Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ååh, så herlig med hjemmefødsel! Satser på at avkommet er fornuftig og snur seg i tide. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper han snur seg slik at du får den hjemmefødselen du ønsker deg :Nikke:

Gjest roseduft
Skrevet

Du er jammen tøff som tørr hjemme fødsel :kose:

Gleder meg veeeldig til å høre hvordan fødselen blir :jepp:

Krysser fingrene for at babyen snur seg riktig vei i tide ja :)

Skrevet

Takk alle sammen! Prøver å si det til ham hver dag, til og med storesøsknene roper det til ham inni magen :ler:

Håper han tar til fornuft snart. Det er litt slitsomt å ha en baby på tvers, og hodet rett oppunder ribbeina.

Har fått helt dilla på saftis, spiste 3 stk. på rappen i stad. Angrer litt på det nå...

Ellers har jeg begynt å ta bringebærbladkapsler, for å styrke livmoren og forhåpentligvis få en lettere og raskere fødsel og slippe overtid. :)

Skrevet

Jeg rakk aldri å kjøpe bringebærbladkapsler, jeg :sukk: Intensjonen var jo å begynne med det, men plutselig hadde tiden gått altfor fort, gitt!

Håper inderlig at babyen din snur seg og at du får hjemmefødselen du har ønsket deg! :kose: Heldigvis har han relativt god tid på å ombestemme seg og snu seg rett vei! :jepp:

Skrevet

Leopanter: :klem: Takk! Veldig spennende tider for deg nå :)

Vært våken siden kl. 5 :Gjesp:

Skal til fysio og pleie bekkenet etterpå. Dette er siste dag på skolen denne uka for ungene, siden det er planleggingsdag på fredag. Dermed er det leksefri :hoppendeglad: men begge to skal på svømming i ettermiddag. Vurderer å bli med snuppa og trene i bassenget, får se an litt.

Lillebror drar til så hardt i magen at jeg mister pusten og bommer på annenhver bokstav jeg skriver. Satser på at han prøver å snu seg ;)

Skrevet

Fem er jo bare umenneskelig tidlig :overrasket:

Krysser fingrene for at det er snuforsøk han holder på med inni der ;) Husker jeg kjente at minien her snudde seg et par ganger, var ikke like langt på vei som deg da, men herreguud så ubehagelig!

Skrevet

Favole: til tross for mye kaving, så ligger fortsatt hodet rett under høyre pupp...

Det gjorde ikke fullt så vondt hos fysio i dag, men en liten stund etterpå var jeg helt ødelagt. Lysken er kjempevond, tror ikke jeg skal dra på svømming med snuppa i dag. Heller slappe av. Men det var litt stas da han unge, kjekke fysioterapeuten sa at jeg så kjempebra ut og ikke var stor i det hele tatt :)

Får stort sett høre det motsatte (at jeg er stor altså).

Nå har jeg akkurat slukt en saftis. :nigo:

Skrevet

Alene hjemme! :hoppendeglad:

Mannen kjørte avgårde med barna i stad, til hver sin svømmetime. Og nå er det 'helg' for dem i hvert fall, blir godt. Har bestilt frisørtimer til dem på fredag, eldstemann har jo luggen helt nede på nesa. Han vil spare til langt hår sier han..

Det kom bittelitt regn i stad, men skyene så mye mørkere og mer truende ut enn det som kom ut av dem. Hadde håpa på skikkelig regn som kunne vaska bort litt pollen. Jaja..

Supertrøtt og egentlig klar for senga allerede :ler: Sånn er livet som snart-høygravid gitt.

Skrevet

Hurra for 1. mai - nå er vi litt nærmere å få treffe lillebror! :hoppendeglad:

Var oppe på do i 4-tida i natt, men så sov jeg til kl. 9! Kjempedeilig!

Babyen ligger annerledes nå, uten at jeg kan si noe nærmere om hvordan han ligger - det er bare... annerledes. :ler:

Mannen kom akkurat hjem fra en morgen-sykkeltur, og snart blir det felles frokost. I ovnen står en svinenakke og godgjør seg til vi får gjester senere i dag. Den skal bli til pulled pork - gleder meg! Vi får besøk av et vennepar og deres 3 barn. Tvillinger på snuppas alder og en liten jente på 3 år. Blir kos!

Skrevet

Så deilig å få sove såpass lenge :Nikke: Håper han har lagt seg med hodet ned nå da, og ikke sitter fint plassert på rumpa si :P

Koselig med middagsgjester, håper dere får det fint :)

Skrevet

Kjenner meg igjen i følelsen av å virkelig sette pris på en natt med (relativt) god søvn med bare én dotur og at man får sove heeelt til klokka ni! :fnise: Etter ungen kommer blir vel slike netter enda sjeldnere, vil jeg tro ;)

Håper han har snudd seg rettveien nå! :jepp: Eller at han i alle fall er på vei dit ;)

Pulled pork er jammen snadder :sikle: Kos dere med middagsbesøk! :)

Skrevet

Takk dere! :klem:

Men nå sitter han jammen med hodet øverst til høyre igjen. Er nok en liten turner ja ;)

Men det at han fortsatt har plass til å snu seg rundt er jo et godt tegn. Kan godt være han holder på sånn en stund til... Har bestemt meg for å ikke bli ordentlig bekymra over det før i uke 36-38.

Skrevet

Har vært en rar natt. Begynte å føle meg veldig dårlig i går kveld, med synsforstyrrelser, migrene og kvalme, og gikk og la meg tidlig. Fikk ikke sove før de verste smertene var over, men våkna i 3-tida og måtte på do og ha noe å spise. ;)

Fikk ikke sove igjen før kl. 6 i morges, men barna lot meg sove til kl. 10! De sto opp selv, og holdt på å lage en animasjonsfilm på iPad'en min da jeg sto opp.

Det var veldig koselig med besøk av vennene våre, men litt slitsomt for en snart høygravid kropp også. Hadde jo 5 barn her til sammen, hvor 3-åringen til vennene våre var den mest høylytte. Var mye ute da, det hjelper jo. Fikk en del babytøy av dem, masse fint! Nå har vi i hvert fall nok klær ;)

Skal begynne å vaske klærne i dag, og så skal jeg ta med barna til frisøren.

Skrevet

Har dere fri i dag? Så herlig! Her er det skole, faktisk, men så hadde de litt lenger høstferie eller noe slikt. Det går vel opp i opp, tenker jeg.

Håper du får en fin dag i passe rolig tempo... kos deg med å vaske bittesmå klesplagg! :)

Skrevet

Mafalda: :klem: Ja, det har vært planleggingsdag her i dag. :)

Jeg ble helt utkjørt etter frisørtimer, lunsj på kafe og helgehandling. Hadde lovt barna litt ny Play-doh til å lage animasjonsfilmer med også, de er så kreative og morsomme! De var ute og lekte i ettermiddag, mens jeg slappet av. Mannen kom hjem og lagde middag, det var jammen godt. Hadde null energi selv.

Magen er om mulig enda større nå, og jeg slår den borti alt. Det er vondt å stå ved kjøkkenbenken, og når jeg mister noe på gulvet får jeg lyst til å grine. Superhard mage, har konstant 'hold' og mye kynnere. Regelmessig i stad, en liten stund før jeg sovna.

Skrevet

34 uker i dag! :hoppendeglad:

Har sovet litt dårlig i natt, var oppe på do kl. 3 og kl. 5 og sov urolig ellers. Lillebror sparka så hardt at senga rista, dyna havna på gulvet og jeg hadde halsbrann og sure oppstøt. Kroppen er stiv og støl. Uthvilt, hva er det?

Skal ta med ungene opp til mamma etterpå, så de får lekt med fetteren sin som er på besøk. Og så kan jeg slappe av :ler:

Gjest roseduft
Skrevet

Hurra for 34 uker :danse:

Kjipt med dårlig nattesøvn, kjenner til det :lur:

Hvordan tror du det blir når babyen kommer i hus? Var dine første barn krevende som babyer?

Håper du får en fin dag og slapper godt av :kose:

Skrevet

Roseduft: Eldstemann var en veldig rolig, enkel baby som bare sov og spiste og var fornøyd :) I hvert fall da vi kom over startproblemene med ammingen.

Snuppa var mer krevende, jeg satt med puppene ute hele tida og hun ville ikke sove så mye på dagen. De er veldig ulike som personer, er spent på hvem lillebror ligner på sånn sett!

Det blir endring i planene, vi er bedt på middag hos mamma og pappa i ettermiddag istedet. Niesa mi turner RG i helga, så alle de andre skulle se på henne i dag. Det er ikke aktuelt for meg/oss, så da får vi heller finne på noe annet.

Har null energi, kan det være pga jernmangel? Eller blir man bare sånn på slutten?

Har bare lyst til å gå og legge meg igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...