Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen har tippet i morgen, da tipper jeg i morgen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den er grei, Yesterday!

Har vært på kjempefin konsert med flinke barn, på det lokale museet her i perfekt sommervær. Ble så rørt av å høre flott sang og musikk :rodmer:

Snuppa går og synger fortsatt hun, på 'Blåmann, Blåmann bukken min' :)

Jeg merker at det ble lite søvn i natt, og apetitten er helt på bånn! Har spist litt jordbær, og det er det...

Hadde vært godt om det ble litt kjøligere vær snart!

Nå er vi ferdige med koret for i år, og det gjenstår bare 1 svømming i morgen for eldstemann, så er alle fritidsaktiviteter avsluttet for i år. Deilig!

Så er det avslutning i klassen til snuppa neste torsdag, og da er jeg passe spent på om lillebror fortsatt er i magen!

Legge seg tidlig..? Ja, det tror jeg at jeg skal. Men først en avkjølende dusj.

Endret av La Traviata
Skrevet

Heisann!

Jeg har sovet litt urolig og vært oppe 3 ganger i natt, men alt i alt sovet mer enn jeg gjorde i går, så det er jo bra.

Skal følge eldstemann til tannlegen kl. 10, og litt senere skal jeg til fysio.

På denne dagen i forrige svangerskap (39+4) hadde jeg blitt tobarnsmamma :rodmer:

Foreløpig ingen tegn til at det samme skal skje i dag.

Skrevet

Haha! Jeg holder fast på fredag den trettende :P Men jeg kan skjønne du er lei nå ;)

Skrevet (endret)

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

11. juni: Yesterday

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa, Millimani

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi, Mazilla

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema

20. juni: Menstermin, Mafalda

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Millimani: jeg er klar for fødsel på fredag jeg! :)

Det gikk bra hos tannlegen, de satte litt bedøvelse og trakk den vonde melketanna. Det var en jeksel, så tannlegen holdt på en stund med å få den løs med røtter og alt. Gutten fikk med seg både premie og tanna i en liten eske. Bare synd han ikke tror på tannfeen lengre, etter at han fant den krukka jeg har melketennene hans oppi, hvor det står navn og alt :fnise:

Velge middag skal han få lov til også. Det blir tortellini med pestosaus, det beste han vet (ved siden av pannekaker).

Endret av La Traviata
Skrevet

Her ble det litt travelt i ettermiddag, jeg kom fra fysioterapeuten og så begynte det plutselig å tordne og styrtregne! Helt lokalt, det var jo fint i byen. Barna gikk hjem akkurat da sammen med 2 andre barn, så de ble søkkvåte, og de to andre jentene måtte få komme inn til oss og tørke seg. Fikk tak i mammaen deres og de ble hentet etter hvert. Og nå er det like varmt og klamt igjen..

Ryggen verker, og jeg er ganske sliten nå. Har stått og lagd middag og svettet verre. Nå har mannen syklet sammen med eldstemann bort til svømminga, og roen har senket seg!

Skrevet

Nå har jeg gått meg en skikkelig kveldstur på over 3 km, inkludert rask gange opp en laaang oppoverbakke, så får vi se om det blir noe action i natt :)

Skrevet

Du er bare rå altså! :jepp:

Skrevet

Er det noe i dette med fullmåne, egentlig?

Jeg husker jeg sjekka det med de to eldste, bare for moro skyld, og eldstemann kom noen dager etter halvmåne og snuppa litt før nymåne.

Nå har jeg og mannen sittet ute på terrassen og prata og lest bok. Koselig!

Skal ta meg en dusj og legge meg. :Gjesp:

Gjest Keljo
Skrevet

Lillebror kommer selvfølgelig i morgen, da har jeg tippet :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde litt vondt da jeg la meg, men greide å sovne fra det. Var oppe 1 gang i natt, ellers har jeg sovet, og vi forsov oss nesten! Stress...

I dag skal jeg en tur på biblioteket og gartneriet og så skal jeg slappe av og gjøre litt husarbeid. Eldstemann skal på lesevake på skolen i kveld - det vil si overnatting i klasserommet, blir nok gøy! :)

Skrevet

Tippeliste:

2. juni: *bakepulver*

8. juni: Eldstemann

9. juni: TuttaV

10. juni: Favole

11. juni: Yesterday

12. juni: Keljo

13. juni: Snuppa, Millimani

14. juni: La Traviata-mannen

15. juni: HopsiDeisi, Mazilla

16. juni: roseduft

17. juni: UL-termin, Leopanter

18. juni: Tekola

19. juni: Ipanema

20. juni: Menstermin, Mafalda

21. juni: kisskissbangbang, Mus-Katt

22. juni: La Traviata

Skrevet

Spennende å titte innom her, altså! :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde litt vondt da jeg la meg, men greide å sovne fra det. Var oppe 1 gang i natt, ellers har jeg sovet, og vi forsov oss nesten! Stress...

I dag skal jeg en tur på biblioteket og gartneriet og så skal jeg slappe av og gjøre litt husarbeid. Eldstemann skal på lesevake på skolen i kveld - det vil si overnatting i klasserommet, blir nok gøy! :)

Så koselig med overnatting på skolen da! Det blir sikkert vellykka for dem det. Husker jeg også var på overnatting på skolen et par ganger, men det er jo mange år siden :)

Nå nærmer det seg noe :hoppe:

Skrevet

Følger med, er bare litt dårlig på å legge igjen spor :)

Høres ut som at du og mannen vet å kose dere og slappe av. En god bok og stillhet kunne jeg godt tenkt meg ute på baltassen...

Skrevet (endret)

:vinke: Hei dere :)

Nå har eldstemann dratt på lesevake på skolen, og snuppa er hos foreldrene mine. Mannen skulle jogge. Jeg er helt kaputt etter å ha vært på en lang runde med ærender. Var på biblioteket og i butikken, så dro jeg til et apotek et stykke unna her og henta ut den Rhesus-injeksjonen jeg må ha, og samtidig fikk jeg Vitus apotek sin babypakke. Har ikke rukket å se hva som var oppi..

Så prøvde jeg å finne en comfy joggebukse til meg selv etter fødsel, men kom tomhendt ut igjen. Har alltids noen klær jeg kan bruke likevel...

Til slutt kjøpte jeg blomster for å erstatte de vi hadde ved utgangsdøra, og som visna i varmen. Og så måtte jeg ha flere bringebærbladkapsler. De går visst unna!

Har til tider hatt sånn nedpress at det har vært veldig vondt å gå. Nå skal jeg rett og slett bare flate ut og nyte å være alene i huset en stund.

Endret av La Traviata
Skrevet

Skjønner godt at du er helt kaputt, så tipper du gjør rett i å flate ut og nyte ensomheten ;)

https://cubus.com/no/7031115_F990 disse joggebuksene synes jeg er helt fantastiske! Billige og megakomfortable :jepp: Hadde et par sånne med meg på føden, gull verdt!.

Skrevet (endret)

Takk for joggebuksetips, Favole! :) Skal sjekke dem ut!

Jeg sov noen timer i stad, sto opp for å spise litt og fikk med meg 2 minutter av fotball-VM. Så interessert er jeg :ler:

Er så trøtt, så har lagt meg igjen. Murringer og kynnere, som vanlig - men ikke noe som tyder på fødsel i nærmeste fremtid. Denne gutten har goood tid! Mannen tror han vil ut snart for å se fotball, jeg har mine tvil. :fnise:

Endret av La Traviata
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...