Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Her har det ikke blitt noe søvn siden før kl. 3 i natt. Bare vondter. Humøret er elendig, og det går ut over mann og barn. :(

Skal heldigvis ingen store ting i dag, først prøve å få litt mer søvn, så ringe legekontoret og få resept på Rhesus-sprøyte, så handle til taco og kanskje bestille frisørtime eller ta en drop-in? Vi får se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk sove i stad, og føler meg som litt mere menneske nå. Var helt ødelagt i morges, ikke moro!

Har fått i meg litt kaffe og havregrøt, og skal til frisøren halv 2!

Ryggen er fortsatt veldig vond, men det blir deilig å freshe seg opp på håret nå før fødsel.

Endret av La Traviata
Gjest Keljo
Skrevet

Jeg fikk sove i stad, og føler meg som litt mere menneske nå. Var helt ødelagt i morges, ikke moro!

Har fått i meg litt kaffe og havregrøt, og skal til frisøren halv 2!

Ryggen er fortsatt veldig vond, men det blir deilig å freshe seg opp på håret nå før fødsel.

Fint du har fått sove litt. Slitsomt nok å gå gravid, så kommer det å ikke få sove også. Og det er jo det som blir den store forskjellen som førstegangsgravid, da kunne man jo hente seg inn i løpet av kvelden. Nå har du jo andre barn å ta deg av også.

Gjør så mange egenpleieting du har råd/lyst til før babyen kommer, deilig å føle seg vel og det er så fortjent!

Skrevet

Keljo: :klem:

Jeg har klipt meg og det var superdeilig! Og så har jeg hentet ut mer allergimedisin og kjøpt et par søte sommerplagg i str. 50. :) Fant ut at vi har veldig få plagg i den størrelsen, har jo bare kjøpt str. 56! Så det er litt greit å ha noe i tilfelle han ikke er en kjempe på over 4 kg og 53 cm som søsteren sin. ;)

2rqorr8.jpg

Skrevet

Så fine klær da :) Hvis du har lite klær i str 50 så får du ønske deg det til babyen....så sant babyen ikke er større enn 50 cm da, da kommer du ikke langt med så små plagg :P Spennende nå da, og sikkert godt for deg og snart være ferdig :)

Skrevet

Deilig å få fikset litt på sveisen før fødsel :Nikke: Viktig med egenpleie innimellom!

Fine klær til den lille! Vi kjøpte nesten ingenting i str 50, og måtte fint ut å handle litt når vi kom hjem fra føden. Like greit, for da fant vi masse fint ulltøy som var nedsatt med 50% :danse:

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en fin dress i 50 som vi såvidt klarte å tyne R inn i da vi skulle hjem fra sykehuset. Fremdeles litt irriterende å tenke på at hun bare fikk brukt den én gang. :snurt::fnise:

Skrevet (endret)

Hihi - vi fikk masse klær i str. 50 til snuppa som vi aldri fikk brukt. Hun var så lang! Det er derfor jeg bare har kjøpt 5 sånne plagg nå.

I dag er jeg 39 uker på vei! :daane:

Snuppa ble født på 39+4, så det kan bli en spennende uke. Har ingen tegn i dag, det er rolig i kroppen men murrer i ryggen. Var oppe 2 ganger i natt, men det var pga halsbrann... Fikk sove til kl. 9, det var deilig.

Om noen timer kommer mamma og pappa og henter ungene, de skal være med dem på hytta i pinsen.

I løpet av helga skal vi rydde og ommøblere soverommet og få opp sprinkelsenga og re opp den. Hvis vi orker blir det kanskje kino og ludospilling (er det ikke det vi kaller det?) i kveld ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Hvis vi orker blir det kanskje kino og ludospilling (er det ikke det vi kaller det?) i kveld ;)

Mener du ikke :sengekos: ?

Skrevet

Jo, det var den smiley'en jeg ikke huska :ler:

Skriver som regel fra mobil eller iPad, og da blir det bare de smiley'ene jeg husker koden på.

39 ukers magebilde :)

53weh2.jpg

Hodet er festet.

Vekt: 79,6 kg (+12,6 kg totalt)

Skrevet

Herlig for barna å dra bort sammen med besteforeldrene, og godt for dere kan jeg tenke meg!

Kos dere med kino, ludo, ommøblering og hva enn dere finner på i helga :klem:

Skrevet (endret)

Så gøy at han kan komme når som helst!! Er du fødetrengt? :nigo:

Endret av Mazilla
Skrevet (endret)

Takk, Favole! :klem:

Mazilla: han kan godt komme nå hvis han vil, jeg er klar! Mange vondter, men ingenting konkret i dag.

Jeg har bare sløvet siden ungene dro, jeg. Satt ute og solte magen litt. Spiste is, leste bok. Følte meg sliten, hoven og varm, så gikk og la meg igjen. For et liv! :ler:

Vi skal grille etterpå, og ta det rolig i kveld. Orker ikke dra ut, kroppen er bare så sliten.

Endret av La Traviata
Skrevet

Hørtes deilig avslappende ut!

Skrevet

Fortsatt nydelig mage, La Traviata :rodmer: Og jeg er litt misunnelig, faktisk :ler: Er fødeklar allerede jeg, vil bare treffe snuppa i magen så fort som mulig, så jeg skulle gjerne ha hatt like stor babymage som deg nå :ler:

Hørtes ut som en deilig og rolig lørdag for deg, det trenger du jo nå for å få ladet batteriene skikkelig!

Skrevet

Mus-Katt og Ipanema: :klem: Det har vært en befriende rolig dag. Akkurat det jeg trengte!

Vi har grillet masse deilig mat, men spiste inne da det ble ganske overskyet og kjølig ute. Så noen episoder av Vikings og benyttet sjansen til litt 'ludospilling'. Barna har det veldig fint på hytta, så da slapper jeg godt av med barnefritt hus.

Har en del kynnere nå, og går mye på do. Har også blitt mer plaget med halsbrann i det siste, og to ganger i dag har det kjentes som jeg må kaste opp... Skjønner ikke helt hva som skjer jeg.

Skrevet

Skjønner du ikke? Kroppen forbereder seg til fødsel vel! :sjarmor:

Skrevet (endret)

Er halsbrann, sure oppstøt og kvalme fødetegn da?

Endret av La Traviata
Skrevet
:opplyser: Alle vondter rett før termin er fødetegn :nigo:
Skrevet

Ingen action her i natt, i hvert fall! ;)

Har sovet ganske bra, med bare en tissetur. Kjente noe rievondt i ryggen 2 ganger, men det kan ha vært en drøm.. :fnise:

I dag har jeg tenkt å gå en tur, og så må vi få på plass det siste til babyen. Ha en god 1. pinsedag, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...