Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

De buksene er gode :)

Kanskje gutten kommer den 23. da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvorfor jeg ikke har kommet inn her før :klo: (sikkert fordi jeg er mest på tlf og ikke ser tickeren der) Følger deg hvertfall i innspurten og tipper den 19. :)

Gjest roseduft
Skrevet

Like intr i vm jeg også :ler:

Leste du får i deg bringebær blader?

De skal vel hjelpe på mot modning og slik har jeg hørt?

Kanskje derfor du "plages" med kynnere og det nå før fødsel?

Håper da det har noe for seg :)

Skal du føde i basseng hjemme eller hvordan er planen på det? :)

Skrevet

Han kommer i hvert fall ut innen VM er over! :nigo:

Skrevet (endret)

Notert, Yesterday og Doh!

Ja, jeg har tatt bringebærbladkapsler siden uke 36 roseduft, det skal jo styrke livmoren og gi lettere fødsel, har jeg hørt.

Skal ikke føde i basseng, men kan godt tenke med å bruke badekaret som smertelindring underveis. Skal føde i stua vår, hvis ting går etter planen.

Det er jo greit å vite, Mazilla! :ler:

Det har vært en god natt! Bare vært oppe for å tisse 1 gang, ellers sovet som en stein! Har hatt litt sånn verk i ryggen et par ganger i halvsøvne, ingenting regelmessig.

Skal opp på skolen og hente eldstemann fra lesevaken etterpå, han skal avspasere resten av dagen. Vet ikke helt hva vi skal finne på, er nervøs for at ting skal starte når jeg er alene med ham. Må få rydda og vaska litt i huset, kanskje gå en tur, ellers bare slappe av.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

11. juni: Yesterday

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa, Millimani

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi, Mazilla

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema, Doh, Yiruma

20. juni: Menstermin, Mafalda

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

23. juni: Yesterday

Endret av La Traviata
Skrevet

Så bra at du har fått deg en god natts søvn, kanskje kroppen din var litt ekstra grei med deg i natt fordi den ville spare kreftene til fødsel senere i dag? :nigo: Eller egentlig håper jeg ikke det da, siden jeg har tippet 19.6., men for din skyld håper jeg det :)

Skrevet (endret)

Ingenting som tyder på fødsel i dag, dessverre.

Eldstemann hadde hatt det kjempefint på overnatting i klasserommet, men han hadde nok bare sovet 4-5 timer til sammen. Han påsto at det gikk fint, og han trengte ikke å sove på dagtid. Vel, vi får se!

Jeg er bare megatrøtt, kunne sovet hele dagen! Har gjort litt i huset nå, og håper å få lagt meg nedpå nå snart. Mamma og pappa foreslo at barna kunne overnatte hos dem fra i dag til i morgen, så da kjører jeg eldstemann opp dit etter hvert, og så henter de snuppa på skolen i ettermiddag.

Planen for i kveld blir dermed å forføre mannen mellom fotballkamper (hvis det er fotball i kveld da - jeg har ikke peiling!) :sengekos:

Endret av La Traviata
Skrevet

Hurra! Snart blir det baby :lillesky:

Jeg tipper fødsel 19.6 jeg. Åssen er formen sånn på tampen?

Skrevet (endret)

Tja, det er ganske tungt og slitsomt. Har jo bekkenløsning, og har gått til fysio siden litt før jul. Ryggen krangler av og til... Har hatt tett nese hele svangerskapet, og så har jeg pollenallergi. Formen avhenger en del av hvordan natta har vært - sover ofte ganske dårlig og må ta det igjen på dagtid.

Mye kynnere, murringer og et enormt nedpress - og av og til regelmessige maserier. Har heldigvis ikke hatt dem på noen dager nå!

Veeeldig klar for å møte lillebror! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Kroppen begynner vel å gjøre seg klar til det som skal skje :) Kjenner til det med sovingen, selv om du sikkert plages enda mer enn meg.

Snaart får dere møte han :hjerte:

Endret av Yiruma
Skrevet

Planen for i kveld blir dermed å forføre mannen mellom fotballkamper (hvis det er fotball i kveld da - jeg har ikke peiling!) :sengekos:

Ja, det er fotball kl 18, 21 og 24! :)

Skrevet

Ingen lillebror ennå?

Hmm. Skal se han kommer når Ronaldo scorer sitt første hattrick! :opplyser::ler:

Skrevet (endret)

Eh... Hat-trick? Hva er det? :ler:

Nå har jeg levert unger og bagasje oppe hos mamma, eldstemann var litt sur og grinete i ettermiddag, men jeg tenker han er trøtt etter lesevaken.

På veien hjem dro jeg innom senteret for å se etter joggebukser/løse og ledige kjoler. Fant denne på KappAhl, pluss 2 ammesingleter:

34e2vbm.jpg

Tenkte den er grei å amme i, bare å knyte opp på toppen og dra ned på den ene siden. Stoffet var veldig elastisk og deilig. :)

Færder-seilasen passerer forbi her nå, så mannen ville gjerne dra ut og kikke! Vi pleier å se på den, og mimre om den gangen vi seilte den selv, sammen med svigerfar og et par andre karer. Jeg fikk sett litt fra mammas veranda i stad, så jeg ligger istedet på sofaen, koser med lillebror i magen og kjenner på noen kraftige kynnere.

Endret av La Traviata
Skrevet

Ser ut som en veldig praktisk kjole mtp amming, og veldig fin farge :)

Ha en fin kveld :klemmer:

Skrevet

Bringebærkapsler hjalp ikke meg, lang tøff fødsel. Men funker sikkert ikke på alle :)

Fin kjole ;)

Gjest Tekola
Skrevet

Den kjolen så kjekk ut! :jepp:

Håper du snart får bruk for den! :hoppe:

God helg :sol:

Skrevet (endret)

Takk dere! :)

Nå spiser jeg deilige norske jordbær til dessert etter en supersterk indisk middag! Ser på fotball med et kvart øye. Synes de bare faller jeg. :fnise:

Endret av La Traviata
Skrevet

Takk for tips om ammevennlig kjole! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...