Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Bekkenet mitt har blitt verre de siste dagene, liker ikke det :(

Sliter i varmen altså, ønsker meg regn!! Det er klamt som fy.

Eldstemann ville tidlig hjem fra SFO, og det fikk han lov til. Han får heller bli med meg i butikken etterpå og hjelpe meg å bære ;)

Han hadde med seg brennesle hjem i dag også, har fått dilla på å lage brenneslesuppe. Det er jo faktisk godt!

Kaka står i ovnen nå, skal være fornøyd hvis den blir vellykka til tross for at jeg har hovne og klønete fingre og det er minst 30 grader på kjøkkenet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ikke deilig å være høygravid i den trykkende varmen, nei! :riste: All sympati! :kose:

Hvordan lager man brenneslesuppe? :klo: Jeg pleier egentlig å sky den planten som pesten, jeg, har blitt nok brent oppigjennom årene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Leopanter! Det kom regn i stad, og det var utrolig deilig! Lufta ble mye bedre :)

Vi har brukt denne oppskriften på brenneslesuppe:

http://www.nrk.no/mat/brenneslesuppe-1.11055850

Det smaker litt som spinatsuppe, men veldig mild og rund i smaken. Har aldri lagd det før jeg heller, før poden begynte med det. Jeg tror han har lest om det i en bok på skolen :)

Vi var avgårde i stad, og fikk handla nye sandaler til ham, kjøpt inn til middag og henta snuppa på SFO.

Fikk så sinnsykt nedpress at det var vondt å gå! Glad jeg hadde en liten hjelper med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hørtes godt ut med brenneslesuppe, det må jeg jammen teste ut en gang jeg også :jepp: Vi har haugevis av brennesle i en skråning i hagen, det hadde jo vært strålende om man kunne ha brukt den til noe nyttig!

Skjønner at du som høygravid sliter i det varme været, selv jeg som ikke er halvveis engang synes det er slitsomt når det er på det klammeste...

Håper dere får en hyggelig bursdagsfeiring av mannen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipanema: Takk! Vi koste oss med kake i går ettermiddag og med en sein biffmiddag på kvelden mens vi så den siste Game of Thrones-episoden.

Var så himla varm og svett at jeg gikk i dusjen og avkjølte meg før leggetid, og så forførte jeg 40-åringen min :nigo:

I dag er jeg 37 uker på vei, og lillebror er ikke lengre prematur om han skulle bli født!

Jeg var oppe to ganger i natt, pga den klamme lufta og masse murringer i mage og rygg. Men så fikk jeg sove til litt før kl. 10 :)

I dag skal snuppa først på generalprøve på en forestilling med teater/koret, og så skal mannen ordne et par ting med bilen og dra innom en byggehandel. Må ordne med blomster til en venn som har mistet mammaen sin :cry: og kl. 16 skal vi alle sammen se på forestillingen til snuppa. Deretter skal ungene være med foreldrene mine på hytta for resten av helga, og mannen og jeg skal ut og spise i kveld for å feire 40-årsdagen hans.

Puh! Blir nesten sliten av å lese om mine egne planer for dagen :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha en sånn tippeliste..? Så om noen vil begynne å tippe dato for lillebrors ankomst, er det fritt fram!

Mensterminen er 20. juni, og UL-termin er 17. juni.

Eldstemann kom 4 dager på overtid i forhold til UL-terminen (men 1 dag før mensterminen). Snuppa ble født 5 dager før UL-terminen (men 3 dager etter mensterminen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema

20. juni: Menstermin

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

La inn tippedatoene til meg, mannen og barna også ;)

Jeg merker meg at jeg har tippet den seneste datoen her :ler:

Pessimist, vet dere :lol:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er notert! :)

Noen nye magebilder ved 37 uker:

2v8hhyr.jpg

2a97f6f.jpg

20fvthh.jpg

Vekt: 79,3 kg (+12,3 kg totalt)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay! :)

Nå har vi vært på en kjempeflott forestilling med teatergruppe og kor! Snuppa var såååå flink og søt og koret imponerte med masse fine sanger :rodmer:

Barna er sendt avgårde med foreldrene mine og skal være på hytta deres til i morgen kveld :)

Bekken og rygg har fått kjørt seg, så nå skal jeg slappe av! Etterpå skal vi ut og spise. Fingrene er skikkelig hovne, og alt er vondt og ubehagelig. Hadde glemt hvor utrolig kjipe de siste ukene er!

Men hurra for papirene fra NAV som kom i dag, permisjonen er innvilget og starter på mandag :fnise: Det var på tide!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin babymage :rodmer:

Tenker det blir godt med perm for deg jeg nå, sånn at du får ladet opp batteriene litt de siste ukene. Du er i arbeid fortsatt, eller var det sånn at du var sykemeldt? :klo: Uansett, håper du klarer å slappe av nå de siste ukene før fødselen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykmeldt, så det blir ikke så stor forskjell akkurat. Men godt å ha papirer og permisjon i orden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, det er notert roseduft!

Vi har vært ute og spist kjempegod mat, det er en nydelig kveld! Dessverre er rygg og bekken såpass ille at jeg ikke klarte å nyte alt. Ble veldig vondt å sitte på slutten av måltidet, og da jeg skulle gå etterpå kjentes det som noe hadde skjedd med hele bekkenet. Halebeinet har hovnet opp, og jeg har en svær 'kul' midt på rompa. Lækkert!!

Nå er vi hjemme igjen, og jeg ligger på sofaen og hviler meg - så godt jeg kan med disse kynnerne. Mannen ser på fotball, og jeg vurderer å legge meg. Supertrøtt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kan trenge å roe ned litt kjære deg! Du har et imponerende tempo og aktivitetsnivå til å være 37 uker gravid altså :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...