Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk! Vi dro på IKEA, mamma kunne passe snuppa imens. Alt gikk greit, vi fikk tak i det vi skulle (og litt til)! Ble ingenting til babyen, men både sovesofa, TV-benk, masse oppbevaring til både soverom, bad og bod, kleshengere, en potteplante, duftlys, kuleramme (for å gjøre matteleksene lettere) og noen krukker og bokser til kjøkkenet. Nå må bare de store tingene settes sammen.. Og mannen ville helst på joggetur nå, så det blir nok ingen montering i kveld.

Det blåser katter og hunder ute, forresten. Glad jeg kan roe ned litt i sofaen med en kaffekopp og litt sjokolade istedetfor å løpe rundt ute :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Herlig hva som er gjort :kose: og godt du fikk hjelp til både barnevakt og shoppingen :jepp:

Kos deg med kaffe og sjokolade, her gjør jeg det samme :ler: trøstespiser kalles det visst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft: man må kose seg litt iblant ;)

Deilig med fredag! :)

Snuppa er frisk igjen og gikk til skolen sammen med storebror i stad. Jeg skal lage kort, vaske bil og rydde litt i dag. Fra lørdag til søndag er vi invitert på hotellweekend sammen med svigers og svigerinna mi sin familie, for å feire 70-årsdagen til svigerfar! Det er et stort badeland der, og ligger visst kjempefint til ute i skjærgården. Gleeeeder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde det stod halloween (hotellweekend) og tenkte at dere henger litt etter og det blir en spesiell 70-årsdag :P

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg leste også halloween først, men denne weekend turen med badeland og alt, høres jo midt i blinken ut :kose:

Kos deg masse og goood helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere! Det skal bli kjempedeilig! :)

Nå har mannen og de nærmeste naboene vært ute i skråninga bak husene og bestemt hvilke trær som skal felles for å få mer kveldssol! De endte opp med å merke 'alle sammen' hørtes det ut som ;) Vel, det er ikke meg imot, regner med at det blir stående noen igjen likevel, og de små trærne vokser jo til de også så det ikke blir helt bart og fritt innsyn.

Nå snekrer han sammen møblene vi kjøpte på IKEA i går, og jeg sitter her med den svære magen min og prøver å samle litt energi. Blir ganske sliten på ettermiddagene.

Jeg så forresten hestehov i dag! Da er det vår da :nigo:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare vise dere den superfine kose-ugla eldstemann har lagd på skolen! Den skulle være til lillebroren hans :hjerte: Han la den oppå magen min i stad, søtingen!

k96znn.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag! :)

I dag er jeg 28 uker på vei og over i 3. trimester! :hoppendeglad:

Det er fortsatt vanskelig å forstå at vi virkelig skal ha en ny baby om noen måneder! Det som er så deilig, er at jeg sover bedre enn før, at leggkrampene og ubehaget i beina har gitt seg og at jeg tross en del aktivitet i går ikke hadde noen kynnere. Våkner ofte med hodepine, men så går det som regel over i løpet av dagen. :) Begynner å bli veldig tung i front... Og det er masse spark i magen, mest nederst, men nå nylig også helt på toppen. Han har dog ikke funnet ribbeina mine - ennå :ler:

Vi skal spise frokost nå, og så drar vi på hotellovernatting med svigerfamilien! Ungene gleder seg vilt til Badeland! Bekkenet mitt skal nok også få litt trening i oppvarmet basseng :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 ukers magebilde:

20a5cn7.jpg

Vekt: 75,1 kg (+8,1 kg)

Babyen veier nå 1100 gram og er 33,5 cm lang (CRL 24,5 cm)

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 26 uker gammelt. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes.

Fosteret blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene kan nå puste luft, men det er fremdeles best for fosteret å forbli i livmoren slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for å få et sunt og friskt barn om for tidlig fødsel inntreffer. Fosterets kropp består av mellom to og tre prosent fett.

Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at fosteret klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre regelmessige pusteøvelser.

Hos gutter begynner testiklene å synke ned i pungen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Sååå søtt av minstemann å lage den ugla :rodmer:

Og godt å høre du sover bedre og alt :kose:

Ble bedre hos meg også i tredje trimester :)

Kooos dere på badeland og hotellweekend :jepp: hørtes herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin ugle, for en fin gave å gi lillebror! :jepp:

Og magen din er skikkelig staselig :rodmer:

Kos dere i helga, hørtes ordentlig koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en herlig helg. Håper du koser deg! :)

Og så flink du er til å ta magebilder! Det er jo morsomt å ha i ettertid også, når lillebror er ute og gravidmagen bare er et fjerne minne... :Nikke:

Og maken til smelte-faktor på den ugla, da. Noe så søtt, og enda søtere når det er en selvlagd gave fra den kommende storebror. Det er jo helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :)

Vi har hatt det kjempefint! Veldig koselig å feire svigerfar, ungene hadde det helt topp, badeland var stor suksess og det var mye god mat. Det gikk i ett hele helga, så jeg var litt sliten og ble plaga av kynnere igjen - særlig etter en 3 timers kjøretur nedover i går, lunsj på hotellet og 3 timer i Badeland med masse folk og støy! Etter det kunne jeg tatt kvelden og sovet i evigheter, men fikk en liten hvil på rommet om ikke annet, før vi skulle pynte oss og møtes til bursdagsmiddag. Det var stor buffet, og jeg ble altfor fort mett. Sånn er det med trang plass i magen.. Holdt ut nesten til midnatt med karaoke (eller noe lignende, hørtes ut som noen kvalte en katt) i baren og 'nachspiel' på rommet til svigers.

I dag våkna vi litt over 7, spiste frokost, sjekket ut av rommet og var et par timer i badeland igjen før vi gikk en tur i den lille, koselige byen i nærheten av hotellet og spiste en sein lunsj på en veikro på hjemveien.

Godt å komme hjem også! Min egen seng er tross alt best :)

Er veldig sliten i ryggen av all kjøringa, og har nå stått på hodet og pakka ut av all bagasjen vår. Nå er det sofaen og TV'en (og muligens litt sjokkis...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fin mage! :rodmer: Og :hoppendeglad: for 3. trimester og litt :haar: for kvelning av katte. (:fnise:)

Høres ut som en kjempekoselig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver: :klem: Vi hadde det så fint, og barna ville veldig gjerne tilbake dit (eller helst bo der permanent :ler: )

Er ikke i form i dag, har så mye vonde kynnere og de gjør meg kvalm. :(

Har tenkt til å lage en vaffelrøre og steke dem opp i kveld, det er jo den store vaffeldagen i morgen! Så kan vi kose oss litt i kveld og så får ungene med seg noen i matboksene sine i morgen. :)

Skal følge eldstemann på svømming etter skolen, og så skal vi til mamma og spise middag og gjøre lekser.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...