Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det hjelper litt å lese at dere også var umodne rett før fødsel, Leopanter og Mus-Katt!

Lillebror er forresten estimert til ca. 3,8 kg. Mindre enn storesøsteren, litt større enn storebroren.

Er litt deppa over at det går mot igangsetting, for da blir det jo ikke hjemmefødsel. Og jeg må dra fra snuppa mi på selve bursdagen hennes. Vi får jo morgenen sammen, men må kjøre til sykehuset senest kl. 16. Jeg hadde bestilt kake til henne den ettermiddagen, men nå må vi forandre på det. Kanskje ungene skal få hele fredagen fri og vi kan gå på kino eller noe sånt... Vi får se.

Han kan jo fortsatt komme før fredag, men jeg tror i bunn og grunn mindre og mindre på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som jeg skjønte det på gynekologen når jeg kom inn på føden etter vannavgang var det nada tegn til fødsel annet enn at vannet hadde gått, ikke moden en mm engang. Så ting kan fortsatt skje, men skjønner godt at du ikke har helt trua lenger.

Håper virkelig han bestemmer seg for å komme slik at dere får feiret storesøster sammen hele gjengen :)

Skrevet

Takk Favole! :klem:

Fikk noen skuffende nyheter på sykehuset i dag da... Fødeavdelingen jeg har fått plass på (B7 på Sykehuset i Fredrikstad) er stengt nå pga lite bemanning! Det var der vi var med de to eldste, og det var supert! Der har de fokus på naturlig fødsel, de har badekar og man får eget rom - mye koseligere enn B3... Enda en grunn for å prøve å føde før fredag!

Skrevet

Jeg var heller ikke moden men vannet mitt gikk 39+0, så ikke det samme kanskje. Men kanskje jeg ikke hadde vært moden over termin heller. Hadde masse maserier fra slutten av uke 33, til ingen nytte.

Du må føde på B3? Får du føde hjemme om du føder før fredag?

Jeg betalte ingenting når jeg fikk steinsprutskade men måtte ikke ha ny rute, dere må ha det? Sur utgift :(

Skrevet

Jupp - hjemmefødsel om det skjer før fredag, B3 og igangsetting fredag kl. 17.

Har følt meg veldig nedfor i ettermiddag, men fikk sove litt i stad og har tenkt å ta meg en god kveldstur og klarne hodet litt.

Og ja, vi må ha ny rute - 2000,- i egenandel :klaske:

Skrevet

Huff, som dette trekker ut.

Men sikkert godt å vite hva du har å forholde deg til nå iallfall 😊

Skrevet

Jeg var heller ikke moden ved andre fødsel, men det startet spontant og gikk ganske fort! Så det ville jeg faktisk ikke tenkt så mye på :)

Skrevet

Skjønner godt at det var en skuffelse og man vil jo helst at det starter av seg selv.

Hadde virkelig spurt hun hjemmefødsel-jordmora om hun ikke bare kan strippe deg, at hun kan komme innom/du kan komme.

Skrevet

Jeg har snakket med hjemmefødsel-jordmoren igjen, og hun og en annen jordmor som hun samarbeider med kommer hjem til meg i morgen kl. 14 for å sette modningsakupunktur. Jeg spurte om dette med tøying/stripping, men det er visst ikke noen vits så lenge jeg er såpass umoden som de sa på sykehuset i dag :(

Er veldig opp og ned i humøret i kveld, og mann og barn får dessverre merke det... Tror ikke mannen forstår hvor stor påkjenning dette er for meg. Er like ved å grine hele tida, og vil helst bare være alene. :grine:

Skrevet

Skjønner godt hvordan det er! :klem:

Får håpe noe skjer i løpet av natta og hvis ikke at akupunkturen kan hjelpe i morgen!

Skrevet

All mulig medfølelse! Jeg gikk jo elleve dager over, og var helt i ulage. Det er en skikkelig påkjenning, det er helt sikkert. :klemmer:

Skrevet

:klemmer:

Som køsniker aner jeg ikke hvordan det er å passere termindatoen, men husker veldig godt hvor ekstremt sliten og utålmodig jeg var mot slutten, og tør nesten ikke tenke på hvordan det hadde blitt om jeg skulle gått to uker lenger :s Synes du er tøff! Tillat deg selv å grine om du vil, mannen tar slettes ikke skade av det om han er tilstede, han har kanskje bare "godt" av å se hvor tungt dette faktisk er for deg. Vet ikke hvor mange timer det ble tilsammen på sengekanten her med tårer, snørr og gørr overalt :sjenert: Men sabla godt å få det ut!

Skrevet

Takk til Favole for dagens beste latter for min del... :flau: Måtte lese ordet køsniker maaange ganger før jeg skjønte det. Leste det som køs-niker. Tenkte kanskje det var et fremmedord for å ha født prematurt e.l. Var like før jeg googla det... :hoho::klaske:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Favole: Takk :klem:

Jeg aner ikke hvor mange ganger tårene har rent her i dag, men det er ikke få...

Prøver å få ham til å forstå, det er ikke lett.

Det blir ekstra komplisert pga at vi midt oppi dette skal feire snuppas bursdag, og familien spør om når bursdagen blir, noe vi ikke vet ennå, og vi hadde planlagt å dra til mannens hjemby første helga i juli for bl.a. å feire 100-årsdagen til barnas oldemor. Da hadde vi jo håpet og trodd at lillebror skulle kommet før... Nå prøvde jeg å si at om det blir fødsel nå til helga, som nok kan ta litt tid siden jeg ikke er særlig moden, og vi kommer til å være på sykehuset noen dager etter fødsel, er det lite aktuelt å dra til familien hans bare noen få dager etter at vi har kommet hjem fra sykehuset. Og han forstår det bare ikke (og den j***** fotballkampen er visst mer interessant) og sier bare at 'vi får se' og jeg orker bare ikke være i dette huset lengre! Ut og gå tur og prøve å roe ned hormonelle utbrudd og grineanfall...

Endret av La Traviata
Skrevet

Takk til Favole for dagens beste latter for min del... :flau: Måtte lese ordet køsniker maaange ganger før jeg skjønte det. Leste det som køs-niker. Tenkte kanskje det var et fremmedord for å ha født prematurt e.l. Var like før jeg googla det... :hoho::klaske:

:ler: Godt jeg kan være til underholdning med mitt dårlige ordvalg! :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Favole: Takk :klem:

Jeg aner ikke hvor mange ganger tårene har rent her i dag, men det er ikke få...

Prøver å få ham til å forstå, det er ikke lett.

Det blir ekstra komplisert pga at vi midt oppi dette skal feire snuppas bursdag, og familien spør om når bursdagen blir, noe vi ikke vet ennå, og vi hadde planlagt å dra til mannens hjemby første helga i juli for bl.a. å feire 100-årsdagen til barnas oldemor. Da hadde vi jo håpet og trodd at lillebror skulle kommet før... Nå prøvde jeg å si at om det blir fødsel nå til helga, som nok kan ta litt tid siden jeg ikke er særlig moden, og vi kommer til å være på sykehuset noen dager etter fødsel, er det lite aktuelt å dra til familien hans bare noen få dager etter at vi har kommet hjem fra sykehuset. Og han forstår det bare ikke (og den j***** fotballkampen er visst mer interessant) og sier bare at 'vi får se' og jeg orker bare ikke være i dette huset lengre! Ut og gå tur og prøve å roe ned hormonelle utbrudd og grineanfall...

Mannfolk ass :( Dere er virkelig en travel familie, noe jeg synes dere har balansert veldig godt gjennom graviditeten din, blir helt imponert over alt du har fått til altså! Men du skal jo faktisk føde når som helst nå, og ting og tang må planlegges litt bedre enn "vi får se", herregud jeg forstår så godt at du ikke orker å være der akkurat nå. Resten av uka blir ganske enkelt litt på sparket, og neste helg synes jeg ihvertfall dere skal holde dere hjemme med mindre DU føler at formen til deg og baby tilsier at tur er aktuelt. De nærmeste har bare med å innrette seg etter fødsel, barseltid osv., nå er det du og lillebror som styrer showet.

All mulig medfølelse og positive fødevibber sendes din vei! Håper modningsakupunktur kan få litt fortgang i saker og ting her nå :)

Skrevet

Bare superraskt innom med en :klem:

Husk at det er tirsdag i dag, og det er mye som kan skje før fredag. Når ingenting skjer til termin og dagene går er det lett å tro at man må settes i gang, men faktisk blir jo sjansen større og større for at det skjer noe veldig snart. Hvis det er noen trøst har jeg vært umoden til langt inn i fødselen jeg også, og baby ble det likevel ;) Når det først er i gang, så er det i gang. Håper det er stille før stormen hos deg, og at det plutselig skjer noe i natt eller i morgen!

Krysser fingre og bein og armer og alt som er :kose: :kose: :kose:

Skrevet

Takk for medfølelse og gode ord, alle sammen! Hva skulle jeg gjort uten dere?

Jeg og mannen fikk oss heldigvis en god prat i stad, jeg gråt masse men greide å forklare hvordan jeg føler det og han var veldig støttende nå. I stad ble det bare krangel ut av det, men nå fikk jeg ut alt det vonde jeg går og tenker på, og det var veldig godt å endelig få gråte skikkelig ut. Ville helst holde det inne i stad med barna i nærheten...

Og så har jeg gått meg en tur på over 5 km, er rimelig stolt av meg selv, selv om jeg gikk der og gråt litt til tider og måtte ta meg sammen hele tida. Jeg har absolutt ingen forhåpninger om at det skal skje noe i natt, men det hadde jo vært fint om det gjorde det likevel... ;)

Skrevet

Fem kilometer er sprekt! :Nikke:

Og så godt at du både har klarnet hodet, snakket med mannen og grått fra deg. Det gjør godt alt sammen, vil jeg tro! Da gjenstår det i grunnen bare at Lillebror melder sin ankomst. I dag kommer (kanskje) skattepengene, og en god ting kommer sjelden alene.

Splitter nytt ordspråk for denne anledningen! :klem:;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...