Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Roseduft, iingvild og Favole: :klem:

Det er så koselig med babyklær, og å henge opp de små plaggene er jo bare en fryd :rodmer:

Ting skar seg litt i går ettermiddag, det ble bare stress istedetfor den koselige ettermiddagen jeg hadde sett for meg. Det var jo ekstrem bjørkepollenspredning, og jeg følte til slutt at jeg ikke fikk puste og var helt på felgen etter å ha vært avgårde og henta snuppa. Så var det masse lekser for begge to, og middagslaging, og så får jeg melding fra mannen om at han kommer kjempeseint hjem. Tårene var veldig nærme da ja..

I dag er det også mye pollen, men forhåpentligvis litt roligere. Skal på kontroll hos legen, bl.a. med ekstra blodprøve pga Rhesus minus, og så skal vi spise middag hos mamma og pappa og vise fram bilder fra Londonturen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er så kjipt med dette pollenstyret. Våren som egentlig er sånn en fin tid... :sukk:

Kjenner det godt selv (stå opp og nys 15 ganger på rappen, da vet du at det er noe i lufta :plystre:), og da kan jeg bare tenke meg hvor slitsomt det er å være skikkelig allergisk. Håper det er litt mindre spredning i dag, og at dere får en hyggelig kveld med middag og bildefremvisning! :)

(og du håper vel kanskje innerst inne på en liten regndusj snart? ;) )

Skrevet (endret)

Åja, regn hadde vært digg akkurat nå... Det er veldig ille med pollen i dag, og det er liksom ikke noe som hjelper skikkelig. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, blir lettere sprø og medisiner hjelper bare til en viss grad.

Tilbake fra legekontroll og blodprøvetaking. Alt vel, men Hb har gått litt ned, kanskje derfor jeg føler meg så sliten for tida (det, og pollenet da).. SF-målet har flatet ut og ligger nå under den røde streken, og så ligger han visst i tverrleie. Jeg trodde han lå med hodet ned, men legen mente han lå på tvers (litt på skrå). Men han har jo fortsatt plass til å legge seg riktig da. Neste kontroll er i uke 36, hos jordmor.

I helga skal snuppa i bursdag, så jeg har handla en bursdagsgave og litt ting til babyen. Gaskluter, flanellskluter, smokker og engangs tørrkluter. Føler at jeg burde kjøpe inn mer, men kommer ikke på så mye.. Skal bestille stellematte, babycall og vognadaptere neste uke, og da får vi også vogna tilbake fra de vennene våre som har lånt den en stund.

Nå skal jeg spise salat, drikke smoothie og slappe av!!

Endret av La Traviata
Skrevet

Har vært hos mamma og pappa på deilig middag, og delt London-bilder og film av kosteskaft-flyvning med stor mage fra Harry Potter Studio :ler:

Nå er det avslapning hjemme, setter nok på Game of Thrones snart - skal på utstillingen i Oslo på mandag, sammen med ei venninne. Åååhhh, gleder meg!

Bekymrer meg litt (og sikkert helt unødig) for dette med tverr/skråleie. Han kan jo fint snu seg ennå, men om han ikke gjør det kan jeg vinke farvel til både hjemmefødsel og normal fødsel. Ææææhhh, vil ikke ha keisersnitt! Hører du det, baby?

• Liker 1
Gjest roseduft
Skrevet

Ønsker deg en herlig lørdag :kose:

Krysser fingrene for at du får hjemmefødselen din :klem:

Skrevet

Tror du ikke det er stor sjanse for at han snur seg riktig vei etter hvert, når han ligger på tvers eller på skrå? Min mellomste datter lå på tvers og snudde seg ikke før mellom uke 37 og 38 en gang. Jordmor var ganske rolig på det, fordi hun ikke lå i sete- "Du får komme igjen til uka, da har hun sikkert snudd seg!" Fikk inntrykk av at det var mer sannsynlig at de snur seg når de ligger på tvers, enn hvis de sitter godt plantet på rumpa sent i svangerskapet. Håper det stemmer for ditt vedkommende!

Husk, vi er jo litt strukket ut fra før og babyene har større danseplass enn hos førstegangsgravide :fnise:

Ha en god lørdag! :)

Skrevet (endret)

Takk roseduft og Mafalda! :klem:

Joda, fornuften tilsier at det ikke er noen grunn til bekymring ennå, han kan fint snu seg med hodet ned - får bare vente til neste kontroll i uke 36. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på hva-hvis. Kjempeteit :(

I natt var jeg oppe en gang, men sovna veldig fort igjen og sov lenge utover morgenen. Nå er mannen og eldstemann snart på vei til Doktor Proktors prompepulver på teater, mens snuppa og jeg egentlig hadde planer om en tur til biblioteket, men nå ble hun akkurat invitert hjem til bestevenninna for å leke, så da blir det heller bibliotek en annen gang.

I dag er jeg 33 uker på vei! Hvis han av en eller annen grunn skulle komme i uke 37, er det bare 4 uker igjen (men jeg tror ikke det, mer sannsynlig at det er over 7 uker igjen!)

Endret av La Traviata
Skrevet

Sympati fra en pollenallergiker til en annen. Jeg har ikke hatt det så gæli så langt i år, men av erfaring er det gjerne nærmere sommeren at helvete bryter løs for meg :P

Babyer som snur seg har jeg ikke peiling på, så der skal jeg la være å komme med beroligende kommentarer! :hoho: Men jeg krysser fingrene for at den går seg til, og dessuten så har jeg inntrykk av den godeste Mafalda som innmari oppegående og klok, så jeg ville hørt på henne. Bare som sånn default.

Ønsker deg en god lørdag! :sol:

Skrevet (endret)

Takk i lige måde Bakepulver! :)

Her er magen ved 33 uker:

141jcxu.jpg

Forfra: (med tverr/skråleie)

Kjenner en hard kul øverst til høyre, som jeg trodde var rompa, men det er nok hodet.

2jcgb2v.jpg

Vekt: 77,2 kg (+10,2 kg)

Babyen veier nå 2100 gram og er 39 cm lang (CRL 29 cm).

Endret av La Traviata
Skrevet

Du har altså en nydelig babymage!

Håper helgen blir fin! :klemmer:

Gjest roseduft
Skrevet

Må si jeg faktisk savner gravidmagen min nå når jeg ser din :) prøv å nyt sisste ukene, selv om du helst ønsker han kommer før uke 40.

Disse bebisene har det jo best i mammas mage, så lenge ingenting tilsier noe annet :)

Blir dette din sisste graviditet tror du? :)

Gjest Tekola
Skrevet

Fine magen :strix:

Høres utrolig kjipt ut med den pollenallergien! Håper det kommer et skikkelig regnskyll snart, det hjelper kanskje litt?

Skrevet

kisskissbangbang, roseduft og Tekola: :klem:

Kommer nok til å savne magen når den er borte, selv om den er veldig i veien nå. Har ingen grunn til å tro at han skal komme noe særlig før termin, selv tipper jeg Sankthansaften. Og ja, vi skal ikke ha flere etter dette :ler: Jeg fyller snart 40, på tide å gi seg da ;)

Nok en dag med masse sol og masse pollen. De har ikke meldt noe særlig regn neste uke, så dette kan bli 'moro'. Nå skal mannen ta med seg begge barna i ute-bursdagen til en gutt i klassen til snuppa. De skal være ved stranda, grille, leke og kose seg. Så her blir det en deilig alene-hjemme søndag på meg. Er så utrolig sliten om dagen, i går sov jeg lenge, gjorde egentlig ikke så mye i løpet av dagen, men var segneferdig i ti-tida om kvelden og sovna etter en sein middag og midt i en film. Har sovet til 6 i dag, og deretter et par ekstra timer, men føler meg helt på felgen. Kroppen verker, beina er hovne og allergi er no dritt :(

Skrevet

Mandag igjen!

Har bare vært oppe noen timer, men er helt nedsylta med allergi allerede. Fikk en skikkelig reaksjon i går kveld, følte at jeg ble kvalt..

I tillegg hadde jeg masse vonde kynnere i går kveld og natt. Våkna i 5-tida og fikk ikke sove igjen etterpå. Veldig vondt i lysken, men må vente til onsdag med å få behandling hos fysio.

Men i ettermiddag skal jeg på Game of Thrones-utstilling i Oslo sammen med ei venninne! :hoppendeglad: Det kan fort bli høygravid-bilde på Jerntronen ja :nigo:

Gjest Tekola
Skrevet

Uff, du er barsk som holder ut uten å syte! :kose:

Et sånt bilde mååå jo til :nigo: Kos deg!

Skrevet

Så fin du er :) Babyen snur seg nok i tide skal du se ;) Må iallfall håpe på det. Jeg har ingen erfaring selv, men kjenner ei som hadde en gutt som snudde seg fra hodeleie til seteleie og tilbake igjen, en måneds tid før fødselen.

Pollen-allergi må være fryktelig slitsomt! Jeg har nok noe selv, men alt legen min har klart å finne ut i løpet av alle årene jeg har kjent antydninger, det er at jeg har uspesifikk allergi. Skulle ønske de hadde funnet ut hva jeg reagerer på. Hadde gjort seg med regn nå :P

Skrevet

Klart du må ha et sånt bilde :jepp:

Skrevet

Det ble Jerntrone-bilde, og utstillingen ellers var utrolig morsom og stilig å se! Slapp unna hele køen pga stor mage, folk har jo stått i 3 timer eller mer... Han første vakta vi snakka med mente vi bare måtte komme tilbake i morgen eller på onsdag, mens en annen vakt bare kasta et blikk på magekulen og vinket oss inn. ;)

Jeg og venninna mi spiste på Friday's etterpå, veldig koselig.

Får mye kynnere av å gå rundt sånn, og merker det i rygg og bekken (lysken er ille), men nå er jeg hjemme og godt plassert i sofaen igjen. Må bare få bretta litt tøy i kveld, og ellers skal jeg bare slappe av.

Skrevet

Hei og hopp!

Var mye våken i natt, men fikk sove til kl. 9, og det trengtes. Det tok på med sykt barn og Oslo-tur i går! (Snuppa hadde vondt i hodet og måtte hentes tidlig på skolen). I dag er hun fin igjen og er på aktivitetsdag hele dagen. Jeg skal rydde og ordne litt i huset, får besøk av hjemmefødsel-jordmor i kveld! Skal bli ålreit å bli mer kjent, planlegge fødsel osv.

Håper bare lillebror legger seg med hodet ned snart så jeg kan ha hjemmefødsel.

Skrevet

I kveld har vi hatt hjemmebesøk av den superkoselige jordmoren som skal ha hjemmefødselen. Serverte kaffe, jordbær og cookies og prata om fødsel i flere timer :ler:

Føler meg veldig trygg og ivaretatt, og ser bare fram til fødselen! Fikk en liten 'handleliste' med ting som er greit å ha. Tenkte å føde her i stua, og så gå ned i senga og hvile etterpå.

Ellers kjente hun litt på magen og bekreftet at han ligger på tvers og har hodet helt øverst på høyre side... Så vi får prøve å overtale ham til å snu seg før fødsel. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...