Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Gjest roseduft
Skrevet

Er helt enig med Favole :kose:

Håper du får en herlig søndag :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får jeg prøve å høre på dere kloke damer :)

Jeg var oppe to ganger på do i natt, men har sovet tungt ellers. Selv om det er vaaarmt!

Det murrer noe veldig i korsryggen, og magen er stram og øm. Får prøve litt kaffe, frokost og se hva jeg orker i dag. Barna er på hytta med mamma og pappa, så her er det stille og rolig! Hehe, savner dem allerede.

Mannen har planer om hagearbeid, jeg skal muligens få på plass stellematta og ordne med litt flere babyklær :rodmer:

Skrevet (endret)

I dag har jeg endelig fått gjort klar stelleplassen til lillebror! Vaska ned stellekommoden, vaska badet i samme slengen, og fikk på plass den nye stellematta :)

2qtwlfc.jpg

nzlq9c.jpg

Nå er det masse søte små plagg som skal legges på plass! :rodmer:

Men først en liten middagshvil. Barna kommer hjem om et par timer, de har vært på Inspiria Science Center i dag, og har garantert kost seg på hytta ellers også.

Endret av La Traviata
Skrevet

Åh, pusling med babyforberedelser er så kos :hjerte:

Skrevet

Så flott babymage :rodmer: Og så koselig å ha ordnet istand stelleplass!

Jeg tipper han kommer 19. juni jeg, det er nemlig bursdagen til mannen min :fnise:

Skrevet

Da er du ført opp på tippelista, Ipanema! :)

Har vært og gått meg en liten tur. En runde som jeg i normal form bruker 15-20 minutter på bruker jeg nå nesten 3 kvarter på :klaske:

Har kraftig nedpress når jeg går. Og så er det bekkenet da. Lysken på høyre side er verst for tida, men jeg klarte å gå turen min, og det føltes bra å få litt luft og bevegelse. Nå venter vi bare på ungene! Godt å ha litt avlastning og fred og ro, men dobbelt så godt å få dem hjem igjen :hjerte:

Skrevet

Jeg tipper 2. juni, jeg. Bare fordi det er min egen bursdag og fordi jeg er så sinnssykt fornøyd med å være født den dagen at jeg synes andre burde bli det og :hoho:

Skrevet (endret)

Okidoki, Mus-Katt og bakepulver!

2. juni er bursdagen til niesa mi også, så det er en veldig fin dato! :Nikke:

Nå er jeg sliiiten. Det ble litt seint for ungene, for de kom ikke fra hytta før nærmere ni. De var veldig fornøyde da! Men snuppa var nok litt for trøtt, stakkars. Nå er de i seng, mannen snorker på sofaen og jeg har tenkt å legge meg snart. Har nedpress så det holder, det trykker noe voldsomt ned i symfysen og lysken. Au! Har sterke kynnere som øker pulsen mens de holder på. Men gikk med masse sånne ting i flere uker før fødsel sist, så det betyr ikke nødvendigvis noenting.

Natta! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg vil være med og tippe 9. juni! :jepp:

Eller kanskje det blir før med dine sterke kynnere :lur:

Skrevet

TuttaV: 9. juni er notert!

Sovet dårlig i natt. Fikk ikke sove før i 2-tida pga kynnere og noe som kjentes ut som maserier/modningsrier. De kom 2 ganger på en halvtime, og så sovna jeg. Våkna altfor tidlig (før 6) og da lå hele dyna på gulvet og jeg lå helt på kanten av senga. Varmt...

Har hodepine og murringer i magen, så skal gå og legge meg igjen.

Skrevet (endret)

I alle dager... her har jeg glemt å stikke innom bare en liten stund, og så er du plutselig nesten ferdig allerede! 37+2, nå kan det i teorien skje når som helst! :sjokkert:

Tipper storesøsknene gleder seg til å få ut lillebror, for ikke å snakke om mor ;) Når det gjelder tipping er jeg enig i at 2. juni er en veldig fin dato- men hvordan var det med de eldste barna? Kom de på termin eller før/etter? Eller er det juks å spørre om sånt? :fnise:

Håper du fikk sove igjen. Gleder meg til jeg går ut i perm og kan krype under dyna igjen når alle er ute av huset! :)

Tillegg: kom på en ting- håper det er greit at jeg spør... For du skal jo ha hjemmefødsel, ikke sant? Hvordan gjør dere det med de eldre søsknene da? Får de være hjemme, eller skal de til besteforeldre eller andre som passer på? Fødsler er jo heftige saker, samtidig som mange mener at det er en stor opplevelse også for barn. Så er bare litt nysgjerrig på hvordan dere gjør det, håper det er greit :)

Endret av Mafalda
Skrevet (endret)

Heeelt greit Mafalda!

Vi tenker at det er best at barna er hos barnevakt når jeg føder. Mamma og pappa bor i nærheten og mamma er pensjonist og stort sett tilgjengelig :)

Kommer til å pakke noen klær, tannbørster osv. som de kan ha liggende der oppe, i tilfelle det skjer raskt og jeg ikke rekker å pakke.

Når det gjelder fødsel i forhold til UL-termin, så kom eldstemann 4 dager på overtid og snuppa kom 5 dager før. Men i forhold til mens-termin var i hvert fall eldstemann litt mer presis, han kom 1 dag før og hun 6 dager etter. ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Hmmmm...

Har så rare smerter i mage, rygg, rumpe og lår. Kommer i tak. Tenker maserier eller modning. Har hodepine, er kvalm, men klarer jeg å slappe av? Neida.

Første dag av permisjonen i dag - ikke at det gjør så mye forskjell, har jo gått hjemme en god stund.

Skrevet

Hvor har du skrevet tippelista? Får vi se den? Jeg tipper 13. juni :)

Skrevet (endret)

Den står på forrige side, Millimani :)

Fører deg opp jeg!

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa, Millimani

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi, Mazilla

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema

20. juni: Menstermin, Mafalda

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

Endret av La Traviata
Skrevet

Aha, så ikke godt nok etter jeg da :) Da er det bare å vente spent, og se om det er noen som vinner veddemålet ;)

Skrevet

Når det gjelder fødsel i forhold til UL-termin, så kom eldstemann 4 dager på overtid og snuppa kom 5 dager før. Men i forhold til mens-termin var de litt mer presise, han kom 1 dag før og hun 3 dager etter. ;)

Jammen, det ble jeg ikke så mye klokere av! :bond::ler:

Men nå har jeg aldri klart å tippe noe i nærheten av riktig uansett, så det er kanskje ikke så farlig.

Sett meg opp på 20. juni, siden det er siste skoledag :jepp:

(kunne jo tippet at det blir en gutt, da, men det er kanskje over grensa til juks...)

Skrevet (endret)

Ok! :ler:

Hva med dette da:

Eldstemann: menstermin 24. oktober, UL-termin 19. oktober, ble født 23. oktober

Snuppa: menstermin 21. juni (måtte sjekke, og her huska jeg feil, trodde det var 24. juni), UL-termin 2. juli, ble født 27. juni :)

Limer inn det jeg skrev i dagboka di Mafalda, om den travle tida vi har foran oss nå med konserter, avslutninger og alt som er. For dette er en kilde til frustrasjon akkurat nå - ja, det er koselig, men akk så slitsomt som høygravid!

Sånn i rask rekkefølge; to sommerkonserter med koret til snuppa, hvorav den ene var nå på lørdag (men hva er vel søtere enn barnekor hvor ens eget barn står og synger? Snufs!!) :hjerte:

To klasseavslutninger, en i begynnelsen av juni og en like før skoleslutt (er veldig spent på om jeg har lillebror på utsiden da!), to avslutninger på svømminga, lesevake i klassen til eldstemann (med overnatting, og mannen skal være brannvakt deler av natta), barnebursdagen til snuppa på søndag, bursdagen til søsteren min, Himmelsprett, pinse, Sankthans... Herlighet, så glad jeg skal være når sommerferien er her! :ler:

Nei, jeg har nok ikke tid til å føde oppi alt dette her!

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg fikk sove til slutt i stad, og sov kjempetungt og lenge! Det var ubeskrivelig godt! Det var veldig varmt i huset da jeg våkna igjen, skal sette meg ut i hagen med litt iste og lese bok.

Så må jeg handle, lage middag og kjøre eldstemann på svømming :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...