Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det, roseduft! :klem:

Vet ikke om dere husker den flotte kose-ugla i filt som eldstemann lagde på skolen? Den skulle jo være en gave til lillebror :hjerte:

I går tok han den med seg til skolen (av ukjent grunn) og hadde den i hånda da han gikk hjem igjen. Så begynte han å leke med noe han fant på veien, som han gjerne gjør (han kommer hjem med alt mulig rart), og da forsvant ugla et eller annet sted på veien/stien.. Og han har vært såååå lei seg og lett overalt etter den. I ettermiddag tok mannen og ungene seg en kveldstur for å lete etter den en gang til, og hurra for snuppa altså, hun greide å finne den igjen inni en busk i skogen! Jubelen sto i taket, og eldstemann var så glad at han ga søsteren sin de siste bollene han hadde bakt på skolen i dag , og til tross for at det ene øyet har blitt litt løst, så har ugla overlevd et døgn ute, og ligger nå trygt oppi babybag'en til lillebror.

Det var dagens gladhistorie, og nå sitter vi og koser oss med litt godis, ser på TV og er veldig klar for helg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de fant den igjen, vil tro det var vill jubel og glede :jepp: Snille storebror som lager koseugle til lillebror og gir bollene sine til lillesøster :hjerte:

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ååå, så bra ugla kom til rette! :)

Den har allerede en historie bak seg, og tenk så mye den faktisk betyr for dere alle sammen :jepp:

I tillegg er jo ugler ett symbol på en som skal ta vare på deg, så hele historien deres med denne ugla fra storebror varmer hjertet mitt :)

Håper dere nyter helga sammen og koser dere masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme, Favole og roseduft!

Har sovet litt dårlig i natt, pga tett nese som har begynt å plage meg igjen. Og magen er hard og stram allerede fra morgenen av! Hittil har jeg kjent kynnerne mest på kvelden, men nå er de her mer eller mindre hele dagen. Lillebror sparker og står i, koselig (men litt vondt)!

Er 29 uker i dag :rodmer:

Vi skal snart ha frokost, så skal mannen til frisøren og snuppa kanskje på besøk hos ei venninne, og så skal vi hjelpe til med å kviste etter at det har blitt felt en del trær på naturtomta bak husene. Alle naboene har gått sammen om det, blir deilig med mere sol på baksida!

I ettermiddag er vi bedt på bursdagsmiddag hos ei venninne, det blir koselig!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebilde 29 uker:

2r3atxk.jpg

Vekt: 75,6 kg (+8,6 kg totalt)

Babyen veier nå 1350 gram og er 35 cm lang (CRL 25,5 cm)

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.

Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndag!

Har sovet ganske godt i natt, og hele huset sov faktisk til kl. 9 (sommertid)! Det ble litt seint i bursdagen i går, men det var veldig koselig. Ble bedt i dåpen til sønnen av et vennepar i april, så nå må jeg skaffe meg en ny gravidkjole tror jeg...

Føler meg ganske uthvilt i dag og stod og bakte rundstykker til frokost :) Og så står det en svinestek i ovnen og skal godgjøre seg i mange timer!

Mannen skal jobbe mer i skogen bak husene i dag, sammen med naboene. Vi tenkte å gå tur sammen med mamma i dag, hun er alene i helga da pappa er avgårde på seminar i Sverige og deretter til broderns hytte på fjellet. Han bygger helt nytt der oppe og de står på som helter for å få den ferdig til påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, rundstykker (eller: scones) og svin (men knoker til lapskaus) her og :ler:

Høres ut som en koselig søndag, også så deilig når man faktisk får hvilt ut litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bakepulver!

For en nydelig dag! Har bare kost meg, jeg. Var ute på tur med snuppa, hun hadde med sparkesykkel opp til lekeplassen, der møtte vi mamma og gikk etter hvert hjem til henne der vi spiste lunsj og koste oss i solveggen :)

Her hjemme hadde det blitt felt mange flere trær, og mannen og naboene har jobba hardt i sola! Nå gjenstår det bare noen få trær. Han som feller dem er fornøyd med å bare få tømmeret i betaling, det eneste vi må ordne er en sånn maskin til å flise opp kvister osv.

Nå blir det MYE sol på baksida av huset også!

Til middag hadde vi pulled pork laget fra bunnen av, det var helt nydelig! Nå ser vi på film og slapper av. Bekkenet mitt er ganske vondt etter mye gåing, og mannen er også sliten etter en dag med mye jobbing i skogen. Men herlighet, så deilig at det er lenge lyst! Får så mye mer energi av det! Sommertid :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Høres ut som en herlig dag :kose:

Kos dere med film :jepp:

Helt fantastisk med sol og lengre lyse dager ja :) nyter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft og Jørild: :klem:

Her var natta litt slitsom. Snuppa våkna av mareritt i 5-tida og etter det fikk jeg ikke sove ordentlig igjen. Har hodepine nå, og sliter med å komme i gang med dagen. Først litt frokost og kaffe tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter sånn med formen og søvnen akkurat nå. Var slått ut i går med kvalme, vonde kynnere og konstant vond og stram mage, og i natt våkna jeg pga tett nese og måtte opp på do kl. 5. Har ikke fått sove siden da.. :Gjesp: Har en dundrende hodepine, magesmerter og føler meg generelt på felgen.

Har fått avgårde ungene, og skal prøve å sove litt igjen.. Kommer sterkere tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Begynner du å bli sjuk, eller er det svangerskapet som tar på? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk kisskissbangbang og Favole! :klem:

Jeg tror jeg er litt småforkjøla, og så mistenker jeg at jeg spiste en yoghurt som hadde blitt dårlig i går (selv om den ikke var gått ut på dato). Den smakte ikke helt bra, så kanskje magesmertene kom derfra. Det hjalp i hvert fall masse i få sove litt i formiddag! Følte meg mye bedre etterpå. Ble vekt av mageboeren som hadde full fest der inne ;)

Har vært en del på farten i ettermiddag, handla, henta snuppa på koret, lagd middag og lest lekser med barna. Og så fant jeg ut at jeg får igjen 5000,- på skatten! Ikke dumt :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny og bedre dag i dag :)

Har sovet godt i natt, våkna riktignok med helt tett nese, men da var det egentlig på tide å stå opp likevel. Jeg tror lillebror hikker i magen akkurat nå, det er sånn rytmisk. Det er mye bevegelser i tillegg, så litt vanskelig å vite.

I ettermiddag skal vi på foreldrekurs igjen, det er siste gang før påske. Så blir det et rush for å rekke henting, middag og lekser før snuppa skal på svømming. God onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hikke i magen :hjerte:

Ser at dere løper på ettermiddagene dere også. Det er jammen en stor forskjell fra da man var gravid første gangen og alt dreide seg om magen :ler: På den annen side går jo tiden fryktelig fort, når det er så mye som skal gjøres og ordnes hele tiden, så det er litt fint også!

Håper formen holder seg fin, og at dere kommer i mål med onsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda: Ja, det er travelt på ettermiddagene her, spesielt hvis de har aktiviteter på ettermiddagen og kvelden! Tror vi kommer i mål her, nå er snuppa ferdig med lekser mens eldstemann fortsatt har litt igjen. Mannen skal være med henne på svømminga nå :)

Kjempeforskjell på 1. svangerskap vs. 2., og enda større forskjell nå som vi har to skolebarn som har fritidsaktiviteter begge to! Og så har eldstemann konsentrasjonsvansker pga en diagnose han har. Lekser er jo noe av det vi sliter mest med. Det hjelper ikke særlig at han her om dagen hadde en mattelekse som var helt umulig - det gikk jo ikke an å løse den. Både jeg og mannen satt og klødde oss i hodet og måtte bare gi opp. Må ha vært trykkleif i boka :roll:

Så er selvsagt spent på hvordan dette blir med en liten baby i hus. Nå blir han jo født like ved skoleslutt i juni og så har vi hele sommeren på å venne oss til en ny tilværelse med ny liten 'sjef' i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...