Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Bra det hjalp å prate, å kunne prate sammen er viktig ;) Hørtes veldig slitsomt ut :( Har ikke fulgt med i dagboka di, men hjemmefødsel høres spennende ut selv om jeg neppe hadde turt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Huff og huff :kose:

Håper ting føles litt bedre nå da.

Du må prøve å fokusere på deg selv og helsa fremover tror jeg.. Enklere sagt enn gjort ja, med tusen gjøremål.

Men hva skjer dersom du ikke ordner med alt og lager middag osv?

Fremfor å stå på kjøkkenet og lage mat, kan du ikke slenge deg i sofaen en times tid før dere vanligvis spiser middag, så sender du en sms til mannen om at idag er det hans tur til å ta i ett tak :rolleyes:

Håper du får en god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk snakket sammen :klem: En god prat inkludert litt gråting er noen ganger akkurat hva som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere gode jenter!

Roseduft: det kan funke på dager hvor vi ikke har to svømmetreninger å rekke... Onsdager er hektiske, og i dag hadde vi jo foreldrekurset i tillegg. Men nå var det avslutning på svømminga til snuppa, og neste uke blir det nok LITT roligere. Skal være lykkelig når ferien endelig er her.

Har egentlig lagt meg, men det er umulig å få sove her - har vondter ca. hvert 20. minutt. Men det kjennes ikke ut som rier - så det er nok masing eller modning.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde maserier i over 2 timer i går kveld/natt. Til slutt tok jeg Paracet og fikk sove - fram til 5-tida i morges. Siden da har det vært på'n igjen med vondter, takvis.

Humøret er labert, og jeg har mest lyst til å grave meg ned og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Skjønner godt at du er sliten! Herregud, feirer man sammen, deler man 50/50! Av og til lurer jeg på om graviditeten er designet for at fødselen skal virke fristende mot slutten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den garantert, Tekola!

Jeg tror ikke det er noe på gang, for Paracet og varm rispose på magen hjelper. Men plagsomt er det! Har sovet litt igjen og er dermed kokvarm, det murrer noe grassalt i magen og ryggen.

Har veldig dårlig matlyst, et par druer er det jeg har klart å få i meg så langt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått i meg litt frokost - god kaffe og ciabatta med jordbærskiver på.

Jeg har fått sånn akutt behov for redebygging, så i dag skal vi få dratt fram vogga fra boden, vaska den og redd den opp. :)

Og så skal vi grille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret mitt er mye bedre nå! Sliten og vondt i bekkenet, men nå er vi ferdige med rydding av boden, har fått kasta en del og fått noe opp på loftet, fått vogga på plass i stua og vaska og redd den opp:

2rnadn6.jpg

Har også fått redd opp vognbag'en til TFK-vogna og er i hvert fall litt mere klar. Skal snart kose oss med grilling!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt at humøret er bedre :kose:

Og så koselig med oppreiing av vugge og vogn :rodmer:

Nå kan lillegull bare komme :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, høres ut som om du har hatt noen tøffe tak og frustrasjoner de siste dagene :sukk: Veldig bra at du fikk snakket ordentlig med mannen, og at ting føles bedre nå :)

Så fint det så ut med vugga du har gjort i stand! Vi fikk låne en vugge av en kollega til førstemann, men nå skal hun ha den til et barnebarn, så vi lurer på å prøve å få tak i en brukt. Er jo utrolig koselig med vugge til småttisene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :klem:

Den vogga er ekstra koselig å bruke, for svigerfar snekra den da vi ventet eldstemann! :hjerte: Snuppa har også ligget i den. Håper lillebror vil trives oppi der!

Nå har vi grilla både pølser, grillribbe, bakte poteter og maiskolber, og jeg er stappmett! Merker litt sånne maserier nå igjen. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal kalle det, men det er annerledes enn kynnere, og er i hvert fall ikke rier! Jeg kjenner de som tak i mage og rygg, med litt stråling og press nedover. Kan være veldig ubehagelig, men ikke så vondt at jeg må puste meg gjennom dem. Og de er bare regelmessige i perioder, forandrer seg hvis jeg er i aktivitet, og lar seg dempe med Paracet og varm rispose. Spørsmålet er hvor lenge jeg skal gå med dem før det skjer noe 'ordentlig'. Men de bidrar sikkert til noe modning/åpning, og det er jo bra...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag!

Hadde litt trøbbel med å få sove i går kveld, pga murringer, spinnvill baby i magen og kokvarmt soverom. Fikk sove i 1-tida etter å ha tatt litt kaldt vann på kroppen og la meg i bare trusa. Lillebror roet seg etter hvert, og nå kjenner jeg ingen murringer, maserier eller noe :)

Barna har skoledag i dag, og snuppa skal på innflyttingsfest og overnatting hos ei venninne i kveld! Da får eldstemann velge middag (hjemmelaget pizza - fødepizza??) og en film vi skal se. Ellers i dag skal jeg vaske sengetøy, kjøpe en bursdagsgave og fortsette litt med rydding og redebygging. Mannen har skjønt at han må gjøre litt mer, så han skal hente snuppa på SFO i dag og ta henne med for å kjøpe nye joggesko. De gamle hadde et digert hull i sålen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg tatt det ganske rolig i dag. Ikke merket annet enn nedpress og murringer. Holder på å smelte bort i varmen da, så måtte ha en is i stad. :is:

Eldstemann og jeg har laget pizza sammen (med ekstra krydder og hvitløk på min del, hehe) - og han fiksa deigen! Så flink på kjøkkenet, og ivrig på å hjelpe til. Så når mannen kommer skal vi kose oss med pizza og film! Snuppa er på overnattingsfest hos bestevenninna. I morgen blir det omvendt; da skal han i overnattingsbursdag mens snuppa skal være hjemme og få litt ekstra kos og oppmerksomhet :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Høres ut som en bra dag! Koselig for ungene når de kan få litt alenetid med mamma'n sin før lillebror kommer også, tenker jeg :jepp:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tekola!

Vi hadde en koselig kveld. Spiste oss stappmette på pizza, og så på Frankenweenie. Jeg ble så varm og døsig etterpå at jeg tok en kald dusj og la meg nedpå litt. Slokna tvert, til tross for mye murringer og mens-smerteaktige vondter nedover lårene. Så nå er jeg lys våken, og kokvarm igjen, og lillebror er svært så våken han også. :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 38 uker på vei! :sjokk:

Helt uvirkelig, men jeg føler meg ganske klar.

Har ikke sovet mer enn et par timer i natt - maseriene kom tilbake med 6-7 minutters mellomrom en periode. Så jeg er sliten og skal prøve å ta igjen litt søvn i dag. Det er altfor varmt her allerede, jeg er gjennomvåt av svette. Lækkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...