Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk kisskissbangbang og Favole!

Har vært ganske effektiv i dag, og bekkenet har ikke vært så verst! Mens mann og barn var på kino vasket jeg badene og skifta sengetøy. Så ble det en sein lunsj og deretter fikk vi det litt travelt da snuppa ble spontan-invitert på overnatting hos ei klassevenninne! Nå er hun levert der (og var selvsagt overlykkelig) og eldstemann har besøk av en nabogutt :)

Har tenkt å gå ut og få meg litt luft nå. Været er helt forferdelig, men jeg er rett og slett nødt til å komme meg ut litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :)

Har vært oppe flere ganger i natt, og søvnen har vært så som så. Lillebror er en natterangler, og så er han våken tidlig om morgenen også. :Gjesp:

I går kveld koste vi oss med reinsdyrmiddag og så på en serie på HBO Nordic (Fleming - The Man Who Would Be Bond). Ganske bra!

Etterpå må vi hente snuppa hos venninna hun har overnattet hos, og så får eldstemann besøk av en kamerat. Ellers har vi lite planer - se på OL og kanskje bake litt?

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! :hallo:

Kjenner du sparkene så godt at de holder deg våken allerede? Det har bare skjedd én gang hos meg, men har blitt holdt desto mer våken på natten på grunn av mareritt og viltre drømmer :roll:

Gutten i magen her er forresten glad i å sparke masse tidlig på natta, og så blir det stille helt til rundt ti-tida på morgenen. B-menneske, som sin mor :ler:

Ha en fin og avslappende søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Leopanter! :)

Hvis jeg allerede er våken pga tett nese og dobesøk, holder han meg våken med spark en stund. Litt varierende hvor lenge, i natt ble det til sammen 2 timer uten søvn..

Nå sover han! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble denne dagen av? Jeg gjorde litt husarbeid, ble utrolig trøtt og sliten og fikk vondt i hodet og bekkenet, så jeg tok en hvil før middag. Eldstemann har hatt to venner på besøk her i dag, de har stort sett holdt seg for seg selv i stua nede. Snuppa hadde det så gøy hos venninna si at hun ville bli der til middag og vel så det. Mannen skulle hente henne i stad, men da starta ikke bilen :( Den var tom for batteri, for lyset hadde stått på i hele natt.. Det var i hvert fall ikke min skyld (denne gangen), ble litt redd for det fordi jeg er superdistre som gravid, men det var mannen som hadde latt lyset stå på. Fort gjort! Har fått hjelp av pappa til å lade opp batteriene til i morgen.

Det er vinterferie her kommende uke, men vi skal ingen steder, og barna skal på SFO. De skulle bl.a. ha gått på skøyter og akt, men det blir vanskelig med mildvær og regn!

Har begynt å se på Sigrid blir mamma på TV2 Sumo, veldig artig og underholdende. Så på fødselen i stad og ble jammen meg rørt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke! :)

Barna er på SFO (vinterferie) og koser seg. Jeg har hatt en natt uten oppvåkning, og har blitt så vant med nattevåk at jeg ikke skjønte noe da jeg våkna av vekkerklokka til mannen i morges! Hadde ikke måttet på do, lillebror var våken i magen men hadde ikke vekt meg, veldig deilig!

Nå skal jeg til fysioterapeuten og bli knadd i bekken og rygg :) God dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en god natt uten oppvåkninger! Jeg kan ikke huske sist det skjedde her. :ler:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kjekt å høre du har sovet bedre :kose:

Og at det ikke var din feil at batteriet på bilen var tom :ler:

Det samme skjedde meg en dag, og en dag til etterpå, men den andre gangen var det mannen sin feil :lur:

Ønsker deg en god mandag, og fin uke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kisskissbangbang, Favole, roseduft og TuttaV: :klem: Takk, en sånn natt gjør underverker for dagsformen! :)

I dag er det faktisk bare 4 måneder til termin! Det er sprøtt hvor fort tida går, og jeg er utålmodig i perioder hvor jeg har mange plager samtidig som jeg ikke kan fatte at vi skal ha en baby i huset når sommeren kommer. Klarer rett og slett ikke å forestille meg det! Og håper at fødselen, barseltiden og ammingen og alt sånt kommer til å gå greit. Det er jo 8 år siden sist, og jeg har nok glemt mye!

Har fått råmelk da, lekker litt og tror puppene har vokst en størrelse til etter at jeg kjøpte nye BH'er i uke 10 eller deromkring. Nå bruker jeg amme-BH'er fra forrige barseltid, de passer allerede...

Jeg er ikke så verst i bekkenet for tida, men fysio syntes jeg var veldig stiv i ryggen og masserte og løste opp en del der i dag. Smertene går gjerne opp i nakken og hodet også, og gir hodepine. Hadde veldig vondt i hodet i morges, men nå er det bedre, og jeg tenkte å gå meg en liten tur. :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager er det 10 år (!) siden jeg testa positivt med førstemann. Det var en helt spesiell tid, husker jeg :hjerte: Husker hvor utrolig glad jeg var, og hvor kvalm jeg ble etter bare kort tid :fnise: Alle spørsmålene, alle forventningene, hvor annerledes livet skulle bli.. Og nå opplever jeg det igjen! Lillebror er helt turbo i magen akkurat nå (han har vært veldig aktiv i dag!) og jeg lurer av og til på når han sover? På det stadiet her sover de visst ganske mye, har jeg lest, men her er det liksom fullt kjør hele dagen!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Herlig å kjenne liv fra lille baby i magen :hjerte:

Godt bekkenet føles bedre :) jeg hadde en god periode hvor det var vondt til og fra, men jo lengre opp babyen har komt, jo mindre plager. Er i bedre form og sover mye bedre nå enn noen gang tidligere i svangerskapet :jepp:

Den første positive graviditetstesten ja.. Fantastisk ubeskrivelig god følelse :rodmer:

Godt du har amme bh'er liggende som passer da :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk roseduft! :klem:

Fikk tilbake hodepinen i går kveld, og la meg tidlig, men det ble en urolig natt med mye oppvåkning og søvnløshet. Fikk sendt avgårde barna til turdag med SFO, og så hadde vi et møte kl. 9. Det gikk greit, men nå er jeg veldig klar for en liten lur. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah! Har fått så sinnsykt vondt i ryggen nå, lenger opp enn vanlig (mellom skulderbladene). Lurer på om det kan være pga det fysioterapeuten gjorde i går?

Fikk i hvert fall sovet litt i stad, det var veldig godt etter at jeg var våken fra kl 2 til kl 5 i natt... Og så var det opp igjen halv 7. På sånne dager går tida så utrolig sakte, og jeg blir så sliten og lei :(

Nå kommer eldstemann snart hjem, og jeg skal begynne å tenke på middagen. Siden det er vinterferie og ingen lekser :danse: har jeg tenkt å lage litt mer avanserte middager denne uka. I dag blir det 'prinsessefisk' og i morgen 'skrudd sjørøverpasta' - begge fra boka Nam! av Lise Finckenhagen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med ryggen? :troest:

Så gøy med kreative middager! Her i huset er vi foreløpig ikke mer kreative enn at treåringen har konkludert med at spaghetti likner på håret hennes. Hun er nemlig helt blond... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...