Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det, jenter! :)

Så smart med hjemmelaget tacokrydder, det MÅ jeg prøve!

Det er kjedelig å være de eneste som ikke er på vinterferie! Barna ville så gjerne ha noen å leke med i dag, men alle klassekamerater og -venninner var enten på fjellet, borte, opptatt eller syke :(

Så vi endte opp med å dra på kafé istedet, etter at begge barna hadde gjort sine plikter i huset med rydding på rommet og støvsuging. Det var fullt på de to første kaféene vi prøvde, så vi endte opp på Peppe's. Tacosalat på meg, kyllingvinger på mannen og barnepizza på de små. Så delte vi brownies til dessert :spise:

Nå er vi hjemme og sitter og følger med på skiskytinga! Spennende :hoppe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Det hjemmelagde taco krydderet fra trines matblogg er det beste jeg har smakt!! :)

Samt guacamole oppskriften hennes og salsaen! Anbefales sterkt! :bolledeig:

I tillegg til hjemmelaget grove tortilla lefser som stekes på tørr panne, helst fantastisk godt :jepp:

Koselig med middag på peppes da :)

Og nydelig gravid mage du har :kose:

Ha en herlig søndag :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Roseduft! Oohh, da gleder jeg meg til neste gang vi skal ha taco og kan prøve det ut!

Tidlig oppe i dag.. :Gjesp: Våkna før kl 6 i morges og greide ikke å sove igjen. Så jeg og snuppa sitter i sofaen under teppet og ser på 5-mila (dvs hun ser på film på iPad'en også).

Litt senere i dag skal vi ut og gå på skøyter (på kunstis vel å merke) og så skal vi i dobbel bursdag for kusina mi og datteren hennes :)

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pasjonsblomst og Jørild!

Hadde en innholdsrik søndag ja, var jo på farten hele dagen nesten. Dro til Oslo før 12 og fant fram til en liten kunstisbane i området hvor vi bodde før eldstemann ble født, der ungene koste seg og gikk på skøyter i en times tid. De ble fryktelig våte da, for det lå vann oppå isen og de falt jo hele tiden ;) Så da måtte vi jakte på noen tørre sokker og strømpebukser i en søndagsåpen butikk før vi satte oss for å varme oss og spise lunsj på en kafé. Det ble mye kafésitting denne helga, men det er jo så koselig, og ikke noe vi gjør så ofte heller :)

Så gikk vi tur og viste barna blokka hvor vi bodde, hilste på ender langs elva og lot dem boltre seg på en lekeplass før vi kjørte i bursdag. Fikk masse god mat og kaker der, og barna hadde mye fint å leke med selv om bursdagsbarnet er en del mindre enn dem. Forspiste oss alle mann tror jeg, for det var så mye godt og man vil jo helst smake på alt!

Jeg hadde jo vært så tidlig våken i går, så jeg la meg veldig tidlig i går kveld. Var så sliten og trøtt og hadde vondt i bekkenet og ryggen.

Nå er det mandag og ny uke.. Og jeg var oppe kl 4 i natt og brukte vel en time på å sovne litt igjen før klokka ringte. Trøtt i trynet i dag ja :Gjesp: Snuppa er ikke i form i dag, så hun er hjemme med meg. Skal til jordmor senere i dag, er litt spent! Mamma kommer bort hit for å passe på sjuklingen vår mens jeg er der, og så får vi se hvordan vi gjør det med logistikken når eldstemann skal hentes og kjøres på svømming og hentes 1 time etterpå.. Middag og lekser må vi også få skviset inn.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint hos jordmor (men jeg hadde sett feil på tida, så ble sittende og vente en halvtime).

Uke: 24

Urin: ok

BT: 98/60

Vekt: 73 kg (+6 totalt)

Hjertefrekvens: 130 :hjerte:

SF-mål: 24 cm (øverst på den grønne kurven)

Jordmoren var veldig blid og koselig, og husket meg fra de to tidligere svangerskapene også! Hun ga litt råd ang. diverse ting, og fant fram noen brosjyrer og blader til meg. Skal til legen neste gang, så jeg ser henne ikke igjen før i april. Da skal det tas flere blodprøver pga at jeg er rhesus minus.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en superfin helg! :)

Så bra at alt så fint ut hos jordmor, ingenting er bedre enn det. :)

Og igjen, magen er bare supefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo nydelig som gravid!! Så kjekt at du har lagt ut bilde her inne, det er koselig å se! Og fin gravidmage har du i hvertfall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også sovet dårlig denne helgen LT. Hodepinen er tilbake og i dag måtte jeg opp kl 05 for å ta smertestillende. Liker ikke å ta det når jeg er gravid, men hadde ikke noe valg gitt. Opp en time senere for å gjøre meg klar for jobb og der var jeg 07. Effektiviteten selv.

Hvordan synes du der er å gå til JM tredje gangen? Er lit usikker på om jeg skal gidde. Går til legen hver fjerde uke og hun sjekker jo det meste. Føler heller ikke jeg har så mye å spørre om. Kanskje mer aktuelt mot slutten? De to JM som er hos oss jobber også på sykehuset og det kan jo være greit å snakke med dem om en tilsvarende ABC-fødsel der som på Ullevål.

Mye prat om meg i din dagbok, sorry :).

Koselig med rolig kaféhelg. Jeg bruker helgene på rekonvalens etter uken. Fredag klarte jeg nesten ikke gå på jobb pga symfysesmertene. I helgen har jeg ligget vannrett og klar for ny jobbuke. Nå når barna har blitt eldre er det enklere å ikke gjøre noe, de er jo så selvdrevne!

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt ser fint ut! :) Ingenting er bedre enn det!

Men dette med rhesus minus- hva slags oppfølging er det du trenger rundt det, egentlig? Må det gjøres noe spesielt i forhold til fødsel, eller husker jeg feil nå? Leste noe om det i en babybok for mange herrans år siden, så jeg må innrømme at jeg ikke har peiling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en superfin helg! :)

Så bra at alt så fint ut hos jordmor, ingenting er bedre enn det. :)

Og igjen, magen er bare supefin!

Takk for det! :)

Superfin mage :rodmer: Og så bra at alt stod bra til på kontroll!

Veldig deilig at alt var bra ja :)

Du er jo nydelig som gravid!! Så kjekt at du har lagt ut bilde her inne, det er koselig å se! Og fin gravidmage har du i hvertfall :hjerte:

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sovet dårlig denne helgen LT. Hodepinen er tilbake og i dag måtte jeg opp kl 05 for å ta smertestillende. Liker ikke å ta det når jeg er gravid, men hadde ikke noe valg gitt. Opp en time senere for å gjøre meg klar for jobb og der var jeg 07. Effektiviteten selv.

Hvordan synes du der er å gå til JM tredje gangen? Er lit usikker på om jeg skal gidde. Går til legen hver fjerde uke og hun sjekker jo det meste. Føler heller ikke jeg har så mye å spørre om. Kanskje mer aktuelt mot slutten? De to JM som er hos oss jobber også på sykehuset og det kan jo være greit å snakke med dem om en tilsvarende ABC-fødsel der som på Ullevål.

Mye prat om meg i din dagbok, sorry :).

Koselig med rolig kaféhelg. Jeg bruker helgene på rekonvalens etter uken. Fredag klarte jeg nesten ikke gå på jobb pga symfysesmertene. I helgen har jeg ligget vannrett og klar for ny jobbuke. Nå når barna har blitt eldre er det enklere å ikke gjøre noe, de er jo så selvdrevne!

Ha en fin uke :klem:

Takk Murmelmy, koselig at du er innom! Og her er det bare å skravle i vei om seg og sitt!

Håper formen din er bedre nå, slitsomt med bekkentrøbbel og hodepine :troest:

Jeg skal ikke så ofte til jordmor, blir et par ganger til før termin bare. Skal gå annenhver gang til jordmor og lege. Men jeg synes det er bedre med jordmor, for hun har ikke så dårlig tid som legen, er flink til å lytte og kan generelt mer akkurat om svangerskap og fødsel. Det er mye mindre stress med jordmorbesøk, og sjelden noen ventetid heller. :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...