Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Jeg fikk så vondt i hodet etter at jeg var oppe i natt, det dundret skikkelig. Har tatt Paracet, men fortsatt ganske vondt. Prøver med litt mat og kaffe nå.

Fikk i hvert fall sove utover morgenkvisten, mannen tok seg av barna. :)

Etterpå skal jeg til fysio, og i ettermiddag er det avslutning i klassen til eldstemann. Får se om jeg orker, har jo lyst til å se på underholdningen fra barna (gutten min skal lese opp vitser, og de skal synge m.m.). Pluss at det blir ny lærer fra høsten av, hun de har nå kan bare ha 1.-4. trinn. Blir trist å si hadet :(

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jeg blir alltid rørt av fødselshistorier. Og den raske andrefødselen, så flinke dere var! Jeg ser for meg at jeg hadde fått fullstendig panikk... Skjønner godt at dere har valgt hjemmefødsel denne gangen! Håper det blir en trygg og god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom, koselig å lese! Føler jeg har lenge igjen i forhold til deg, men det går vel fort når sommeren setter inn! :)

Nyt de siste ukene, om formen tillater det! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det blir hjemmefødsel. Nå er det jo ikke lenge igjen heller :) Fine fødsels-historier på de to andre da, selv om det kanskje var litt skremmende for deg. Håper det blir en veldig god opplevelse å føde hjemme :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har giddet å lese de lange fødselshistoriene!

Jeg håper denne fødselen blir en god opplevelse i forhold, ja :)

Jeg er så utafor i dag, ukonsentrert og rar. Vil bare sove...

Hos fysio sovna jeg nesten mens han knadde. Har fortsatt veldig vondt i hodet og skal prøve å legge meg litt nå før barna kommer hjem. Må ta glasur på muffinsene mannen bakte i går kveld, men det er fort gjort. Så håper jeg at jeg orker å være med på sommeravslutningen etterpå!

Etter fysio-timen dro jeg innom Princess for å kjøpe noen ekstra kluter og lakener. Fant et fint babyteppe i bomull også, har mest fleece, ull og helsetepper fra før. Blir fint i vogga eller vogna tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skulle gjerne lest historiene dine jeg også, men må bare holde meg unna detaljert fødselsprat for tiden. Blir i så innmari dårlig humør av temaet, det er helt håpløst :sjenert::klaske:

Men satser på at du får det som du vil denne gangen og at du blir fornøyd! :)

Lykke til med glasur og mulig avslutning! Så må senga være reservert Mor Sjøl etterpå- og de andre i huset ha vett på å la deg være i fred ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Mafalda! :klem:

Glasur ble det, til og med pynt oppå, og jeg kom meg på sommeravslutninga! Veldig glad for det - hodet bedret seg i ettermiddag og nå er det helt fint igjen. Det var såååå koselig og flott. Riktig fine unger, som sang, danset og underholdt. Eldstemann leste opp vitser, var så flink atte. :rodmer:

Alle elevene fikk en rose hver som takk for 4 fine år på barnetrinnet. Nå er de snart 5. klassinger, helt vilt hvordan tida flyr..

Jeg orket ikke være der så lenge, og måtte dra hjem litt før kaker og kaffe pga bekkenet og div. Har ganske vonde kynnere nå og det murrer godt baki ryggen også. Magen blir superstram og endrer form under kynnerne, og lillebror er ganske rolig også. Han ga noen skikkelige spark fra seg da skolebarna sang i stad, da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i stad måtte jeg plutselig kaste opp. :kvalm:

Aner ikke hva det var, maten ville liksom ikke legge seg ordentlig i magen og jeg hadde halsbrann en stund før det kom.

Håper det bare var et engangstilfelle, kan ikke ha omgangssyke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, får ikke håpe det er omgangssyken nei :kose:

Har jo hørt at fødselen nærmer seg for noen som kaster opp..

Det er ikke lenge før uansett tror jeg, mtp alle kynnerene dine osv :)

Var du like plager med siste mann før fødselen?

Har ikke fått lest gjennom begge fødselshistoriene dine enda :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft: jeg hadde masse sånne ting de siste ukene før fødsel ja..

Har ikke kastet opp noe mere, men er fortsatt kvalm. :kvalm:

Så jeg tror nok det er svangerskapsrelatert og ikke omgangssyke - heldigvis.

Har sovet litt urolig i natt og vært oppe i 4-tida som vanlig. Bare regn i dag, litt kjedelig men også litt deilig med tanke på varmen og pollenallergien.

I dag kommer jordmoren en tur (siden hun måtte avlyse på tirsdag) og ellers blir det litt husarbeid, redebygging og sløving ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jordmoren vært her, og tatt en kontroll. Alt vel med meg og babyen. Han ligger veldig langt nede, og nå ser jeg at hun har skrevet HF på leiet, så da er han festet da! :) Fin vekst og hjertelyd :hjerte:

Ut fra hva jeg fortalte om formen mente hun at jeg hadde mye modningsrier, at fødselen derfor kan komme til å gå raskt og at det kanskje skjer noe neste uke!

Jeg føler meg helt i koma i dag, og skal gå og legge meg igjen... :Gjesp:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermødre altså!

Hun har prøvd å ringe flere ganger i dag, så jeg trodde det var noe viktig da jeg så alle de ubesvarte anropene på telefonen (jeg lå og slappet av litt i stad). Men neida, hun bare lurte på hvordan det gikk, og om det kom til å skje noe snart. :klaske:

De er jo på båtferie nå, har kommet til Haugesund og skal snart til Bergen. Så de har jo rimelig lang vei hjem igjen, hvis det skjer noe nå. Vi bor på Østlandet.

Fristende å svare: 'Jo, det går strålende, og babyen har meldt sin ankomst neste onsdag kl. 3.'

:sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mener det nok bare "godt" ;) Så bør hun jo også skjønne at dere informerer henne når babyen er født... Hun har lov å være nysgjerrig vet du, men jeg skjønner at det blir frustrerende for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er et kapittel for seg selv, det er sikkert...

Sliten, sliten, har vondt, er lei... Nevnte jeg at jeg er sliten?

Har vært hos mamma og pappa på middag og kom hjem i stad, og hele tida mens vi var der hadde jeg stram og vond mage pga kynnere, et vannvittig nedpress, en baby som pressa rompa si oppi ribbeina mine og samtidig krafsa meg i lysken som han pleier, enkelte modningsrier og på slutten fikk jeg hodepine også.

Ungene krangla for den minste ting og jeg kjente at jeg bare fikk så nok av alt. Orker ikke ha det sånn i flere uker til! Når jeg legger meg ned blir vondtene verre, og babyen liker ikke at jeg ligger på høyre side, så da blir det venstre side da, og vondt i hofta etter en viss tid.

Jeg tar Paracet nå og legger meg tidlig, og prøver å sove. Blir garantert ikke noen lang og god søvn, det er det evigheter siden jeg har hatt.

*klage klage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Det er ikke noe sjangs for at du kan bli satt igang før termin dersom det fortsetter som dette?

Vil jo være ganske tøft for både din del og babyen dersom du er helt utmattet når han kommer til verden..

Har du fortalt jordmor/lege at du har det tøft for tiden?

Jeg håper du får noen gode netter/timer/dager fremover mot termin uansett.. Og at du prioriterer deg selv og hvile. Det virker som du er på farten i ett sett.. Ikke like enkelt å få til avslapping og alenetid med barn som må følges opp, husarbeid og matlaging etc. Men mannen har vel full forståelse for om du trenger å koble helt ut nå? Bena opp og gjøre ting som får deg til å slappe av best mulig :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk roseduft :klem:

Det skal nok ganske mye til for å bli satt i gang, og jeg tror ikke jeg vil det heller. Skal jo ha hjemmefødsel vettu, har ikke lyst til å være på sykehus.

Så her er det bare å holde ut til det starter av seg selv. Noe som ifølge jordmor kan bli neste uke :)

Mannen har blitt flinkere til å hjelpe til, og i pinsehelga skal ungene være med foreldrene mine på hytta, så vi får barnefri og kan slappe av.

La meg tidlig og har sovet helt til nå!

Deilig.

Merker at kroppen er veldig sliten nå, og ryggen er vond.

Spent på om jeg får sove igjen. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er tungt og slitsomt på slutten... ikke noe gøy å gå rundt med kroppen på halv maskin og bare vente, og vente.

Herlig med barnefri, da- et par dager i fred og ro høres ikke helt feil ut! :lur: (hvis dere rekker det, da... det er jo ikke godt å si om lillebror kunne tenke seg å ta turen ut litt før jordmoren antar...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Å jaa, stemmer det :) du får bare holde på motet og vi får håpe det ikke blir for lenge til fødselen setter i gang da :kose:

Ønsker deg og dine en herlig helg da, lad batteriene så godt du kan :jepp:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...