Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde den babycallen til storebror, og var veldig fornøyd! Tror vi går for den samme denne gangen. :)

Så ekkelt med synsforstyrrelser! Jeg har migrene, og blir som du beskrev når jeg får anfall. Det ble ikke fulgt opp med hodepine?

Jeg er så heldig at jeg har ei svigermor som er en racer med symaskina, så hun har sydd babynest til oss. Det virker så kjekt og praktisk, og vi savnet veldig noe liknende med storebror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt på felgen etter å ha fått to fnisete, overtrøtte jenter i seng! Fikk noen ekle synsforstyrrelser i stad, det kom lysende felter foran øynene etter at jeg hadde styra og ordna med sengene. Øynene er veldig slitne, jeg klarer liksom ikke se helt klart og det renner fra dem. Allergi, eller bare trøtthet? :forvirra:

Jeg var faktisk hos optiker for et par dager siden og tok synstest. Jeg nevnte at jeg er gravid, og at jeg har lest at synet kan forandre seg litt da. Det bekreftet hun, og hun mente også at noen kan få små synsforstyrrelser og andre plager! Høres nesten ut som det du beskriver. Hun mente det var ufarlig, men at om det hendte ofte, varte veldig lenge eller ble stadig verre, så burde man gå til legen med det. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med slike synsforstyrrelser, men som *bakepulver* sier så er det vist ikke så uvanlig hos gravide, men ville absolutt ha holdt et øye(hehe) med det! Skjer det mye etterhvert så bør du vel ta det opp med legen? :vetikke: Var mye svimmel med synsforstyrrelser selv rundt de ukene du er i nå, besvimte og greier også, blæ. Men det gav seg... :)

Ønsker deg en fin søndag og fastelavn! :blomst:
Hadde glemt det var fastlelavn jeg og har egentlig ikke alle ingrediensene så tror jeg får bake de bollene imorgen, hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde den babycallen til storebror, og var veldig fornøyd! Tror vi går for den samme denne gangen. :)

Så ekkelt med synsforstyrrelser! Jeg har migrene, og blir som du beskrev når jeg får anfall. Det ble ikke fulgt opp med hodepine?

Jeg er så heldig at jeg har ei svigermor som er en racer med symaskina, så hun har sydd babynest til oss. Det virker så kjekt og praktisk, og vi savnet veldig noe liknende med storebror. :)

Så bra at dere er fornøyd med den babycallen, da blir det kanskje den!

Fikk ikke migrene etterpå, men følte meg ikke bra resten av kvelden, uten at jeg klarer å beskrive det helt. Måtte legge meg tidlig.

Jeg var faktisk hos optiker for et par dager siden og tok synstest. Jeg nevnte at jeg er gravid, og at jeg har lest at synet kan forandre seg litt da. Det bekreftet hun, og hun mente også at noen kan få små synsforstyrrelser og andre plager! Høres nesten ut som det du beskriver. Hun mente det var ufarlig, men at om det hendte ofte, varte veldig lenge eller ble stadig verre, så burde man gå til legen med det. :opplyser:

Takk for info, håper det er helt ufarlig og bare en av de utallige side effect'ene av graviditeten.

Kjedelig med slike synsforstyrrelser, men som *bakepulver* sier så er det vist ikke så uvanlig hos gravide, men ville absolutt ha holdt et øye(hehe) med det! Skjer det mye etterhvert så bør du vel ta det opp med legen? :vetikke: Var mye svimmel med synsforstyrrelser selv rundt de ukene du er i nå, besvimte og greier også, blæ. Men det gav seg... :)

Ønsker deg en fin søndag og fastelavn! :blomst:

Hadde glemt det var fastlelavn jeg og har egentlig ikke alle ingrediensene så tror jeg får bake de bollene imorgen, hihi :fnise:

Takk! Ha en fin fastelavnssøndag du også! :klem:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok sin tid før det ble stille på jenterommet i går! Det var litt fram og tilbake med soveplasser, dobesøk, vanndrikking og sånt før de roet seg omtrent da jeg gikk og la meg i 11-tida.

Eldstemann var våken før 7 i dag, og så sto jentene opp en halvtime etterpå. Men de klarer jo seg selv, så jeg fikk sove litt ekstra etter det. :)

Nå har vi spist frokost med egg og bacon, barna sitter og tegner og spiller, og vi skal snart bake fastelavnsboller :spise: Ute regner det, så baking er midt i blinken i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin start på dagen :) Baking er definitivt en perfekt aktivitet når det regner ute :Nikke: Gleder meg såå til å ha med min lille krabat på kjøkkenet, husker så godt hvor mye jeg likte det selv som barn.

Vi har også babycall fra Neonate og er kjempefornøyd med den :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som flere er fornøyde med den babycallen ( neonate ) så da kan du sikkert trygt gå for den :hjerte: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastelavnsboller er digg (og kliss :ler:)! Synes det er genialt å ha en dag der man kan jazze opp bollene litt ekstra med god samvittighet!

Så morsomt med overnattingsbesøk, selv om det lett blir litt fnising og prat etter leggetid, hehe.

Vi har ikke babycall, så der må jeg melde pass. Men du har jo fått masse gode råd fra proffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin start på dagen :) Baking er definitivt en perfekt aktivitet når det regner ute :Nikke: Gleder meg såå til å ha med min lille krabat på kjøkkenet, husker så godt hvor mye jeg likte det selv som barn.

Vi har også babycall fra Neonate og er kjempefornøyd med den :tommel:

Baking er kos :) Ungene elsker å være med (og å slikke bollen etterpå)!

En stemme til for Neonate, det er betryggende!

Høres ut som flere er fornøyde med den babycallen ( neonate ) så da kan du sikkert trygt gå for den :hjerte: ...

Ja, det blir nok den :)

Fastelavnsboller er digg (og kliss :ler:)! Synes det er genialt å ha en dag der man kan jazze opp bollene litt ekstra med god samvittighet!

Så morsomt med overnattingsbesøk, selv om det lett blir litt fnising og prat etter leggetid, hehe.

Vi har ikke babycall, så der må jeg melde pass. Men du har jo fått masse gode råd fra proffer :)

Ja, godt å ha alle disse flinke mammaene å få råd fra :)

Bollene ble gode, vi spiste opp nesten alle, og resten havna i fryseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

Her regner det i dag, og mannen kjørte barna til skolen. Litt luksus på en mandag (de pleier å gå). :)

Er sliten etter en helg som har gått helt i ett! I går fløy tida avgårde med baking, en liten gåtur mens deigen hevet seg, og så trillet jeg og jentene ut boller etterpå. Eldstemann fikk besøk av en kamerat også, så det var 4 barn her til å kaste seg over nystekte boller. Fylte noen med krem, men barna ville helst ha uten.

Så ble de barna som ikke hørte hjemme her henta, og så var det å prøve å rydde opp litt etter en helg med overnattingsbesøk. Jentene har jo gått rundt og skifta klær hele tida, så på badet og rommet var det fullt av klær utover, det var vann på gulvet av ukjent grunn, og det var glitter på gulvet i HELE huset! :ler:

Hvordan fikk de til det? Kjøkkenet var også fullt av mel, og etter å ha rydda og vaska litt slokna jeg på sofaen mens mannen ordna en sein middag. Resten av bollene gikk ned som dessert, og så ble det litt TV-titting på kvelden. :)

Lillebror er våken nå, og krafser meg sånn i lysken! Det er litt ubehagelig, må jeg si. Ellers har beina begynt å bli hovne. Anklene har dype spor etter sokkene på kvelden. Prøver å unngå mye salt, og drikke mye vann. Ha beina høyt er vel også bra? Støttestrømper kanskje?

I dag skal jeg ta det med ro og ta igjen litt klesvask & diverse. Skal i butikken etter hvert, og så hente eldstemann og kjøre ham på svømming. Just another Monday..

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Innom for å ønske deg en god mandag :kose:

Høres ut som en hektisk, men koselig helg likevel :)

Støttestrømper er gull verdt <3 kjøpte mine på apoteket :) ellers blir der merke rundt anklene etter strømpene her også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft: :klem: Takk! Støttestrømper står nå på handlelista :)

Nå er jeg helt gåen! Har hatt litt av en ettermiddag. Hadde litt trøbbel med å få starta bilen da jeg skulle ut i stad, men fikk den da i gang (tror det er dårlig batteri eller noe med starteren). Det gikk også greit å hente eldstemann og svippe ham bort til svømminga, men da jeg skulle snu inne på en parkeringsplass der borte, kvalte jeg motoren og fikk den søren meg ikke i gang igjen uansett hva jeg gjorde! Fikk heldigvis hjelp av pappaen min etter hvert, og vi fikk liv i bilen igjen, men den er jo så upålitelig for tida. Var nødt til å la motoren gå så lenge som mulig for å lade batteriet, og kjørte derfor en times tur med bilen og fikk ikke ordna noe middag eller noenting. Snille pappaen min trår jo alltid til, og sa han kunne hente poden når svømminga var slutt, og snuppa var allerede hos mamma og spiste middag og gjorde lekser. Da jeg kom hjem hadde mannen lagd middag til oss to :hjerte: og jeg fikk endelig slappet av litt. Han skulle på FAU-møte i kveld, men valgte å gå siden bilen er så lunefull. I morgen tidlig skal han prøve å få den fiksa før jeg skal til legen på kontroll - hvis ikke så skal den på verksted på torsdag, men vi trenger den til diverse både i morgen og på onsdag..

Nå er jeg godt passert i sofaen og lillebror holder fest i magen, den lille luringen!

Snuppa kunne forresten fortelle i dag at hun har fått seg kjæreste, og at de hadde kyssa på jentedoen :fnise:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk vann i bena etter fødselen, men det forsvant før jeg kom hjem :) Brukte ikke søttestrømper, sov med bena oppå to brettede dyner, men kunne sove på rygg da gutten var født.

Heldig du er som har familie nært som stille opp, det må være fantastisk :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesterday: Ja, jeg er utrolig heldig sånn sett! :)

Jeg får overta de brettede dynene etter mannen når han ikke trenger dem lengre da - han brakk beinet før jul og ligger fortsatt med beinet høyt om natta.

Har hatt en litt dårlig natt. Oppe i 5-tida med dundrende hodepine og var nødt til å ta smertestillende. Hadde fortsatt hodepine i 7-tida så mannen fikk avgårde ungene i morges så jeg fikk sovet litt videre. Nå er det endelig bedre!

Skal til legen i dag, vanlig sv.skapskontroll pluss at jeg må ha allergimedisiner for gravide. Pollenet begynner nok snart, må være i forkant av det. Litt spent på om jeg får sånne medisiner som man blir veldig trøtt av.. Er trøtt nok fra før :ler:

Vi får ikke tak i nytt batteri til bilen før torsdag, så i mellomtiden har vi det til lading og nå håper jeg at det ikke blir noe mer tull med bilen i dag. *lov å håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, bilen startet og startet attpåtil igjen etter legetimen! Det gikk greit hos legen, og jeg kan faktisk bruke de vanlige allergitablettene mine, fant vi ut. Måtte bare ha ny resept. Så skal jeg tilbake i uke 28 for vanlig kontroll (jordmor var så fullbooket at henne skal jeg ikke tilbake til før i mai måned).

Har fått meg støttestrømper, spent på hvordan de er!

Sånne tynne i nylon, de ser ut som vanlige strømper.

Det regner i dag også, jeg tror jeg blir værsyk snart. Husker jo knapt hvordan sola ser ut. Blæææhh!

Nei, nå må jeg henge opp en klesvask og hente snuppa på koret. Eldstemann sitter og skriver lekse på PC'en, og klarer seg selv kjempefint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, håper støttestrømpene virker!

Bud nummer en er vel å få dem på seg- jeg kjøpte optimistisk et par i forrige svangerskap, men de var så trælete å få på seg at jeg endte med å bruke dem en eller to ganger :ler: Håper du er hakket flinkere til å følge opp!

Æsj, biltrøbbel er så utrolig kjedelig. Og av en eller annen grunn kommer det alltid når det passer som dårligst (eller viser det bare hvor avhengige vi er av bilen, i og med at det aldri passer med noen bilfrie dager...? :sjenert:) Håper den oppfører seg sånn noenlunde fram til nytt batteri er i hus, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft og Mafalda: :klem: Hater biltrøbbel ja, er nok altfor avhengig av bilen. Butikken er litt for langt unna til at jeg kan gå dit uten problemer akkurat nå. Skolen er jo bare 5 minutter unna, så det går jo bra. :)

Og så skal vi på foreldrekurs en halvtime unna her vi bor i dag, og da MÅ bilen starte!

Jeg har ikke fortalt om det her, men eldstemann har en diagnose. Ble utredet på BUP i fjor, og det var en lang prosess. Ganske tøft for oss foreldre, men godt å ha det bak oss nå. Det er ikke noe alvorlig, men han sliter med konsentrasjonen og litt med det sosiale på skolen. Han passer ikke helt til diagnosen da, men har nok feillestrekk med den til at diagnosen ble satt. Nå skal det sies at han har blitt mye bedre både til å jobbe selvstendig (han har assistent 3 timer i uka og skal ha 10 gruppetimer i uka - noe han ofte ikke får pga personalmangel) og til å interagere med andre. Han har til og med blitt trivselsleder på skolen! Så vi føler i hvert fall at det går riktig vei :)

Har sovet godt i natt, kjempedeilig! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går riktig vei for eldstemann! Utredninger kan ta sin tid, dessverre, men når det omsider evt kommer en diagnose så er det jo godt å få det på plass, selv om det også kan være tøft for flere :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...