Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Blære-hopping! :fnise:

De vet å gjøre seg bemerket helt fra starten av, disse små!

Håper du får en helg i rolig og bekkenvennlig tempo, og koser deg i Badeland i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk roseduft og Mafalda! :klem:

Har sovet ganske godt. Var oppe på do i 7-tida, men fikk sove etter det og sov som en stein fram til kl. 10!

I dag er jeg 27 uker på vei med lillebror :)

Han veier nå 1 kilo og er 32 cm lang (CRL 23,5 cm)

Denne uken åpner fosteret gjerne øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Hørselen er mye bedre enn tidligere, så fortsett å prate og synge for fosteret! Lydene vrenges nok noe i fostervannet, og fosteret har gjerne vernix i ørene også.

Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen.

Du vil kanskje begynne å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder i løpet av dagen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt KG-tid! :)

Dagen har gått fort, og vi har vært effektive og flinke alle sammen. Eldstemann støvsugde først huset, så skifta snuppa og jeg sengetøy (hun syntes det var kjempegøy å få sette i gang maskinen helt selv), og så var vi ute en stund. Hun fikk testa rollerblades'ene hun fikk til forrige bursdag, og mann og sønn fikk handla inn til helga. Han kjøpte seg en ny Skylander og var strålende fornøyd!

Så starta jeg et prosjekt som bekkenet ikke var helt fornøyd med, men som var utrolig deilig å få gjort unna. Rydda og sorterte klær i alle skap, og fylte mange sekker med klær som deretter kom på loftet. Har organisert skapene på nytt, og fått mye bedre plass! Så vaska mannen gulvene i hele huset, og fulgte snuppa i bursdag. Så nå er det fint, rent og pent her, og selv om ryggen og bekkenet slett ikke er gode, så var alt sammen vel verdt det. :) Nå skal jeg slappe av litt på sofaen og se om lillebror våkner til. I stad var det så kraftige bevegelser at jeg nesten skvatt til, og det syntes veldig godt utenpå magen! Moro - og alle i familien fikk se og kjenne. Han er ganske langt nede fortsatt, har ikke begynt å sparke i ribbeina ennå, og det er jeg glad for. Storebror sparka masse i ribbeina, mens snuppa lå mer nedi der. Hun var ikke så aktiv som gutta heller (ikke i magen i hvert fall!)

I kveld blir det nok MGP på hele familien, og en sein middag på bare mannen og meg. Spent på hva han har funnet på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Høres ut som en koselig dag, og herlig at du fikk hjelp til husarbeid og at mannen skal lage middag til dere! Hva ble det? :)

Kos dere med MGP og nyt resten av lørdagen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble noen fancy pølser, potetmos og salat med chevre-ost og valnøtter :) Han tok det litt enkelt for å rekke det i pausen i MGP. Men som alltid smakte det veldig godt!

Jeg har sovet så utrolig godt i natt! :hoppendeglad: Føler meg jo som et nytt menneske :) Våkna med hodepine da, men satser på at det forsvinner i løpet av dagen. Vi skal i Badeland nå etter frokost, skal bli godt å bevege seg i oppvarmet vann og ungene elsker jo å være der. Begge to går jo på svømming til vanlig, og eldstemann har også svømming en gang i uka på skolen. Og på fredag svømte han 1000 meter i svømmetimen! Flinkisen vår!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Det enkle er ofte det beste ja :jepp:

Herlig med svømming :) kos dere så masse!

Og kjekt å høre at du sov så godt inatt da!

Nyt det og ta vare på energien :)

Hodepinen gav seg vel etterhvert? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft: hadde hodepine til og fra i løpet av dagen, tror jeg er veldig stiv i nakken, men nå i kveld er det ikke så verst.

Vi var i Badeland hele dagen (føltes det som). Jeg fikk trent bekkenet i varmebassenget - 2 økter på 30 minutter hver. Vi spiste lunsj der, eldstemann svømte 200 meter og jeg fikk mannen til å prøve kaldstampen - hihi :fnise:

Tida gikk fort, og på slutten ble snuppa så pottesur på oss fordi vi hadde lovet is til de som gadd å svømme 100 meter eller mer - og det gadd ikke hun, ville bare leke istedet. Så da det gikk opp for henne at det ikke ble noe is, surna hun og ville ikke gjøre noe i garderoben. Ikke dusje, ikke komme ut av dusjen, ikke kle på seg osv. Fyttikatta, så sliten og lei jeg var etterpå! Ble veldig døsig og trøtt av å være så lenge i bassengene også, så da vi kom hjem måtte jeg ta en liten sofastrekk :Gjesp:

Heldigvis er det hverdag i morgen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med ei vanskelig frøken i dag ;)

Ta deg en velfortjent hvil videre i kveld :) Også kan man ta hverdagen i eget tempo i morgen, som du sier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin dag, tross snurt jente på slutten der. ;) Skjønner henne godt, det er ikke stas å innse at en har gått glipp av is. :fnise:

Håper du får en avslappende kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være i basseng, kanskje ikke fullt så deilig med ei misfornøyd frøken ;)

Håper du slapper godt av i kveld, fullstendig søndagsmodus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaV, kisskissbangbang og Favole: :klem:

I dag er det 3 måneder igjen til termin! Og om ikke lenge er jeg over i 3. trimester! Tida går fort :)

Er ikke helt i form i dag. Våkna altfor tidlig med hodepine, og i tillegg er jeg kjempesvimmel og har begynt å få vondt i halsen. Æsj, vil ikke bli syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, håper det bare er forbigående og at du slipper å bli syk!

Her er L syk, og han har smitta min mamma som ikke er vant til disse barnehagebassiluskene. Heldigvis har både jeg og mannen berga, krysser fingrene for at det holder seg sånn!

Håper du har en fin dag tross hodepine og dårlig form. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft og kisskissbangbang: takk for det! :klem:

Har vært en litt dårlig natt her. Våkna i 3-tida og sovna ikke igjen før over 4. Men føler meg bedre enn i går med tanke på hodepine, halsvondt og svimmelhet.

Skal på babyshopping med mamma i dag, de skal spandere litt utstyr på oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med babyshopping :Nikke: og godt at formen er bedre selv om det ikke ble så bra med søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha stellematte og Newborn set til Tripp trapp stol :)

I dag driver lillegutt og hopper på blæra mi igjen! Det er faktisk maks ukomfortabelt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mamma og pappa spandert både Tripp trapp stol og Newborn set på oss! :)

Vår gamle Tripp trapp viste seg å være produsert før 2003 (vi kjøpte den brukt selv) og dermed passer hverken babysete eller bøyle. Var i tvil om vi skulle droppe hele greia, men pappa slo til og sa de kunne kjøpe begge deler helt nytt til bebisen. :) Veldig fornøyd!

257egie.jpg

Stellematte var det litt verre med, for de hadde ingen matter som de solgte løst som passet i målene til den gamle kommoden vår. Så dermed må jeg ut på nettet og lete - tenker jeg finner noe der. ;)

Fikk også handla litt velvære-produkter på BodyShop, og sushi til middag. Nam! Barna får fiskegrateng og mannen skal på foreldremøte på 2. trinn og spiser på veien dit. Skal snart hente snuppa på korøvelse, og den største gutten sitter nå og leser lekser i ro og mak mens den minste gutten spiller trommer på hoftebeinet mitt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...