg en kurv med jordbær - fordi jeg fortjener det! Nå skal jeg se på True Blood og legge meg tidlig.
Gjest roseduft Skrevet 23. juni 2014 #1124 Skrevet 23. juni 2014 Det som jeg vil si er et must på barsel er ett par vannflasker! 1 stående på nattbordet og en i vinduskarmen ved stolen (pleier vær en "ammestol" i hvert rom somregel). Jeg synes hvertfall det var veldig praktisk å ha to flasker stående med vann til en hver tid, var jo sååå tørst. Og når jeg f.eks hadde rigget meg til å ble tørst, uten å ha flaska innen rekkevidde, så var det ganske slitsomt å da måtte legge fra seg baby for å kave seg opp (hadde andregrads revning og dermed en del sting, så var veldig ubehagelig de første 2 dagene å reise seg/sette seg ) Ellers lypsyl Selv pakka jeg for mye klær til meg selv, men håper du blir fornøyd med den nye buksa da Og godt du fikk lufta deg i litt idag Snart er det vel overstått uansett
Fibonacci Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1125 Skrevet 23. juni 2014 Takk for tips! Jeg får nok ikke bruk for den, i hvert fall ikke før på lørdag i så fall.. men pakker bare i tilfelle... Litt rart å tenke på sykehusbag nå som jeg har planlagt hjemmefødsel så lenge! Må bare legge nedi mobillader i morgen, så er alt klart.
Fibonacci Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1126 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Her er jeg, etter en begivenhetsløs natt, snart kjører vi til sykehuset! Endret 24. juni 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1127 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Tippeliste:2. juni: *bakepulver* 8. juni: Eldstemann 9. juni: TuttaV 10. juni: Favole 11. juni: Yesterday 12. juni: Keljo 13. juni: Snuppa, Millimani 14. juni: La Traviata-mannen 15. juni: HopsiDeisi, Mazilla 16. juni: roseduft 17. juni: UL-termin, Leopanter 18. juni: Tekola 19. juni: Ipanema, Doh, Yiruma, Nesevisa, Millimani 20. juni: Menstermin, Mafalda, HopsiDeisi, Kommode 21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt 22. juni: La Traviata 23. juni: Yesterday 24. juni: roseduft, Mazilla 25. juni: Mafalda Endret 25. juni 2014 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1136 Skrevet 24. juni 2014 Takk, alle sammen! Nå er vi ferdige på kontroll, og er på vei hjem igjen. De sjekket urinprøven og tok BT, alt fint, så satt jeg med CTG i 20 minutter. Kom inn til lege som tok UL og sjekket ståa nedentil. Konklusjon: alt er bra med lillebror, det er nok fostervann og hodet er nesten festet (han får ikke rørt stort på det, men det blir ikke helt bom festet hos tredjegangsfødende). Men jeg er ganske umoden og har fortsatt bare 1 cm åpning... Så dette kan ta tid! Er skuffa over at alle vondtene og maseriene ikke har hatt noen effekt Men ut skal han jo, så hvis ingenting skjer før fredag (snuppas bursdag) blir det igangsetting den ettermiddagen, med ballongkateter. I helga blir vi garantert foreldre til tre!
Leopanter Skrevet 24. juni 2014 #1137 Skrevet 24. juni 2014 Litt trøst: Den dagen jeg fødte fikk jeg den samme beskjeden: Umoden og kun 1 cm åpning. Så mirakler kan skje! Uansett, snart er'n her Men gjorde de ikke hinneløsning på deg, altså?
Fibonacci Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1138 Skrevet 24. juni 2014 Nei, det gjorde de ikke - men jeg har snakket med hjemmefødsel-jordmoren, og hun skal ringe meg tilbake om noen timer, så skal vi avtale en tid for både modnings/igangsettingsakupunktur og div. annet for å få ting i gang, bl.a. stripping/tøying. Og så fikk vi steinsprut i frontruta på vei nedover til sykehuset, og en diger sprekk som bare vokser og vokser, så vi skal prøve å få fiksa det nå... Det er en sur utgift altså!
Mus-Katt Skrevet 24. juni 2014 #1139 Skrevet 24. juni 2014 Jeg var totalt umoden da hun prøvde å strippe meg, men dagen etterpå startet fødselen =) Lykke til!
Gjest Tekola Skrevet 24. juni 2014 #1140 Skrevet 24. juni 2014 Uff, kjipt med ubrukelige vondter! Under en uke igjen nå, selv om det er en mager trøst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå