Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Med en så forskjell måå han jo bare ha snudd seg, håper det! Lykke til hos jm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Krysser fingrene. Og som de andre sier, det ser nå ut som om han har snudd seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har snudd seg og ligger fint til med hodet ned (ikke festet, da)! :hoppendeglad:

Ellers var alt bra. :)

Men Rhesus-prøven var for tidlig å ta denne uka, så jeg må tilbake neste tirsdag for å få tatt den.

Lettet og glad nå - skal feire med en bolle eller to :nigo:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han er flink gutt! :)

I går gikk det helt i ett for meg, og jeg var så sliten på kvelden at jeg gikk og la meg tidlig og sov hele natta! :hoppendeglad: I dag er det masse pollen, jeg er fullstendig sylta til tross for medisiner. Vi skal på foreldrekurs senere i dag (nest siste gang) og jeg skal kjøre den nye bilen litt lengre enn til skolen og butikken - skummelt og gøy!

Ellers må jeg få bretta og lagt på plass masse tøy, og vaska bunader. Finne fram flagg og annen 17. maipynt burde vel også gjøres... I tilfelle vi trenger noe nytt. I morgen har jeg fysio og på fredag skal mamma hjelpe meg med vindusvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert bra med bilen, dere blir nok gode venner etter hvert! :Nikke:

Åh, det er så herlig med ny bil. Bare lukta av den! Følelsen av ren og støvfri (og bollesmulefri og brusflaskefri og sølefri) bil er fantastisk. Synd den varer så kort :fnise:

Og hurra for lillebror som har snudd seg! Det er gutten sin, det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mafalda, jeg har blitt ganske vant til bilen nå, og den er jo en drøm å kjøre! Elsker den :)

Var innom bilutstyrsbutikk i stad, og kjøpte sånn barnepute til snuppa. Setet hennes begynner å bli trangt for henne, og når lillebror kommer blir det jo enda mindre plass, selv om det går. Kjøpte også babyspeil til baksetet så vi kan se på babyen når vi kjører :)

Så var det foreldrekurs til kl. 16, og så skikkelig stress for å rekke henting, lekser og svømming. Fikk et voldsomt migreneanfall nå i ettermiddag, og trodde jeg skulle kaste opp. :kvalm:

Nå er hodet bedre, og jeg har greid å få i meg litt mat.

Føler at babyen ligger så lavt og presser seg sånn nedover at den skal falle ut hvert øyeblikk! :sjokk: Rimelig ubehagelig å gå akkurat nå...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var så morsom å se på i går kveld at jeg måtte ta et bilde :fnise:

Ellers har jeg hatt en dårlig natt med mye vondt - har nemlig greid å få forstoppelse. Det var full stopp her i går og i natt. Tror det må være de jerntablettene jeg begynte på forrige uke. Det er ikke like vondt som å føde, men jammen minner det meg om det... Klarte ikke gjøre noe i hele går og i natt var det umulig å få sove. Var oppe og drakk olje, spiste knekkebrød med mye frø, div. moden frukt, drakk masse vann osv. Det ble kanskje 2 timers søvn til sammen, og i 5-tida klarte jeg endelig, med mye strev, å få gjort bittelitt. Men nå har jeg kjøpt Laktulose og svisker, så håper det løsner skikkelig snart!

(Sorry for ulekre detaljer...)

Ellers i dag har jeg sløvet, vært hos fysio og handla litt til 17. mai. :) Fant noen komfortable, lave sko til meg selv, kjøpte noen strømpebukser, nye 17. maisløyfer og tuter til barna.

Men bukseseler til en 9-åring viste seg å være umulig å oppdrive.

Ja, og så ble det et deilig, offwhite helseteppe til lillebror :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin mage :rodmer: Var så morsomt hver gang den bula skikkelig ut ene veien :P

Satser på at svisker og lactulose gjør sitt ;) Må være noe her å plages med magen på det viset, men jerntabletter har jo gjerne den effekten dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag! :)

Har sovet som en stein i natt - var helt utslitt! Men svisker og Laktulose hjalp til slutt, i går kveld løsna det (men det er veldig sårt og vondt fortsatt).

Ellers fikk vi solgt den gamle bilen i går! Fikk 10.000,- mer enn hvis vi hadde solgt den til Toyota-forhandleren, så vi er veldig fornøyde! :)

I dag skal jeg rydde og vaske i heimen, og mamma kommer hit etterpå for å hjelpe meg med å vaske vinduer. Må også ut og handle noen blomster til 17. mai, stryke skjorter og legge fram alt til i morgen. Eldstemann må tidlig avgårde for å synge med klassen sin på et sykehjem, og så er det skoletog etter det. Så følger arrangement på skolen, og så skal vi på grilling hos mamma og pappa. Får se an bekkenet litt i løpet av dagen, vet ikke om jeg orker å være med på alt, men må jo få sett på barna gå i tog i det minste!

På søndag har vi planlagt å ta utendørs gravid-bilder på en strand her i nærheten. Blir spennende! Runder jo straks 36 uker - hvor blir tiden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Begynte du på de jerntablettene jeg anbefalte? Håper du føler de hjelper :)

Fikk selv forstoppelse en liten periode i slutten, og Laktulose hjalp veldig :P men ellers følte jeg jerntablettene hos meg gav meg det motsatte av forstoppelse :ler:

Håper du har en god dag og får en fin 17.mai feiring i morgen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk i lige måde iingvild! :klem:

Roseduft: jeg begynte på noen jerntabletter de anbefalte på apoteket, de er litt sterkere enn Hemofer, men ikke så sterke som de du nevnte. På sist kontroll hadde Hb gått litt opp igjen, og jordmora mente at jeg ikke trengte noe ekstra jern i det hele tatt.. Men jeg vet jo ikke hvordan jernlageret mitt er, og synes det er litt skummelt å ikke ta noe (har hatt jernmangel før, og har ikke lyst til å få det igjen), så nå tar jeg Hemofer igjen. Magen blir litt treg, men den funker i hvert fall!

Mamma og jeg var veldig effektive i dag, og fikk støvsugd, vaska gulv og vinduer! Var også avgårde og fikk handla et par ting jeg glemte/ikke fikk tak i i går. Så henta jeg snuppa på SFO og lagde middag... Og nå er jeg helt ødelagt i rygg og bekken :(

Mann og barn har jobba litt i hagen og klipt plenen, så det ser fint ut til i morgen. De skal dusje og legge seg snart, og så skal jeg stryke 17. mai-tøy og finne fram alt til i morgen. Senere i kveld blir det avslapning med noe godt å spise og litt Game of Thrones :nigo:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så deilig med skikkelig rengjøring før 17. mai! :hoppe:

Uff, synes det er så synd at du må plages så veldig med bekkenet ditt! Håper dere får en fin dag i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tålt noen jerntabletter tidligere, magen har alltid slått seg vrang. Fikk anbefalt Aminojern på apoteket da jeg var gravid, og de kan jeg ta uten problemer :)

Håper dere får en fin 17.mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...