Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den er grei, Mazilla!

Nå har jeg ENDELIG fått bestilt meg stelleveske og barnevognkroker! :hoppe:

Ryco Espresso bag:

2wp8bpv.jpg

Tinkafu barnevognkroker:

20sceol.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, den stelleveska var fin!

Kjenner at jeg egentlig har fryktelig lyst på stelleveske denne gangen. Er så lei av å stappe alt nedi veska, og så nesten få plass. Og ikke minst jobben med å rydde ut av den de få gangene jeg skal noe uten barn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal skaffe deg en fin stelleveske, Tekola!

Har sovet elendig i natt, har ligget og vridd meg, kasta av meg dyna og sparka støtteputer ut av senga. Hele kroppen verker, og jeg er hoven i hender og føtter. :(

I dag skal jeg hente vogna vår hos noen venner i Oslo. De har lånt den av oss, men nå var det på høy tid å få den tilbake ;) Mannen til venninna mi er nylig operert og hjemme på dagtid, så jeg skal være der i 12-tida.

Så skal jeg til fysioterapi, og så blir det en liten time på sofaen før barna kommer hjem fra skolen. Snuppa skal ha veldig sein korøvelse i dag, og eldstemann skal øve mer på å sykle selv til skolen og til svømminga :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah.. Sliten og lei!

Har vært mye på farten i dag. Fikk henta vogna vår, gleder meg veldig til å ordne med den, re opp bag'en osv. :rodmer:

Var hos fysio og det blir bare verre og verre for hver gang å snu seg fra ryggen og over til siden. Men nå er det bare 3 uker til termin, så kanskje jeg ikke ser ham så mange ganger til? Han er koselig og flink altså, men jeg er bare så lei.

Fikk handla mere bringebærbladkapsler og middag for et par dager, og rakk å slappe av bittelitt før barna kom hjem. Nå er lekser og middag unnagjort, og mannen har kjørt snuppa på nest siste korøvelse før sommeren!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at du er sliten og lei, men nå ser du i hvert fall heldigvis snart mållinja der fremme :jepp: Greit å ha fått hentet vogna også da, nå kan han jo i teorien (og i praksis også, selvfølgelig :ler: ) komme når som helst!!

Fin stelleveske du har kjøpt også, vi har også en Ryco-veske (ganske lik din, faktisk) vi har vært veldig fornøyde med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å høre at dere har vært fornøyde med Ryco, Ipanema!

Spent på når jeg får den :)

Ja, det var på høy tid å få vogna i hus :fnise:

Vi har jo litt igjen å ordne, egentlig. Har kjøpt inn det aller meste, og har resten liggende her hjemme, men må sette sammen senga, re opp den, få på plass vogga og re den opp, vaske et vogntrekk og lufte lammeskinnet. Koke smokker, flasker og pumpe... Men da har jeg litt å drive med i ventetida. Skal gå turer også, men får så mye plagsomme kynnere og 'maserier' etterpå, så gjør det ikke hver dag (ennå).

Etter en dårlig natt og lite hvile på dagtid kjennes det helt kurant å gå og legge seg snart :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Her er jeg litt trøtt, men det er en nydelig dag ute så humøret er bra. :)

Sov i hvert fall godt fram til kl. 4 i morges, med dyna kasta ut på gulvet som den blir hver natt. Enten så kaster jeg den ut selv eller så bare sklir den av den digre hvalkroppen min. :ler:

Eldstemann er i fyr og flamme, han er trivselsleder på skolen og som en bonus for den jobben de har gjort det siste halvåret skal alle trivselslederne på badeland hele dagen!

Jeg og mannen skal på foreldrekurs i dag, siste gangen i dag. Blir godt å være ferdig, men håper vi kan være tilknyttet BUP litt til...

Ja, og så skal jeg på Kid og handle litt kluter og sånt, skjemme bort meg selv på BodyShop og kjøpe noen comfy klær til barseltiden. Joggebukse, en løs og ledig kjole, sånne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badeland! :wow:

Klart storebror er i fyr og flamme, det finnes vel ikke noe som er bedre enn det :ler: Og så er det bra at de som gjør en innsats belønnes for det.

Du får ha en fin handledag i det nydelige været! Hvis det går an, formen din tatt i betraktning, må du prøve å nyte det å få gå i fred og ta det roooolig ;) Om en måneds tid går du ikke alene i butikken lenger, da er det lillebror på slep. Rar og herlig tanke... jeg har alltid syntes at det er vanskelig å få inn i hodet, at snart kommer det en person til. Hodet vet det selvfølgelig, men det er vanskelig å se det for seg likevel. Og når babyen kommer, er det som om den "alltid" har vært der.

Og tenk så herlig å få en baby på denne tiden av året, da. Med litt vær-flaks kan du bo i løse sommerkjoler og babyen i body og solhatt omtrent fra dag 1. *krysse fingre for deilig sommervær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med handling, og husk å kjøpe sommer-hatt hvis du ikke har fra før :) Må være fantastisk å få en baby på denne tida av året, bare det ikke blir for varmt for babyen. Sikkert flott med noen nye klær til deg selv også. Nå er det ikke lenge igjen så er du trebarnsmamma! Så fort tida har gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg veldig til sommer med baby :hjerte:

Snuppa er også født i juni, og det var veldig varmt husker jeg. I juli hadde vi stort sett bare på henne body eller kortermete 'shorts'drakter. Og så en liten lue da :)

Det er ganske uvirkelig å tenke på at vi snart har lillebror her. Er så spent på å møte ham, bli kjent med ham, holde og snuse og kose :hjerter_rundt:

Har hatt noen 'tak' i mage og rygg den siste timen, ca. 1 hvert kvarter. Er ganske ubehagelig, men varer veldig kort. Modning eller noe.

Får prøve å gjøre noe nyttig og se om det går over!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: hormonelt utbrudd!!!

Synes ikke jeg skriver noe annet enn at jeg er sliten og lei for tida, men jeg er altså veldig sliten og lei! Og hormonell. Og har vondt. Overalt.

Blir så frustrert og sliten over mannen, barna og omverdenen. Jeg vet det er hormonene som tuller med meg, men kan ikke akkurat skru dem av.

Jeg føler at jeg må gjøre alt selv. Stå opp med barna, få dem på skolen, huske på alt de skal ha med seg. Handle, hente, lage mat, og ordne alt til babyen kommer. Mannen skulle liksom ordne en ting - bare EN ting!!! Sånn plastunderlag til hjemmefødselen, men det har han glemt. Han glemmer så utrolig mye, og sitter gjerne bare i sin egen verden (og titter på mobilen eller iPad'en). Jeg blir sprø av ham!

I dag hadde jeg handla inn litt ekstra mat siden det er helligdag i morgen, og siden vi hadde vært på foreldrekurs og kjørte sammen hjem, ba jeg ham om å bære inn handleposene. Og så gjør han det da. Og lar posene stå i gangen! Kjøkkenet er liksom i 2. etasje da! Går det an å bære tingene helt opp??? Neida, det måtte jeg gjøre, for han forsvant og skulle gjøre noe annet! Så går jeg rundt og puster og peser som en gris mens jeg prøver å ordne middag og pakke svømmetøyet til begge ungene, mens de maser og holder på som de pleier! Jeg fikk alt og alle så til de grader opp i halsen at jeg vurderte å bare rømme fra hele huset. Den vogna jeg henta i går ba jeg ham om å ta ut av bilen og sette i garasjen. Og hva finner jeg i bilen når jeg skal ut i dag? Joda, der ligger vogna fortsatt. Jeg sliter nok med bekken og rygg fra før av altså!

Så er det denne barnebursdagen til snuppa, da. Skal feire sammen med ei annen jente fra klassen, og jeg har både booket bursdag på lekeland for oss, laget invitasjoner og gjort ALT i forbindelse med bursdagen. Foreldrene til den andre jenta har vært så opptatte, men nå kjenner jeg at begeret er i ferd med å renne over. For å mase om div. ting, det kan de nemlig. Hvis jeg får enda en sånn 'burde vi ikke ordne med sånn-og-sånn' SMS fra dem, klikker jeg!

Er det ingen som fatter at jeg er høygravid, sliten og trenger at noen HJELPER til litt???!!!! :sinna:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg skjønner så innmari godt hva du mener! Her ligger dressene til han godeste fortsatt i en krøll på soverommet etter hhv konfirmasjon for over en måned siden + 17.mai. Mannfolk altså! Lat/fjern mann og høygravid/hormonell dame er en dårlig kombinasjon! :bond:

Uansett, jeg synes ikke at du bare klager her. Og uansett så er det jo din dagbok, og ditt sted å få blåst ut litt frustrasjon, så det er helt innafor! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I feel your pain! Kan ikke si noe annet enn at jeg vet hvordan du har det (minus barn fra før og ordning av bursdag, hadde jeg hatt det i tillegg hadde jeg endt opp på psyk.) og at jeg føler så ekstremt med deg, sender deg en gigaklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sider med Mazilla i at i dagbøker er alle utbrudd lov! :Nikke: Noen ganger kan det være godt å bare få tømt seg litt (eller som min eks-sjef pleide å si: "Det er bedre at de skriver sure brev til oss enn at de går hjem og banker kjerringa, hehe"...)

Og sånn i forhold til lat mann og sløve barn: jeg har inntrykk av at du er en tålmodig sjel sånn i utgangspunktet? Det er nemlig jeg også. Og jeg er hellig overbevist om at de få gangene mor sjøl virkelig blir sint og sur og kjefter og smeller- da trengs det ;) Særlig i forhold til barn som er litt for vant til at ting blir ordnet og fikset, de har virkelig ikke vondt av å få det med store bokstaver innimellom de også.

- og så sender jeg over en :klem: og håper at ting er bedre i morgen!

Hvis jeg får enda en sånn 'burde vi ikke ordne med sånn-og-sånn' SMS fra dem, klikker jeg!

"Ja, det burde vi absolutt ordne. Nå har vi tatt oss av sånn-og-slik, så da kan vel dere fikse sånn-og-sånn?"

:jepp:

(frekkaser! Hva er vitsen med å samkjøre sånne arrangementer hvis det ikke deles på arbeidet, liksom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener, alle sammen. Støtten varmer virkelig! Jeg er nok altfor tålmodig ja, men det kan sprekke for meg også.

Har prøvd å si fra på en ordentlig måte også, og da blir det lovet bedring, men så skjer det ingenting. Enten har han hundre unnskyldninger, eller så glemmer han det.

Eneste utvei må vel være streik.

Og auau!!! Disse modningsriene (eller hva det er) er vonde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaaaanskje det er begynnelsen på noe?

(har også en sånn fyr som lover, unnskylder og glemmer. vurderer å sende han på leir ellerno for bedre oppdragelse :x Streik hørtes lurt ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sannelig vi skal sende mennene våre på leir alle sammen, og så kan vi stikke på husmorferie med spa og champagne imens :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rett himmelsk ut! Jeg vurderte husmorferie på psyk. sykehus, men spa og champagne høres bedre ut enn sykehussenger, lunken saft og valium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempeide! :jupp:

Har prata og grått og prata mere med mannen. Det hjalp masse.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...